Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Wigwam Tampereella 5.6.

kite kirjoitti noin 23 vuotta sitten (0 kommenttia)
Piti tästä keikasta kirjottaa juttukin, mutta ei nyt oikein irtoa, joten pistän muutaman rivin tänne foorumiin.

Ensinnäkin pari sanaa Titans Wheelistä. Levy ei ollu mulle järkyttävä pettymys, koska sinkun perusteella en siltä kauheasti edes odottanu, pikemminkin varauduin vain pahimpaan. Ensimmäinen kuuntelukerta ei antanut oikeastaan yhtään mitään, mutta vähitellen levyltä on alkanu löytyä muutama varsin hienokin biisi (mm. itse nimikkokappale sekä Bitesize).

Wigujen keikka koostui pääasiassa tästä uudesta materiaalista, joka kuulostikin livenä huomattavasti paremmalta kuin levyllä. Keikka kuitenkin aloitettiin Nuclear Nightclubilla ja encorena kuultiin Do Or Die sekä (muistaakseni) Bless Your Lucky Stars.

Musiikillisesti keikka oli hyvä. Muuten jäikin sitten jotenki paskat fiilikset. Mietin, että miltä Wigujen kundeista mahtaa tuntua se, että kun he ovat juuri julkaisseet uuden platan, niin yleisö huutelee kuitenkin vain vanhoja biisejä. Ymmärrettävää tietysti, pidän itsekin niistä eniten. Silti alkoi jotenkin nolottaa. "Eddie and the boys" ja "Tramdriver" -huudot vielä ymmärrän, mutta kun porukka huuteli myös esim. Luulosairasta ja Häätöä niin... Näiden huutojen jälkeen Rekkukin hieman pudisteli päätään ja sanoi yleisölle takaisin "Lipputangon nuppi". No, nuo yleisön toivebiisit tuskin ovat Wiguille mitään uutta, mutta silti varmaan kyllästyttää että kun on tehty uuttakin matskua niin suurin osa on silti tullut paikalle vain vanhojen biisien takia. Tämä sama on tietysti kaikkien vanhojen bändien kohtalona. Silti tässä tilanteessa asia vaivas mua jotenki erityisen paljon.

Keikka oli kuitenkin hyvä ja itse rupean kerta kerralta arvostamaan Rekun kitaristintaitoja enemmän ja enemmän. Taitaa mies kuulua jo suosikkikitaristeihini! Kaikki muutkin soittivat hyvin vaikka tekniikka vähän kusikin välillä.

Keikan miinuspuolet olivat tamperelaisen yleisön hieman mänttimäinen käytös, joka ainakin omasta mielestäni pilasi myös itse bändin fiiliksiä. Suurin osa biiseistä toimi silti loistavasti. Keikan loppumisaika venyi lähemmäs kahta ja meikäläinen nukkuikin sitten 1 ½ tuntia pommiin töistä. Tuli vähän kalliiksi, mutta taisi se olla sen arvoistakin.

+/- saldo : 0 |