Koomillisia tapahtumia elämässä
EsaJii kirjoitti noin 22 vuotta sitten (11 kommenttia)
Olin 28 vuotiaana onnistunut monien yliopistovuosien jälkeen saamaan teollisuushomman. Meille toi nesteitä gallonan pulloissa musta nainen Marie. Häntä ei ollut minulle esitetty ja olin labrassani valkoinen takki päällä. Marie kysyi käytävässä, että "is that Dr. J or Dr. J's son?"
Minulla oli tätini mukaan vielä 40 vuotiaana "kloppimainen" olemus. Nyt on 2 lapsen jälkeen jo harmaita hiuksia muutama.
Minulla oli tätini mukaan vielä 40 vuotiaana "kloppimainen" olemus. Nyt on 2 lapsen jälkeen jo harmaita hiuksia muutama.
+/- saldo : 0 | Tweet
Jatin viikon matkalla ollessani asuntolan avaimen huoneeseen. Summerijuttu alakerrassa ei toiminut. Ilman kannykkaa olisin edelleen ulkona sateessa..
Esajii edelleen..
Granadassa hostelli oli vaihtanut ulko-oven lukon sillä aikaa, kun oltiin kaupungilla...
Olen kokousmatkalla. Olen varmaan tehnyt TUPLALENITAN. Ensin mulla oli nahkakengat ja tennissukat. Sitten ne kastuivat, sukat. Nyt olen saman kokuksen viimeisella luennolla lenkkareissa ilman sukkia. (sukat on jo matkalaukussa joka on autossa, kilometrin paassa).
Esajii
Meillä on kaksi herätyskelloradiota, vanha hyvä, ja toinen monimutkaisempi. Monimutkainen on siitä hyvä, että sen saa herättämään 5 päivää viikossa säätämättä erikseen joka ilta. Siinä on kaksi kelloa, viisarit ja digitalinen, ja patteri varalle. MUTTA! Vain viisarikello käy patterilla, ja kun virta oli ollut poikki, digitalinen osasto oli menettänyt muistinsa. Patterista ei apua...
Nukuin vain 10 min yli, biologinen ke3lloni toimi.:D
Naapurit olivat juuri pari viikkoa Italiassa *yms*, ja heidan poikansa (35+ ikilapsi, asuu Dublinissa) soitti torstaina ja sanoi tulevansa viikonlopuksi tanne - oli kutsunut myos tuttuja bileisiin vanhempiensa talossa.. Daniel puhelimessa: 'kai sa tiedat etta vanhempasi tulevat takaisin lauantaiaamuna?'
*oooops, ei tiennyt...* :D
Ei tullut bileita :cool:
Meillä lakkas eilen sähkö autotalliin. Se virtapiiri menee breakerista (se sulakkeen tilalle tullut laite, katkaisin) vessaan ja siitä jatkaa autotalliin! Tsekkasin sen vessan pistorasian. Siinä on joskus palanut pistorasia, jossa on "ground fault interruptor". Nyt ei edes vaijereista saa mitään merkkiä virrasta ennen pistorasiaa.
Miten usein itse "breaker" hajoaa mittaritaulussa? Ei ole koskaan sattunut ennen...tuntuu napsauksesta ihan normaalilta, päälle ja pois.
-------------------------
Mysteeri selvinnyt. Vaimo soitti radiota vessassa, ja siinä ilmeni että pistorasian turvalaite (ground faultinterruptor) oli sulkenut virran pois. Kun painoi reset nappia, virta tuli taas autotalliinkin. Siis MOLEMMAT vessat pistorasioineen tarttee olla kunnossa että koko piiri toimii.
Tässä jo ehdittiin vedellä autotallin ovia käsipelin auki ja kiinni, ja siinäkin tuli pikku ongelmia. Ei kovin järkeviä laitteita. Sain niitä korjata. Koko ovet saa vuoden parin sisällä uusia.
Kuuluu amerikkalaiseen tyyliin nääautomaatiset autotallin ovet, ja taloa ei saa helpolla myydyksi jossei ne toimi.
Itse olisin asian havainnut vasta maanantaina aamulla partaa ajaessa.
Täällä ei yleensä löydy 20 vuotta vanhasta talosta mitään piirustuksia. Olen kartoittanut suuren osan sähkökytkentöjä laittamalla lappusia teipillä taulun reunaan selostamaan mikä tässä piirissä on.
Kuulostaa vaaralliselta :o
- - - - - - - - - -
Oltiin eilen Dublinissa tapaamassa yhta mun amerikkalaista miniharrastajatuttua perheineen (ovat taalla lomalla). Sain hiekkaa Santa Barbarasta ja Rhode Islandilta :cool:
Kotiin tullessa istuttiin Tara Street asemalla odottamassa seuraavaa DARTia, kun viereeni istui nuori mies, joka popsi Toffifee-makeisia. Ma kiinnitin huomiota rasiaan, koska mun tietaakseni niita ei myyda Irlannissa, ja kaikki suomalaiset miniharrastajatutut on kehuneet yhta rasian osaa mainioksi materiaaliksi nukkekodin keittiovalineita varten :o
Piti kysya, oliko heppu ostanut makeiset Irlannista - kuulemma lentokentalta. (Naytti olevan taysin hamillaan.. hehe) Selitin miksi kysyin, ja han ystavallisesti lahjoitti mulle tuon tarpeellisen osan laatikkoa, materiaaliksi. Saatiin viela Toffifeetakin :D Esittelin siina samalla hiekkapusseja, ja sanoin etta sain ne juuri tuliaisiksi jenkeista. Olisittepa nahneet hanen ilmeensa.. ("Mika helvetin hullu...") :D :D :D
Tanaan tuli postissa viela paketti yhdelta nettikaverilta Bronxista - lisaa hiekkaa ja laatikollinen kaikkea kivaa minitarviketta, mita en ollenkaan edes odottanut :o
Kenties jossain on joku terapiaryhmä hiekkafriikeille:D, sandoholics anonymous?
Ala nyt, hiekkafriikeille on oikein virallinen nimikin: arenophiles :cool:
Hiekkasivu
Tänään liikun teepaidassa, jossa on tasku, farkuissa ja sukissa, harmaissa. Olen kyllä liikkunut niissä tohveleissakin(joita olen väittänyt käyttäväni lähes aina kotona) tänään, muun muassa postilaatikolle. Laitin sinne kirjekuoren, joka menee Etusivun jäsenelle. Nostin postilaatikon, American mailbox on pole, punaisen viirin ylös postimiehelle merkiksi. Jos meille ei satu olemaan postia, hän tsekkaa laatikon ja ottaa kirjeeni lähetettäväkdi.
Luin aamulla Jukka Ukkolan reality pakinan, jossa hän meni jopa vessaan. Muttei kertonut mitä siellä toimitti. Harjasin juuri hampaat Crestin Sensistivity merkillä, hammastahnalla. Syljen sen pesualtaaseen ja huuhdon sen kädellä pyyhkien reunat ouhtaaksi. Pesin kädet.
Kävin katsomassa veden lämmitintämme. Se sylkäisee varaventtiillin kautta vettä alumiiniämpäriin, jossa on nyt 3-4cm. Vettä tulee oikeastaan vain siloin kun joku ottaa suihkun tai pestään pyykkiä, tai molempia samalla. Siihen tarttee asentaa 50 maksava erillinen painepytty.
Tsekkaan poikani lentokoneen aikatulua netistä. Se on ollut tunnin maassa Lontoossa, lähtemättä aikataulun mukaan. Kun soitan ATT:lle modeemin kautta, koneesta kuuluu hiljainen modeemiääni, khrrrrkkh. Sorry, there is no real-time flight information available
for the flight you selected.
Ääni ei siis lähde lentokoneesta vaan Hewlet Packard AMD Athlon tyyppisestä komjuutterista.:D
Flightarrivals.com sen sijaan löysi lentomme:
London Gatwick Jun 29 02:18 PM St. Louis MO Jun 29 05:05 PM
Paska IE kertoo Script Errorista joka ikisessä sivussa, eikä sen tominnon pois päältä kääntö onnistu. Pask paska paska Bill Gates. Vihaan monopoleja ja byrokratioita ja byrokratian tapaan toimivia isoja firmoja. Joiden orjana olen.
Mutta nyt on viikonloppu. Tänä aamuna opetan suomea tytölleni noin 20 minuuttia. Ongelmana, on että annan lapsille palkinnoksi tylsästä kielestä, tai minun opetuksestani aina samoja välineitä käyttäen, jotain. Yleensä namu tai kynä, tai Pez karkki dispeser juttu.
Tyttö katsoo Jimmy Neutonia, joten voin napata tytön opiskeluun vain sarjojejn välillä.
\n
[Muokattu 29/6/2003 / EsaJii]
Historiallisten duudson tempausten sarjassa voin mainita amerikansuomalaisen pariskunnan Lapin matkan joskus 80 luvulla. Muistattehan ne vanhat juna WCt?
No, pariskunta oli Ruotsin puolella tulossa etelään napapiirin yli. Asia on hyvin ymärretävissä, kun on Ruotsi kysymyksessä. No, napapiiri tuli ja toinen pariskunnasta oli vessassa, eikä sitä sitten nähnyt. Mutta hän kyllä jätti oman merkkinsä radalle napapiirin kohdalle.:D