Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Opeth

CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten (168 kommenttia)
Kyllä maailma on muuttunut kun Hezzukin kuuntelee Opethia! :D No, eihän se uusi levy ole ollenkaan death metallia, mutta silti!

Itse en ole vielä ehtinyt hankkia Damnationia. Mitä mieltä ovat paremmin ajan tasalla olevat siitä?

Onko kukaan muu minun lisäksi tulossa katsomaan Opethia Tuskassa heinäkuussa?

\n
[Muokattu 17/4/2003 / CosmicJazz]

+/- saldo : 0 |

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No joo, ei tää oo olleskaan heviä, tuskin ois kiinnostanu ostaa jos täsäkin ois sitä örinää ;)

    Mulle tuli tästä ekana mieleen Anathema, samantapasta Pink Floydilla höystettyä tunnelmointia, mutta jopa Anathema on melkosta heviä tähän levyyn verrattuna. Ihan progelevyhän tämä on. Kansitaide onkin vähä harhaan johtavaa ;)

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minäkin uskaltauduin tilaamaan tuon Damnationin kun kuulin, että siinä ei ole örinälaulua (ja tietenkin kaikki projektit jossa Steven Wilson on mukana kiinnostaa). Ei ole vielä levy tosin saapunut.\n[Muokattu 17/4/2003 / Kcrimso]

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Steven Wilsonista muuten: minä ostin eilen vihdoinkin ensimmäisen Porcupine Tree-levyni, In Absentia. Ensivaikutelma oli erittäin positiivinen. En ollut tajunnut että sillä bändillä on noinkin paljon hevivaikutteita - levyn eka riffi kuulosti heti Opethilta!

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    In Absentia onkin Porcupine Treen raskain levy ja ensimmäinen jossa kunnolla näkyy Wilsonin viime vuosien innostus metalliin. In Absentia on kyllä huippulevy. Hanki seuraavaksi Signify tai mahtava livelevy Coma Divine josta on tulossa/tullut uusi laajennettu tuplaversio.

    jooxa kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko kukaan muu minun lisäksi tulossa katsomaan Opethia Tuskassa heinäkuussa?


    Tuskaan en ole menossa mutta Ilosaareen kylläkin. Opeth on siis tulossa sinne myös. Harmi vaan kun nuo festarit ovat päällekäin niin jää Ministry näkemättä.

    [Muokattu 17/4/2003 / jooxa]\n[Muokattu 17/4/2003 / jooxa]

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko kukaan muu minun lisäksi tulossa katsomaan Opethia Tuskassa heinäkuussa


    Minä ainaki olen lähössä tuskaan lähinnä Opethin takia ja onhan siellä Puolan bläkki hirmut Behemoth.

    Opethin uus on loistava levy.
    Odottelen sitä vinyyli painosta tässä vielä, jos sitä ei kuulu kohta puolin täytyy tyytyä cd levyyn:(

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On kyllä erittäin hyvä levy tämä Opethin Damnation. Erittäin kaunista musiikkia. Tämä on hyvä esimerkki levystä jossa on tavoitettu 70-luvun progen henki ilman, että koko homma kuulostaa täysin regressiiviseltä tai vanhan toistolta. Wilsonin hieno tuotanto kruunaa homman. Heviä levyltä ei löydä etsimälläkään. Itseasiassa vähän raskaammat sävyt joissain biiseissä olisivat voineet jopa vähän piristääkin levyä. Mutta hyvä näinkin. Kyllä tämä päihittää mielestäni vaikkapa viime vuoden kohutun ruotsalaislevyn Paatoksen Timelossin. Progella menee ruotsissa hyvin! Saa nyt nähdä uskallanko tutustua kuitenkaan Opethin edellisiin levyihin ja mihin suuntaan bändi kehittyy tästä eteenpäin. Toivottavasti tällä linjalla jatketaan.

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tutustu Blackwater Park levyyn ehdottomasti bändin paras!!
    Massiivinen, kaunis , herkkä, raskas varmaan parhaat sanat kuvailemaan Blackwater Park levyä.

    Epäilempä että tällä akustisella linjalla bändi ei jatka, ne on kuitenki hc metalli miehiä!

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No Åkerfeldt on ainakin mielestäni sanonut kuuntelevansa vain lähinnä progea joten eihän sitä koskaan tiedä! :D

    Enpä tiedä kyllä viitsinkö ainakaan ostaa noita vanhempia levyjä koska se on varma homma että mörinä-laulusta tulee minulle vain ankara vitutus.

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No Åkerfeldt on ainakin mielestäni sanonut kuuntelevansa vain lähinnä progea joten eihän sitä koskaan tiedä!


    Niinhän minäki, mutta mihinkä vanha metallimies muuttus ja jos muutuu ei ole koskaan ollukkaan TRUE!!! :D


    Blackwater Parkilla örinät on paljon vähemmällä kuin muissa levyissä ja muutenkin se on pehmeämmän kuuloista, johtuu varmaan tuottajasta, sama kuin Damnationilla.

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opethin levy on jopa päässyt TOP40-listalle Suomessa, jonnekin peräpäähän.

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko kellään muulla digipack-versio Damnationista? Minä ostin sen äsken, sealed, ja kun avasin huomasin että siinä ei ole booklet mukana?! Hmm... onko tämä nyt oikein...?

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on ihan normaali jewelcase.... onko digipakisa boonusbiisejä?

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ole boonusbiisejä. Jos olisin tiennyt että digipackissa ei ole vihkoakaan en olisi ostanut sitä.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suosittelen että meet sinne mistä sen ostit ja vaihatat viholliseen (!!) versioon (digipak tai normaali).

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulla on digipak ja kyllä siinä vihkonen on. Onko jewelcasessa jotain bonuspiisejä? Aina köyhää kusetetaan...

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ai sun digipackissa on vihko?! Minä ihmettelinkin, kun kannessa on sellainen tasku sille... Vaihtoon menee! :mad:

    Myöhemmin:
    Aiai mikä draama! Nyt olen vaihtanut levyn, sain uuden digipackin missä vihko on mukana. Onneksi levykauppa on ihan kadun toisella puolella työpaikasta, että ei tarvinnut kävellä pitkää matkaa sateessa.\n[Muokattu 28/4/2003 / CosmicJazz]

    Hopkins kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla kävi samalla tavalla Morte Macabren tuplalp:n kanssa. Yritin etsiä tietoa kappaleista joka paikasta kunnes huomasin levyn keskiössä tekstin "see booklet for further information". Mitään booklettia ei tietenkään ollut. En sitä kuitenkaan ikinä saanut hankittua, joten olen tyytynyt netistä löytyvään informaatioon.

    Astro kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mäkin kävin eilen vinyyliversion ostamassa Oskun divarista. Hyvä levy, mutta karu paketti: ei avattavia kansia, kuvallista sisäpussia eikä liitteitä, nyyh!

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mäkin kävin eilen vinyyliversion ostamassa Oskun divarista. Hyvä levy, mutta karu paketti: ei avattavia kansia, kuvallista sisäpussia eikä liitteitä, nyyh!


    Puhutko nyt uusimmasta OPETH levystä ??!!


    waka/jawaka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Damnationin digipak-versio lähtee tällä hetkellä CDon:sta hintaan 13,95... Tilaukseen menee.

    Astro kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Puhutko nyt uusimmasta OPETH levystä ??!!


    Kyllä vain, oli näköjään Damnation vihdoinkin ulkona myös vinyylinä!!!

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Damnation vihdoinkin ulkona myös vinyylinä!!!


    Vitun kiva että täällä Oulussa saa odottaa ainaki pari viikkoa vielä!! :mad:

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämä Damnation on kyllä kaunista, mutta hivenen valjua. Ihan kuin kaipaisi jotain, mutta vaikea sanoa mitä. Laulajan ääni on vähän väritön, pienet örinät olisivat ehkä terästäneet kokonaisuutta. :P Ne ei sentään. Ihan jees kuitenkin.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Damnation olisi ehkä kaivannut muutamaa vähän rankempaakin kohtaa. Olisi ollut silloin vieläkin parempi levy.

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, Damnation kaipaa Opethin toista puolta, death metallia! :P Kyllä ainakin Blackwater Park ja Still Life ovat vielä parempia, mutta Damnation on IMHO tämän vuoden paras levy tähän mennessä. Mukavan lyhyt, ei siihen ehdi kyllästyä.

    Kuunnelkaa sellaisia biisejä kuin The Drapery Falls, Deliverance, Bleak, Godhead's Lament, etc. Ehkä niistä löytyy se puuttuva tekijä? ;)

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei se mitään deathmetallia kaipaa. Aavistus enemmän potkua vaan peliin niin hyvä on! ;)

    EberkJuho kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opeth on kyl tosi kova bändi, dödisbändinä melkein amojen tasoa. Mut en oo kyl opethia kuullu paljoakaan, omistan vaan Delivarencen. Mutta muut on ikään kuin hankinnassa.

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opethin keikka Hultsfredissa on muuten netissä:
    http://www.hultsfred.tv/

    Melkein tunnin mittainen video. Itse en ole vielä ehtinyt katsoa kuin pari minuuttia (viikonloppuna sitten nautitaan), mutta hyvältä vaikuttaa. The Drapery Falls heti alussa... aaah... :D

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oli kyllä hieno keikka eilen Helsingin Nosturissa! Pitkä (yli 2 tuntia) ja hyvin valikoitu setti:
    1- Godhead's Lament
    2- Forest of October
    3- Deliverance
    4- The Drapery Falls
    5- Windowpane
    6- In My Time of Need
    7- April Ethereal
    8- Face of Melinda
    9- Advent
    10- Bleak
    ---
    (vähän jammailua)
    11- Demon of the Fall

    Bändi soitti erittäin hyvin, ja Åkerfeldt osasi sekä laulaa että öristä melkeinpä yhtä mahtavasti kuin levyllä vaikka flunssassa olikin.

    Kyllä tänä vuonna on ollut paljon hienoja keikkoja Suomessa!

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opethilta on tullu hiljakkoin dvd, onko se heviördäystä vai millasta, noin niinku pääpiirteittäin?

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vastaan ite: Damnationin biisit löytyy kaikki, joten ördäys on vissiin minimissä ;) Vois olla ihan jees.

    CosmicJazz kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Dvd:n Biisilista:
    Windowpane
    In My Time Of Need
    Death Whispered A Lullaby
    Closure
    Hope Leaves
    To Rid The Disease
    Ending Credits
    Harvest
    Weakness

    Intermission

    Master's Apprentices
    The Drapery Falls
    Deliverance
    Leper Affinity
    A Fair Judgment
    ---
    Nuo loppupuolen örinäbiisit ovat kyllä kaikki niin pitkiä, että noin puolet dvd:stä taitaa kuitenkin olla ördäystä. JESS! ;)

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    CosmicJazz kirjoitti 12/12/2003 klo 08:40: Dvd:n Biisilista:
    Nuo loppupuolen örinäbiisit ovat kyllä kaikki niin pitkiä, että noin puolet dvd:stä taitaa kuitenkin olla ördäystä. JESS! ;)


    Noooooooooo...... ;)

    Onkos vielä mitään tietoa seuraavasta Opethin levyistä ja siitä millä linjoilla se tulee liikkumaan?

    Sleeper7135 kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuossa DVD:llä useampaankin kertaan mainitaan että Damnation oli vain yksi kokeilu monien joukossa ja seuraavaksi olisi tarkoitus lähteä ihan toiseen suuntaan. Ja tuossa toisen setin alkupuolella Mikael sanookin tältä me oikeasti kuulostamme jos ette sitä vielä tienneet.

    Itse kyllä pidin tuosta DVD:stä. Yksi parhaimpia mitä olen nähnyt tosin Opethin lavashow nyt ei niitä vauhdikkaampia mutta ainakaan minä en jäänyt enempää kaipaamaankaan. Ehkä olisi voinut sekoittaa tuota settiä ja vähentää pari Damnation biisiä koska mielestäni Opethin vahvuus on juuri tuo kyky sotkea kevyttä ja raskasta keskenään. Tietenkin vanhempia kappaleita jäi kaipaamaan mutta jostain syystä niitä ei levylle saatu laittaa.

    MZ kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En tunne Opethin tuotantoa mitenkään läpikotaisin, mutta mielestäni bändi on surkeimmillaan puhtaasti lauletuissa mutta kuitenkin "rokkaavissa" kohdissa. Bändi kuulostaa joltain surkealta brittipoppibändiltä. Parhaimmillaan bändi yhdistelee hiemosti sitä "ördäystä" ja akustisia kohtia. Paras levy taitaa olla Morningrise.

    apazuzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaa Kcrimsolla on kuuntelussa Opethin rankin levy, miltä maistuu? Onko örinä liikkaa? kun tiedän että et ole hevimiehiä.

    Minusta Deliverance on Opethin paras levy! Nimikko, A Fair Judgement Ja Master´s Apprentices on ehdottomasti opethin rankimpia ja parhaimpia biisejä, vaikka ei se rankkuus vaikuta siihen onko biisi hyvä vai huono.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kas kun satuit kysymään olin nimittäin juuri aikeissa kirjoittamaan mielipiteeni levystä! Elikkä otin tosiaan tietoisen riskin hankkiessani tämän levyn, mutta halusin kuulla "oikeaa" Opethia Damnationin lisäksi. Noh, musiikkiahan vaikuttaa parin kuuntelun perusteella todella hyvältä eikä tämä nyt mitenkään erityisen rankalta tunnu. Tai siis ei ainakaan liian rankalta. Mutta, mutta... tuo örinälaulu, voi perkele se on kyllä niin koomista ja samaan aikaan vastenmielistä, että se haittaa aika pahasti levystä nauttimisesta. Ainakin toistaiseksi, ehkä siihen turtuu ja kohta kuuntelen pingviinimiesten musiikkia enemmänkin. Tai sitten en. No joo, onneksi tuota mörinää esiintyy loppujen lopuksi kohtuullisen vähän vaikka se taitaa jokaisessa (?) biisissä jossain vaiheessa pulpahtaa esiin. Kunpa Opeth luopuisi tuosta laulutyylistä jatkossa (tuskinpa luopuu, tiedän), tuntuu muuten, että minulta menee mainio bändi jatkossa hukkaan.

    CosmicJazz kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minäkään en uskonut alussa, että voisin tottua siihen örinään, mutta kun sitä kuuntelee paljon niin pikku hiljaa älyää miten hyvin se sopii Opethin musiikkiin. Ja onhan Åkerfeldt ehkä paras örisijä ikinä (Obituaryn John Tardy on ehkä samalla tasolla... :wink: ). Kun hän örisee, siinä on tunnetta!

    Deliverancen nimibiisi on minun mielestäni paras biisi sillä levyllä. Kun se tuli keikalla olin täysin nirvanassa. :)

    Kcrimso, kokeile vielä pari muuta levyä... Blackwater Park ja Still Life... :wink:

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Kcrimso, kokeile vielä pari muuta levyä... Blackwater Park ja Still Life... :wink:


    Joo no katotaan nyt ensin miten tähän Deliveranceen tottuu.

    Onkos muuten mitään bändejä mitkä olisivat musiikillisesti lähellä Opethia, mutta ilman mörinää?

    Mites muuten Tool? Onko tietoa, että onko uutta levyä tekeillä?

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos Opethin uusin miellyttää niin hanki vaikka Anatheman Judgement.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opethin uusin? Eli Damnation vai Deliverance?

    Olisi muuten mielenkiintoista tietää kumpi noista levyistä on myynyt paremmin.

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös se Damnation oo uusin?

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaa, ehkä. Minä muistelin, että Deliverance. No enivei, Anathemaa voisi joskus testata, mutta kysymykselläni tarkoitin nimenomaan Opethilta kuulostavia bändejä. Ja Damnationhan ei kuullosta Opethilta. :wink:

    MZ kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miten olisi In Flames? Ei se tosin ole läheskään Opethin tasoinen.

    apazuzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla tuli sama mieleen, mutta sitten ajattelin että tuohan on ihan paska verrattuna Opethiin, eikä viitsi edes suositella kellekkään.

    apazuzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paradise Lost : Icon ja Draconian Times ei nyt ihan Opeth tyylistä mutta Anathemasta rankempi versio.
    VAROITUS alkää vahingossakaan kuunnelko uudempaa tuotantoa ne on karseaa syntikka poppia Depeche Mode tyliin.

    MZ kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Menisiköhän My Dying Briden Angel and the Dark River lähellekään. Se on tosin aika hidastempoista.

    EberkJuho kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minusta Deliverance on Opethin paras levy!

    Samaa mieltä olen minä, Morningrisen kanssa tosin jaetulla sijalla.

    Olenko kerettiläinen, vai miksi Blackwater Park kuulostaa välillä hiukan tylsältä....

    AtomUs kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No Opethista pitäville voisi ainakin suositella Edge Of Sanityn Crimsonia. Ainakin itsellä tuli tuo Dan Swanön mestariteos ensimmäisenä mieleen. Levyllä on yksi 40 minuutin mittainen kappale jossa on örinää/puhdasta laulua ja brutaalia riffittelyä/herkempää näppäilyä. Ei läheskään niin sofistikoitunutta kuin Opeth vaan yleisesti ottaen lähempänä perinteistä death metallia, mutta loistava tuotos kuitenkin. Anathema ja My Dying Bride ovat sitten hieman hitaampaa ja rauhallisempaa, mutta istuvat kyllä ihan hyvin Opethin rinnalle.

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuuntelin tuossa The Drapery Falls -biisin (levyltä Blackwater Park). Hyvää muuten, mutta se örinä vähän vaivaa. Ehkä siihen kuitenkin tottuu. Taidan tilata tuon levyn.

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jee, meikkis näkee ensi viikolla Ruotsissa ekaa kertaa bändin!

    CosmicJazz kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    The Drapery Falls onkin Opethin parhaita biisejä. Ja se kohokohta on nimenomaan kun örinä astuu kuvioon! :)

    Blackwater Park myydään naurettavan halvalla nykyään (onko se jotain 7,95 Cdonissa...). Välillä se on kuitenkin minun mielestäni Opethin paras levy. The Drapery Fallsin lisäksi sillä on myös sellaisia mestarillisia kappaleita kuin melodinen ja hyvin kaunis Harvest, ja tietenkin mahtava Bleak, jolla Steven Wilson laulaa aika paljon leadiä.

    Eli go for it, Janus! ;)

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulipas hommattua Deliverance (2002) ja ompas muuten melkosen hyvän kuulosta. Ihan ensimmäiset muutaman minuuttia olin tosin että ÖÖÖRRRGGHHH mitähän tuli hankittua, mutta ku homma muuttu melodisemmaksi niin alko jo kuulostaa oikein kivalta. Sen jälkeen ne ördäysjaksotki alko potkimaan. Seuraavaksi pitänee hankkia Blackwater Park? Tai se dvd....

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Blackwater Park on joo kanssa ihan kannatava ostos.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taikasana: yliarvostettu! No joo, ehkä ei, mutta minusta örinä ja tunnelmamaalailu on parasta pitää erillään, ja omasta mielestä O:n maalailuosasto ei ole kovin kummoista.

    santos kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itellä on Blackwater park, Deliverance ja uusin Damnation ja kyllä kaikki levyt aivan mahtavia. Vielä pitäis se DVD hommata. Ja niinkuin joku taisikin mainita jotain Edge of sanitystä niin crimson ja crimson II levyt ovat ainakin kuunneltavan arvoisia.

    EberkJuho kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaikil on vaan noit uusia :D
    Still Lifellä on silti edellään Opethin parhaat kevyet biisit, ja Morningrise on kaikista progein (siin on lisäks paras basisti). Mutta kehotan kuuntelemaan ennen ostamista.
    Mitä Bleakin tulee, mielestäni Wilson laulaa vaan taustoja, ja ne puhtaat kohdat on ainakin Akerfeldtin ite laulamia. Mitenköhän se nimi kirjoitettiinkaan...

    Sleeper7135 kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Still Life ja Blackwater Park on ne parhaat minusta. Still Life tosin vaati jonkin aikaa sulattelua ennen kuin avautui tuo toinen oli vähän helpompi tapaus. Deliverance taas on vähän niin ja näin. Välillä toimii välillä ei...

    Mitä Bleakiin tulee niin minusta siinä ihan selvästi vuorotellaan laulajia. Esimerkiksi

    Devious movements in your eyes (Wilson)
    Moved me from relief (Åkerfeldt)
    Breath comes out white clouds with your lies (Wilson)
    And filters through me (Åkerfeldt)
    You're close to the final word (molemmat)
    You're staring right past me in dismay (molemmat)
    A liquid seeps from your chest (molemmat)
    And drains me away (Åkerfeldt)

    EberkJuho kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hmm, no toi on jo aika tarkasti analysoitu :D

    Cup kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ÖÖÖRRRGGHHH


    Onko tuo eläimellinen karjahdus? :wink:

    EberkJuho kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opeth ei edes musiikillisesti ole mielestäni hirveän raskasta, mutta ne örinät on tosi hyviä verrattuna normaaliin tasoon.

    Sleeper7135 kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hmm, no toi on jo aika tarkasti analysoitu
    Kunhan laitoin että tyhmemmätki tajuaisi :P

    EberkJuho kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tälläinen huhu on liikkeellä että seuraava opeth albumi olis enemmän BM:ää, no tämä on vaan huhu.
    Opethin levy-yhtiö Music For Nations on muuten lopetettu.

    tuuletar kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Damnationin myötä Opeth on varmasti saanut paljon uusia kuuntelijoita siipiensä alle. Loistava levy, joskin erilainen.
    Itse kiinnostuin tutustumaan myös vanhempaan materiaaliin. ja kun Wilsonkin on mukana häärimässä niin..
    Örrimättömatsku ei aivan minuun pure, mutta seasta on löytynyt mahtavuuksia kuten Blackwater Park!
    Tällä hetkellä kuuntelussa on My Arms, Your Hearse, joka kantaa sisällään raskaampaamatskua, mutta vastapainoksi myös kaunista puhdasta laulua ja eräässä kappaleessa jopa pienehköä progehtelukompin tynkää :)

    Näyttää siltä että Opeth on keventämäänpäin tahtiaan, seuraavalta levyltä odottaisin kyllä rosoisuutta ja juuri sitä eloa ja vaihtelevuutta mitä aiemmissa.

    EberkJuho kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulikin Comusta kuunnellessani mieleen että toi My Arms, Your Hearse nimi on pöllitty yhen First Utterance laulun lyriikoista ;)
    Orchid on sit taas Black Sabbathin saman nimiseltä biisiltä.
    Still Life on Vdgg levyn nimi ainaskin.
    Blackwater Park saksalainen bändi.
    Nyt mietityttää viel Morningrisen, Deliverancen ja Damnationin nimien alkuperä ;)

    Oikeata asiaa tähän, Opeth kait ens vuoden puolella nauhoittamassa uutta levyä. Itse toivoisin siitä Deliverancen kaltaista, tai sitten paluuta alkuaikojen hiukan metsäisimpiin tunnelmiin (en nyt keksinyt parempaakaan sanaa).
    Uudesta Damnationista kun ei välttämättä tulis niin hyvää.
    Tai no voisivathan pojat tehdä uuden aluevalloituksenkin.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sori, mutta mun mielestä Opetin örinälaulun ja muun "melodisuuden" kontrasti saa bändin kuullostamaan naurettavalta. Siis surkean naurettavalta.

    retrou kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Nyt mietityttää viel Morningrisen, Deliverancen ja Damnationin nimien alkuperä ;)


    Deliverance on James Dickeyn romaani (suom. Syvä joki), josta on myös tehty leffa. Lienevätköhän siitä nimen ottaneet? :wink:

    Loudnessrace.net (joka ei tällä hetkellä näköjään toimi) muuten haukkui Blackwater Parkin pystyyn. Teitä ei ilmeisesti haittaa levyn kompressoitu soundi, kun olette kiekkoa ylistäneet? :roll: :o

    MZ kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sori, mutta mun mielestä Opetin örinälaulun ja muun "melodisuuden" kontrasti saa bändin kuullostamaan naurettavalta. Siis surkean naurettavalta.


    Eikö yhdistelmä mielestäsi toimi ylipäänsä, vai onko Opeth toteuttanut sen vain huonosti?

    Blackwater Park ei ole minulle oikein koskaan kolahtanut, en tosin osaa sanoa siihen syytä.
    Morningrise, Deliverance...

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Blackwater Park ei ole minulle oikein koskaan kolahtanut, en tosin osaa sanoa siihen syytä.

    BP on nimenomaan levy, joka saa minut repimään hiuksia päästä. Hyviä biisirakenteita ja dramaattisia riffejä, mutta se örinä kuullostaa päälle liimatulta tai oksennetulta. Eli yhdistelmä on minusta huono; joku Paradise Lostin Gothic-levyn aikainen örinätyyli menisi vielä läpi..

    MZ kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ehkä se örinä tosiaan ajoittain kuulostaa hieman oksentelulta, mutta hyvin toimii mielestäni ainakin noilla kahdella muulla mainitsemallani levyllä. Ei vaikuta päälleliimatulta.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulla myös tuo Opethin örinäpuoli tökkii. Damnation on hieno levy, mutta jotain siitä puuttuu. Se jokin löytyy mm. Blackwater Parkilta ja Deliverancelta. Blackwater Park ja Deliverance olisivat upeita levyjä ilman örinää. Mutta minkäs teet? Kun ei uppoa, niin ei uppoa.

    tuuletar kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opeth kiilaa hienosti ohi juuri sekaisuutensa takia monien black/deathmetal bändien. Pelkkä örri rupee sattumaan päähän, mutta
    sopivassa mielentilassa annos mörinää toimii.
    En tiedä, mutta itselle BP on juuri sopiva soppa puhdastasettiä ja mörrimeininkiä.
    Patterns in the Ivy on ehkä yksi kauneimmista kappaleista..

    EberkJuho kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hauska juttu on muuten se että normaaleille progen ja yleensäkin kevyemmän musiikin kuuntelijoille Opeth on liian raskasta. Mutta sitten dm/bm-tyypeille Opeth on liian taiteellista ja kevyttä ;)

    Pistinpäs Blackwater Parkin nyt soittimeeni, ja yritän kuunnella sitä josko se aukeais enemmän. Toistaiseks kokonaisuus ei oo kuulostanut hyvältä (vuoden omistanut).
    Toisaalta Deliverancekin kuulosti ennen tylsältä kokonaisuutena, mutta nyt toimii varsin mainiosti.

    Noilla uudemmilla levyillä (lue Morningrisen jälkeiset) vaan harmittaa se että niissä ei oo hienoa basson soittoa, toisin kuin kahdessa ekassa. Samoin uudemmissa levyissä noi kappalerakenteet on välillä liian yksinkertaisia ;)

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    normaaleille progen ja yleensäkin kevyemmän musiikin kuuntelijoille

    Normaaleita progen kuuntelijoita ole olemassakaan..

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opeth on liian raskasta.


    Eihän Opeth mitenkään liian raskasta ole. Voiko liian raskasta edes olla. Damnationille juuri kaipaisi vähän sitä raskautta mukaan. Kyse on siitä "laulu" puolesta. Se örinä ei vain istu minun korviini. Vetäisivät vaikka pelkkää instrumentaalia niiden örinöiden sijasta.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minustakaan Opeth ei ole liian raskasta, mutta se örinä-laulu on vaan niin pirun nolon kuuloista, että se laskee bändin pisteitä aika rajusti. Damnationissa ei ollut ongelmaa laulun suhteen, mutta siitä sitten toisaalta puuttui kaikki se potku mitä niissä muissa levyissä on.

    Tonto kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lapissa ovat cdonilta hankitut Blackwater Park ja Damnation tehokuuntelussa! Hyvin putoaa meikäläiselle. Mielestäni Deliverencen rankat biisit ovat jopa raskaampia kuin BP:lla, mutta BP on jotenkin ehjempi kokonaisuus. Hienoja levyjä kuitenkin kaikki, rima on korkealla seuraavaa odotellessa! Mitenkä mahtaa Still Life sijoittua tyyliltään verrattuna edellämainittuihin?

    MZ kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voisiko se monien kaipaama "potkun puute" Damnationilla johtua juuri siitä örinälaulun puutteesta? Hieman totuttelua örinään, niin kyllä se siitä.
    Damnation taitaa tosin olla toinen niistä kahdesta Opethin levystä, joita en ole kuullut, joten tuo kommentti on pelkkä heitto.

    Sleeper7135 kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lapissa ovat cdonilta hankitut Blackwater Park ja Damnation tehokuuntelussa! Hyvin putoaa meikäläiselle. Mielestäni Deliverencen rankat biisit ovat jopa raskaampia kuin BP:lla, mutta BP on jotenkin ehjempi kokonaisuus. Hienoja levyjä kuitenkin kaikki, rima on korkealla seuraavaa odotellessa! Mitenkä mahtaa Still Life sijoittua tyyliltään verrattuna edellämainittuihin?
    Pistäisin Still Lifen jonnekin noiden levyjen välimaastoon. Raskaampi kuin BP joka tapauksessa ja mielestäni paras levy BP:n ohella. Kokonaisuutena ehkä vahvin albumi - jo senkin takia että on teemalevy.

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voisiko se monien kaipaama "potkun puute" Damnationilla johtua juuri siitä örinälaulun puutteesta?


    No ei varmaankaan koska onhan Damnation musiikillisestikin paljon kevyempi kuin vaikkapa Deliverance. Eli minun mielestäni "potkuksi" olisi riittänyt muutama rankempi instrumentaaliosuus johonkin väliin.

    Hopkins kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos tahtoisi pitää Opethista, mutta ei voi sulattaa rujompia lauluosuuksia, kannattaa tutustua Hammers of Misfortuneen www.hammersofmisfortune.com. Hieman samankaltaisissa progressiivisissa sfääreissä liikutaan, tosin death metalin sijaan liikutaan enemmän tuollaisessa NWOBHM hengessä. Ja tämähän on tietysti paljon parempi kuin Opeth. 8) Tai ainakin lähes.

    juishi kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    NWOBHM

    Joku uus New Kids on the Block?

    EberkJuho kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    New Wave of British Heavy Metal

    Hopkins kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    NWOBHM

    Joku uus New Kids on the Block?

    Eh, sori epämääräisten lyhenteiden pudottelemisesta. Tarkoittaa siis Brittein maalla 70- ja 80-lukujen taitteessa syntynyttä liikehdintää. Iron Maiden, Venom, Angel Witch, Pagan Altar... Toi Hammers of Misfortune vertautuu lähinnä noihin uuden aallon brittihevin melodisempiin lyömä- ja soitinyhtyeisiin.

    juishi kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No eipä ollut tullut aikaisemmin moista määritettä vastaan.

    MZ kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulipa vihdoin hommattua Orchid. Taitaa olla Morningrisen jälkeen toiseksi paras Opeth-levy.

    PeeHoo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Anttilasta löyty Lamentations -DVD 15 eurolla. En ole vielä ehtinyt katsoa...

    CosmicJazz kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lamentations on kyllä hyvä dvd. Keikassa harmittaa ainoastaan vähän se, että ei ole biisejä ollenkaan vanhemmilta levyiltä (sopimussyistä). Mutta ainakin dokkari on yllättävän mielenkiintoinen.

    EberkJuho kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulipa vihdoin hommattua Orchid. Taitaa olla Morningrisen jälkeen toiseksi paras Opeth-levy.


    En ole juuri tuota levyä kuullut, mutta jos se on vähänkin Morningrisen tasoa, niin sen on oltava hieno. Ainakin rytmiryhmä taitaa levyillä olla sama?

    Korpinen kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lamentations on kyllä hyvä dvd. Keikassa harmittaa ainoastaan vähän se, että ei ole biisejä ollenkaan vanhemmilta levyiltä (sopimussyistä). Mutta ainakin dokkari on yllättävän mielenkiintoinen.


    Miinuspuoleksi voisi myös mainita sen, että Åkerfeldtin nenäontelo on vähän väliä lähikuvassa! :D Ja kaikki Opeth -albumit on loistavia, Orchid on vähän epäkypsä vielä paikoin, mutta Morningrisesta lähtien kaikki on täyttä timanttia! Blackwater Park on mielestäni paras kokonaisuus, kakkosena Still Life, ja kolmossija menee jaettavaksi loppujen kesken. Emmeköhän kuluvan vuoden puolella saa kuultavaksemme myös uuden albumin!!

    CosmicJazz kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, totta tuo nenäontelojuttu! Kyllä minäkin olen monesti nauranut sille. Se on niin... jännän muotoinen. ;)

    MZ kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sama rytmiryhmä taitaa olla Orchidissa ja Morningrisessa.
    Mielestäni Orchid on yllättävänkin "kypsä" ollakseen bändin ensimmäinen levy. Soitto toimii lähes yhtä hyvin ja musiikissa on käytännössä kaikki ainekset mitä Opethilla parhaimmillaan. Eli siis sekä melodisuus että rankkuus. Ehkä riffit eivät ole aivan kuitenkaan Morningrisen tasoa. Musiikki on myös hieman suoraviivaisempaa ja Åkerfeldt ei paljon harrasta puhdasta laulua, joten ainakin Damnationin fanien kannattanee kuunnella levy ennen ostamista.

    feralis kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opeth on näemmä tulossa Tavalle keikalle 23.9:
    http://www.nyt.fi/musiikki/artikkeli/1101979810503

    Hmm, vieläköhän sitä jaksaisi innostua.

    Astro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaa, siinä ja siinä.

    pimeys kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opethin tulevalta levyltä Ghost Reveries on saatavilla yksi kymmenminuuttinen näytebiisi bändin levy-yhtiön sivuilta:

    http://www.roadrunnerrecords.com/opeth/


    Vaatii rekisteröitymisen, joka on lähinnä nimi ja sähköpostiosoite.

    EberkJuho kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mielipiteitä uudesta levystä?

    Omasta mielestäni kyseessä on ehkä Opethin paras levy tähän mennessä, ainakin huomattavasti parempi kuin kolme edeltäjäänsä ja 1. & 3. levy. Koskettimet tuovat hienosti väriä, ja biisit ovat rautaa. Kerrankin ei pilata biisejä huonoilla riffeillä, joita soitetaan monta minuuttia... Joka tapauksessa tällä hetkellä ehdolla vuoden parhaaksi levyksi Ulverin uuden levyn kanssa.

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän tuo hyvältä kuulosti, örde ja clean vuorotteli joutusammin, biisit oli nopeempia ja teknisempiä ku parilla edellisellä (en tiijä oliko se teknisyys hyvä asia, kuulostaa meinstriimimmältä = sellout? ;)).

    CosmicJazz kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, on se hieno levy. Esim. "Ghost of Perdition", "Reverie/Harlequin Forest" ja "The Grand Conjuration" ovat mahtavia biisejä. Mielenkiintoinen levy senkin takia, kun bändi on taas vähän muuttunut. Kyllä mellotron & hammond sopii hyvin örinän kanssa! :)

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, on se hieno levy. Esim. "Ghost of Perdition", "Reverie/Harlequin Forest" ja "The Grand Conjuration" ovat mahtavia biisejä. Mielenkiintoinen levy senkin takia, kun bändi on taas vähän muuttunut. Kyllä mellotron & hammond sopii hyvin örinän kanssa! :)


    Listaan voisi lisätä vielä "The Baying of the Hounds", "Beneath the Mire", "Atonement", "Hours of Wealth", "Isolation Years" :wink:
    Mielestäni aivan loistava levy. Sen lisäksi että levy toimii kokonaisuutena ja yksittäiset kappaleet ovat mahtavia, niin juurikin näiden "urkujen" käyttö tuo hienoa syvyyttä kappaleisiin. Ja kun soundit ovat muutenkin hienot ja tuotanto tiukkaa on kyseessä täydellinen paketti, tai ainakin päästään lähelle. Itselleni levy on ollut samanlainen elämys kuin Master of Puppets tai Images and Words aikoinaan. Näitä levyjä tulee harvoin vastaan, mutta kun tällainen osuu kohdalle, muistaa miksi sitä musiikkia niin innostuneesti harrastaa. Legenda ainesta.

    warkke kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaverini oli saanut jotain ihmekytköksillä lipun tämäniltaiseen keikkaan. Soitteli vähän väliä mun kännykkääni keikalta ääninäytteitä...ihan kivalta kuulosti: Varsinkin alavireiset kitarat - hauskaa tuntui yleisöllä olevan.

    Lerxst kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opethin perjantainen Tavastian keikka oli aivan mielettömän hyvä! Settilista oli samanlainen kuin esim. Pariisissa, ainoa poikkeus muistaakseni oli että eivät soittaneet The Drapery Fallsia. Tunnelma oli mahtava ja bändi soitti kuin unelma. Jos jotain arvosteltavaa pitää hakea, olivat volumet hieman liian kovalla, mikä paikoitellen hieman haittasi kuuloelämystä. Mutta joka tapauksessa, tuo keikka kiilasi meikäläisellä kaikkien aikojen TOP 5:een kevyesti.

    Tiistaina onkin sitten vuorossa Dream Theater ja joulukuussa Porcupine Tree Hollannin Tilburgissa! Ah tätä auvoista aikaa! :wink:

    Oravamangusti kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    IMO parhaat levyt Opethilta on Morningrise, Damnation ja Orchid

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Martin Lopez lopettaa Opethissa:

    After several months away from his drumming duties in Opeth Martin Lopez has permanently decided to leave the group. After being plagued by illness and anxiety attacks Lopez decided he wanted to concentrate fully on his own project, currently unnamed. His replacement will be Martin "Axe" Axenrot who's been filling in for the last 5 tours and who also recorded with the band during the recent BBC sessions.

    Mikael Åkerfeldt: " However sad I and the rest of the band feel in light of Lopez departure I want to thank him for his incredible work with Opeth and immense dedication to the band. We recorded some classic stuff together and he obviously had an enormous impact on our sound. I now feel very excited to hear the material of his own band. In the meantime Opeth fans can rest assured that we'll continue jamming it out with Axe and we all have high expectations about our coming musical ventures "


    Lähde: http://www.opeth.com/


    CosmicJazz kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sääli että Lopez on sairas ja joutui lopettamaan. Kyllähän sen sijainen vaikutti ihan ok:lta viime syksynä Tavastialla, mutta eihän siellä kuullutkaan niin tarkasti kaikkea mitä se teki. Pystyykö se Axenrot oikeasti soittamaan yhtä hienosti studiossakin kuin Lopez? Samanlainen maaginen tatsi? Hmm... I doubt it.

    Fastro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    NWOBHM on kyllä tuttu mutta onhan NWOFHM, heh, finnish, no olipa hauskaa.
    Ei Opeth liian raskasta, eikä välttämättä se örinäkään niin paljon haittaa. Mutta avallaan se on liian raskasta, eri tavalla. Kylmää.
    Kyllähän bändistä tykkään kuitenski, vaikken täböllä

    Hezzu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oon kuunnellu nuita vanhempia Opetheja, hyviähän nekin on, pitänee hankkia.

    Ja Opethista tykkääville vois suositella tämmöstä: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Adversary_%28album%29


    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oon kuunnellu nuita vanhempia Opetheja, hyviähän nekin on, pitänee hankkia.

    Ja Opethista tykkääville vois suositella tämmöstä: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Adversary_%28album%29


    Täytyypi tsekata tuo! Ja kyllä kaikki vanhemmatkin Opethit kannattaa hommata, siellä on hyviä biisejä myös vaikkakin pari ensimmäistä ei säväytä ihan niin paljon kuin Still Lifestä eteenpäin.

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oon kuunnellu nuita vanhempia Opetheja, hyviähän nekin on, pitänee hankkia.

    Ja Opethista tykkääville vois suositella tämmöstä: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Adversary_%28album%29


    Täytyypi tsekata tuo! Ja kyllä kaikki vanhemmatkin Opethit kannattaa hommata, siellä on hyviä biisejä myös vaikkakin pari ensimmäistä ei säväytä ihan niin paljon kuin Still Lifestä eteenpäin.


    Morningrisehan on melkein parhautta, ainakin Opethilla.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lisää suosituksia kokeilunhaluisille Opethin kuulijoille:

    Insomnium - Above the Weeping World

    Insomnium on Opethiin verrattuna vähän perinteisemmän ja suoraviivaisemman kuuloista kuolonmetallia. Musiikissa on kuultavissa myös vaikutteita Amorphikselta ja vivahteita Göteborg-lähtöisestä metallista à la varhainen In Flames.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opethin suhteen tuntuu olevan kaksi koulukuntaa - ne, joiden mielestä ensimmäiset kaksi ovat parhaita ja ne, joiden mielestä Ghost Reveries ja Blackwater Park ovat parhaita. Kuulun itse jälkimmäiseen. Tosin, kaikki taitavat olla jokseenkin samaa mieltä siitä, että "My arms your hearse" on se heikoin kokonaisuus.

    Sunkka kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulle Ghost Reveries ja Damnation ovat ne parhaat, vaikkei minulla mitään örinää vastaan olekaan. Mutta näitä kahta kuuntelen jatkuvasti.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itselleni parasta Opethia ainakin toistaiseksi edustaa kaikki tuotanto Still Lifesta eteenpäin. Aikaisemmista levyistä en sano mitään, sillä niitä ei ole vielä tullut pahemmin kuunneltua.

    Sellainen varoituksen sana liittyen Insomniumiin, että puhdasta laulua Above the Weeping World -levyltä ei löydy. Eikä käsittääkseni aiemmiltakaan levyiltä. Örinä sitä vastoin on oikein laadukasta. :)

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulle Ghost Reveries ja Damnation ovat ne parhaat, vaikkei minulla mitään örinää vastaan olekaan. Mutta näitä kahta kuuntelen jatkuvasti.


    Joo, siten kyllä, että uusimmasta vanhempaan päin suurin piirtein ilmestymisjärjestyksessä Still Lifeen saakka, paitsi Blackwater Park, joka on kakkosena omalla listalla :wink:

    Leppari kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juu Still Lifestä eteenpäin ne parhaat Opethit löytyy. Orchid on tosin ihan ok kanssa.

    Deliverance kolisee kaikista parhaiten. Yllättäen Ghosti ei niinkään. Still Life ja Parkki suunnilleen samoilla linjoilla. Damnation on sitten oma juttunsa, on se hyvä mutta kyllä tuota mättöä pitää olla mukana, emäntä tosin kun sanoo että "laita se hyvä opethi soimaan niin" tuota tarkoittaa. :)

    nito kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Peter Lindgren on eronnut Opethista, uusi kitaristi Fredrik Åkesson soittaa ensimmäisen keikkansa Ilosaaressa.

    http://opeth.com/


    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kunhan ei Åkerfeldt kyllästy, niin kaikki on hyvin. Rumpalin menetys oli kyllä kovempi kolaus.

    EberkJuho kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sinänsä tuo Lindgrenin menetys ei ole hirveän merkittävä, kun mun käsittääkseni Åkerfeldt kuitenkin säveltää suurimman osan musiikista. Livenä on sitten eri asia. En vain tiedä kuinka tärkeä osa Opethin live-esiintymisiä Lindgren oli.

    Eniten mua on harmittanut sen ekoille levyillä olleen basistin vaihto, kun sillä oli vähän eriskummallisempaa soittelua. Ja toki Martin Lopezin menetys oli harmittavaa. Toivotaan että ero ei ole Bill Bruford - Alan White vaihdon luokkaa.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En vain tiedä kuinka tärkeä osa Opethin live-esiintymisiä Lindgren oli.


    Ainakin kahden keikan perusteella Åkerfeldtin kitara oli reilusti kovemmalla :wink:

    EberkJuho kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En vain tiedä kuinka tärkeä osa Opethin live-esiintymisiä Lindgren oli.


    Ainakin kahden keikan perusteella Åkerfeldtin kitara oli reilusti kovemmalla :wink:


    Saikohan se enemmän massia siitä.

    nito kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sinänsä tuo Lindgrenin menetys ei ole hirveän merkittävä, kun mun käsittääkseni Åkerfeldt kuitenkin säveltää suurimman osan musiikista. Livenä on sitten eri asia. En vain tiedä kuinka tärkeä osa Opethin live-esiintymisiä Lindgren oli.

    Eniten mua on harmittanut sen ekoille levyillä olleen basistin vaihto, kun sillä oli vähän eriskummallisempaa soittelua. Ja toki Martin Lopezin menetys oli harmittavaa. Toivotaan että ero ei ole Bill Bruford - Alan White vaihdon luokkaa.


    Lindgren soitti ainaki tosi skarpisti livenä ja sen soolot oli ihan mielenkiintosia. Axenrot on kyllä ihan ok, mutta ei sillä tietenkään oo sitä lopezmaista draivia. Hyvin tuo kyllä ankkarokissa kolahti, ei ainakaan sen keikan perusteella ero ollu tuota Bruford - White luokkaa. Ja sielläki Åkerfeldtin kitara kuulu paljo kovemmin ku Lindgrenin. Saa nähdä miltä sitten seuraava studiolevy uusine miehineen kuulostaa.

    Leppari kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opethin uus levy on ihan kulman takana. Noh ainakin 4.6. äxässä.

    http://www.youtube.com/watch?v=cKx5zrb0Z_0


    Tonto kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kovasti progressiiviseksi arvostelevat uutta Watershedia netissä. Isoja King Crimson -vaikutteita sanotaan siinä olevan. Uusimmassa Soundissa levy sai vain 3 tähteä. Åkerfeldin porukan tuotosta odottaa jo innolla! Parasta on, että bändi heittää kesällä kaksi keikkaa Suomessa.

    Uni kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Watershedia odotellaan täälläkin. Maistiaisena kuulemani Porcelain Heart ja The Lotus Eater sekä Melloboatilla kuultu Heir Apparent antavat kyllä odottaa mukavaa levyä. Samoin huomasin, että julkaisevat kolme ekaa levyä yksissä kansissa nimellä Candlelight Years tuossa kesäkuun lopussa. Sitäkin odottelen kun en niitä ensimmäisiä levyjä omista. Ja Ankkarockiinhan on liput hankittu... :wink:

    Infektio kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse harhailin malttamattomana kaidalle polulle ja latasin levyn samana yönä kun se vuoti (pienenä jeesusteluna täytyy sanoa, että on tilattu myös ennakkoon). Aika kauas on Mikael seurueensa johdattanut edellisten levyjen metallisyövereistä, eikä tämä välttämättä ole yhtään huono asia. En tiedä, kuinka paljon tätä uskaltaa täällä spoilata, joten sanonpa vain, että vanhemmasta Opethista tykkäävät saavat valmistautua progressiiviseen yllätykseen. :wink:

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä olin jo vähän ajatellut jättää uusimman Opethin väliin, mutta kun sitä joka paikassa toitotetaan progemmaksi kuin aikaisempia niin kaipa sille pitää antaa mahdollisuus.

    Astro kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Uudessa Soundissa on Opethin haastattelu. Ostin kyllä lehden siksi, että hinta oli vain 2,50€ ja lehti sisältää myös 18 sivun Iron Maiden -speciaalin, ja bändi sattuu olemaan 5-v. poikani suosikki tällä hetkellä...

    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä olin jo vähän ajatellut jättää uusimman Opethin väliin, mutta kun sitä joka paikassa toitotetaan progemmaksi kuin aikaisempia niin kaipa sille pitää antaa mahdollisuus.


    Se on hyvä levy jälleen, erilainen kuin edelliset, ja sanoisin että vähän monipuolisempi ja avarampi. Toimii!

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    hinta oli vain 2,50€ ja lehti sisältää myös 18 sivun Iron Maiden -speciaalin, ja bändi sattuu olemaan 5-v. poikani suosikki tällä hetkellä...


    Seliseli... Itelles sä sen lehden ostit.

    retrou kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opeth Suomen listan kärkeen.
    http://ohjelmaopas.yle.fi/sisaltooppaat/pop/lista/albumit



    Edelliset levyt:

    OPETH - Ghost Reveries (Albumit)
    1. 39/2005 27.
    2. 38/2005 21.
    3. 37/2005 11.
    4. 36/2005 10.
    5. 35/2005 11.

    OPETH - Damnation (Albumit)
    1. 17/2003 37.

    anzi kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opetti on tulossa joulukuussa kaapelitehtaalle kunnon keikalle.
    http://www.opeth.com/index.php/tourdates


    anzi kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toivottavasti Åkerfelt kerkeää parantua ennen ruisrockkia.
    http://www.opeth.com/index.php/news/show/id/63

    Näyttäis kaverilla olevan vesirokko.

    Janus kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vesirokko aikuisena voi olla tosi raju, nimim. kokemusta on.

    Uni kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Bloodbath esiintyy Pellavarockissa Lammilla 9.8.2008.

    http://www.pellavarock.fi/


    Pitänee mennä katsomaan hieman suoraviivaisempaa kuolometallia. Ja onhan se kiva nähdä Åkerfeldt kahdesti viikon sisällä. Toi Opethin Kaapelitehtaan keikkakin kiinnostaisi mutta kun on niin ikävästi maanantaina.. :(

    Sunkka kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opetti on tulossa joulukuussa kaapelitehtaalle kunnon keikalle.
    http://www.opeth.com/index.php/tourdates


    No niin, lippu on hankittu.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No niin, lippu on hankittu.

    Kuin myös. Onneksi on tämä foorumi muistuttamassa asioista. :)

    pinulk kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opetti on tulossa joulukuussa kaapelitehtaalle kunnon keikalle.
    http://www.opeth.com/index.php/tourdates


    No niin, lippu on hankittu.

    Tarjoan sinulle sitten limunaadia siellä konsertissa. Nährään.

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä taidan nähdä bändin Ruisrockissa. Jos jaksan käydä katsomassa.

    PeeHoo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Liput hankittu, Tikettiin pääsi jo aamuyhdeksältä.. Myydään varmaan pian oppuun. Watershed on kevyesti vuoden paras julkaisu tähän mennessä, kiva kun tänne kerrankin tulee kokoonpano joka elää parasta aikaansa. Jopa tuohon örinään alkaa pikkuhiljaa tottua - pitäiskö olla huolissaan? :wink: Ankkarokkiin olen myös menossa, mutta eihän se ole sama kuin klubikeikka.

    anzi kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Piti ihan herätä yheksältä ostaa liput keikalle. Perjantaina Ruisrockkiin.

    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mie en jaksa edelleenkään, konserttivälivuosi jatkuu - vain parit kotimaiset tulee käytyä.

    Sunkka kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]Opetti on tulossa joulukuussa kaapelitehtaalle kunnon keikalle.
    http://www.opeth.com/index.php/tourdates


    No niin, lippu on hankittu.[/quote]
    Tarjoan sinulle sitten limunaadia siellä konsertissa. Nährään.


    Okei! Aiheesta lähemmin sitten lähempänä.

    Uni kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tilasin sitten minäkin lipun. Onhan se nähtävä Opeth kunnon keikallakin vaikka kolmesti tulee vuoden aikana katsastettuakin. Ja Kaapelitehtaalla on todnäk. parhaat mahkut kuulla Windowpane... ;) Vaikuttaa siltä, että Sokrulaisia ilmaantuu paikalle melko reilusti. Mukavaa.

    Sunkka kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja Kaapelitehtaalla on todnäk. parhaat mahkut kuulla Windowpane... ;) Vaikuttaa siltä, että Sokrulaisia ilmaantuu paikalle melko reilusti. Mukavaa.


    Järjestetäänkin taas sellainen supersuosittu Palasokerimiitti? :)

    Uni kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Järjestetäänkin taas sellainen supersuosittu Palasokerimiitti? :)


    Kannatetaan.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opethin Euroopan kiertueella lämmittelijöinä Cynic ja The Ocean, ei huono.
    http://www.opeth.com/index.php/tourdates
    (Kunhan vain lämmittelevät sitten Kaapelitehtaallakin...)

    CosmicJazz kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    39 euroa olisi muuten aika törkeä hinta, mutta se on kyllä sen arvoista kun Cynickin tulee. Minä tulen luultavasti katsomaan.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onhan tuo aika kova hinta, mutta eipä minun tarvinnut kahdesti miettiä :) Onhan tämän kaltaisessa keikassa (ainakin lähtökohdiltaan) kuitenkin erilainen fiilis, kuin jossakin festari-vedossa.

    Ollaan sitä tietty aika hurmiossa joskus oltu myös festareilla :D
    Hyvänä esimerkkinä vaikka Porcupine Treen viimekertainen Ruisrock-esiintyminen.

    CosmicJazz kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvänä esimerkkinä vaikka Porcupine Treen viimekertainen Ruisrock-esiintyminen.


    Yeah! Minäkin olin siellä. Kyllä se vain niin on, että "Anesthetize" on fantastinen biisi! :D

    Sunkka kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote][quote]Opetti on tulossa joulukuussa kaapelitehtaalle kunnon keikalle.
    http://www.opeth.com/index.php/tourdates


    No niin, lippu on hankittu.[/quote]
    Tarjoan sinulle sitten limunaadia siellä konsertissa. Nährään.[/quote]

    Okei! Aiheesta lähemmin sitten lähempänä.


    No niin, onko tarjous vielä voimassa?
    Ja järjestetäänkö sellainen Salapokerigreekmeet?

    pinulk kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote][quote][quote]Opetti on tulossa joulukuussa kaapelitehtaalle kunnon keikalle.
    http://www.opeth.com/index.php/tourdates


    No niin, lippu on hankittu.[/quote]
    Tarjoan sinulle sitten limunaadia siellä konsertissa. Nährään.[/quote]

    Okei! Aiheesta lähemmin sitten lähempänä.[/quote]

    No niin, onko tarjous vielä voimassa?
    Ja järjestetäänkö sellainen Salapokerigreekmeet?


    Juodaan muumikossut. Olen vanha partainen läski, pyöreät rillit ja kirkuva kukallinen paita.

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kossua en ole nauttinut kuin suoraan.

    Muumikossut?

    Lerxst kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kossua en ole nauttinut kuin suoraan.

    Muumikossut?


    Veikkaisin, että kyseessä on Tove Janssonin hahmojen inspiroiman virvoitusjuoman ja Koskenkorvan sekoitus... :wink:

    MissLemon kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kossua en ole nauttinut kuin suoraan.

    Muumikossut?


    Veikkaisin, että kyseessä on Tove Janssonin hahmojen inspiroiman virvoitusjuoman ja Koskenkorvan sekoitus... :wink:


    ...josta seuraa aika Mörkökänni.

    Sunkka kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Juodaan muumikossut. Olen vanha partainen läski[/quote]

    Ok, niin minäkin.
    Rockstarban Patu on myös tulossa keikalle, joten jos näät sen niin saatan olla jossain lähellä.

    [quote][quote]Kossua en ole nauttinut kuin suoraan.

    Muumikossut?


    Veikkaisin, että kyseessä on Tove Janssonin hahmojen inspiroiman virvoitusjuoman ja Koskenkorvan sekoitus... :wink:[/quote]

    ...josta seuraa aika Mörkökänni.


    Joo, sellaiset sitten, ok.

    PeeHoo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Perskutarallaa..
    http://www.iltalehti.fi/popstars/200812158773940_ps.shtml


    :evil:

    Sunkka kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, täytyy nähtävästi katsella tänäiltana kotona uudestaan tuo Roundhouse Tapes DVD ja vetää ne mörkökännit siinä samalla. Kiitos tarjouksesta silti, Pinulk.

    pinulk kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onneksi ovat muutenkin Suomessa joka nurkassa vetämässä keikkaa alkuvuodesta. Kai me saamme ihan spesiaalikeikan sitten. Mutta ei voi muuta sanoa kuin että ainakin muistuttavat Elton Johnia yhä enemmän!

    anzi kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oliko ketään eilen, tai aikaisempina päivinä kattomassa Opethia?
    Eilinen keikka kaapelilla oli ihan parhautta.
    Menee helposti top 3 parhaimpiin keikkoihin..

    Uni kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä olin. Oli kyllä hyvä keikka mutta hallin soundi on kyllä aika kamala. Toivottavasti tänään Pakkahuoneella olisi parempi.. :) Settilistan kovuutta ei kyllä haitannut mikään.

    anzi kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Alussa saundit vähän puuroutui mättö kohissa, mut muuten oli yllättävänki hyvät siihen paikkaan.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Myös paikalla. Soundit olivat tosiaan aika kehnot, raskaimmissa kohdissa matalat taajuudet jättivät kaiken alleen ja tuplabasarivyörytykset menivät aivan puuroksi. Omalla sijoittumisella olisi varmaan vähän voinut asiaa auttaa.

    Muuten oli hyvä keikka, ei mitenkään järisyttävä, mutta hyvä (kirjaimellisesti toki [u:dda8965f14]järisyttävä[/u:dda8965f14] :?). Itseä jäi kyllä vähän korpeamaan se "jukeboxi-osuus", mutta suurin osa yleisöstä taisi olla innoissaan. Aika kettuiluahan se oli Åkerfeldtin suunnalta. Mielelläni olisin näiden kaikkien "clippien" sijasta kuullut vaikka yhden kokonaisen kipaleen.

    Leper Affinity ja omaksi yllätyksekseni The Night and the Silent Water toimivat parhaiten.

    PeeHoo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuten Hesarissa viikko sitten mainittiin, Big Elf lämppää Dream Theateria syyskuussa. Kuulin, että samaan tapahtumaan on saatu myös Opeth. Paikasta ei tietoa.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oliskohan kiertueen nimi ollut "Progressive Nation" tms. ja mukana pitäisi Dream Theaterin lisäksi olla juurikin Opeth ja Big Elf ja ilmeisesti joku neljäskin esiintyjä.

    PeeHoo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oliskohan kiertueen nimi ollut "Progressive Nation" tms. ja mukana pitäisi Dream Theaterin lisäksi olla juurikin Opeth ja Big Elf ja ilmeisesti joku neljäskin esiintyjä.


    Se neljäs bändi näyttää olevan joku Unexpect.
    Mutta se PN09 -jenkkikiertue vasta kova on: DT, Zappa Plays Zappa, Pain Of Salvation ja Beardfish!

    http://www.dreamtheater.net/news_dreamtheater.php#pn2009europe


    MissLemon kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paikka on Helsingin jäähalli, pmv 23. 9. Liput tulevat myyntiin 15.4. ja hinta on 59 euroa.

    Markkutapio kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kun mulla tää Opeth on vielä tutkimaton juttu, niin sokrussa kirjoitteluista jää sellanen mielikuva että Opethin paras albumi on Watershed... tälläkö siis aloitan?

    Kcrimso kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mun mielestä paras. En ole kyllä suuri bändin ystävä vaikka levyjä hyllyyn on neljä muistaakseni kertynytkin.