Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Radio Palasokerin yöproge

Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten (14 kommenttia)
...tai progeyö, ihan miten vaan. Ajankohtana X tullaan lähettämään koeluontoisesti Radio Palasokerin ensimmäinen lähetys, joka voisi teemallisesti liikkua jossain progeyön tunnelmissa. Lähetys tullaan toteuttamaan shoutcast-lähetyksenä, eli valitettavasti on vain laajakaistayhteyden omaavien kuunneltavissa, joita käyttäjäkunnassa tuntuu kuitenkin olevan ainakin jos on aikaisemmin tehtyä kyselyä uskominen.

Mitä tähän sitten tarvitaan? Teostovapaata musiikkia, eli jos bändisi esittää edes etäisesti progressiivisvaikutteista musiikkia tai muuten uskot sen soveltuvan Palasokerin lukijakunnan kuultavaksi, ota yhteyttä emailitse osoitteeseen [email]toimitus@palasokeri.com[/email] tai vaihtoehtoisesti hankkiudu Palasokerin irc-kanavalle (#palasokeri.com) kyselemään lisää. Tarkoitus olisi tehdä aluksi 1-2 h lähetys, joten muutama pidempi proge-eepos ehditään soittamaan tai useampia lyhyempiä. Lisäksi kyselemme vapaaehtoisten "juontajien" perään, nyt olisi oiva tilaisuus esitellä oma radioääni kansalle. Juontajana toimiminen onnistuu käytännössä kohtuullisen internet-yhteyden päästä, lisäksi tarvitset ainoastaan mikrofonin ja äänikortin johon moisen laitteen liittää. Jos näitä juontajia ei ilmaannu, lupaan taatusti huonoja välijuontoja...

Koelähetyksen ajankohta tullaan julkaisemaan kunhan alkaa selviämään että löytyykö lähetykseen soitettavaa ja onko juontajia tarjoutunut toimeen. Ja katsotaan sitten jos lähetyksellä on yli kolme kuulijaa että jatkammeko näitä lähetyksiä kenties jopa säännöllisin väliajoin.

+/- saldo : 0 |

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nostetaanpa tätä hieman esiin vielä (pitäisi keksiä joku stickynote -toiminto foorumiin). Muutama innokas jo ilmoittautunut mukaan musiikillaan, toimittaja/juontajia tasan nolla (vähänkö olen yllättynyt).

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä voin juontaa, jos joku hankkii mulle kohtuullisen internet-yhteyden, mikrofonin ja äänikortin!

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä voin hankkia jos joku alkaa maksamaan mulle tästä touhusta jotain.

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ainiin. Juonnot voi tehdä myös etukäteen, ts. ohjelma koostaa ennakkoon jos live-juonto tuntuu mahdottomalta ajatukselta.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    SokruRadio on hyvä idea, mä vaan en taija päästä nauttimaan ku oon modeemin pääsä :(

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No periaatteessa voisi tehdä myös jonkun lo-fi streamin varsinaisen lähetyksen rinnalle, mutta täytyy tässä kokeilla miten moinen onnistuu ja miltä kuulostaa modeemiyhteyden päästä.

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Myös sellaisen version voisi toteuttaa jossa tulee pelkästään tekstit.

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tekstit? Tekstitetty radio-ohjelma?

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sitten ohjelmaa voisi seurata myös minimoogin ikäisillä modeemeilla. 300 bps on progi!

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, hyvä idea. Samalla vaivalla voi sitten myydä tuota lähetystä kirjana. :D

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Haluatko radioääneksi" -kykyjenetsintä on tuottanut laihasti tulosta, tästä on ilmeisesti pääteltävä ettei Palasokerin lukijoilla taida olla sellaista leffatraileriääntä, mitä haluaisi esitellä kernaasti muillekin. Taidan sitten palkata Salovaaran tai Anssin tuota juontamaan...

    Muutama biisi mahtuisi vielä mukaan.

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Puhesynteesiohjelma sitten vaan käyttöön..

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvin arvattu :D

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jahas. Monet teistä ovatkin varmaan ihmetelleet (todella!) missä Radio Palasokerin lähetys viipyy. Sokrun yllättävä ja pakonomainen siirtyminen pois omalta palvelimelta aiheutti sen että radiostreamin lähettämiseen tarvittaisiin uusia kujeita ja nämä eivät ole vielä täysin (jos ollenkaan) hahmottuneet ylläpidon vajaaseen mieleen, joten Radio Palasokeri on ideana telakoitunut sen verran vahvasti sijoilleen että aivan lähiviikkoina ei sokruratio eetteriin pamahda. Ehkäpä vielä kuitenkin jossain muodossa jollain aikataululla. Kiitoksia jo hankkeeseen osallistuneille, biisejä ja tietoja ei ole kadotettu mihinkään vaan pikemminkin päinvastoin; puolivalmiiksi koostettu ohjelma odottaa vain mahdollisuutta viimeistellä ja lähettää se.