Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Suomi 2003

EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten (68 kommenttia)
Miltä vaikuttaa? Onko tulevaisuutta? Onko politiikasta ratkaisuja Suomen ongelmiin?

Miten itse koet Suomen, ja meinaatko sinne jäädä? Miten niin ei voi lähteä?

Näin vain tuli mieleen, kaukaa katsottuna.

+/- saldo : 0 |

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onkos Esalla koti-ikävä? :)

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ole oikeastaan vaivannut enää. Koti-ikävää oli 1969-1982. Sitten ei ole vaivannut.

    Mutta te nuoremmat voitte vihjaista miltä tulevaisuus näyttää. Elää siellä sitten vuosikymmeniä. Voihan se olla kivaakin, riippuen asumistilanteesta.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    EsaJii kirjoitti 5/5/2003 klo 20:20: Miten itse koet Suomen, ja meinaatko sinne jäädä? Miten niin ei voi lähteä?


    Mihinkä tästä muka lähtis? Ja miksi?

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eurooppaan? Valoisaan? (talvella) Ruotsiin?(en kyllä tiedä miksi)

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Euroopassa käsittääkseni olemme ja luulenpa että useimmat suomalaiset kajahtaisivat (lopullisesti) jos eivät saisi synkistellä talven yli pimeässä. :)

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mites se meni. Tyydytty tyydyttyy, nyt pidetään ikävää?

    Tässä nyt ei ollut tarkoitus vain verrata Suomea muuhun vaan voi myöslaittaa omat arvailut mihin päin ollaan menissa. Suomi Nokian jälkeen, lisää high techiä?

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä jotain muutakin pitäisi saada kuin Nokiaa. Ei yksi suuryritys voi koko maan taloutta pidätellä pystyssä loputtomiin. Mutta jos oikein hyvä tilaisuus tulisi, niin kyllä minä täältä lähtisin.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siivousta, myyntiä ja lääkäröintiä olisi tarjolla
    http://www.helsinginsanomat.fi/uutiset/juttu.asp?id=20030506TA5


    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    EsaJii kirjoitti 5/5/2003 klo 20:20: Miltä vaikuttaa? Onko tulevaisuutta? Onko politiikasta ratkaisuja Suomen ongelmiin?

    Miten itse koet Suomen, ja meinaatko sinne jäädä? Miten niin ei voi lähteä?

    Näin vain tuli mieleen, kaukaa katsottuna.

    No mikäs täällä ollessa. Pitäisi ensin tietysti asua vähän aikaa muualla että osaisi tähän jotain sanoa.

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minun nähdäkseni kaikki muuttuu Suomessa hurjaa vauhtia tällä hetkellä, ja tuossa lähialueilla muutoksen tahti on tietysti vielä kovempi. 80-luvulla meininki tuntui vielä jotensakin tasaiselta. Ei silloin olisi uskonut, että kohta Baltian ja Itä-Euroopan maat ovat EU:ssa. Eikä osannut arvata kommunistiblokin romahdusta, lamaa, Suomen Eurooppaan-yhdentymistä, Nokia-ihmettä, Internet-boomia. Mikäs tässä Suomesta käsin on näitä asioita ihmetellessä.

    Mikko

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vai ihmetellään siellä..

    Moving on, tässä Suomesta, Ruotsista, nynnyilystä ja jääkiekosta
    http://www.talouselama.fi/doc.te?f_id=464099\n[Muokattu
    8/5/2003 / EsaJii]

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muutama jaksaa YRITTÄÄ
    http://www.turunsanomat.fi/osasto/?ts=1,4,0,0,123568,2003-05-10


    Stello kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jake kirjoitti 5/5/2003 klo 21:15: Euroopassa käsittääkseni olemme ja luulenpa että useimmat suomalaiset kajahtaisivat (lopullisesti) jos eivät saisi synkistellä talven yli pimeässä. :)







    Ma en muuten edes Suomessa asuessa huomannut miten masentavaa se talven pimeys oikeastaan on. Siis pidin masentavana, mutta nyt kun olen kaynyt viettamassa siella parit joulut, niin se vuodenajan pimeys on kamalaa! Ei ihme, etta kaikki vastaantulijat nayttaa joulun aikaan vihaisilta ja/tai masentuneilta


    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viinaa päähän vaan jouluna, kyllä se siitä...

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suomi masentaa?
    http://www.helsinginsanomat.fi/uutiset/juttu.asp?id=20030519KO4


    Vai ovatko muuten vaan masentuneita?

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Täällä kun jotakuta masentaa, hän ampuu itsensä. Ameriikassa tämä ampuu mcdonaldsillisen muita ihmisiä. :D

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin. se on harmittavampi tapaus, kun siinä masennusgeenit menee vain kalterien taakse.;)

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    teillä kun on yli kuukausi lomia, voi tulla lomastressi
    http://www.helsinginsanomat.fi/kuvat/viivijawagner/20030521vw.gif



    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suomessa on kai helppo tuottaa jälkeläisiä. Nyt jopa itsekäs julkkis Linda L puhuu asiasta Iltalehdessä:

    Lindan äiti Ulla Eklund sekä äidinäiti ovat saaneet jälkikasvua 32-vuotiaana. Sen vuoksi Lindakin ajatteli, että 32 vuotta on maaginen raja, jolloin tehdään jälkeläisiä.

    - Sanoin yhdessä ruotsalaisessa haastattelussa, että koska en saanut lasta 32-vuotiaana, niin täytyy sitten odottaa vielä toinen mokoma tullakseen äidiksi, Linda nauraa.

    SIIS pojat, nyt voi tarjoutua tehtävään...

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    EsaJii kirjoitti 28/5/2003 klo 16:13: Suomessa on kai

    SIIS pojat, nyt voi tarjoutua tehtävään...


    Äh, ei tuollaisia vanhoja velkaisia akkoja jaksa työstää! :D

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suomessa taass pikkasen enemmän tilaa, jos raukat palaavat merten taa, tai ainakin lahden:

    IL
    Paluumuuttaja Pentti Viitala huolissaan verotuspäätöksestä
    "Paluumuuttajien massamuutto alkamassa takaisin Ruotsiin"

    - Korkeimman hallinto-oikeuden eläkkeiden verotuspäätös saa yli 20 000 paluumuuttajaa harkitsemaan takaisin Ruotsiin muuttoa, sanoo Läntiset Ulkosuomalaiset Paluumuuttajat ry:n sihteeri Pentti Viitala.

    KHO:n ennakkopäätöksen mukaan Ruotsista saatua eläkettä saa verottaa samalla tavalla kuin Suomesta saatua eläkettä. Paluumuuttaja Pentti Viitala Kauhajoelta on tuohtunut.

    - Kohtuuton verotus on jo ajanut suomalaisia takaisin Ruotsiin. Paluumuuttajat ovat raivoissaan KHO:n päätöksestä. Muutto takaisin Ruotsiin tulee kiihtymään eikä Ruotsissa asuvat yli 40 000 suomalaista enää haaveile paluusta kotimaahan.



    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suomessa on kai helppo tuottaa jälkeläisiä.


    Intia ja Kiina taitavat kuitenkin olla tällä hetkellä jälkeläistuotannon kärkimaita. Väite suomalaisen jälkeläistuotannon korkealaatuisuudesta ja arvostuksesta maailmalla taitaa olla myytti.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt se perhanan Hesari meinaa laittaa taas nettisivut maksulliseksi...meneekö multa nyt Viivi ja Wagner?

    Stello kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eiko ne jata osan palveluista ilmaiseksi?

    *jos V&W kuuluisi siihen satsiin...*

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Luulen että vain pikauutiset jää.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitäs nyt? Kuka tulee PM:ksi?
    Pääministeri Anneli Jäätteenmäki (kesk.) on ilmoittanut hetki sitten eroavansa pääministerin tehtävistä.´"Olen katsonut, että minun on tässä tilanteessa mahdoton hoitaa Suomen kansan asioita", Jäätteenmäki totesi keskustan eduskuntaryhmän kokouksen jälkeen pidetyssä tiedotustilaisuudessa.

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0



    didja kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No nyt on syytä pohtiakin:D Keskustapuolueen sivut eivät muuten ole tänään suostuneet avautumaan, voisiko joku IT-osaaja
    palasokerista ehkä hieman auttaa puoluetta mäessä??

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toni Halme?
    Täytyy sanoo, et jo oli varsinainen silmälumebaletti tämä! Minä kun oon käsittäny, että hallituksen & eduskunnan pitäs jotain suomalaisten hyväksi tehdä, eikä vittuilla toisilleen siitä, kuka senyt mahdollisesti ja kenen käskystä laittoi jakoon Lipposen kootut Bushka-jussin perseennuolut... Mitähän vakavampia asioita ne peitteli tällä operaatiolla? Tähän ei edes Itsevaltiaiden tiimi pysty. Totuus on tarua ihmeellisempää... No eipä tuossa Jäätteenmäessäkään kyllä hyvä häviä, harvinaisen kolee akka oli, mutta sekään ei kuulune asiaan???:shit:

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lapsiperheillä vaikeampaa:
    HS " Lapsiperheiden saaman kotiavun määrä on romahtanut. Kun kunnallisia kodinhoitajia oli lapsiperheiden käytössä vielä 1990-luvun alussa 80 000, vuosikymmenen lopussa määrä oli supistunut 20 000:een.
    Kotiavun järjestäminen pikkulasten perheisiin on siirtynyt yhä enemmän järjestöjen ja seurakuntien vastuulle. Ne pystyvät vastaamaan vain pieneen osaan avuntarpeesta."

    Veikkaan, että seuravien vuosikymmenien aikana lapsia hankintaan tavallisesti vain yksi, varsinkin kerrostaloissa asuessa. Lasten hankintaa elämäntyönä, kotirouvien, ei enää niin paljon tule näkymään.

    Jos väkiluku laskee, siihen täytyy vain valmistautua. Otetaan siirtolaisia tilapäisesti palvelutöihin, niin pitkään että isot sukupolvet ovat haudassa.


    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos väkiluku laskee, siihen täytyy vain valmistautua. Otetaan siirtolaisia tilapäisesti palvelutöihin, niin pitkään että isot sukupolvet ovat haudassa.


    "Väliaikaiset siirtolaiset" kuulostava aikamoiselta sosiaalipoliittiselta urheilulta - eettisestä urheilusta puhumattakaan. Mahtaakohan EU-alueelle kohta muodostua paria-luokka, jota juoksutetaan paikasta toiseen se mukaan missä tarvitaan "tilapäisiä palvelutöitä".

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eoks semmoinen tuolla etelässä jo ole?

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei senpuoleen, että minua se Keskustan kapakalakaan hirrrveesti innostas, mutta Wellcome back to Soviet Finland; Mr Leonid Lipponen, the Suslov of today & His SDNKP jytää & näyttää, mistä POJAT (=Valta) pissii. :o

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tosiasiassa Suomen kohtalo on aivan sama, olipa keskusta tai demarit vallassa. Kaikki todellinen vaikutusvalta siirrettiin Brusseliin, thanks to that Lipponen. Mutta mikä oli muu vaihtoehto? Globalisaatio jyrää.

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eoks semmoinen tuolla etelässä jo ole?


    Tarkoitatko Etelä-Amerikkaa vai -Eurooppaa - taitaa tosin koskea kumpaakin..

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suomea etelässä oleva Eurooppa käyttää etelästä ja idästä tulutta halpatyövoimaa.

    Back to Suomi 2003
    http://www.pummit.org/


    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ei tervaakaan

    http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/cgi-bin/weblehti.exe?Newsp=mtul&Date=030702&Depa=kansi&Model=osjuttu.html&Story=910199.txt


    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja Toni-parka Halme se makaa edelleen sairaalassa huonossa kunnossa. Ihmeellistä. Mikä meni pieleen ruhoa rakentaessa? Tulee elävästi mieleen Loudon Wainwright 3n (miten tämäkin nimi oikein kirjoitetaan...?) biisi, jossa "I´m building my body" tulee toistetuksi monta kertaa ja sitten alkaakin sen alta kuulua tuskainen huuto "Let me out! Let me out!!".....:o

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ei pidä unohtaa

    body building kuulostaa samalta kuin ruumishuone...

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt kun ne on täällä Suomessa (niinkuin myös Ruåtsissa...) menestyksellisesti kokeilleet tuota mielenterveyspotilaiden avohoitoa, ja seuraavaksi kokeillaan sitten sakkovankien avohoitoa, niin sitä seuraava kokeilun kohde onkin sitten itsestään selvä: Kun tuota maakunnan ja läänintason puukkotaiteilijaa alkaa pyöriä tuolla kartsalla yllin-kyllin & tillin-tallin, niin sitten voidaankin sairaaloiden kirurgisten osastojen potilaat siirtää avohoitoon saamaan puukosta.......:o

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Marraskuinen kuva Levistä. Leviltä? Whatever.
    http://viestit.etusivu.net/attachment.php?s=&postid=81091

    tulee heti halu siälle, saunaan, sohvalle teeveetäkatsomaan

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se oli siis EsaJii. Sisälle.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    MacJob.... Erehdyin tänään SenHyvänLevykaupan jälkeen istumaan lähisukulaiseni kanssa Mäkkärille, ja kuinka ollakkaan vastoin kaikkia odotuksia pöllähtää pöytään tarjoilija kysymään, käviskö OnnenPäivän kahvi? No kävishän se...Ja mitäs SINÄ täällä teet??? Tunnista nimittäin tarjoilijan demarien kansanedustajaksi, viime vaalien paikalliseksi ääniharavaksi Anneli Kiljuseksi......:o

    joge kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kansanedustajan hommat on tunnetusti kovapalkkasia...:D

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös täällä vankien avohoitoakin kokeilla, kun kerran ehdollisia tuomioita jaellaan kuolemantuottamuksesta ja lapsen sukupuoliyhteyteen pakottamisesta.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos ne kansalaiset ovat peloissaan, niin voisihan niitä vankiloita laajenataa, ja päästää kunnon kansalaiset seinne yönsä nukkumaan. Ja asuntopulaakin autettaisiin.

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Wagner keksii sairaanhoidon suuriman ongelman, sairaat
    http://www.helsinginsanomat.fi/kuvat/iso_webkuva/1069775393877.gif\n[Muokattu
    3/12/2003 / EsaJii]

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Usko tai älä, mutta ennen linkin katsomista, ihmettelin miten Richard Wagner liittyy sairaaloihin.

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    katsooko kukaan näitä?
    http://www.yle.fi/linnanjuhlat/


    mulla ei näy olevan playeriä, olen muutenkin puhelinlangalla netissä...pätkii

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Linnan juhlista niinkään tiedä, mutta rähinät linnan ulkopuolelta voi seurata vaikka täältä:

    http://www.tt.fi/kamera/auto.shtml?30


    Osaisikohan joku muuten kertoa että miksi nämä "kuokkavieraiksikin" itseään kutsuvat mielenosoittajat vastustavat itsenäisyyden juhlintaa? On jääny jotenkin epäselväksi...

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eivät ne kai sinänsä itsenäisyyden juhlintaa vastusta vaan linnanjuhlia jotka symbolisoivat "kaikkea mikä valtarakenteissa on mätää". Näin kertoi joku kettutyttö aamutv:ssä.

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämä selvä. Harmi vaan että taitaa heidän viesti jäädä kovin epäselväksi valtamedian retostellessa mieluummin tuon riehumisen kanssa...

    Sami kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Osaisikohan joku muuten kertoa että miksi nämä "kuokkavieraiksikin" itseään kutsuvat mielenosoittajat vastustavat itsenäisyyden juhlintaa? On jääny jotenkin epäselväksi...


    Kuten vanha sanalasku sanoo, "ei tarvi olla iso vika, kun se sattuu olemaan päässä". Oon nähny näitten "aktivistien" haastatteluja ja tuntuu vähän siltä että pääasia on se, että kunhan vaan vastustetaan. Sillä ei ole niin väliä mitä.

    Osa näistä pipopäistä vastustaa globalisaatiota ja osa taas nationalismia ja kansallisvaltioita, juuri näin... Mutta U.S.A:ta vastustavat kaikki, tietenkin. Miksiköhän ne samat jampat kun ne ovat niin huolissaan ihmisoikeuksista ja muista jaloista asioista eivät vastusta esim. Pohjois-Koreaa tai Kiina yhtä innokkaasti kun "jenkki sikoja".

    Niin ja miten vannoutunut pasifisti ja väkivallan vastustaja voi pitää Checevaran (vai miten vitussa sen kusipään nimi nyt kirjoitetaankaan...)
    kuvalla varustettua tunnusta vaatteissaan. Hänhän turvautui väkivaltaan ?

    Summasummarum: Sallikaa minun nauraa !

    Lazer kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jake kirjoitti 6/12/2003 klo 17:15:
    Osaisikohan joku muuten kertoa että miksi nämä "kuokkavieraiksikin" itseään kutsuvat mielenosoittajat vastustavat itsenäisyyden juhlintaa? On jääny jotenkin epäselväksi...

    Kuten aina syitä taitaa olla yhtä monta kuin osanottajaakin. Pääsyitä on ollut se, että käytetään rahoja eliitin samppanjan juontiin ja pokkurointiin, vaikka on asunnottomuutta, työttömyyttä ym. Mun mielestä tuo on kuitenkin idiottimainen paikka moiseen. En ole patriootti, eikä oikeastaan paljoa nappaa, mikä valtioni nimi on, mutta itsenäisyyspäivän pointin ymmärrän kuitenkin hyvin. Yrittäisivät mieluummin vallata eduskunnan tupo-neuvottelujen aikana tai jotain.

    YrjöAlkio kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    turhaa urputusta. vähän samaa kastia kuin eilen Vaarallinen risteys ohjelmassa "Sinä kuulisit Linnaan" vatvomista.

    olisi siellä ilmasta ruokaa. mie menisin porteille paukuttamaan ja sanosin että "heitä vähän kääretorttua!"

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Halme
    http://viestit.etusivu.net/attachment.php?s=&postid=83416


    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen näitä nettikeskusteluja käynyt monia vuosia, ja olen huomaamattani liika helposti sortunut kuvaamaan maailman kehnoja puolia.

    Ei siinäkään keskustelussa ole vikaa, sillä olemme pilanneet jo aika paljon pallon pinnasta. Mutta en ole ottanut huomioon esimerkiksi yksinäisen nuoren reaktiota tuollaiseen pessimistiseen keskusteluun. Olen itse melkein 50 ja maailma on muuttunut sen aikana melkoisesti. Mutta minulla on vakaa elämä, menen kotiin ja ajattelen meidän perheen pieniä ympyröitä. Voin sulkea ISON keskustelun pois.

    Toista on yksinäisellä opiskelijalla. Asuu yksin tai keljujen kavereiden kanssa jossain kopperossa. Maailma on mätä, ja itselläkään ei ehkä opinnot suju. Se masentaa.

    Neuvoni olisi siis keskittyä nuorena ihmissuhteisiin, ystäviin, elämään. Antaa palaa, niin kauan kun bensaa riittää.

    Jos olet nörtti, niin ole. On kivaa hommailla tekniikan parissa, ihan yksinkin myöhään yöhön. Minäkin olen enemmän siihen suuntaan, ja huomaan että humanistit voivat kehnommin maailmassa.

    Hauskaa joulua myös!

    joge kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Maailma on mätä, ja itselläkään ei ehkä opinnot suju. Se masentaa.

    Mut onko opinnot sittenkään se maailman tärkein asia?? Kannattaako niitten puolesta masentua.. Itellä ei ainakaan oo tätä ongelmaa, vaik opinnot nyt ei ihan putkeen menekkään. Maailmasta löytyy jotain niin paljon tärkeempää kun kunnon arvosanat ja mahdollinen suurempi palkka "isona"..
    Ei mahahaavaa kannata tollasesta hankkia...

    YrjöAlkio kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    EsaJii kirjoitti 9/12/2003 klo 15:38:
    Jos olet nörtti, niin ole. On kivaa hommailla tekniikan parissa, ihan yksinkin myöhään yöhön. Minäkin olen enemmän siihen suuntaan, ja huomaan että humanistit voivat kehnommin maailmassa.


    voi tuo kosketti minua.
    Hyvää joulua Esa ja varsinkin Jake joka luotti että minä en ole mikään paska piirtäjä ja jaksaa nysvätä päivätpitkät minun takia. Hyvää joulua.

    Jaakob kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Maailma on mätä, ja itselläkään ei ehkä opinnot suju. Se masentaa.
    Neuvoni olisi siis keskittyä nuorena ihmissuhteisiin, ystäviin, elämään. Antaa palaa, niin kauan kun bensaa riittää.

    No, kyllähän se niin on, että vaikka kuinka päivät tappelee opintojen kanssa ja hakkaa päätään seinään niiden vuoksi, ei sitä muista ainuttakaan kirjoittamatonta esseetä illalla, kun tyttöystävä soittaa illalla ja kysyy kuulumisia. Tämän sanon umpihumanistin näkökulmasta.

    Ah ja voih, ettei vain olisi joulumieli ujuttamassa paatuneeseen mieleen. ;)

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No mutta Sonerapas olikin keksinyt ajan henkeen kuin nyrkki silmään sopivan lehtimainoksen (kts! esmes HeSari 101203,sB5)! Siinä on kuva joulupukin reestä, jota vetävistä 4 porosta 2, osakkeenomistajat, olivat menossa oikealle, ja loput 2, duunarit, taas vasemmalle.......

    Vyötiäinen kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tää on kaikki nykyaikaa...

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, miltä näyttää Suomi 2004 akkunasta?

    Meillä tulee hämärä klo 17. Juuri ehdin kotiin, ja hämärää on kun tulen duuniin, ajaen matkan pimeässä.

    Jossei ole kylmää, talvella on mukava matkustaa julkisissa välineissä. Ei siellä harmaudessa ole mitään katsomista.

    Pseudonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Ei siinäkään keskustelussa ole vikaa, sillä olemme pilanneet jo aika paljon pallon pinnasta.

    Neuvoni olisi siis keskittyä nuorena ihmissuhteisiin, ystäviin, elämään. Antaa palaa, niin kauan kun bensaa riittää.


    Maapalloon kohdistuu tällä hetkellä niin paljon uhkakuvia, että oikeastaan missä vaiheessa tahansa voi räjähtää. Öljystäkin on taidettu käyttää jo n. 50%. Ei totisesti hyvältä näytä.

    Tähän sopii Eino Leino:

    "Ja minä itse? Miksi näitä mietin?
    Se merkki varhaisen on vanhuuden.
    Miks seuraa käskyä en veren vietin,
    vaan kansain kohtaloita huokailen?"

    Joo ei kannata liikaa vaivata päätä liikaa noilla aiheilla, eikä ottaa paineita koulutuksesta. Muutama välivuosi koulusta voi tehdä hyvää. Itselläni on nyt kevään edetessä ja kesän lähestyessä opiskelumotivaatio kadonnut miltei tyystin, eikä asiaa auta se että pitää verenmaku suussa juosta lintujen perässä.

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "..taidettu käyttää jo n. 50%."

    Sounds good, the glass is still half full.

    Mitä te niille linnuille teette? Ei kai vaan amputa?

    Pseudonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Mitä te niille linnuille teette? Ei kai vaan amputa?

    No ei nyt sentään. Ihan normaalia lintujen tarkkailua ja rarien etsintää. Tämän vuoden aikana olis tarkotus havaita vähintään 200 lajia, kun ennätys on 198.

    En muista mikä ton "50% öljystä käytetty" lähde on, mut jostain sen luin.

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lintuhavaintoja voit tulla keskustelemaan tänne
    http://kaitsu.hopto.org/pk/phorum/index.php

    Kiva epäpolittinen ryhmä. Ikä pikkasen keski-ikään päin jäsenillä.

    Pseudonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taitaa olla suomenkieliset lintufoorumit harvassa. Tosin kunnon heavybirderit ei koneen edessä edes notku vaan ovat kattelemassa oikeita lintuja pikseleiden sijasta. Kaikenlaisia grouppeja yhdistyksillä kyllä on.

    Tonne foorumiin tulikin jo laitettua muutama vastaus, ja aika aktiiviselta näyttää.