Fruupp 2 on 1
Jimi kirjoitti noin 22 vuotta sitten (31 kommenttia)
Tulipa hankittua Fruuppin Future Legends ja Seven Secrets levyt "2 on 1" cd:nä. Hieno bändi ja hienoa musaa, mutta miksi tehdään 2 on 1 levy, kun levyjen yhteispituus ylittää cd:n kapasiteetin!? Molemmista alkuperäisistä levyistä on siis pudotettu kylmästi yksi biisi pois. Koko 2 on 1 ajatus on minusta jo muutenkin vastenmielinen, vaikka levyjen pituudet eivät olisikaan ongelma, mutta jos sellaisia tehdään, pitäisi vähimmäisvaatimuksena olla, että alkuperäislevyt ovat cd:llä kokonaisina.
Tietääkö kukaan, onko Fruuppeja saatavana erillisinä cd-levyinä?
Tietääkö kukaan, onko Fruuppeja saatavana erillisinä cd-levyinä?
+/- saldo : 0 | Tweet
Itse Fruupp-asiaan liittymättä, mielestäni 2-on-1-julkaisut ovat erittäin hyvä ja tuettava asia (ainakin silloin kun ne säilyttävät biisit); minua inhottavat alle 35-minuuttisten levyjen 1-on-1-CD-versiot, etenkin täysihintaisena, puhumattakaan <74min mittaisten tuplavinyylien uudelleenjulkaisemisesta tupla-CD:inä.
http://www.palasokeri.com/modules.php?op=modload&name=XForum&file=viewthread&tid=256
Tuolla hieman juttua aiemmilta ajoilta. Mä en ainakaan ole nähnyt muita julkaisuja, mutta tiedä sitten.
Itse olen näitä vanhoja pieruja, joiden mukaan levyn tulee soida alusta loppuun kokonaan, mutta ei yhtään pidemmälle. Levyn tulee siis päättyä hiljaisuuteen, ei seuraavan levyn alkamiseen. Siksi 2 on 1 levyt ja kaiken maailman bonusbiisit ottavat hieman päähän. CD-soittimen ohjelmoinnilla voisi tietysti pelailla, mutta kuvaavaa kohdallani on, että, vaikka olen omistanut noin 10 eri cd-soitinta, en ole vaivautunut opettelemaan yhdenkään ohjelmoimista.
Amazon.com näyttää myyvän Modern Masquerades levystä japsi-importtia 43 dollarin hintaan.
Joku tuossa vanhemmassa Fruupp-keskustelussa ei pitänyt bändiä kovin omaperäisenä. Mielestäni Fruuppista löytyy omaperäisyyttä varsin mukavasti.
Mä omistan kyseisen levyn ja lisäksi Prince Of Heaven's Eyes/Modern Masquerades joka on myös 2 on 1 painos. Näistä on todettava että pidän kyllä Future Legends levystä mutta muut ei kyllä yllä kokonaisuuksina samaan vaikka on niissäkin hyvää.
En ymmärrä kyseistä tyyliä että laitetaan 2 levyä yhdelle jos ne eivät sovi myös kokonaan sinne ja enkä ole nähnyt näitä minään muina CD-painoksina ikävä kyllä. :(
Minä inhoan myös noita 2 on 1 painoksia. Jotenkin halpamaista touhua. Kyllä niitä silti tulee hankittua koska aina ei ole vaihtoehtoja ja toisaalta ovathan ne yleensä edullisia. Mieluummin maksan kuitenkin vähän enemmän kahdesta erillisestä levystä. Tuo on kyllä jo aika käsittämätön tilanne, että pistetään kaksi levy yhdelle vaikkei tila riitä. Enpä ole aiemmin kuullutkaan moisesta.
Isotopen 2 on 1, jossa pitäisi olla Isotope ja Illusion levyt, on myös tällainen vajaajulkaisu. Muistaakseni tuosta puuttuu yksi biisi.\n[Muokattu 3/5/2003 / Jimi]
Thinking Plaguen kaksi ekaa on julkaistu Cuneiformin toimesta yhdellä CD:llä siten että bändi on itse päässyt päättämään mitkä pari minuuttia leikataan pois. Ylevää.
2-on-1:t ovat kaksipiippuinen juttu. Opintotuen varassa eläessä oli tietysti siistiä saada kaksi ekaa Pohjolaa tai Wigwamia yhden hinnalla mutta käytännössä käy aina niin että sitä CD:tä ei pysty mieltämään kahdeksi eri levyksi vaan siitä tulee ylimitoitettu sekasikiö-tuplaälppäri jota ei kumminkaan tule ikinä vedettyä ulos hyllystä siksi että kuuntelisi vain sitä jälkimmäistä albumia (Strengin Kesämaa tekee ehkä poikkeuksen). Soft Machinen kaksi ekaa ostin suosiolla erillisinä levyinä kun löysin One Way -julkaisut kohtuuhintaan ja 2-on-1 maksaa muutenkin 20 euroa.
Ihan noin levyhyllyyn mahtumisen kannalta toi 2 in 1 on mainio ratkaisu... Mulla noita on melkoisesti, pitäis joskus tsekata, miltä puuttuu biisejä... joo tolta Fruupin Modern.../Prince... ainakin.
Minulla on yksi Crack The Skyn 2-1, missä toinen levy kokonaan (Animal Notes) ja toisen kohdalla lukee sisäkannessa hyvin pienellä (Selections from) Safety By Numbers. Tässä tapauksessa pois on jätetty yksi lyhyt biisi ja levyn kesto 73:59, eli jos painos tehtäisiin nyt, niin saataisiin molemmat levyt kokonaisuudessaan mukaan.
Mielenkiintoinen 2 on 1 levy on Tony Williams Lifetimen The Collection, joka tosiasiassa on bändin Believe It ja Million Dollar Legs levyt yhdellä cd:llä. Mielenkiintoiseksi tämän levyparin tekee se, että ensin mainittu on Tony Williamsin, Allan Holdsworthin, Tony Newtonin ja Alan Pasquan musisoima fuusioklassikko ja jälkimmäinen saman kokoonpanon aikaansaamaa kuonaa, jota ei olisi pitänyt koskaan nauhoittaa. Saatikka julkaista.
Believe It
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=2:25:12|PM&sql=A4hjp7ia8g75r
Million Dollar Legs
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=2:25:12|PM&sql=Aeu7m96hodepf
The Collection
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=2:29:34|PM&sql=Aku6ibk09hakv
Minäkään en kannata 2 on 1 -ratkaisuja. Kaiken lisäksi ovat vielä rumia. Näistä puuttuu biisejä:
Joni Mitchell: Shadows and Light
Jukka Tolonen: The Hook + Hysterica
Rory Gallagher: Irish Tour
Shadows And Lightin onnistuin löytämään tuplacd:nä, eikä ollut edes japsipainos. Muistaakseni 1 CD:n versiolta puuttui parit soolo-osuudet, joista ei nyt niin väliä, mutta sitten taisi puuttua vielä Free Man In Paris, joka on jo aika anteeksiantamatonta.
Inhaa on myös tämä, kun Eero Koivistoisen Valtakunta-cdlle panivat jokusen biisin boonukseksi Kallista on , halvalla menee-levyltä, ja sitähän ei sitten ole kokonaan julkaistu ollenkaan cdnä...
Sitten on tollanen tupla-cd, jossa on Idle Racen 3 albumia, singlet ja arkistojen aarteita vielä lisäksi. Siistiä.
Tai mites tommonen, missä on King Crimsonin Level 5 ja Frippin Pie Jesu yhdessä...
Tai Mannin Dawn of Man, jossa on orkan eka ja toka levy ja joku bonus vielä...
k.p.tikka-ri kirjoitti 5/5/2003 klo 09:57: Tai Mannin Dawn of Man, jossa on orkan eka ja toka levy ja joku bonus vielä...
Mulla on toi, ikävää on se ettei sieltä löyvy mistään niitä alkuperäsiä kansikuvia :( Ja jossain väitettiin että biisien pituuksisa ois eroja alkuperäsiin verrattuna, ja kansisa ilmeisesti näin onkin mutta onkohan sitte todellisuuvesa???? Oishan nuo saanu erillisinäkin cd:einä ostettua, mutta hintaa satsille ois tullu jotain 3-4 kertaa enemmän, tuo tupla kun oli varsin halpa....
Skin Alleyn 2 ensimmäistä sisältävältä levyltä puuttuu joku biisi(joka kansivihkosessa haukutaan "heikoksi") ;). Sitten pännii
myös että Tulllin Living In The Pastilta on karsittu biisi cd-versiosta.
Sitten on tollanen tupla-cd, jossa on Idle Racen 3 albumia, singlet ja arkistojen aarteita vielä lisäksi. Siistiä.
Tuota olen haeskellut, taisi hävitä aika nopeasti kaupoista pian ilmestymisen jälkeen?
Polydorin julkaisemissa hollantilaisbändien 2-on-1:eissa on järkyttävät kannet: joka ikisessä alkuperäisten vinyylien kannet heitettynä reippaasti pienennettyinä jonnekin pöydälle miten sattuu, valtavat raamit ja vihkoista löytyy juuri ja juuri sen verran infoa että biisien nimet selviävät. Jäsenet voi sitten yrittää päätellä sävellyskrediiteistä.

Supersisterin levyt sentään ovat reippaasti alle 40-minuuttisia, mutta Alquinin kaksi ekaa on ängetty yhdelle CD:lle jättämällä debyytiltä pois livebiisi jonka studioversio löytyy kakkoselta :mad:
Digeliuksen käytetyissä huomasin kerran tuollaisen Supesister-yhdistelmän ja meinasin sen ostaakin, mutta onneksi kansissa oli ystävällisesti ilmaistu, että levyltä puuttuu jotain. Jäipä ostamatta.
I can't really follow the thread but I can tell you one thing (quite important):
The 2 on 1 issues are NOT complete - each album lacks 1 song to make it fit on 1 CD. (Ican give you details) - so if you want the "real" thing forget about the 2 on 1.
Thanks. The Cd label apparently explains that as well.
so if you want the "real" thing forget about the 2 on 1.
Amazon.com has Modern Masquerades as an expensive Japanese import. Do you know if the other three Fruupp albums are available as individual cd's too? Any cheaper (European or U.S.) versions?
Minulla on mm. Art Bearsilta, Presentiltä ja tietysti Soft Machinelta parikin 2 on 1 -systeemiä, enkä löydä niistä mitään valitettavaa. Oleellista tietysti on, että kaikki biisit mahtuvat mukaan. Parhaillaan odottelen tilaamaani Art Zoydin Archives I:stä, jossa on kahdelle levylle laitettu bändin kolme ekaa levyä. Saa nähdä, miten se toimii.
Toi 3 on 2 on vasta ärsyttävä keksintö muistaakseni joskus etsin puuttuvaa Mahogany Rushin levyä ja näin version jossa oli 3 ekaa levyä kahdella cd:llä ja joku niistä oli jaettu kahdelle niin että a-puoli ja b-puoli erilevyillä niin kyllä jäi kaupan hyllylle se. :mad:
National Healthin Complete on samanlainen, edullinen paketti kyllä mutta ärsyttää kun paras levy pitää "käydä kääntämässä".
jusu kirjoitti 6/5/2003 klo 15:11: Toi 3 on 2 on vasta ärsyttävä keksintö muistaakseni joskus etsin puuttuvaa Mahogany Rushin levyä ja näin version jossa oli 3 ekaa levyä kahdella cd:llä ja joku niistä oli jaettu kahdelle niin että a-puoli ja b-puoli erilevyillä niin kyllä jäi kaupan hyllylle se. :mad:
Onkos tuo nyt niin vakavaa, ainakin jos jako menee samasta kohtaa kuin alkuperäislevyssäkin.
Janus kirjoitti 6/5/2003 klo 15:17:
Onkos tuo nyt niin vakavaa, ainakin jos jako menee samasta kohtaa kuin alkuperäislevyssäkin.
Jos muistan oikein niin sattu olemaan se puuttuva levy aikoinaan kun olisin muuten varmaan ostanut kun ei olisi ollut niin merkitystä asialla ja haluan kyllä että alkuperäinen levy on yhdellä cd:llä.
3 Fruupp albums are available (and complete) on Si-Wan abd I should have them soon. Expemsive? I don't think so - nothing on my site is expensive - take a look.
Oikeastaan menee vähän aiheesta ohi, mutta onko Hansson & Karlssonin levyistä muita cditä kuin se sinänsä tyylikäs kokoelma?
Janus kirjoitti 5/5/2003 klo 10:31: Digeliuksen käytetyissä huomasin kerran tuollaisen Supesister-yhdistelmän ja meinasin sen ostaakin, mutta onneksi kansissa oli ystävällisesti ilmaistu, että levyltä puuttuu jotain. Jäipä ostamatta.
Minä sitten kävin ostamassa sen. Osoittautui, että trimmattu levy oli kokoelma joka sisältää enimmäkseen singlebiisejä ja vain toisaalta löytyvät albumiraidat oli jätetty pois. Näiltä osin Polydor saa siis synninpäästön.
Eli kyseessä Pudding en Gisteren/Superstarshine vol 3 ?
Puuttuvat löytyy To the Highest Bidderiltä.
Aivan oikein päätelty. To the Highest Bidder löytyikin jo hyllystä ja edustaa ehdotonta parhautta.