Van der graaf generator -remasters?
Anonyymi kirjoitti noin 22 vuotta sitten (16 kommenttia)
En tiedä, onko tästä ollut jo puhetta, mutta mahtaako tuon loistavan bändin levyistä olla tulossa uudelleen masteroituja versioita?
+/- saldo : 0 | Tweet
Tuon Boxin jälkeen toiveet hieman heräsivät, mutta jotenkin vaikea uskoa, että Virgin moiseen ryhtyisi. Hammillin sooloissakin olisi aika paljon heille sarkaa.
Mitäs levyjä Virgin on edes remasteroinut? XTC:t ja Gabrielit tulivat hiljattain uusina versioina ja Genesiksen mastereista on jo aikaa. Taitaa Hatfieldit, Gongit, Hillaget ja Generatorit vaipua sinne deleted -osastoon, luulen ma.
En ole minäkään kuullut suunnitelmista julkaista niitä uudelleen. Tiesittekö muuten että Pawn Heartsin piti olla alunperin tupla? Täältä infoa:
http://www.vandergraafgenerator.co.uk/pawnhts.htm
Pekka kirjoitti 21/5/2003 klo 09:02: Taitaa Hatfieldit, Gongit, Hillaget ja Generatorit vaipua sinne deleted -osastoon, luulen ma.
Progressive Earsissa oli muutama päivä sitten puhetta, että Gongin ja Hillagen levyistä tulisi tänä vuonna remasteroidut versiot. En kyllä muista, oliko siitä puhetta, että mikä yhtiö ne julkaisee.
http://www.headheritage.co.uk/unsung/reviews/
tuolla itse Julian Cope tarttuu härkää sarvista ja kirjoittaa jutun Pawn Heartsista.
Lukekaa myös se Pearls Before Swine-juttu....
Progressive Earsissa oli muutama päivä sitten puhetta, että Gongin ja Hillagen levyistä tulisi tänä vuonna remasteroidut versiot. En kyllä muista, oliko siitä puhetta, että mikä yhtiö ne julkaisee.
Sehän olisi mitä positiivisinta, jos se olisi itse Virgin.
Ja vielä vinkiksi: jos ei meinaa saada mistään esim. Hammillin, VDGG:n tai muiden Virgin -kauden cd:itä, niin kannataa kokeilla tilata jostain jenkkipainoksia Caroline -merkillä. Saattavat olla helpommin saatavilla. Käsittääkseni jotain Hammillin 70-luvun Virgin -levyjä on jo deletoitu.
Ja vielä: omistaako kukaan pH7 cd:nä? Kiinnostaisi tietää, löytyykö siitä biisi Polaroid? Jenkkivinyylissäni biisi on, mutta brittipainoksilta se puuttuu. Muistaakseni Rikki Nadir -nimellä julkaistu "punk" -singlebiisi.
Ja vielä vinkiksi: jos ei meinaa saada mistään esim. Hammillin, VDGG:n tai muiden Virgin -kauden cd:itä, niin kannataa kokeilla tilata jostain jenkkipainoksia Caroline -merkillä. Saattavat olla helpommin saatavilla. Käsittääkseni jotain Hammillin 70-luvun Virgin -levyjä on jo deletoitu.
Ja vielä: omistaako kukaan pH7 cd:nä? Kiinnostaisi tietää, löytyykö siitä biisi Polaroid? Jenkkivinyylissäni biisi on, mutta brittipainoksilta se puuttuu. Muistaakseni Rikki Nadir -nimellä julkaistu "punk" -singlebiisi.
Mutta mistä löydän Kevin Coynen Virgin-levyt? ;) Mulla on pH7 cd:nä, mutta en muista onko siinä tuo Polaroid. Täytyy tarkistaa.
Polaroid puuttuu cd:ltä.
Onkos tästä ollut jo puhetta?
VAN DER GRAAF GENERATOR
MASTERS FROM THE VAULTS (DVD)
2003. Uk. This amazing DVD includes the masters from ´The vaults´ and undiscovered performances by this band. Specially for 70´s rock prog lovers. Line up: PETER HAMMILL- vocal, GUY EVANS- drums and percussion, DAVID JACKSON- tenor and soprano saxophones and flute, HUGH BANTON- manuals and pedals
Songs:
Van Der Graaf Generator 1971. Masters from The Vaults. Classic rock showcase. TOTAL RUNNING: 85min.
Kävin tänään levykauppa X:ssä ja siellä oli kummallinen VDGG:n DVD joka ainakin takakannen mukaan sisälsi vain Plaguen. Kaupan pitäjä kehui, että käheä meininki. Onks kellään...
Onkos tästä ollut jo puhetta?
VAN DER GRAAF GENERATOR
VAN DER GRAAF GENERATOR
Tuolta löytyy video clippi:
http://www.classicrockproductions.com/storen/vandergraafgen.html
Olen hankkinut, pitäisi vääntää arvostelu. Siinä on siis Theme One ja The Plague of Lighthouse Keepers Belgian TV:stä vuodelta 1971, pituutta karvan verran alle puoli tuntia mutta Classic Rock Productions on katsonut asiakseen änkeä mukaan toista tuntia omia trailereitaan yms. joka selittää takakannessa mainitun minuuttilukeman.
http://www.vandergraafgenerator.co.uk/ph_crazy1.htm
Kcrimsolla pyörinyt Godbluff Live 1975 DVD. Millainen äänen ja kuvan laatu?
Viukkis kirjoitti 24/5/2003 klo 18:16: Olen hankkinut, pitäisi vääntää arvostelu. Siinä on siis Theme One ja The Plague of Lighthouse Keepers Belgian TV:stä vuodelta 1971, pituutta karvan verran alle puoli tuntia mutta Classic Rock Productions on katsonut asiakseen änkeä mukaan toista tuntia omia trailereitaan yms. joka selittää takakannessa mainitun minuuttilukeman.
Joo, rip-offia, sanon minä. Itselläni on ollut tuo studio -live videolla vuosia ja vieläpä hyvällä kuvanlaadulla. Oli pettymys, ettei DVD sisältänyt mitään muuta. Trailereita on tosiaan enemmän kuin itse asiaa. Hammill on muuten aika "sfääreissä" tuolla pätkällä. :D
Janus kirjoitti 2/9/2003 klo 09:13: Kcrimsolla pyörinyt Godbluff Live 1975 DVD. Millainen äänen ja kuvan laatu?
Godbluff osuudessa on ihan ok kuva, mutta ohjaaja on valinnut vähän liikaa tiukkoja lähikuvia Hammillin naamasta. Ääni melko nihkeä, mutta siedettävä kuitenkin. Ekstrana olevissa Theme Onessa ja Plague Of The Lighthouse Keepersissä on hieman parempi kuva ja ääni. Kyllä tuosta sen 10 puntaa maksaa (Play).
Ehkäpä VDGG-remasterit toteutuvat sittenkin:
http://www.sofasound.com/nlnow.htm
Sivulta käy myös ilmi, että Hammill sai vastikään sydänkohtauksen. :o