Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Kausittaista

Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten (18 kommenttia)
Doc: “Harmi vain, että tällä hetkellä olen siirtänyt metallilevyt hyllyn alemma tasolle ja soittimessa jyrää David Hasselhoff sekä japnoise.”

Onkos teillä muilla tohtorin tapaan tuollaisia "kausia", jolloin kuunnellaan etupäässä tietyntyyppistä musaa? Itse saatan saman päivän aikana kuunnella ihan kaikenlaista...

+/- saldo : 0 |

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No mulla vaihtuu yleensä lääkkeet ja musiikkimaku samaan aikaan..

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä minä ainakin kuuntelen aika tasaisesti koko levyhyllyni sisältöä. Joku pahantahtoinen ihminen voisi tietenkin väittää, ettei levykokoelmassani ole tarpeeksi hajontaa jotta mitään kausia voisi edes syntyä :D Tietenkin sitä aina välillä innostuu jostain tietystä artistista ja sitten tulee kyseisiä levyjä kuunneltua enemmän.

    http://www.yliruusi.com/musiikki/levyt.htm


    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla taas kuunnellaan kausittain pääasiassa vain yhtä bändiä tai yhtä musiikkityyliä. Eli joskus saattaa soittimessa pyöriä King Crimsonin koko tuotanto edestakaisin pari viikkoa, kunnes emäntä hermostuu ja käskee vaihtamaan bändiä.

    Hyllyssä on useita levyjä joita en ole kuunnellut vuosiin ja taitaa siellä olla sellaisiakin joita en ole kuunnellut koskaan.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyllyssä on useita levyjä joita en ole kuunnellut vuosiin ja taitaa siellä olla sellaisiakin joita en ole kuunnellut koskaan.


    Miten/miksi hyllyysi on päätynyt levyjä joita et ole kuunnellut koskaan?

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yleensä kuuntelen mitä sattuu, mutta joskus tulee muutaman päivän mittaisia jaksoja, jolloin kuuntelee vain tiettyä genreä tai jopa vain tiettyä artistia.

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulee kuunneltua laidasta laitaan, joskus enemmän metallia ko muuta ja joskus saattaa mennä viikkojakin että ei kuuntele metalllia ollenkaan. :cool:
    Se mitä kuuntelee riippuu paljon siitäki mitä levyjä on löytäny, näitä 70-luku juttuja ei vinyylillä niin helposti saa ku cd:nä :(

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miten/miksi hyllyysi on päätynyt levyjä joita et ole kuunnellut koskaan?


    Joskus jostain alelaarista ostanut kannen perusteella tai sitten kyseessä on ollut jonkin tutumman bändin soittajan soolotuotanto tai jokin lahjaksi saatu levy. Kaikkia ei ole uskaltanut/muistanut/jaksanut kuunnella ja sitten ne on päässeet unohtumaan.

    Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joskus joku levy vaan iskee, että sitä pitää pyörittää monta kertaa peräkkäin. Viimeksi kävi näin Terry Reidin Riverin kohdalla. Yleensä tulee kuunneltua päivän mittaan ihan kaikenmoisia.
    Sitten kun ottaa pohjia, niin tulee laitettua The Replacementsit ym. vastaavat soimaan ja ilmakitaraa peilin edessä. Ja baarin jälkeen kyynelsilmäosastoa, Joni Mitchelliä, American Music Clubia etc.:P

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen kuunnellut valkoisten miesten soittamaa bluesia 2 viikkoa. Ja yhden naisen. Ja muuta siinä seassa, jos muita on autossa.

    Kaksi melkein täydellistä rock biisiä:
    1. Johnny Winter Rock and Roll Hoochie Koo
    2. Lou Reed (ei siis VU)-- Sweet Jane

    Winterin kokoelmalla
    1. Rock and Roll, Hoochie Koo (Derringer) - 3:30
    2. I'm Yours and I'm Hers (Winter) - 4:29
    3. Johnny B. Goode (Berry) - 2:44
    4. I'll Drown in My Tears (Glover) - 4:44
    5. Come on in My Kitchen (Johnson) - 5:03
    6. Rollin' and Tumblin' (Morganfield) - 3:26
    7. Highway 61 Revisited (Dylan) - 5:07
    8. Hustled Down in Texas (Winter) - 3:30
    9. Mother-In-Law Blues (Robey) - 2:54
    10. Dallas (Winter) - 2:43

    Ihan hyviä kaikki. En oikein tiedä miten Rick Derringer antoi biisin ensin Johnnylle.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, onhan tuo joskus kausittaistakin, vaikka pääosinhan sitä kai kuuntelee melkosen laajalta skaalalta jatkuvasti... ainaski jonkulaisia folk-kausia oon havainnu, ja joskus on semmonen puhistautumisjakso että kuuntelee kaikkee muuta paitsi progea ;)

    Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0

    En oikein tiedä miten Rick Derringer antoi biisin ensin Johnnylle.


    Antoihan se ensin Still Alive And Wellin Edgarille ja sitten Johnnylle. Rick on pieni jätkä, ehkä Winterit uhkailivat sitä!:P

    didja kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paljonkohan JohnnyBoylla nousee tätä nykyä penkistä?;)
    Ei vaan, onhan se ollut varmaan aikoinaan rankka jätkä:D

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suomen vierailulla joku aika sitten Johnny oli kuulemma kuin kuoleman kielissä. En tiedä nykytilasta.

    didja kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep, isäukko oli todistamassa vanhan suosikkinsa rappiotilaa Porin
    Jazzeilla muutamia vuosia sitten. Kertomansa mukaan Johnny suurinpiirtein talutettiin lavalle kun ei omat voimat riittäneet. Myös
    kitaransoitto oli ollut kuin pieni häivähdys entisestä. Sääli, sillä
    Johnnyn 70-luvun live-levyt sisältävät miltei rankinta menoa mitä
    koskaan on purkkiin pistetty. Rankka elämä on vaatinut sittemmin veronsa:(

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rokkarit saattavat olla kuitenkin yllättävän sitkeitä. Esim. Joe Cocker oli kuulemma "kuolemansairas" 80-luvun taitteessa. :o

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Johnny suurinpiirtein talutettiin lavalle kun ei omat voimat riittäneet."

    Näinhän se on ollut jo vuosikymmeniä, ja kuolemaakin se on tehnyt sen ajan. ;)

    didja kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaikka huhupuheiden mukaan on Talven pojan veretkin pariin
    otteeseen vaihdettu yliannostuksen takia, jotta henkiriepu säilyisi,
    niin ei se hänen 70-luvun tuotannossaan paljon kuulu.
    Ääretön meininki päällä! Toivottavasti sillä on hauskaa Muddy
    Watersin kanssa sitten aikanaan taivaassa(tai helvetissä, kuka tietää?) ;)

    mikko kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse olen havainnut olevani varsin kausiluontoinen. Innostun monesti muutaman viikon ajan kuuntelemaan melkeinpä pelkästään jotain musiikkisuuntaa. Nyt olen viimeiset pari viikkoa kuunnellut 90-lukulaista äänekästä rockia sieltä Am.Rep. - Skin Graft - Trance Syndicated akselilta. Ja Melvinsiä tietysti. Huippuorkesteri.

    Kuitenkin näiden kausien aikana kuuntelen jonkun verran muutakin musiikkia, mutta yleensä vain suosikkeja. Jonkin kauden olessa päällä tulee sitten myös pyöriteltyä vanhempia ja normaalisti vähemmän soivia kauteen sopivia levyä.