Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Paras Iron Maiden albumi?

Cace kirjoitti noin 21 vuotta sitten (36 kommenttia)
Ajattelin tässä kysellä ihmisten mielipiteitä Iron Maidenin tuotannosta. Itse kävin vasta viime viikolla ostamassa Maidenin "The Best Of The Beast" kokoelman ja täytyy myöntää, että kyllä jyrää täysillä! Levyllä on varmasti kaikki bändin legendaarisimmat biisit ja niitä kerätty aika tasaisesti joka levyltä. Mutta jos kokoelmia ei lasketa mukaan, niin mikä on mielestänne paras albumi? Uusi "Dance Of Death" albumi julkaistaan alustavasti syyskuussa 2003, että kohta päästään katselemaan, minkälaista materiaalia se sitten sisältää. Olisi varmaan kannattanut syntyä siihen ennen 80-lukua, että olisi pystyny tutustumaan bändiin vähä aikasemmin... No eipä voi minkään, parempi myöhään kun ei milloinkaan ;)

Dance Of Deathin biisilista näyttää tältä:

1. Wildest Dreams
2. Rainmaker
3. No More Lies
4. Montsegur
5. Dance Of Death
6. Gates Of Tomorrow
7. New Frontier
8. Paschendale
9. Face in The Sand
10. Age Of Innocence
11. Journeyman

Eikä tässä muuten enää montaa päivää ole ennen kuin Maiden saapuu Helsinkiin. Itse en sinne pääse mukaan tällä kertaa, mutta sitten kun bändi tulee seuraavan kerran Suomeen tai muihin pohjoismaihin sitä on kyllä pakko päästä katsomaan! Ketäs sinne Hesaan nyt on lähdössä? Muistakaa sitten ottaa kamerat mukaan ja räpsiä oikein paljon kuvia (jos mahdollista) :D

Ainiin, tulossa on myös uusi Visions Of The Beast DVD:
"Iron Maiden are also to release their ‘Visions Of The Beast’ DVD and VHS on Monday June 2nd . This Double DVD, which runs in excess of three hours of material, is the definitive chronicle of Iron Maiden through the years and includes many promo clips never previously available. Not only is every video the band has ever made included - 31 in total – but on the DVD version the bonus features include never-before-seen Camp Chaos animated versions of six classic tracks, interactive menus and discographies, and some special hidden extras."

Jaahas, tähän tulikin nyt juttua vähän enemmänkin kuin paras albumi -kysely... :D

+/- saldo : 0 |

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Omistin joskus Maidenin levyt Piece Of Mindista Seventh Soniin, mutta myin pois, ei niitä jaksa. Onhan niisä hyviäkin biisejä (ne progeimmat raidat :D), mutta kokonaisuutena ne on vähän rasittavia ;) Oiskohan Piece Of Mind ollu kokonaisuutena paras, en mä tiijä.... Dickinson on rasittavan yksiulotteinen laulaja ;)
    \n
    [Muokattu 12/6/2003 / Hezzu]

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mullakin oli näitä joskus. Powerslavesta taisin pitää eniten.

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Harmi että mulla on nuo oleellisimmat levyt vinyyleinä, eli Powerslavea, The Number of The Beastia ja muita saman aikakauden teoksia tulee kuunneltua valitettavan harvoin, varsinkin kun vinyylisoitin ei enää kuuluu kiinteänä osana audiolaitteistoon vaan se pitää erikseen kaivaa esiin. Mutta kyllä mä melkein tuon pelon luvun äänestäisin parhaimmaksi. Seventh Son ei paljon häviä.

    Varsinaisesti ei-maiden levy, Bruce Dickinsonin Chemical Wedding kyllä kuulostaa huomattavasti enemmän Iron Maidenilta kuin bändin viimeisimmät rypistykset. Ko. levy pärjäisi mun Maiden listalla milteipä mitalisijoille.

    Cace kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jake kirjoitti 12/6/2003 klo 10:44: Varsinaisesti ei-maiden levy, Bruce Dickinsonin Chemical Wedding kyllä kuulostaa huomattavasti enemmän Iron Maidenilta kuin bändin viimeisimmät rypistykset. Ko. levy pärjäisi mun Maiden listalla milteipä mitalisijoille.

    Tuohan kuulostaa aika kiinnostavalta, pitäisi joskus kuulla...

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Powerslave on kovin. Levy joka alkaa Aces High'lla ei voi olla huono, ja etenkin B-puoli on rautaa vaikka Rime onkin liian pitkä. Myös The Number of the Beast ja Seventh Son of a Seventh Son ovat klassikkoainesta, mutta molemmilta löytyy myös ns. iljettävä biisi jollaista Powerslavella ei ole (jos jotain kiinnostaa, niin minusta The Number of the Beast ja Can I Play with Madness ovat aivan sietämättömiä ralleja).

    saigon kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Piece of Mind tai Powerslave paivasta riippuen. Olin katsomassa bandia sunnuntaina livena ja taytyy sanoa, etta edelleen jyrasi taysilla. Sita tuli laulettua bandin mukana ihan niin kuin 15-20 vuotta sitten. Ainoastaan Aces high soittamatta jattaminen hieman harmitti. Ei kandee missata Helsingin keikkaa (vai oliko se jo?).
    vituttaa kun kaikenmaalman Sonata Articat ja Nightwishit ovat pilanneet kasarihevin maineen, etta itsekin meinaa yrjota, kun kuulee sanat melodinen laulu ja kitarasoolo.



    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minusta kasarihevin maineen ovat pilanneet kaikki muut sitä soittavat bändit paitsi Iron Maiden.

    Cace kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Trooper ja Aces High tekevät jo melkein yksin Peace Of Mindista ja Powerslavesta Maidenin parhaat albumit :D Ja löytyy niiltä levyiltä muitakin kovia biisejä.

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Parhaat:
    1- The Number of the Beast. Maidenin paras biisi on The Prisoner.
    2- Killers. Lyhyitä, tehokkaita rock-biisejä. Purgatory on erityisen loistava.
    3- Seventh Son of a Seventh Son. Se progein levy. Can I Play... on aika huono ja The Evil that Men Do on yliarvostettu, mutta muuten on tasaisen hyvä.

    Powerslave on sekin oikein hyvä, ja onhan Aces High Maidenin parhaita biisejä.

    Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kolme ekaa.

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä lisäisin tähän listaan bändin ekan, kuulostaa eniten 70-luku heviltä ;) ja huonoja biisejä ei levyllä ole :cool:

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Laitetaan neljään kategoriaan.

    1) eli kerma/suklaakuorrutus: Killers, Piece Of Mind, Seventh Son, Powerslave ja tietysti Live After Death.

    2) mansikka/banaanitäyte: Number Of The Beast, Iron Maiden, Somewhere In Time, Fear Of The Dark, Maiden Japan -ep

    3) sopivan kostea sisusta ilman mitään erikoista: X Factor, Brave New World, A Real Live One, A Real Dead One, No Prayer For The Dying

    4) kuiva ja palanut pohja: Virtual XI, Rock In Rio -DVD

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja minähän se kirjautumattomana tuon edellisen vastauksen laitoin.

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    apazuzu kirjoitti 12/6/2003 klo 18:17: Minä lisäisin tähän listaan bändin ekan, kuulostaa eniten 70-luku heviltä ;) ja huonoja biisejä ei levyllä ole :cool:

    Siis viittaako tämä nyt Soundhouse Tapesiin?
    Mä listaisin näin:
    1. The number of the beast
    2. Iron Maiden
    3. Peace of mind
    4. POwerslave
    5. Seventh son
    6. Killers
    7. Somewhere in time
    8. Fear of the Dark
    9. No prayer
    10. loput
    Nämä siis studiot. Etenkin Live after death nousisi top kolmeen

    Cace kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vanhempi Maiden taitaa olla kaikkien suosiossa, uusilta levyilta löytyy vain ehkä hyviä yksittäisiä biisejä. No Prayer For The Dyingilta löytyy ainakin Bring Your Daughter... To The Slaughter, joka on omasta mielestäni hyvä. Fear Of The Dark on myös hyvä kipale. Tuossa Best Of The Beast kokoelmassa on aika hassua, että siinä ei ole yhtään Di'Annon laulamaa biisiä. Running Free on laitettu levylle Dickinsonin laulamana livenä... Ehkäpä vain sattumaa tai sitten Di'Annoa ei haluta muistettavan?

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minustakin Powerslavella on klassikkobiisit ja 7th son on muuten vaan kova.

    Iron Maidenin keikka hoidetaan tänä kesänä Roskildessa, Hartwallin liput on jo myyty edelleen.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yhtään Iron Maidenin levyä en ole koskaan kuullut kokonaan. Aukko sivistyksessä.

    KimmoVesajoki kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Powerslave ehdottomasti ja sen parasta antia Lofter Words (Big 'Orra), Rime of the Ancient Mariner ja tietysti Aces High! En ole tosin ihan vähään aikaa tuota kuunnellut, sijoittuu nuoruuteni tukkahevi vuosiin... pitäisi varmaan hankkia tuo Edward the Great -kokoelma.

    didja kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miten suhtautua aikuisiin ihmisiin jotka kuuntelevat Iron Maidenin
    musiikkia, vieläpä keskustelevat siitä? Onko heillä viikset? Mikä neuvoksi? Apua! :D

    Cace kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    didja kirjoitti 13/6/2003 klo 11:54: Miten suhtautua aikuisiin ihmisiin jotka kuuntelevat Iron Maidenin musiikkia, vieläpä keskustelevat siitä? Onko heillä viikset? Mikä neuvoksi? Apua! :D

    Minä olen vasta 17v, joten ei täällä kaikki ole aikuisia :D Ja miten viikset liittyvät Iron Maideniin?

    didja kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jostain syystä mielikuvani viiksistä ja Iron Maiden -bändipaidasta
    sopivat saumattomasti yhteen, ihan vaan fiilispohjalta;) Ja myönnettäköön että teini-iässä sopii kuunnella ihan mitä tahansa:D

    Cace kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä teini-ikä on jäänyt taakse jo pari vuotta sitten, nyt alkaa hillitty aikuistuminen :cool: No kaikilla on erilaiset mielikuvat asioista, mutta ei Iron Maiden mitään teinimusaa ole, sellasta on nykyään räppi, poppi ja muu paska. Laumamusiikkia...

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitäs pahaa viiksisä on? :D

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viikset pitäisi kieltää, paitsi jos ne on piilotettu partaan. Ne eivät empiiristen havaintojen perusteella imartele ketään.

    Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Iskä ilman viiksiä ei ole oikea iskä!:D

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Iskä ei olekaan mun sukupolvea!

    Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Älkäähän nyt, mikä voisi näyttää paremmalta kuin kunnon viivakoodiamisviikset tai sitten kunnon huttupökäleet?Humppabändi ilman viiksiä ei ole oikea humppabändi!:D

    Tyylikkäitä viiksiä rockmuusikoilla:
    Jamie Muir
    Frank Zappa

    ...pakko niitä olla muitakin!:P



    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tää topicci eksy vähä aiheestaan :D :P

    Cace kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitäisi varmaan aloittaa viiksi-forum... :)

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siis viittaako tämä nyt Soundhouse Tapesiin?


    ööö eh ei, en edes tiedä mikä se on, mutta arvelisin sen olevan joku keikka joka on nauhoitettu ennen ensimmäistä studio levyä? onko hankkimisen arvoinen tekele?
    \n
    [Muokattu 14/6/2003 / apazuzu]

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se on vuodelta 1979, melko harvinainen. En ole itseasiassa koskaan perehtynyt siihen mitä se sisältää, mutta AMG:n mukaan kyseessä taitaakin olla vain 7". Livejä joo. Se on niin monesti listattu levykataloogiin, että olen kuvitellut sitä LPksi.

    Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lazer kirjoitti 14/6/2003 klo 11:32: Se on vuodelta 1979, melko harvinainen. En ole itseasiassa koskaan perehtynyt siihen mitä se sisältää, mutta AMG:n mukaan kyseessä taitaakin olla vain 7". Livejä joo. Se on niin monesti listattu levykataloogiin, että olen kuvitellut sitä LPksi.


    Eikös se ole kuitenkin studionauhoituksia sisältävä EP? Harris maksoi studioajan ja 4 biisiä pantiin purkkiin. EP:llä taitaa olla sitten kolme. 12 vuotta sitten olisin innoissani selvittänyt asian tarkkaan, mutta nyt ei enää jaksaa...;)

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuo AMG sanoi näin: Containing three early day live favorites ("Iron Maiden," "Invasion," and "Prowler").
    Voihan tuo tietty tarkoittaa, että siinä oli studiot noista livesuosikeista. Amgkin listaa tuon albumeihin eikä eps, singles osastoon.

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Seiskatuumaiselle prässätty demonauha se on. AMG listatkoon mitä tykkää, väärin tuntuu menevän kuitenkin. Näkyy siellä olevan sellaisiakin Iron Maiden -albumeita kuin Brain Damage Tour of Europe sekä Running Free Run to the Hills vuodelta 1990.\n[Muokattu 14/6/2003 / Viukkis]

    Mixu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näin Maiden-fanina pääsen vihdoin antamaan mielipiteeni tähän threadiin...

    Kyllä albumeista eniten kolahtivat Piece of Mind ja Seventh Son. Itse asiassa kaikki pre-Bailey matsku on loistavaa.

    Enää pari viikkoa ja tämä herra saa Ediä kunnes kuolo korjaa... UP THE IRONS!

    Sami kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaikki kiekot välillä '82-'88 ovat loistavia hevilättyjä. Viinanjuonnin säestykseen jo vuosien ajan on toiminut parhaiten "Live after death". Jo klasikko aloitus "´we shall defend our island" nostaa illanistujaisissa tunnelman kattoon.

    Yksittäisistä studiolevyistä paras on "Seventh son of a seventh son". Biisi "The Clairvoyant" on "Heaven and Hellin", "Stargazerin" ja muutaman muun ohella kuningas hevitulkintoja. A-laulu "Feel the sweat break on my brow..." on Wagnerimaisen jylhää...