Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Laiskuuden huippu

Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten (10 kommenttia)
Alkoi oikein itseäkin naurattamaan tilanne; löhöän flunssan runtelemana soffalla ja kuuntelen musiikkia. Soffan kaiteelta löytyi cd-levy, jonka halusin soimaan, mutta en viitsinyt siirtää läppäriä pois sylistä ja könytä muutaman metrin päähän cd-soittimelle. Homman kun voi tehdä vaikeastikin; läppärissä on cd-soitin, joten levy sinne pyörimään. Soundithan ovat noista läppärin "kaiuttimista" onnettomat, joten asialle on tehtävä jotain. Samassa huoneessa hyrrää toinen kone, joka on piuhalla kiinni stereoissa. Ensin ajattelin että konvertoin levyn mp3:ksi ja siirrän toiselle koneelle, mitä pääsen kyllä käskemään paikaltani VNC:llä (eli etäkäyttösoftalla). Tuohon konversioon olisi kuitenkin mennyt 20 min, joten onhan samaan lopputulokseen päästävä nopeammin. Käynnistin tuosta stereoihin liitetystä koneesta Shoutcast palvelun, eli tuollaisen internet-radiopalvelimen, joka vastaanottaa sille lähetettyä äänidataa ja välittää sen edelleen palvelimeen liittyneille asiakkaille. Läppäristä sitten Shoutcast DJ softa käyntiin, levy pyörimään ja em. softa konvertoi lennossa streamin lähetettäväksi tuonne palvelimelle. Vieläkään ei tietysti kuulu mitään vaan on vielä käynnistettävä Winamp tuossa toisella koneella (etänä tietysti) joka ottaa yhteyden samalla koneella olevaan Shoutcast-palvelimeen ja kas, stereoista alkaakin viimein soimaan oikeanlainen musiikki.

Tätä turatessa iskikin sellainen kahvin himo että pitää varmaan nousta ja hiipiä keittiöön :D.

Tuskin tämä ketään kiinnostaa, mutta tulipahan nyt dokumentoitua tämäkin huipentuma elämässäni.

+/- saldo : 0 |

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuskin tämä ketään kiinnostaa, mutta tulipahan nyt dokumentoitua tämäkin huipentuma elämässäni.

    Tämähän on hyvää weblog-kamaa…

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen kyllä yrittänyt tietoisesti pysytellä erossa weblogauksesta tai blogeilusta, kukaan ei uskoisi kuitenkaan noita arkipäiväisempiäkään tarinoita.

    "Onko tämä komediaa, saako tässä nauraa?"

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ainiin, piti kysyä vielä että kehtaako kukaan muu tunnustaa laiskuuteen syyllistyvänsä?

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ainiin, piti kysyä vielä että kehtaako kukaan muu tunnustaa laiskuuteen syyllistyvänsä?


    Laiskuus on minulle suorastaan elämäntapa! :P Kertoisin tarkemmin, mutta en taida jaksaa...

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitäs olla taskussa aina sellanen kaukosäädin, joka ohjaa oikean kaukosäätimen tulemaan luokseni..

    Mixu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Graduni on edennyt kahdeksan kuukauden aikana sivulle neljä... tätä menoa saatan haaveillla maisterin tittelistä joskus vuonna 2025 !

    Ai niin... ja eilisen baari-illan jälkeen väsyttää niin paljon ettei jaksa nukkua :)

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sängysurffailu lapparin kanssa aiheuttaa kyllä massiivisia logistisia ongelma, varsinkin minun tapauksessa kun PCMCIA kortti on siten risa että kaapeli irtoaa ylimääräisestä heilumisesta. Sängyn alle onkin kiertynyt jo aikamoinen keko CD-levyjä, joita ongin sieltä lapparin CD-asemaan. Vielä en ole keksinyt, miten voileipä-logistiikan saisi toimimaan sujuvasti - WC-käynneistä puhumattakaan. Pitäisiköhän ostaa sellainen sairaaloiden vuodeosastoilla käytetty "sorsa"? :P

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Graduni on edennyt kahdeksan kuukauden aikana sivulle neljä... tätä menoa saatan haaveillla maisterin tittelistä joskus vuonna 2025 !


    Mun pitäis kohta aloittaa graduprojekti. Meinasin kyllä tehdä sen hyvin nopeasti valmiiksi.

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meikä kuuluu vissiin vähemmistöön,En ole laiska kun krapulassa.;)

    Stello kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aloitusviesti kuulostaa kieltamatta hyvin tutulta... Mullakin on taalla "toimistossani" (=pieni huone taynna mun kamaa, hyva kun itse sekaan mahtuu) lattialla sellainen sohva/peti, jossa asetun aina laptopin kanssa mukavasti, yletyn juuri ja juuri stereoihin, jotka on tossa ihan vieressa, ja tassa itseni ja sterkkojen valissa on kokoelma eniten kuuntelemiani CD-levyja, miniatyyrientekotarvikkeita, pieni roskis, yms.. Mutta pottaa en ole viela hommannut, vaikkakin ajatuksissa on kaynyt.. :)