Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Sensational Five Fifteen

Hezzu kirjoitti noin 22 vuotta sitten (16 kommenttia)
Five Fifteenin uus levy ilmestyy kohta, luvattu kesäkuulle :) Jännityksellä ootellaan mitä uus kokoonpano on saanu aikaseksi.

\n
[Muokattu 13/6/2003 / Hezzu]

+/- saldo : 0 |

Kcrimso kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Five Fifteen ei ole kyllä kolahtanut koskaan. Pari kertaa olen jostain syystä nähnyt bändin livenäkin, mutta sensationaalisen tylsää on ollut.

Aranwe kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Samoilla linjoilla minäkin. Livenä olen nähnyt muutaman kerran, mutta yhtään biisiä ei ole jäänyt mieleen. Sensational boring.

Hezzu kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No höh, kyllähän Femptonit vetää varsin mukavaa progerokkia :) Biisit on kuitenki vähän semmosia että harvat niistä eka kuuntelulla mieleen jää, joten kyllä heistä livenäkin varmaan saa enemmän irti jos on kuunnellu levyjä siinä määrin että biisit on entuuvestaan tuttuja.

Bändisähän on nyt uus kokoonpano, Mika Järvinen on ainut "jäänne" vanhasta bändistä. Tämä uus laulajamuijahan soittaa myös huilua, toivottavasti sitä on käytetty levyllä paljon ;)

Jimi kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yhtään levyä en ole kuullut, mutta tv:stä aikoinaan tullut keikka tuli katsottua ja ihan mukavalta se kuulosti, vaikka ei levynostokynnystä alentanutkaan.

Lazer kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä oon noita muutamia kertoja kirjastosta lainannut, mutta ei ole koskaan innostanut. Muistikuvana enempi jotain hippirokkia kuin progerokkia.

Janus kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onhan bändillä sentään yksi hyvä vetäisy, se Armageddonin piilobiisi... :D

Anonyymi kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulle kävi taas päinvastoin. Ihan uteliaisuutta menin katsomaan keikkaa ja kolahti. Sen jälkeen on tullut pikkuhiljaa hankittua kaikki levyt ja muutama sinkku.

Huilisti sopii hyvin uuteen kokoonpanoon. Pystyvät soittamaan näitä ensimmäisten levyjen "hippikappaleita" livenä.

Janus kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hmm...

Musicnaut kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Bändi ei kyllä ole oikein nimensä veroinen. Mika Järvisen rokkijätkäolemus ja maneerit ovat lähinnä koomisia. Jostain syystä erityisesti jäänyt mieleen jollain tribuuttikeikalla (Kingston Wall?) kesken piisin aivan epäsopivaan kohtaan heitetyt Robert Plant -tyyliset kiljahdukset.

Jimi kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mika Järvisen rokkijätkäolemus ja maneerit ovat lähinnä koomisia.

Rokkijätkä, jonka olemus ja maneerit ovat koomisia. Kuulostaa omaperäiseltä. :D

Toi kansihan on ihan hauska :D Toivottavasti saan levyn viikonlopuksi näppehin....

Levyn jakelijan viikkotiejotteesa sanottiin, että Five Fifteeniä pitää kuunnella tiukoisa farkuisa ilman paitaa, mutta emmää kehtoo :P

Ja jakelija on?

Levymerkki on Blastic Heaven (Bluelight Records) eli jakelija on Sony.

\n
    [Muokattu 9/7/2003 / Hezzu]

Levyhän on mitä mainioin. Kuullostaa ihan Five Fifteeniltä vaikka bändi Mika Järvisen ympäriltä on vaihtunut.

Turhat progeilut on jätetty väliin ja kappaleet ovat enemmän suoraviivaisia. Levyn parasta antia ovat hitaat biisit, kuten "High Times We Had" ja "Together Alone".

Kuinkahan vanha kappale "Rockin Horse", koska säveltäjänä mainitaan Timo Gren. (Millä Led Zeppelin levyllä minä olen kuullut tämän kappaleen? ;-) ).

Kotisivuilla http://www.novision.fi/fivefifteen/rumour.html
    mainitaan myös "Bella Donna" kappale, mutta sitä ei ole levyllä mukana?

Jeeps, muutaman kerran oon kerenny kuunnella ja sanosin että saattaapi olla parempi ku edeltävä älppy :)

Kannattaa kuunnella Ylex:ää.

tiistai 15.7.2003
    19.10 Haastattelussa uuden levyn julkaissut Five Fifteen.