Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Alwarirock 2003

Titus kirjoitti noin 21 vuotta sitten (98 kommenttia)
Jiihaa, vihdoinkin saan nähdä yhden suosikkibändistäni Suomessa!!!
Flower Kings tulossa kesällä Alwarirockkiin Espooseen, eikä maksa mittää!!
MInkällainen bändi tuo The Watch on?
Niin Colossusksen sivuilla oli tämä...

+/- saldo : 0 |

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hieno homma! Minä luulin, että tänä vuonna ei ole Alwarirockia lainkaan. No hyvä näin!

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Flower Kings?! Huh huh, tätä on odotettu! :)

    Taneli kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Asiaa! Täytyykin alkaa puhua puolikasta vapaapäivää töistä... Flower Kings on ehdottomasti nähtävä! Awarissa on ollut kivaa, voi mässätä lähikaupan antimilla ja kuunnella hyvää musiikkia nurtsilla. Mitenköhän tuon aikataulun kanssa, kerran oltiin siellä monta tuntia etukäteen kun noudatettiin jostain nähtyä aloitusaikaa...

    :shit: (hehehhee, oli pakko kokeilla tuota...)

    Löppönen kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jag har nog aldrig tagit dem på allvar.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tohtisinkohan jo tunnustaa (ku pelottaa että jouvun perumaan), mutta suunnitelmisa on ollu että kesän aikana käväsisin pikareissun Helsingisä.... Pitäisköhän reissu ajottaa tuohon Alwarirockiin :)

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    MInkällainen bändi tuo The Watch on?


    Tuolta löytyy mp3:sia.

    http://www.thewatch.it/

    Kuulostaa Genesisiltä, niin kuin kaikkien hyvien, Suomeen roudattavien italobändien tuleekin kuulostaa. :)

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kom igen Löppönen, bara för att det heter Alwarirock behöver man inte ta alla band där på allvar. ;)

    Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    The Watchin laulaja on näköjään keksinyt todella omaperäisen lookin...

    Hopkins kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuonne pitää varmaan yrittää päästä. Vaikka mikään bändeistä ei lukeudu suurimpiin suosikkeihini, niin kyllähän ne nyt ilmaiseksi katsoo. Eikä mikään voita levykauppakierrosta Helsingissä! :D

    Ainoa harmi on vaan se, että miltei kaikki mahdolliset matkakumppanit ovat joko armeijassa tai sivarissa, itse vain olen vapaalla. Pitää kai lähteä sinne yksin hillumaan. Ei kai progeihmiset ole niin vaarallisia... :cool:

    Korpinen kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep, intissä ollaan, saatana! :(

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Watch kuulostaa kieltämättä Genesikseltä vaikka soittaa ilmeisesti omia biisejä. Mutta laulajan ulkonäkö on kyllä coveri! :D

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vai että 14.8. tuollainen. Noh, kai sitä voisi tulla, jos synttärinjälkeiseltä krapulaltaan pystyy. Siinä vaiheessa on varmaan saavuttu jo takaisin Suomeen Euroopastakin.

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taidanpa tulla tuonne, kun kerran ajoittuukin lomakaudelle.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näillä näkymin oon paikalla :)

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaikki Alwarirockit on nähty ja en kyllä ajatellut jättää tätäkään väliin.

    Eikös tuo olisi hyvä tilaisuus pitää jonkinlainen Palasokeri-miittinki? Tai Alwarirockin Palasokeri-jatkot? Tai jotain.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miitinki ois ihan jees, jatkot ei niinkään (jos se tarkottaa kännäystä? ;) :P)

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jatkot on varmasti jees, jos se tarkottaa kännäystä ;)

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulle käy kaikki, kännäyksellä tai ilman.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kännäyksellä kiitos! :P Tosin seuraava päivä on työpäivä... :(

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    we are looking for volunteers to give us a hand in building the stage on August 13th… any of you “active” progsters stepping forward?;)

    The Chairman


    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Is that weekday or weekend? Friday night August the 13th as behind music?

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    August 14th is thursday, so 13th is wednesday.

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No one yet? :(

    The Chairman

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mihinkäs ilmotus Alwarirockista on kajonnu? :o

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Löytyyhän tuo Concerts-sivulta.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jimi kirjoitti 8/6/2003 klo 23:24: Löytyyhän tuo Concerts-sivulta.


    No niimpä löytyykin... mutta hämmästyttää kummastuttaa siltikin miks se poistettiin tuosta "next concerts" osasta etusivulta?

    kite kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sain eilen KC:n keikan jälkeen tekstaria, että Flower Kings olis (taas) perunu Suomen keikkansa. Lisätietoa?

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eipä muuten enää ole edes Concerts-sivustolla mitään mainintaa Alwarirockista.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos koko tapahtuma perutaan sen takia että yks bändeistä on perunu niin johan on kumma, luulis nyt jonku sijaisen löytyvän :o

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vai peruuntuiko tapahtuma, kun kenelläkään ei ollut aikaa tai innostusta rakentaa lavaa? :)

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    anyone willing to do the light show for the Genesis tribute concert at Tavastia?

    The Chairman
    magazine@colossus.fi


    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    The Flower Kingsin keikkapalkkio oli llian suuri, joten etsimme korvaavaa bändiä.

    Colossus

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    mää voin tulla esittämään Yesin close to the edge-tribuuttikeikan röyhtäilemällä.


    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No sen minä ainakin kyllä haluan nähdä ja kuulla!

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, pääset lavalle, jos tuut auttamaan sen rakentamisessa.
    Saat myös röyhtäillä, jos se kuulostaa hyvältä! :D

    t. Colossus

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ohjelma taitaa olla näillä näkymin tällainen:

    12.15 Rivendell (FIN)

    13.30 Watch (ITA)

    15.15 Randone & Tempore (ITA)

    17.00 Denigrate (FIN)

    18.30 Helander Co (FIN)

    20.00 Wigwam (FIN)

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    any Palasokerians attending the first part of the festival?

    The Chairman

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä tuun Januksen kans. Kai me puolelta päivin yritetään paikalla olla. En sitte vielä ossaa sanua kuin myöhäseen paikalla notkutaan... vähän riippuu millasia nuo italobändit on.

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän tuo Wigwamkin toisaalta kiinnostaisi nähdä. Denigraten aikaan voisi käydä tankkaamassa.

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rivendell ja Wigwam kiinnostaisivat hirveesti, mutta saas nähdä mitenkä pääsee, meillä on nuo rokkidokkarin kuvaukset juuri keskiviikkona käynnissä, ja tuskin Helsingissä. Taitaa jäädä Alwari väliin, kirottua... :(

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sorry to hear that :(

    Surely you'll have chance to see The Watch and Randone & Tempore in someother occasion:) can't say the same for Wigwam and Rivendell though;)

    The Chairman

    Hopkins kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pääsinkin nuolaisemaan ennen kuin tipahti. Eli sivarissa ollaan, taitaa siis jäädä Alwarirokki väliin. Ellei sitten Lapinjärveltä järjestettäisi kimppakyytiä otaniemeen 14. päivä. ;)

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ens viikolla se sitte on. Miitinkiä miitinkiä??

    Ja jos joku haluaa lyöttäytyä mun ja Januksen kimppaan levykauppakierrokselle niin tervetuloa vaan esittelemään mistä ne herkullisimmat apajat löytyy ;)

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep, toivottavasti tällä kertaa saadaan kokoon enemmän väkeä kuin viime yrityksellä...

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä olen ainakin tulossa. Toivottavasti säät suosivat tapahtumaa.

    jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän sinne tulossa ollaan ja toivottavasti olisi hyvä ilma vaan. :)

    "Ja jos joku haluaa lyöttäytyä mun ja Januksen kimppaan levykauppakierrokselle niin tervetuloa vaan esittelemään mistä ne herkullisimmat apajat löytyy"

    Höh, eikös Janus muka tunne Stadin levykauppoja.;)

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Luotammako siihen, että jossain vaiheesa törmätään johonki epäilyttäviin naamohin vai sovitaanko joku ihan oikee miittipaikka? Klo 17, 50 askelta lavalta suurimman koivun suuntaan, josta käännös vasempaan ja 20 metriä takaperin kävellen vasemmalle, ja kun tunnet seläsä töytäisyn oot perillä?

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä en melko varmasti tule olemaan paikalla enää klo 17:00. Ehkä n.12-16 voi olla paikalla.

    endbrax kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heiluttele valtavaa viinapulloa niin osaamme paikalle ;) No ei nyt sentään. Kukapa nyt antoisaa progenautintoa pilaisi virvoittavilla alkkoholijuomilla :D

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mikäli järjestysmiehet ovat samaa natsitasoa kuin aiemmin, ei ole pelkoa, että virvoitusjuomat pääsisivät pilaamaan progenautinnon.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä siellä virvoitusjuomien nauttiminen on aina onnistunut. Viime kerralla oli vähän tiukempaa, mutta kyllä viinaksia pystyi siinä hieman sivummalla naatiskelemaan.

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Höh.. noi PA-laitteet olisi kiva nähä. Tai kuullla. JA eikä se kait haittaa vaikka siellä soitetaan progea.. Mutta mä en kerkii.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...vaikka soittavat progea.:mad::):D No, jos soittavat Lucky Maniä, sitten minäkin menen pois..muuten käsrsin ne kehnot fantasialyriikatkin.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Keskiviikkona kahelta starttaa juna Hesaa kohti, eli jos sitä miittiä meinataan sopia jotenki tarkemmin niin ois jo vähä kiire, en oo enään kauaa koneen tavotettavisa ;) Mutta törmäillään sitte sielä eniwei, tavalla tai toisella.... mun kotisivulta löytyy puhelinnumero jos joku yllättävä miittipaikka löytyy viime tingasa ja on tarvetta saaja minut kiinni ;)

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen ihan hengessä mukana, ottakaa nyt kuvia sentään.

    endbrax kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No miten olisi miitinki Randone & Tempore-keikan jälkeen Colossuksen myyntipöydän tuntumassa (jos sellainen tällä kertaa paikalla on)?

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Passaa ainaski mulle (luulisin).

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kun nyt alkaa näyttää siltä, että minäkin pääsen tosiaan sinne Alwarirockkiin niin nähdään sitten siellä Colossuksen myyntipöydän maastossa Randone & Tempore-keikan jälkeen.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vajaa tunti niin juna lähtee, jeah jeah jeah! Huomiseen! :) :D :cool: :P :)

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    sori, se Anonyymi olin minä, kotikoneessa oli virus...

    Löppönen kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Täytyyhän mun nähdä Heikki Kippola edes kerran elämässäni.

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mua saa tulla foorumitapamaan milloin vaan keikan aikana. R&T jälkeen tuski tosiaan ehdinkään mihinkään miitinkeihin. Varmaankin yritän tuppautua H&J:n seuraan. Itse uskoisin tunnistavani Januksen, Hezzun, Viukkiksen ja Kcrimson.

    Adam kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toivottavasti tapahtuma vetää enemmän väkeä kuin vuonna 2000, jolloin olin edellisen kerran Alwarissa - vain kourallinen oli tuolloin paikalla. Pahasti kyllä ajoittuu useimpien työaikaan. Wigujen nyt toisaalta epäilisin houkuttelevan paljon porukkaa illemmalla.

    After Cryingin keikka kolme vuotta sitten oli aivan sensaatiomaisen hyvä ja sen olisi suonut useampien näkevän. Mitä te muut (jotka ehkä olitte paikan päällä) piditte?? :D

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvältähän se After Crying vaikutti, mutta oli kyllä sen tyyppistä muusiikkia, että olisi sopinut paremmin johonkin konserttisaliin sisätiloihin. Eipä ole muuten vieläkään tullut hankituksi bändin levyjä vaikka tarkoitus on kyllä ollut.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaahas pitänee lähteä matkaamaan kohti Alvarin aukiota. Toivottavasti en missaa paljoa Rivendellin setistä.

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No niin tulipa käytyä. Rivendell oli huikeasti parempi kuin aiemmat tutustumiset, joten uutta levyä odotellaan kiinnostuksella. Watch soitti Genesistä ja välillä jopa ihan coveroi Genesistä. R&T oli ihan ok. Tuli nähtyä Viukkis, Janus, Hezzu, Jusu, Löppönen ja kcrimso ainakin. Jälkeis miitingistä en tiedä.

    EberkJuho kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rivendell ja wigwam tuli katsottua. Hyviä molemmat..
    Jusu suositteli tätä sivua, ja niinpä rekisteröidyin tänne.

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Permanto kun siinä kävi sitten niin, että nukuin pommiin aika runsaasti. Lisäksi olin siinä luulossa, että Rivendell aloittaa 13:30, tarkistin vasta aamulla, että jaahas, sitä aloitellaankin jo 12:15. No, en minä siiheksi olisi kerennyt Kotkasta mitenkään. Seuraava kiinnostava olisi sitten ollut Wigwam illalla.

    Sitten soitin kaverille Espooseen, ja se kertoi puolen päivän maissa, että sataa vettä. Ja kun kotona on hirveesti hommia kertynyt niin päätin sitten jäädä kotiin... Kehukaa nyt sitten, että oli hienot keikat! :)

    didja kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Wigwamiksi kerkesin paikalle, ja kova keikkahan se. "Do Or Die"
    venähti varmaan viisitoistaminuuttiseksi, ja Kotilaisen moog-soolo oli keikan kohokohta, aivan tajutonta tykitystä! Niitä uudempia biisejä lukuunottamatta oikein toimiva setti. Pembroken lauluääni oli hyvässä vedossa. Sääkin suosi, oikein kiva:)

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ilma ei suosinut tapahtumaa, mutta tulipahan siellä värjöteltyä kolmen bändin verran. Rivendellia en nähnyt alusta asti, mutta sen mitä näin oli ihan ok. Ei sen enempää eikä vähempää. Hieman rankempi ote tuntuu olevan hommassa nykyisin. Rivendelllin keikoilla on tullut käytyä jo ihan hiton, monta vuotta. Olisi kyllä pikku hiljaa aika bändin saada aikaisiksi myös debyyttilevy.

    The Watch oli myös ihan kelvollinen orkesteri, mutta valitettavasti ei oikein omannut mitään uutta ja omaperäistä sanottavaa vaan Genesis linjalla edettiin tietysti. Unohtamatta niitä oikeita Genesis-covereitakaan.

    Randone & Tempore oli paras bändi, muttei kuitenkaan mitenkään ikimuistoinen kokemus sekään. Se Kalevala biisi oli aika hyvä. Covereina vedettiin ainakin PFM:ää, Area ja tietenkin Mike Keneallya jonka kanssa tehdystä yhteistyöstä tehtiinkin sitten iso numero. Bändin toinen laulaja oli varsin energinen ilmestys. Lauloi myös hyvin.

    Tulipa sitten hankittua myös se Kaleva-levykin (boxi?). Siitä lisää myöhemmin.

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Terves!

    Mun mielestä Rivendellin setti oli loistava. Uusi biisi, olikos se nyt "Mars", kuulosti lupaavalta. Jään innolla odottamaan seuraavaa Colossus iltaa ja bändin tulkintoja Yes:in osalta.

    The Watch oli mielestäni parasta tarjontaa Wigujen ohella. Laulaja ei ottanu hommaa turhan vakavasti. Tosin laulusuoritus oli luokkaa kiitettävä+. Silmät kiinni ja olisi voinut kuvitella Gabrielin olevan lavalla.

    Laulajan kikka kiivetä lavalta alas ja ryömiä kohti yleisöä oli osoitus bändin visuaalisuudesta. Eräs järjestäjistä tosin luuli miehen saanen sairaskohtauksen ja oli jo ryntäämässä apuun, kunnes huomasi mistä oli kyse :)

    R&T:tä odottelin kovasti mutta bändi oli henk.koht kauhea pettymys. Soitto selkeesti heikompaa kuin muilla ja molemmat laulusuoritukset ala-arvoisia. Jälkimmäinen olisi kuulunut mun mielestä paremmin esim. Euroviisuihin.

    Wigujen setti sitten kruunasi illan. Kotilaisen "Do or die"-solo olis jo pelkästään ollut koko matkan arvoinen. Onko tuo Jussi ollut kauan jo basistin paikalla vai oliko vaan tuuramasa? Hyvä setti vaikka miksaajalta kesti tovi päästä kyytiin. Yleisöökin oli kivasti. Hymyillen sai lähteä kohti Tamperetta...

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Anonyymi kirjoitti 15/8/2003 klo 10:56:
    Laulajan kikka kiivetä lavalta alas ja ryömiä kohti yleisöä oli osoitus bändin visuaalisuudesta.


    Joo onpas todella visuaalista kivuta alas lavalta... Minusta se oli lähinnä aika irrallisen oloista kun esitykseen ei muuten juurikaan kuulunut sen kummempaa kikkailua.

    Hyvin oli laulaja kyllä Gabrielit opetellut.

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jussi on ollut muutaman kuukauden bassossa ja on tullut ihan pysyvästi. Måssen psoriasis estää soiton. Wigusivuilta löytyy lisää tietoja.

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rivendell oli iloinen yllätys, parhaiten kuvaava adjektiivi on ehkä silti toistaiseksi "pätevä". Pullat ovat kuitenkin hyvin uunissa, biiseissä riittävästi ideaa ja laulajallakin vahva ja taipuisa ääni, mutta myös riittävästi tyylitajua olla ylitulkitsematta. Tosin etenkin Mars-biisissä koettiin sekin ihme, että lyriikat olivat niin hirveitä ja korneja että yleisvaikutelma kärsi pahasti. Sellaisissa säkeissä kuin "show me UFO's, show me little green men and I'll show you a happy man" jää jopa Tormato-kauden Yes toiseksi. Puhumattakaan siitä kohdasta jossa kerrottiin DNA:n kartoituksesta ja siitä noustiin kliimaksiin jossa laulettiin "someday we might even know our name". Siis mitä? Jotain rotia, pojat.

    The Watchista ja Randone & Temporesta riittänee todeta, että miksi ihmeessä tällaisia peruspäteviä tusinagenesiksiä pitää Italiasta asti tuoda (ehkä siksi, että Suomessa on enää vain noin kaksi progebändiä jotka suostuvat soittamaan Colossuksen tilaisuuksissa)? R&T:llä oli laulupuoli sen verran heikosti hallussa että muutenkin sinne päin soitetut Area-coverit hipoivat pyhäinhäväistystä. PFM:n È festan loppuun lisätty omituinen "yamma yamma, lippulappulippulappu" -adlibbaus meni aivan yli ymmärryksen. The Watchin vokalistille sen sijaan menee tämän vuoden Peter Gabriel -imitaattoripalkinto, Genesis-coverit kuulostivat huomattavasti paremmilta kuin Revelationin aikoinaan soittamina.

    Wigwamin keikalla huomio kiinnittyi ainakin siihen, että jopa uuden levyn AOR-hölkät kuulostivat menevältä musiikilta kun bändiin oli pitkästä aikaa saatu soittotaitoinen basisti. Must Be the Devil oli iloinen yllätys ja Kotilaisen syntsa-arsenaali kuulosti jälleen yhtä komealta kuin näyttikin. Pembroke tosin lauloi todella heikosti, liekö kesäflunssa yllättänyt kun mies karttoi pitkiä ja korkeita ääniä kuin ruttoa ja räiski muutenkin koko ajan ihan kuin äänihuulet eivät olisi oikein totelleet.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oliko Wigwamin keikan aikaan paikalla tosiaan yli tuhannen hengen yleisö kuten ystäväni väittää vai olenko joutunut kusetuksen kohteeksi?

    Enpä kyllä huomannut, että R & T laulussa olisi ollut pahemmin valittamista. Areakin kuulosti ihan hyvältä. Ainakin olut teltalta käsin.

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä Wigujen aikana paikalla oli jo melkoinen lauma, en tiedä oliko sentään tuhatta mutta miksikäs ei olisi ollut kun kerran Tavastiallekin saavat houkuteltua milloin vain 800 maksanutta katsojaa. R&T:n lauluosuudet sortuivat minusta pahemman laatuiseen ylitulkitsemiseen vaikka teknisestikään rahkeita ei hirveästi ollut.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ainahan italialaiset laulajat ovat ylitulkinneet.

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No jollain Demetrio Stratoksella tai Francesco di Giacomolla onkin varaa revittää vähän enemmän kun ääntä ja taitoa kerran riittää. Jos ei riitä niin sitten kannattaa pitää vähän maltillisempaa linjaa, kuten esim. PFM:n kolmella ekalla levyllä jossa keskinkertainen lauluosasto ei haittaa yhtään koska se ei pyri varastamaan kuuntelijan huomiota. Ja sitten kun hankkivat oikean, pahasti ylitulkitsevan laulajan niin kokonaisuus kärsi heti.

    Asiasta toiseen, eilen piti kysyä mistä olit löytänyt levylautasellasi käväisseen Magma-DVD:n mutta unohdin. Digeliuksessa sitä ei ainakaan näkynyt.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viukkis kirjoitti 15/8/2003 klo 13:45: No jollain

    Asiasta toiseen, eilen piti kysyä mistä olit löytänyt levylautasellasi käväisseen Magma-DVD:n mutta unohdin. Digeliuksessa sitä ei ainakaan näkynyt.


    Kaveri oli nähnyt kuulema Digeliuksessakin, mutta omani hankin Waysidelta. On kyllä todella kova setti. Theusz Hamtaahk ja Wurdah Itah vaikuttivat ekan katselun perusteella vähän vaisuilta, mutta Mekanik Destruktiw Kömmandoh räjäytti kyllä pankin! Paras kuulemani versio tuosta. Mukana torvi sektiot ja about kuusi laulajaa. Vanderin rummutus on aivan uskomatonta. Aika psykon näköinen äijä muuten...

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mekanik Destruktiw Kömmandoh?

    Näin kerran pikkuklubisssa sellaisen nimisen saksalaisen b'ndin. LPkin on jossain.

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tietääkseni kyseinen bändi ei kaikesta huolimatta liity musiikillisesti eikä mitenkään muutenkaan Magmaan.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kotona ollaan! :) :D :cool: :o ;) :P

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin ja joo, tuli miitattua ainaski Lazer, Jusu, Viukkis, Löppönen, Endbrax, Kai Karmanheimo, Kcrimso ja Darshan :) Hei hou! :cool:

    Illalla käytiin sitte vielä Semifinalisa kahtoon Rivendell toistamiseen, Discordian keikalta piti lähtiä kesken pois että kerettiin bussiin.

    Kai kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Turha taistelu tutkainta vastaan eli minäkin rekisteröidyin tänne... Tämänvuotinen Alwarirock oli itselleni tarjonnaltaan heikoin tähänastisista (tosin en jäänyt katsomaan Wigwamia ja Deningratekin jäi väliin), mutta oli hauska nähdä Progelistallakin hillunutta väkeä luonnossa. Ja onhan tällainen marginaalimusiikin ilmaiskonsertti sinänsä ihan kunnioitettava teko.

    Rivendell oli yllättävän ammattimainen ja vokalisti varsinkin vahva, mutta uusikin, sinänsä vahva sävellys kuulosti jo liian kliseiseltä ja yllätyksettömältä (välillä puoli-heviä, välillä puoli-sinfoa, välillä puoli-poppia). Lopullinen särmä tai melodinen juju puuttui, mutta positiivinen yllätys sinänsä. Jo se etteivät suoraan coveroineet ketään on jo puolen pisteen arvoinen juttu.

    The Watch oli juuri niin genesismäinen kuin levyn perusteella voi odottaakin. Kreivi Orlockin syyskatalogista lookinsa napannut laulaja on oletettavasti kuunnellut hieman Gabrielia. Oikeastaan Genesis-covereihin siirtymisen huomasi lähinnä siitä, että sävellyksiin tuli jotain ideaa ja sovituksiin nyansseja.

    Randone & Temporen kunniaksi laitettakoon sentään normaalia laajempi bändivalikoima, joiden tuotannosta coverinsa ammensivat. Hieman yllätyksetöntä soitto oli kuitenkin. Kalevala-biisi kyllä minuun kolahti, siinä oli särmää ja energiaa, vaikka mustapukuisen vokalisti Nicola Randonen pyllyily oli taas ns. rockstara-osastoa.

    Muutamasta paikalla ottamastani valokuvasta tuli jopa ihan siedettävä. Voin lähettää niitä tänne, jos jotakuta kiinnostaa katsella etukenossa nuokkuvia italovokalisteja tai haltioituneiden progefanien hyökkyviä massoja :D.

    Kai


    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kai kirjoitti 16/8/2003 klo 12:00:The Watch oli juuri niin genesismäinen kuin levyn perusteella voi odottaakin.


    Kerrotaan, että bändin The Night Watchin nimellä ilmestyneellä debyytillä olisi jopa KC-vaikutteita, jotka sitten hävisivät nimenvaihdoksen ja toisen levyn myötä. Oliko Alwarin keikalla lainkaan havaittavissa noita KC-vaikutteita?\n[Muokattu 16/8/2003 / Jimi]

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jimi kirjoitti 16/8/2003 klo 12:40:
    Oliko Alwarin keikalla lainkaan havaittavissa noita KC-vaikutteita?


    Eipä kyllä ollut. Kyllä se ihan genesistä oli.


    Kai kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos nyt jätetään huomiotta se, että varhainen Genesis itsessään otti vaikutteita Crimsonin ensimmäiseltä levyltä, niin ei The Watchin soundissa juuri mitään ehdottoman crimsonmaista ole. Kerran tuli sellainen rääkyvämpi syntikkariffi, joka itselleni toi lähinnä mieleen Horizontin RIO-sinfon.

    Mitä muuten yleensä tarkoitetaan, kun sanotaan, että joku bändi on Crimson-vaikutteinen? Joskus tuntuu, että jos progebändillä on vähänkin enemmän särökitaraa ja riitasointuja, niin se on heti Crimsonia silloin. Tai että jos bändin sanoo olevan Crimson-vaikutteinen, ihmiset pettyvät jos se ei kuulostakaan aivan "Rediltä", "21st Century Schizoid Maniltä" tai "Lark's Tongues in Aspiciltä"?

    Kai


    Alex Hell kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kai kirjoitti 16/8/2003 klo 12:00: Turha taistelu tutkainta vastaan


    Häh?!


    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kai kirjoitti 16/8/2003 klo 13:08:Mitä muuten yleensä tarkoitetaan, kun sanotaan, että joku bändi on Crimson-vaikutteinen?


    The Watchin tapauksessa kuvittelisin KC-vaikutteiden tarkoittavan samaa kuin Genesis-vaikutteiden, eli suoraa jäljittelyä.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    <- Tuola galleriasa on nyt muutama epämääränen meikän räppäämä kuva Alwarista.

    Kai, pistä säkin vaan kuvia tulemaan, uskosin että sulla on vähä onnistuneempia, tais sulla olla vähä parempi kamera ku mulla ;)

    Kukas haluaa kirjottaa artikkelin tapahtumasta? Mä en osaa...

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kai kirjoitti 16.8.2003 klo 12:00: Muutamasta paikalla ottamastani valokuvasta tuli jopa ihan siedettävä. Voin lähettää niitä tänne, jos jotakuta kiinnostaa katsella etukenossa nuokkuvia italovokalisteja tai haltioituneiden progefanien hyökkyviä massoja :D.


    Hienoja kuvia tuli galleriaan, mutta valitettavasti randone-tempore kuvien nimet olivat kaikille samat ja kun samanaikaisesti niitä lisäilin kun kuvaaja lähetti, korvasi aina uusi samanniminen kuva edellisen ja lopulta kuvakansiossa oli vain yksi r/t -kuva. Joten pari Watch -kuvaa on nyt galleriassa lisää, r/t kuvat kannattaa lähettää [u:3bd2f36600]erinimisinä[/u:3bd2f36600] uudelleen niin saadaan nekin kansan pällisteltäviksi.

    EDIT : Niin, tuo samannimisyys voi johtua esim. siitä että nimissä on välilyönti tms. ja numero lopusta jää pois joten kannattaa käyttää välilyönnittömiä tiedostonimiä jos kuvia lähettää galleriaan...\n[Muokattu 17.8.2003 / Jake]

    Kai kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taitaa olla juuri tuo välilyöntiongelma, sillä ainakin täältä kuvat lähtivät progressiivisesti numeroituina. Sori, amatöörin moka. Yritän uudelleen.

    Kai


    Kai kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt näytti menneen kuvat läpi. Jätän nyt kuitenkin yleisökuvat väliin, ettei kukaan tunne intimiteettisuojaansa loukatun. Ja Hezzu, parempi kamera ei korvaa taiteellisen näkemyksen puutetta ;).

    Wigwamista ei kukaan tainnut sitten saada kuvia?

    Kai


    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    We need pictures of Alwari Festival for the magazine, anyone willing to help?

    Jpeg at 300 dpi of resolution, kindly e-mail them to:

    lehti@colossus.fi

    Thank you in advance

    The Chairman

    NP. Neal Morse: Testimony (double CD)

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Enpä muista, että Rivendellin keikan aikaan olisi ihan noin paljon yleisöä ollut paikalla. :D

    http://www.timehouse.fi/rivendell/alw2003/Yleisoa2003.jpg
    Kuva siis Rivendellin kotisivuilta. :)


    [Muokattu 29/9/2003 / Janus]

    jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ne halusi vaan omia Wigujen Yleisön.:P

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Janus kirjoitti 29/9/2003 klo 13:09: Enpä muista, että Rivendellin keikan aikaan olisi ihan noin paljon yleisöä ollut paikalla. :D

    Taisit olla aika tauluissa vai?

    PeeHoo kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hehheh... Olin paikalla parin muun kanssa kun Rivendell soitti. Lavalla oli about saman verran porukkaa kuin "katsomossa". :D Ehkäpä bändi haluaa luulotella olevansa suositumpi kuin onkaan.