Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Hintapolitiikka

didja kirjoitti noin 22 vuotta sitten (17 kommenttia)
Black & Whiten omituisesta hinnoittelusta lienee ennenkin puhuttu,
mutta taaspa pisti silmään; Le Ormen "Felona e Sorona", käytettynä
20(!) euroa. Muistaakseni Jäänsärkijä myy samaa kiekkoa samaan
hintaan uutena, ärsyttävää. Muutenkin em. levykaupan toiminta
sapettaa välillä tosissaan; esim. olen ostanut muutamaan otteeseen
sieltä virheettömän näköisen, mutta loppuun asti soitetun vinyylin,
ja epäilen vahvasti että myyntihenkilöstö on sen tiennyt lyödessään levyn myyntiin. Taidan pestata narkkarikaverini ryöstämään putiikin ja tuikkaamaan lopuksi tuleen, jos ei meininki muutu;):D

+/- saldo : 0 |

Janus kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kerran näin siellä Magman debyytin (tupla-cd) käytettynä, 40 euroa. :D Saattaa olla, että osa lp-levyistä tarkistetaan vain katsomalla, testaamatta levyä soittimessa sen kummemmin.

Voffe kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itsekin olen Black & Whiten hintoja kummastellut useaan otteeseen. Siellä tuntuu kaikki maksavan järjestään pari euroa enemmän kuin melkein missä tahansa muussa levykaupassa.

Jimi kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Le Ormen "Felona e Sorona", käytettynä
    20(!) euroa. Muistaakseni Jäänsärkijä myy samaa kiekkoa samaan
    hintaan uutena

Onko tuosta levystä muita kuin Philipsin painos? HSR myy sitä 15 eurolla.

Aranwe kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuohan on melkein kuin Jyväskylän Feelgood. Käytetyistä levyistä nyhdetään lähes uutta vastaavia hintoja. Ja erittäin usein siellä näkee levyjä, joissa on vielä muovitkin päällä. Mistähän lie varastettu alun perin.

Viukkis kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko tuosta levystä muita kuin Philipsin painos? HSR myy sitä 15 eurolla.

BTF:n kataloogin mukaan on myös Japanin Universalin julkaisema pahvikansiremaster (joka on ainakin BTF:llä loppuunmyyty).

Bongaus tänään B&W:ssa: Matti Nykäsen levyt Yllätysten Yö ja Samurai, 25 euroa/kpl.

StarLion kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä tuo B&W:n linja on niin tökeröä, että kierrän sen jo kaukaa! Jo myyjien suhtautuminen asiakkaisiin nypyttää siinä määrin että ei paljon huvita mennä.
    Kerran satuin vahingossa kommentoimaan myyjille Hawkwind levystä, joka oli merkitty alkuperäiseksi, sitä kuitenkaan olematta. Vastaus oli tyyliin" mitä se sua liikuttaa"

Viereinen Hippie Shake myy halvemmalla ja hyvittää vaihdossa huomattavasti paremmin!

Anonyymi kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Entisenä helsinkiläisenä olen huomannut saman B&W:n kohdalla jo vuosia sitten, hinnat korkealla ja kusetetaan jos vain on mahdollista.

Jo myyjien suhtautuminen asiakkaisiin nypyttää siinä määrin että ei paljon huvita mennä.

Täytyy kommentoida, kun tuossa oli niin yleistyksen makua.

Itse olen ollut B&W:n asiakas jo kohta 20 vuotta ja olen aina saanut vähintäänkin hyvää ja myös ystävällistä palvelua. Hintataso on kieltämättä kilpailijoita korkeampi, mutta asiakas sen kuitenkin päättää, ostaako vai ei.

Jos katsoo B&W:n asiakasmääriä -- Helsingin levydivareiden suurimpia liiketiloja ja lauantaisin saa usein tehdä kyynärpäillä tilaa, että mahtuu joukkoon -- ei voi muuta kuin todeta, että he tekevät varmasti jotain oikein.

Jos joku divari tai divarin pitäjä saa teiltä niskakarvat pystyyn, niin miettikää millaisia asiakkaita kaikki divarit joutuvat sietämään.

Viukkis kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    he tekevät varmasti jotain oikein.

Kun aikansa lätkii surkeisiin jämälevyihin tarroja joissa lukee "saksalainen heavy-psych klassikko! paljon mellotronia!" niin varmasti aina silloin tällöin tulee joku joka uskoo. Itselle tulee noista mainoslauseista yleensä sellainen fiilis että joko täällä ei tosiaankaan tiedetä mitä myydään tai sitten vain yritetään kusettaa.

Täytyy myöntää, että nuo pikku tarrat joskus pistävät hymyilemään, mutta samaan hengenvetoon täytyy tunnustaa, että olen muutaman levyn noiden tarratekstien perusteella ostanut, enkä ole pettynyt. Mutta tuskin noiden tarrojen (joita käytetään vain pienessä osassa levyjä) käyttö selittää B&W:n asiakkaiden määrän. Monet varmasti pitävät liikettä, hintatasosta huolimatta, mukavana paikkana tehdä levyostoksia.

Voffe kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse kyllä ainakin käyn B&W:ssä melko usein vilkuilemassa löytyisikö sieltä mitään mielenkiintoista. Yleensä ei löydy, toisinaan löytyy, mutta hinta on sen verran korkea, ettei viitti rahojaan tuhlata.
    Siellä on kyllä kohtuullisen laajat valikoimat vinyyleitä, ja toisinaan löytyy sellaisia levyjä, joita ei välttämättä muualta vinyylinä saa.

Janus kirjoitti 29/3/2003 klo 20:02: Bongaus tänään B&W:ssa: Matti Nykäsen levyt Yllätysten Yö ja Samurai, 25 euroa/kpl.

Myös MC Nikke T oli kovissa hinnoissa. :D

Hezzu kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Janus kirjoitti 14/5/2003 klo 10:24: Myös MC Nikke T oli kovissa hinnoissa. :D

Ehkä Nikke T on suomalaisen räpin esikuva ja uranuurtaja ja siksi arvostettu ja merkittävä levy :D

k.p.tikka-ri kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tänä aamuna kuulin radion uutisista klo 08:00, että Wiipurin torin piraattitarjonta siivotaan kokonaan syksyyn mennessä ja että kaupoista sieltä saa vain aitoja venäläisiä ja lisenssoituja muunmaalaisia levyjä... Kas kas kas.... Jos tuo nyt saisi aikaan semmosen, että russki rokin tarjonta lisääntyisi & monipuolistuisi Wiipurissakin & myös useampi suomituristinski ostaisi niitäkin... Mielenkiinnolla odotan myös havaintoja tämän virallisen tarjonnan hintakehityksestä.

Doc.B.D kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä olenkin lyönyt Nikke T:tä turpaan. Niko oli kyllä silloin 12, mutta ei kait vähennä respektiä?

Doc.B.D kirjoitti 14/5/2003 klo 12:46: Mä olenkin lyönyt Nikke T:tä turpaan. Niko oli kyllä silloin 12, mutta ei kait vähennä respektiä?

Ihminen ei voi elää vetämättä...turpaan? :P