Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Apua tarvitaan: Tabula Rasa-lyriikka hakusessa!

Anonyymi kirjoitti noin 22 vuotta sitten (8 kommenttia)
Eli Tabula Rasan Gryf-kappaleen sanat tarvittaisiin, kun pitäis se heittää coverina keikalla parin viikon päästä! Muut sanat sain selville, mutta kolmas säkeistö jäi epäselväksi, eli se mikä alkaa "Silmästä silmä kerran opetettiin".
Kiitokset jo etukäteen!

+/- saldo : 0 |

Viukkis kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eihän niistä voikaan saada selvää, mutta jotenkin näin minä olen ne kuullut:

silmästä silmä, kerran opetettiin
    hammurabin laissa usko kehotettiin
    entä järki järjestä, (tähän sopii sitten mumista jotain epäselvää, esim. "liekki jo otetaan" vaikka ei se niin kyllä mene)
    käännä jo toinen poski, myös sanottiin
    puusepän poika sitten ristiinnaulittiin
    naulittiinko silloin myös usko ihmisyyteen

Tiedä sitten oliko tästä mitään apua...

Tarkkana sitten välispiikkien kanssa, koska Gryf ja Tuho ovat vaihtaneet kansissa paikkaa. Tämä biisi on siis Tuho ja se jossa lauletaan "gryfin sen kadotin, joka luoksesi vie" on Gryf.

Mutta valehtelevatko korvani vai lauletaanko Ekkedien tanssilta löytyvässä Säästä mun päässä tosiaankin "on vittuja paljon joita linjaan en saa"?

Anonyymi kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, kuten sanoit, aivan saatananmoista muminaa se kyseinen kohta on. Ajattelin itse ensin, että se sanoo "entä jälki jäljestä tee ruutuviinaa", mutta siinä ei taitaisi paljon järkeä olla?! Kiitoksia myös muusta opastuksesta!!

Mun korvaan kuulostaa tältä:
    "Entä järki järjestä te profeetat"
    Pitäis kysästä iki-ihanalta Mikko Alatalolta tätä...

Ehkä sillä olisi vielä tänään (16.3) vaalikiertue jossain päin Tamperetta. ;)

Jacinthe kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0

Mutta valehtelevatko korvani vai lauletaanko Ekkedien tanssilta löytyvässä Säästä mun päässä tosiaankin "on vittuja paljon joita linjaan en saa"? [/quote]

No kamoon.. ehkä ei.. Se on mun mielestä kyllä mielumminkin:
    on tietoa paljon, jota linjaan en saa

mutta kehotetaanko kertosäkeessä todellakin koskettamaan suulla?

Musicnaut kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Eli Tabula Rasan Gryf-kappaleen sanat tarvittaisiin, kun pitäis se heittää coverina keikalla parin viikon päästä!"

Heitä vaan jotain improvisoitua jeesustelua niin menee täydestä.

Viukkis kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No kamoon.. ehkä ei.. Se on mun mielestä kyllä mielumminkin:
    on tietoa paljon, jota linjaan en saa

Ensimmäisellä kerralla kyllä, mutta siinä 2:40 kieppeillä ei. Toistakin kohtaa olen kummeksunut: Lähdön kitarasoolon aikana taustalla sanotaan selvästi "perrkele!"

No, piakkoin näitä voi tiedustella osoitteesta mikko.alatalo@eduskunta.fi.

Hezzu kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toistakin kohtaa olen kummeksunut: Lähdön kitarasoolon aikana taustalla sanotaan selvästi "perrkele!"

Tuossahan tapahtuu selvä moka ja Leppilampi lähtee vahingossa laulamaan väärässä kohtaa, hassua ettei tuota korjattu :)\n[Muokattu 18/3/2003 / Hezzu]