Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

TV-sarjat

Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten (135 kommenttia)
Mistä TV-sarjoista olette pitäneet niin paljon, että olette säilöneet ne kokoelmiinne? Itseltäni löytyy vain yksi, Tankki täyteen. Tämähän on uusittu usein, mutta on tämä vaan niin verraton. :) Pitäisköhän hommata DVD:nä…

+/- saldo : 0 |

    didja kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kotona ei telkkaria, eikä siis tv-sarjojakaan. Minä luen vain raamattua.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Seinfeldeja ja Simpsoneita tuli aikoinaan nauhoitettua. Viimeisen muuton yhteydessä pistin lähes kaikki kasetit roskiin. Ei niitä (vhs-nauhoja) enää pysty dvd-aikana katsomaan!

    Cace kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Silloin kun Babylon 5 tuli vielä kakkoselta, sitä tuli seurattua aika tiiviisti. Tuli jopa nauhoitettua aika monta kasettia täyteen. Ja Simpsonit on aina kuulunnu suosikkeihin :P

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Dvd:lle olen ostanut toistaiseksi vasta Band Of Brothers-minisarjan (boksi). Joka onkin sitten kyllä todella hieno sekä sarjana, että julkaisuna. Simpsoneiden ja Futuraman kausibokseja tekisi myös mieli hankkia jossain välissä. Niin ja Twin Peaks! Tyyristä lystiä vaan, kun pitäisi levyjäkin ostaa. Eikös se ollut kuitenkin elämäntarkoitus?

    Tyttöystävä on hankinnut Frendien jaksoja myös aika lailla kokoelmiimme (ja tykkäänhän minäkin niistä).

    Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sen lottovoittosarjan (Seitsemän?) aioin katsoa uudestaan, kun eka kerralla jäi aika vaillinaiseksi seuraaminen, mutta samoin kävi taas. Ja Lapinlahden Lintuja piti oikein nauhoittaakin, mutta eipä sekään toiminut. En näköjään osaa enää katsoa telkkaria!:)

    Pulttiboiseja löytyy monta kasettia, DVD:tä odottelen!:D

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pulttiboiseja löytyy monta kasettia, DVD:tä odottelen!:D

    Tämä on jo kinky-osastoa. :D

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paraikaa on meininki saada Popstars-uusinnat narulle. Tosin parhaat jaksot alkavat nyt olla jo vähitellen takanapäin. Extreme Duusonien kaksi ekaa kautta olivat parhautta, etenkin ensimmäinen. Äskettäin MoonTV:lla pyörinyttä kolmoskautta en enää kyllä jaksanut nauhoittaa. Ja Tohtori Sykeröt menivät tietysti talteen, ainakin melkein kaikki. Tosin nuo pitäisi muutenkin saada dubbaamattomina kun siellä taustalla aina tuntui kuuluvan hetkittäin säkenöivän progehtavaa ääniraitaa mutta se oli feidattu lähes kuulumattomiin. Dubbaamatonta Teletubbiesia löytyy sentään nauhallinen, onhan siinäkin sentään Druidin kosketinsoittajan säveltämä soundtrack.

    Kallisarvoisin aarre on silti viisi neljän tunnin nauhaa joihin on puolinopeudella äänitetty kaikki ATV:n luupit muutaman kuukauden ajalta syksyllä 2001. Mukana esim. tunti WTC-iskun jälkeen tehty katugallup, jossa mm. mormonityylisesti pukeutuneilta jenkkinuorukaisilta kysellään metrossa mitä mieltä he ovat tapahtuneesta ja he vastaavat kuin luulisivat olevansa piilokamerassa. Klassikko! Myös Kauko Niemisen vartin mittainen syvähaastattelu oli klassikko. (Ulkopaikkakuntalaisille kerrottakoon, että Kauko on jonkinlainen Helsingin virallinen kylähullu ja eetteripyörreteorian kehittäjä. Tämän asian tiimoilta hän sitten julkaisee eräänlaisia pamflettien ja pseudotieteellisten teosten sekasikiöitä jotka ovat hillittömiä vaikkakin käsittämättömiä. Hän myös ylpeilee sillä, että hänen mullistavat teoksensa ovat saavuttaneet suuren suosion teekkaripiireissä.)

    Mixu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämäkin taitaa mennä kinky-osastolle:

    Omistan nimittäin reilut 30 VHS:ää Simpsoneita... Nauhoittamisen aloitin silloin kun Neuvostoliitto oli vielä pystyssä =) Eikä muuten montaakaan episodia ole jäänyt puuttumaan...vaikkakin nuo vanhemmat episodit ovat uusia paljon parempia.

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Perhanan Jäätteenmäki, pitikö tämänpäiväisen Popstars-uusinnan jäädä ylimääräisten uutisten alle :( Ja sain myös kuulla että eka jakso oli alun perin tunnin mittainen, uusinnassa nähtiin puolen tunnin saksittu versio josta oli arvatenkin poistettu vaikka mitä hillitöntä :mad:

    No, onneksi syksyllä MTV3:lla alkaa Idols ja SubTV:llä Idols Extra.

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Studio Julmahuvi! Ehdoton ykkönen. Simpsoneita löytyy useampi kasetillinen, Frendejäkin on nauhalla ja Ren & Stimpyjä. Band of brothers tuli ostettua tässä hiljattain.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suurin osas vanhoista Avengers sarjoista on kaseteilla. Muuten en nauhoita kuin kerran katsoakseni. DVDt on aika turhia, musiikkia on..4? Ja olen ne kaikki 2 kertaa katsonut.

    Jonkunlaista rääkkäystä saisin suoritetuksi näyttämällä jollekin 4 kpl Kaurismäen elokuvia. Jollekin Suomea tuntemattomalle.

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja varsinkin erittäin puheliaalle ihmiselle. On siinä ihmettelemistä, kun Pellonpää ja muut näyttelijät sanovat ehkä 3 lausetta koko leffan aikana, mutta juovat viinaa sitäkin enemmän. (Pidä huivista kii Tatjaana esim.)

    Stello kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on kaikki Suomessa naytetyt Simpsons-jaksot vuoden '96 loppuun asti nauhalla - sitten muutin Irlantiin, eika mun video nauhoita taalla aanta. Onneksi Simpsoneita tulee silti useammalta kanavalta pitkin viikkoa..

    Muutama vanha Kummeli loytyy. Ne on aivan hysteerisia, mun ehdoton suosikki on Mauno Ahonen :D Myos "possu ja karpanen" laulua tuli rallateltua pari vuotta sitten..

    En ma muista onko muita TV-sarjoja nauhalla..

    Ainoa Kaurismaki-leffa mita mulla on videolla on Leningrad Cowboys Go America. Sita olen nayttanyt taalla monille tutuillekin, ja kaikki ovat innostuneet siita. Daniel osaa sen lahes ulkoa, kun meilla oli tapana katsoa sita paivittain parin muun leffan ohella (Pulp Fiction & Rocky Horror Picture Show, seka sittemmin australialainen komedia The Castle, jonka yksi aussituttu nauhoitti telkkarista ja lahetti postitse.. Tuli samalla hauskoja aussi TV mainoksia)

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    katsoa sita paivittain!:D:o:(:)

    tuuletar kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    X-filesejä on hylly kohtuu täynnä. Se oli kyllä sarja, joka sai miut valvomaan öitä. Ja joitakin jaksoja mitä en ole nauhalle saanut talletettua tekisi mieli katsellakin.
    Kyllähän nuo vieläkin menee, mutta onhan se hohto kadonnut, etenkin kun vanhat jaksot olivat niin mainioita ( silloin joskus ).
    Lakkasin sarjaa katsomasta lopullisesti kun Mulder lähti poies, ei ollut enää samaa tatsia, lähellekään.

    Täytyy kyllä myöntää, että erästä sarjaa on ihan ikävä, MagGyveriä!
    Siinä oli mies, joka liisi päiväunelmissa :wink:

    hjelm kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Simpsoneita ja The Fast Show. Sitten varmaan pitäs hankkia tuo Kummelin dvd

    boredom99 kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pulttiboiseja löytyy aika lailla... ja Näkemiin Vaan Muru, vaikkei ne uudet jaksot oikein jaksa innostaa...

    poppi kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 1
    VHS:ltä löytyy kotimaista komediaa mm. seuraavien sarjojen osalta kattavasti: Mummo, Sisko ja sen veli, Tankki Täyteen, Spede Show, Hanski... no itse asiassa lista olisi aika loputtoman pitkä.

    DVD:nä olen hankkinut kaikki kotimaiset sarjat, jotka on ilmestynyt (Reinikainen, Velipuolikuu, Tankki Täyteen etc) ja ulkomaalaisiakin aika paljon (kaikki Frendit, Futuramat, ilmestyneet Simpsonit, Mustat kyyt....)

    Jimi kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Monk ja Frasierin uusintoja tulee katsottua lauantaisin (tai nauhoitettuna sunnuntai aamuna). Jatkuvajuonisia, ikuisuuden kestäviä sarjoja (24, Sopranos jne.) ei tule seurattua. X-Files jaksoja tuli aikoinaan nähtyä tusinan verran ja ihmettelin, eivätkö nämä kaksi pelleä koskaan onnistu selvittämään mitään? Seinfeldin hyvyyttä en ole koskaan ymmärtänyt. On kuulemma älykästä huumoria. Ilmeisesti en ole riittävän tyhmä ihminen, jotta voisin kokea Seinfeldin älykkääksi. :P

    Lädi kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Twin Peaksit ja loistava brittisarja Järvet (The Lakes) ovat hyllyssäni VHS-nauhoituksina. Kuukausi sitten hankin The Prisoner -sarjan dvd-boxina, ja satsaus todellakin kannatti. Prisoner on televisiosarjojen progea!

    Astro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paljonko maksoi muuten Prisoner-boxi? Montako levyä siinä on?

    Sami kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näin tossa sitä Kummelin DVD:tä taanoin. Luomisen tuskaa osion Paha kurki sketsi on kyllä kaikkien aikojen klassikko. Myös Jaakko Parantaisen surkuttelu kuorma-autojen joutumisesta "autojen hautuumaalle" on hilpeä.

    Niin, unohtaa ei saa Musacornerin Miles Davis osiota. Huvittavinta on se että eroa herran 80-luvun lopun kuntoon ei ole juuri lainkaan.

    Lazer kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0

    DVD:nä olen hankkinut kaikki kotimaiset sarjat, jotka on ilmestynyt (Reinikainen, Velipuolikuu, Tankki Täyteen etc)

    Rahan menoa et voi estää... Pulttibois 1,2 &3 devarit ovat tulleet myyntiin.

    boredom99 kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rahan menoa et voi estää... Pulttibois 1,2 &3 devarit ovat tulleet myyntiin.


    Jo oli aikakin... oliskohan nyt viimein aika ostaa dvd-soitin...

    Lädi kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paljonko maksoi muuten Prisoner-boxi? Montako levyä siinä on?


    60 puntaa Amazonilta. Tilasin samaan syssyyn The Prisoner 35th Anniversary Prisoner Companionin, mutta se ei tarjonnut mitään, mitä boksilta ei olisi löytynyt.

    Boksissa on 5 dvd:tä suht kivoilla ekstroilla. Hankinnan arvoinen setti.

    Onkos kellään tietoa mahdollisesta Julmahuvi-dvd-julkaisusta?

    Jaakob kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Luotettava huhu kertoo, että Julmahuvi julkaistaisiin DVD:llä vielä ennen joulua.

    Kluge kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kotimaisista "TABU" oli rautaa ja raudasta puheenollen "Rauta-aika" tallentamisen arvoinen.
    Tuo Prisoner Boxi jäi kyllä harmittamaan. Sen olisi jopa Harrods'in tavaratalosta saanut matkaansa 50£ , mutten ottanut. Samassa paikassa kaupiteltiin 70000£ maksavaa antiikkisänkyä. En ostanut sitäkään tällä kertaa. Vaikutti liian lyhyeltä nääs!

    Aranwe kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    MTV3 kuulemma lopettaa Tähtiportin esittämisen ensi viikolla viidennen kauden päätösjaksoon. Onneksi luovutin jo pari vuotta sitten ja aloin kaivaa jaksoja netistä.

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aika ihmeellistä, että Tähtiportin kaltainen sarja on edes selvinnyt viidenteen tuotantokauteen asti.

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...kertonee jotain siitä, että sarja on suosittu. Onhan niitä huonompiaki sarjoja nähty ja vielä pitempäänkin.

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...kertonee jotain siitä, että sarja on suosittu.


    No siitähän se tietenkin kertoo. Ihmettelen vaan, että miksi se on niin suosittu.

    Aranwe kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suuressa maailmassa on menossa kahdeksas kausi, joka melko suurella todennäköisyydellä jäänee viimeiseksi, varsinkin jos "Ihmemies" ei jatka enää sarjassa. Sarja kuitenkin poiki spinoffin Stargate Atlantiksen, joka on IMHO parempi. Tuskin nähdään koskaan Suomessa.

    Hyvää viihdettähän se on.

    Jimi kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taitaa lähes kaikki scifi-sarjat olla suosittuja, ja jos sarja ei saa massoja taakseen ja lopetetaan lyhyeen, on se muutaman vuoden päästä kultti-sarja jota odotetaan kärsimättömänä dvd:lle.

    Jimi kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nauhurit valmiiksi, Get Smart -uusinnat alkavat:

    http://www.yle.fi/ulkomaiset/sarjat_tyyppi.php?id=328


    Loersson kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Myös Kauko Niemisen vartin mittainen syvähaastattelu oli klassikko.



    Ai samperi! AI SAMPERI!!! KAuko on mahtava mies ja näin diggarina on ahdistavaa, etten ole tuota pätkää nähnyt. Ai samperi!

    fitchet kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen alkanut seuraamaan näitä laatusarjoja joita televisio on ollut pullollaan. Enpä olisi arvannut että niihin jää niin helposti koukkuun. Kun näin Carnivàlen ensimmäisen osan, oli pakko katsoa kaikki muutkin osat, mukaanlukien toisen kauden episodit. Carnivàlea ei yksinkertaisesti vain voinut katsoa kerran viikossa. Sama koskee tätä Nelosellakin alkanutta Lostia, joka sekin on loistava. Neljä ensimmäistä jaksoa viitsin katsoa tv:stä, mutta sitten kärsivällisyyteni petti ja vietin viikonlopun katsoessa koko ekan tuotantokauden dvd:ltä. Molemmat ovat toki loistavia sarjoja, mutta kyllähän se lievästi vituttaa että niihin jää niin pahasti koukkuun. Deadwoodia aloin myös seuraamaan, ja vaikka pidinkin sarjaa aluksi tylsänä, jatkoin silti sen seuraamista. Kyllähän te varmaan sen jo arvaatte - jäin siihenkin koukkuun.Shield on myös melko koukuttava, mutta ei läheskään niin kova huume mitä nuo kaksi ensimmäisenä mainitsemaani. Onko jollain muulla vastaavanlaista addiktiota? Sen lupaan itselleni, että uusia sarjoja en ala enään seuraamaan... (tai niin ainakin luulen.)

    MelancholyMan kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lostia tuli katsottua kymmenkunta jaksoa tuossa alkuvuodesta kun olin kipeänä. Siinä vaiheessa sitten mielenkiinto lopahti kun rupesi vaikuttamaan ettei mysteerien kierteelle loppua näy.

    Galacticaa on kattonu sen minisarjan verran.. vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, missasin nyt kuitenkin sen varsinaisen sarjan avausjakson, joten tämänkin seuraaminen saattaa tyssätä tähän.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minäkin olen Lost-addikti. Ekan jakson kun katsoin niin sitten menikin yksi lauantai että katsoin putkeen sellaiset 10 jaksoa. Tähän mennessä koko eka tuotantokausi katsottuna ja toista tuotantokautta 14 jaksoa.

    Edellinen sarja johon koukahdin oli Star Trek Enterprise, siis uusin Star Trek -mukaelma josta fanit eivät tykkää ja jota Suomessa ei olla nähty. Kaikki jaksot ja kaikki tuotantokaudet tuli viime kesänä katsottua, ja sitten perään vielä Star Trek Deep Space 9 -jaksoja pari tuotantokautta.

    Muitten sarjojen suhteen olen aika ronkeli. Deadwoodia olen katsonut kahdesta jaksosta ehkä seitsemän minuuttia kummastakin. Taisteluplaneetta Galacticaa katsoin ehkä 8 minuuttia, karmeaa ulostetta nuo kaksi, en missään tapauksessa katso enää ikinä.

    Viime syksynä kun oli enemmän vapaa-aikaa tuli toljotettua noita leffoja. Enää ei ole vapaa-aikaa eikä muutenkaan jaksa. Simpsonit katson aina kuin mahdollista mutta varmaan siinäkin tulee kohta pidettyä tauko kun ei koko aikaa jaksa.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Muitten sarjojen suhteen olen aika ronkeli. Deadwoodia olen katsonut kahdesta jaksosta ehkä seitsemän minuuttia kummastakin. Taisteluplaneetta Galacticaa katsoin ehkä 8 minuuttia, karmeaa ulostetta nuo kaksi, en missään tapauksessa katso enää ikinä.



    Viitsitkö hieman perustella mikä tekee Deadwoodista, jota minä ja monet muutkin pitävät erittäin laadukkaana sarjana, "ulostetta"?

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muitten sarjojen suhteen olen aika ronkeli. Deadwoodia olen katsonut kahdesta jaksosta ehkä seitsemän minuuttia kummastakin. Taisteluplaneetta Galacticaa katsoin ehkä 8 minuuttia, karmeaa ulostetta nuo kaksi, en missään tapauksessa katso enää ikinä.


    Viitsitkö hieman perustella mikä tekee Deadwoodista, jota minä ja monet muutkin pitävät erittäin laadukkaana sarjana, "ulostetta"?


    Tai Galacticasta joka jää himpun verran jälkeen Babylon 5:stä, yhdestä parhaimmista scifi -sarjoista koskaan. (Ja ne muut ovat tietenkin Star Trek ja Farscape). :roll:

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä olen kasvanut pari vuoden aikana "henkisesti" siten, että jos en pidä jostain asiasta, niin en nimitä asiaa paskaksi sitä arvostavien henkilöiden läsnäollessa. Korkeintaan voin sanoa, että en ole kiinnostunut tai ehtinyt perehtyä. Jotenkin se tuntuu fiksummalta.

    jooxa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä olen kasvanut pari vuoden aikana "henkisesti" siten, että jos en pidä jostain asiasta, niin en nimitä asiaa paskaksi sitä arvostavien henkilöiden läsnäollessa. Korkeintaan voin sanoa, että en ole kiinnostunut tai ehtinyt perehtyä. Jotenkin se tuntuu fiksummalta.


    Olen jotakuinkin samoilla linjoilla. Jos joku tuntuu paskalta niin vika on omassa junttiudessa/ymmärtämättömyydessä. Ikinä ei tulisi mieleen sanoa vaikkapa Kummisetää paskaksi, vaikka en siitä pitäisikään erityisesti.

    JacKal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jepulis, yhdyn täysin kahteen aiempaan kommenttiin. Itse asiassa eniten minun verenpainettani taitaa nostaa juuri tuo, kun huomaan epäkypsyyttä joissain tietyissä henkilöissä heidän väittäessä jonkun laatuteoksen olevan perseestä. Esim. Apocalypse Now on juuri tällainen leffa, samoin Magnolia. Ensimmäisestä pidän mahdottomasti, jälkimmäinen ei kovin hyvin avautunut (tosin vasta 1 katsomiskerta).

    fitchet kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Muitten sarjojen suhteen olen aika ronkeli.Deadwoodia olen katsonut kahdesta jaksosta ehkä seitsemän minuuttia kummastakin.Taisteluplaneetta Galacticaa katsoin ehkä 8 minuuttia, karmeaa ulostetta nuo kaksi, en missään tapauksessa katso enää ikinä.


    Kyllä tuo on aivan ymmärrettävä mielipide. Minun ainakin täytyi katsoa kolmen kokonaisen jakson verran Deadwoodia että sain siitä otteen. Tuo sarja ei siis ainakaan minua napannut mukaan ensimmäisen jakson myötä, toisin kuin esimerkiksi Shield tai Carnivàle.

    Lädi kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aika jännää seurata, mikä kenellekin kolahtaa. Itse nimittäin innostuin Deadwoodista heti ensi silmäyksellä, kun taas Lost ei oikein vieläkään tahdo sykähdyttää. No, seuraavan jakson aion tuostakin vielä sinnitellä...

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Kyllä tuo on aivan ymmärrettävä mielipide. Minun ainakin täytyi katsoa kolmen kokonaisen jakson verran Deadwoodia että sain siitä otteen. Tuo sarja ei siis ainakaan minua napannut mukaan ensimmäisen jakson myötä, toisin kuin esimerkiksi Shield tai Carnivàle.


    No kyllähän mä sen ymmärrän jos sarja ei vielä tempaa mukaansa yhden jakson perusteella. Aika harvan sarjan pilottijakso on niin repäisevä, koska väkisinkin aikaa kuluu hahmojen pintapuoliseen esittelyyn katsojille. Etenkin jatkuvajuonisten sarjojen viehätys perustuu yleensä pitkälti siihen että kun hahmot oppii kunnolla tuntemaan niin silloin myös niissä tapahtuva "kasvu" käy erittäin mielenkiintoiseksi. Lopulta hahmoista alkaa välittämään jolloin pienehkötkin tapahtumat jotka satunnaisesta katsojasta eivät tuntuisi miltään vaikuttavat mielenkiintoisilta. Deadwood vaikuttaa neljän jakson perusteella nimenomaan sarjalta jossa henkilöhahmot (ja yleinen tunnelma), ei niinkään tapahtumat, ovat pääosassa. Juonihan tuossa etenee varsin hitaasti, mutta henkilöhahmot syvenevät koko ajan ihan kivasti.

    Lähinnä minua ihmetyttää/kiinnostaa se että mikä sarjassa herätti niin vahvan reaktion että muutaman minuutin katselun jälkeen oli aihetta tuomita se ulosteeksi. Fitchet, tuntuiko sarja sinusta täysin paskalta siihen asti kunnes olit katsonut kolme jaksoa ja saanut lopulta otteen siitä? Epäilen.

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä olen kasvanut pari vuoden aikana "henkisesti" siten, että jos en pidä jostain asiasta, niin en nimitä asiaa paskaksi sitä arvostavien henkilöiden läsnäollessa. Korkeintaan voin sanoa, että en ole kiinnostunut tai ehtinyt perehtyä. Jotenkin se tuntuu fiksummalta.


    Jopa minullekin on tämmönen asia valjennut. ..Tosin olen herkästi provosoituvaa tyyppiä, ts. samalla mitalla sanominen joskus houkuttaa. Anteeksi jo etukäteen. :wink:

    fitchet kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Fitchet, tuntuiko sarja sinusta täysin paskalta siihen asti kunnes olit katsonut kolme jaksoa ja saanut lopulta otteen siitä? Epäilen.


    Täysin paska? No ei ehkä. Siinä ei aluksi vain ollut mitään kiinnostavaa - ärsyttävät hahmot enkä ole koskaan ollut mikään länkkärijuttujen suuri ystävä. Katsoin sitä kun "ei tv:stä muutakaan tullut". Myöhemmin alkoi ärsyttävimmistäkin hahmoista paljastua kiinnostavia piirteitä ja varsinkin nuo alkupään rohkeat juonenkäänteet tempasivat mukaansa (sarjaa seuranneet tietävät mistä puhun.) Luulenpa että Deadwood ei vielä ole edes päässyt vauhtiin... useat sarjat näyttävät parhaat puolensa vasta toisella kaudella.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Viitsitkö hieman perustella mikä tekee Deadwoodista, jota minä ja monet muutkin pitävät erittäin laadukkaana sarjana, "ulostetta"?


    Hmm. Jos olisin Bart Simpson ja joutuisin jälki-istuntoon niin kirjoittaisin varmaan sinne luokkahuoneen tauluun sata kertaa: "en nimitä tv-sarjaa ulosteeksi sillä perusteella etten heti siitä itse pidä"... :-)

    Ensimmäisen Star Trek -jaksoni näin varmaan joskus 1980-luvun lopussa. Siitä meni yli 15, itse asiassa lähemmäs 20, vuotta että innostuin sarjasta.

    En (muistaakseni?) silloin pikkupoikana nimittänyt sitä sarjaa millään nimillä mutta ilmeisesti henkinen kehitykseni on romahtanut tässä vartuttuani. Tai sitten ei kiinnosta esittää viksumpaa kuin onkaan.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä en ole kieltänyt kokonaan itseltäni "aivan paska" tyylisiä kommentteja. Varaudun kuitenkin aina henkisesti perustelemaan asiaa jos joku sitä pyytää. Perustelujeni tasosta voi sitten taas olla montaa mieltä...

    JacKal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tässäkin tapauksessa saattaa lopulta olla kyse makuasioista. Esim. Evil Dead on monien mielestä mestarillinen leffa (itsekin pidän), mutta jotenkin omaan kaaliin mahtuu hyvin se, että joku moittisi sitä ulosteeksi toisin kuin vaikkapa juuri Kummisetiä, LotR:eja yms. arvostettuja megaspektaakkeleita. Samoin minun puolestani paskaksi voi nimittää ihan vapaasti (ja perustelematta) kaikkia oikeasti luokattomia tekeleitä, kuten Gigli tai Glitter.

    Mutta mikään ei poista sitä tosiasiaa, että muutaman katseluminuutin perusteella jonkun laatutyön (Deadwoodin yms.) leimaaminen sonnaksi on aika naurettavaa. Siitä voi ihan vapaasti olla pitämättä, kunhan vähän miettii sanojaan.

    Janus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lostia tuli katsottua kymmenkunta jaksoa tuossa alkuvuodesta kun olin kipeänä. Siinä vaiheessa sitten mielenkiinto lopahti kun rupesi vaikuttamaan ettei mysteerien kierteelle loppua näy.

    Alkaa olla samanlaiset fiilikset.

    EberkJuho kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En mä varsinaisesta telkusta seuraa kuin Conania, mutta DVD:ltä ja muuten kylläkin.

    Family Guy on aivan loistava piirretty, siis tyyliin The Simpsons. Huumori on todella julmaa, ja joka jaksossa on vähintään 10 wtf-kohtaa. Parhaus.

    The Office on myös parhaus, vaikka sitä ei yleensä putkeen jaksakaan katsoa. Gareth on niin nolo :wink:

    Uusista hittisarjoista Lost ja Desperate Housewives ovat katselussa. Lost on mielestäni selvästi mennyt huonompaan suuntaan toisella kaudella (olen nähnyt ensimmäisen kauden + yhdeksän jaksoa toista kautta). Liikaa toistoa. Desperate Housewives taas on vain parantanut! Toinen kausi on aivan loistava! Jos täältä sattuu muita "faneja" löytymään, niin kuka on teidän mielestä paras noista päähenkilöistä. Imo Bree tai Lynette.

    Muita sarjoja ei tule oikeastaan katsottua, mitä nyt Futuramaa, Simpsoneita, South Parkia, Black Adderia ja Gilmore Girlsia joskus tulee katsottua.

    Yawn kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Uusista hittisarjoista Lost ja Desperate Housewives ovat katselussa. Lost on mielestäni selvästi mennyt huonompaan suuntaan toisella kaudella (olen nähnyt ensimmäisen kauden + yhdeksän jaksoa toista kautta). Liikaa toistoa.[/quote]

    Eilistä jaksoa lukuunottamatta (nauhalla sekin, tosin) Lost on tullut katsottua ja ainakin vielä mielenkiinto on pysynyt visusti yllä. Tämä tv-kanavien naurettaviin mittasuhteisiin paisunut ennakkomainostus vaan meinasi kiehahtaa vitutuksen puolelle tämänkin sarjan kohdalla - onneksi kuitenkin alettiin vahtimaan, ainakaan vielä ei ole pahempia pettymyksiä koettu.

    Yllämainitusta mainostuksestakaan huolimatta minä en aio alkaa katsomaan Tanssii tähtien kanssa -sarjaa. :evil:

    [quote]Desperate Housewives taas on vain parantanut! Toinen kausi on aivan loistava! Jos täältä sattuu muita "faneja" löytymään, niin kuka on teidän mielestä paras noista päähenkilöistä. Imo Bree tai Lynette.


    Ne on kaikki mahtavia! :lol: Gabby ehkä "laihoin" henkilökuva mutta suht tasaisia ovat kaikki.

    EberkJuho kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ne on kaikki mahtavia! :lol: Gabby ehkä "laihoin" henkilökuva mutta suht tasaisia ovat kaikki.


    Sil on on hyviä kommentteja! Oikeastaan vain Susan ärsyttää, ja sit muista hahmoista se George!

    Hannnele kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lostia on tullut nyt seurattua. Sen jälkeen alkaakin heti 4400 jota myös tulee katsottua. Nuoret ritarit- sarjaa katsoin ensimmäisen jakson ja sarja vaikutti ihan kivalta! Minä en oikein muuta sarjoja televisiosta katokkaan :wink:

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lost ja 4400 aina kun pystyy. Muita sarjoja en katso ikinä. No joo, Conania joskus.

    fitchet kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onkos täällä kukaan katsonut Prison Breakia? Itse tarkastin sen juuri lopetetun ykkös-kauden, ja pakko hehkuttaa, että kyseessä on jännittävin sarja mitä oon ikinä nähny. Edes Lostin saari-mysteerin seuraaminen ei oo niin intensiivistä. Jos tulee vastaan, niin kannattaa katsoa. Ilmeisesti Nelonen sen jossain vaiheessa esittää.

    kissamies kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onkos täällä kukaan katsonut Prison Breakia? Itse tarkastin sen juuri lopetetun ykkös-kauden, ja pakko hehkuttaa, että kyseessä on jännittävin sarja mitä oon ikinä nähny.


    Mä kattelin viime kesänä pilotin ja ensimmäisen jakson tuota, ja oli muistaakseni aika laimea ja ärsyttävä, mutta kyllä sitä varmaan voisi seurata paremman puutteessa. OZ on kovempi vankilasarja. Eihän Danny Trejo ollut P. Breakissä? vaikka se kaveri nyt on melkein jokaisessa vankila sarjassa/elokuvassa mitä on koskaan tehty, näin liioitellen siis.

    Jotain sarjoja mitä tykkään seurata:

    Sopranos, Deadwood, Curb Your Enthusiasm, Office, The Venture Brothers, ja simpsoneita aina aamukahvilla.

    fitchet kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onkos täällä kukaan katsonut Prison Breakia? Itse tarkastin sen juuri lopetetun ykkös-kauden, ja pakko hehkuttaa, että kyseessä on jännittävin sarja mitä oon ikinä nähny.


    Mä kattelin viime kesänä pilotin ja ensimmäisen jakson tuota, ja oli muistaakseni aika laimea ja ärsyttävä, mutta kyllä sitä varmaan voisi seurata paremman puutteessa. OZ on kovempi vankilasarja. Eihän Danny Trejo ollut P. Breakissä? vaikka se kaveri nyt on melkein jokaisessa vankila sarjassa/elokuvassa mitä on koskaan tehty, näin liioitellen siis.

    Jotain sarjoja mitä tykkään seurata:

    Sopranos, Deadwood, Curb Your Enthusiasm, Office, The Venture Brothers, ja simpsoneita aina aamukahvilla.


    Noh, Prison Breakissa on vähän sama "ongelma" mikä esim. Deadwoodissakin, eli että kestää katsoa pari jaksoa ennenkuin se iskee. Itse mietin että jaksankohan edes katsoa pilottia pidemmälle.

    Ja eipä tuo Danny Trejo oo P.Breakissa... ehkä ne sen sinne tyrkkää 2. kaudella, sopis sarjaan kyllä hienosti. Sen sijaan mukana on loistavat Peter Stormare mafiapomona ja Robert Knepper pakollisena homona ( http://www.youtube.com/watch?v=bfDndqNdeos
    )

    Ozista vielä: alkaako Nelonen näyttämään sitäkin syksyllä? Ja jos alkaa, niin mistäköhän kaudesta lähtien.

    kissamies kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo Peter Stormare on aika äijä!

    Ozzista en tiiä sen enempää, luulis että jossain vaiheessa rupeaisi taas pyörimään uudet jaksot. Voisin kuvitella että ainakin P. breakkiä ruvettaisiin näyttämään suomen telkkarissa syksyllä, on nimittäin aika primetime shittiä.

    kissamies kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.justinschlegel.com/audio-video.html


    Tuosta kun skrollaa ihan alimmaiseen videoon, niin siinä on hauska Deadwood video! :lol:

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tv:stä ei oikeastaan tule säännöllisesti seurattua muita sarjoja kuin Lostia. Satunnaisesti sitten vähän vaikka mitä. Jos vaikka lauantaisin sattuu olemaan telkkarin ääressä, niin sitten yleensä sitä brittisarjaa, mikä sattuu tulemaan ennen puoli yhdeksän uutisia, ja sitten Frasieria. Viikolla katson Simpsoneita aika usein.

    Alkuperäiseen kysymykseen: DVD:nä on tullut hommattua Twin Peaks, pari ensimmäistä kautta Frasieria ja Simpsonien viides kausi.

    Pseudonyymi kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ozista vielä: alkaako Nelonen näyttämään sitäkin syksyllä? Ja jos alkaa, niin mistäköhän kaudesta lähtien.


    Nelosen sivuilta poimittua:
    " Kylmä rinki uusitaan kokonaisuudessaan syksystä alkaen. Nelonen esittää sarjan kaikki 6 tuotantokautta."

    Teksti-TV:ssä oli tarkka päivämääräki, mut en nyt muista sitä.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    4400 ainoa ns. hittisarja jota tulee seurattua, sitäkin vain sen takia että saan tietää milloin ne agentit hoksaa etteivät ne mistään tulevaisuudesta tulleet vaan kaukaa avaruudesta hurjalla vauhdilla. Aikakoneet toimii paikallaan.

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jäikös Lost muuten nyt jollekin tauolle? Perseestä.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Elokuun lopussa jatkuu, joten ei paha tauko.

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Phew!

    NeoOne kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itellä on tullut katsottua joitakin amerikkalaisia tv-sarjoja. Tässä joitakin parhuusjärjestyksessä:
    24 (ehdottomasti jännittävin ja paras sarja)
    Lost (saattaa jossain vaiheessa pudota Prison Breakin alle)
    Prison Break (Pako)
    Deadwood

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onkohan kohta toiveissa saada lisää Twin Peaksia kakkosalueen versionakin, kun siitähän on ilmeisesti tulossa ainakin joku aussiversio?

    Lost on menettänyt otettaan kakkoskauden jaksoissa, mutta jaksaahan sitä sentään vielä seurata.

    Rocky kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    24, Lost, Pako, Tähtiportti parhaita!!!

    fitchet kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aikaisemmissa viesteissä valitin että en meinaa jäädä koukkuun enää tv-sarjoihin, mutta toisinhan siinä kävi. Nyt tulee esim. töissä katsottua paljon Seinfeldia, Kovan onnen kundia, Simpsoneita ja South Parkia osoitteesta http://tvlinks.voodeedoo.org/.
    Tv:stä tulee seurattua Sopranosia, Weedsiä ja Ozia, joista kaikki on kyllä älyttömän hyviä. Rooma sen sijaan vaikutta olevan kovin tylsä "laatusarja."

    MZ: kannattaa seurata vaan Lostia, nimittäin kolmannella kaudella sarja laittaa taas kovemman vauhdin päälle... sama koskee Prison Breakin toista tuotantokautta.

    (jippii, vasta 600. viesti)

    iikori kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tän ketjun ekan sivun ekassa viestissä mainitiin Tankki Täyteen-sarja. Ittellänikin tämä on videolla. Simpsoneita on lapset ostaneet, itse tekisi mieli ostaa Auf wiedesehen, Pet-dvd.
    Nähty monta kertaa, mutta aina yhtä hyvä.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    MZ: kannattaa seurata vaan Lostia, nimittäin kolmannella kaudella sarja laittaa taas kovemman vauhdin päälle...


    Kyllä minulla on tullut noista kolmanne kauden jaksoista se vailkutelma, että nyt puritstetaan sitruunasta ne viimeisetkin mehut irti...

    Kun miettii, että touhu lähti haaksirikosta ja päähenkilöiden salaperäisillä persoonilla seikkailuilla, niin aika hoovetin kauas on tultu siitä. Mutta silti tuo Lost on tämän hetken paras sarja (muita en seuraa).

    Mr.Walker kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suurta mielihyvää tunsin, kun huomasin Sub-tv:n uusivan vanhan suosikkisarjani Aikahypyn. Enkä turhaan. Yhtä hyvältä tuntuu kuin eka kerrallakin.
    Loistavasti käsikirjoitettu sarja, joka koukuttaa taatusti parin katselukerran jälkeen.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Videolle tuli kerättyä vain Monty Pythonit.

    DVD -bokseina löytyy:
    Simpsonit (6 ensimmäistä kautta, enkä ole ihan varma jatkanko keräilyä, taso laskee)
    Futuramat
    Columbot
    Band of Brothers
    Ren & Stimpy
    Studio Julmahuvi

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Twin Peaksin toinen tuotantokausi osa 1 näyttää ilmestyvän 31.1. Se lienee hankittava, vaikka sarja taas tuleekin uusintana tv:stä vuodenvaihteen jälkeen.

    PeeHoo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tabu -boxi tuli haettua eilen Anttilasta hintaan 15,95. :)

    juuffo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tabu -boxi tuli haettua eilen Anttilasta hintaan 15,95. :)
    uijui....tuo on ensi hankintojani jahka saamme sen DVD soittimen!

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen alkanut seuraamaan näitä laatusarjoja [...] Lost, joka on loistava. [...] [/quote]

    LOST on kyllä koukuttava. Nythän se hupi jatkuu. TV-Links is back to business.. Noissa (kuten aikaisemmin on jo todettu) on se huono puoli, että jakso viikossa ei oikein lähde. 4-5 jaksoa pitää nähdä putkeen. Eli kuukauden joutuu varmaan odottamaan, että voi avata 4. kauden..


    Deadwoodia aloin myös seuraamaan, ja vaikka pidinkin sarjaa aluksi tylsänä, jatkoin silti sen seuraamista. Kyllähän te varmaan sen jo arvaatte - jäin siihenkin koukkuun.


    Just katsoin Deadwoodin 1. kauden. Alku tuntui tylsältä, mutta sitten sitä olikin jo koukussa. Yllättävän tylyä menoa. Pakko säätää 2. kausi...

    [quote]Shield on myös melko koukuttava, mutta ei läheskään niin kova huume mitä nuo kaksi ensimmäisenä mainitsemaani. Onko jollain muulla vastaavanlaista addiktiota? Sen lupaan itselleni, että uusia sarjoja en ala enään seuraamaan... (tai niin ainakin luulen.)


    Tykkäsin kanssa Shieldistä. Ja sama täällä, en halua enään uusia sarjoja. Carnivalesta en uskalla kysyä mitään. Kotimaisista Pelastajat on ollut ihan mielenkiintoinen. (Sub TV:n nettitv:stä katsellut). House on ollut hyvä, sen pari jaksoa mitä katsonut, mutta en taida koukuttaa itseäni siihen. Myös edelleä mainittu Stargate jostain ihmeen syystä on ihan ok. (ilmainen, MTV:n nettitv:ssä). Ja kyllähän se Prisoner DVD boxi pitäisi hommata. X-File:ä jaksaa vieläkin katsoa. Silloin, kun se alkoi näkyä Suomessa, niin mikään sarja ei ole kolahtanut yhtä kovaa, noh ehkä Galactica silloin joskus.

    juuffo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hei kaikki + - 50 v tyypit! IHQ et' meillekki on ny oma sarja! h-a-u-s-k-a

    HERKÄN IÄN HETKIÄ (Sensitive Skin)
    http://yle.fi/ulkomaiset/sarjat_ao2.php?id=641


    fitchet kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0

    LOST on kyllä koukuttava. Nythän se hupi jatkuu. TV-Links is back to business.. Noissa (kuten aikaisemmin on jo todettu) on se huono puoli, että jakso viikossa ei oikein lähde. 4-5 jaksoa pitää nähdä putkeen. Eli kuukauden joutuu varmaan odottamaan, että voi avata 4. kauden..


    Pakko mainita, että tuo 4. kausi on lähtenyt upeasti käyntiin! Oletko muuten katsonut niitä Missing Pieces -episodeja? Sellaisia parin minuutin pätkiä, jotka julkaistiin 3. ja 4. kauden välillä. Monet niistä vaikuttavat aika turhilta jutuilta, mutta on sinne muutamia laadukkaitakin pätkiä eksynyt mukaan.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Laita vaan linkkiä, jos on jotkut hyvät lost sivut.. pakko nähsä 2. jakso! Tv-links ja Peekvid ei "toimi".

    8)

    fitchet kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ^

    Ainakin tämä sivusto näyttäisi toimivan: http://www2.surfthechannel.com/show/television/Lost.html


    Lost - Missing Pieces episodit on jo ilmeisesti poistettu youtubesta. Turvaudu torrentteihin tai transcripteihin :<

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    8)

    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näin pari jaksoa Black Books nimistä brittisarjaa ja se vaikutti hyvältä! Taitaa mennä boxi tilaukseen... :wink:

    iikori kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hei kaikki + - 50 v tyypit! IHQ et' meillekki on ny oma sarja! h-a-u-s-k-a

    HERKÄN IÄN HETKIÄ (Sensitive Skin)
    http://yle.fi/ulkomaiset/sarjat_ao2.php?id=641

    JIHUU...täytyy lopettaa Ketosten ja Läpivetojen katselu ja siirtyä alapäähuumorista alapäärealismiin eli -tragediaan.
    Sitä se vanhuus teettää....syöksylaskua kaikki tyyni...

    juuffo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    JIHUU...täytyy lopettaa Ketosten ja Läpivetojen katselu ja siirtyä alapäähuumorista alapäärealismiin eli -tragediaan....[/quote]
    22.30 Herkän iän hetkiä
    23.00 Omid Djalili Show
    + Läpiveto
    Niin kylläpä on kiva köllähtää lämpötyynylle, reumasalvaa levitteleen.

    [quote]JSitä se vanhuus teettää....syöksylaskua kaikki tyyni...
    Syntymästä kuolemaan.

    Hezzu kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Omid Djailin showta ei kestäny kahtua ku muutaman minuutin, jotenki oman kulttuurin mollaus tuntu vaivaannuttavalta ja epähauskalta.

    juuffo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Omid Djailin showta ei kestäny kahtua ku muutaman minuutin, jotenki oman kulttuurin mollaus tuntu vaivaannuttavalta ja epähauskalta.
    Lienet kadottanut oman sisiäisen rasistisi.
    Minä taas olen kokenut naureskelleeni paljolti omille ennakkoluuloilleni.
    Omidin esille nostamat naurunaiheet ovat kyllä ansainneetkin tulla nauretuiksi.

    EberkJuho kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä nyt muutaman jakson tota Omid Djailin show'ta näin viime vuonna, niin ne stand-up -osuudet oli ihan hauskoja, mutta jotenkin sitten sketsit vaikutti vähän turhilta ja muka hauskoilta (vähän niinku uudet suomalaiset sketsisarjat).

    pinulk kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hommatkaa poijaaat Flight of the Conchords. Hauskinta moneen vuoteen.

    juuffo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä nyt muutaman jakson tota Omid Djailin show'ta näin viime vuonna, niin ne stand-up -osuudet oli ihan hauskoja, mutta jotenkin sitten sketsit vaikutti vähän turhilta ja muka hauskoilta (vähän niinku uudet suomalaiset sketsisarjat).

    noHöh! Musta just toisinpäin :?
    Tietty kielitaidon puute on itselle este.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ^Kai tuossa on puolet sitä kulttuurien sulattamista toisiinsa, komedian keinoin..? Mitä uskalletaan sanoa "vitsinä" ja mitä ei. Joka tapauksessa ärsyttävä mies. Mutta varmasti oikealla asialla..

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miksi LOST:ia ei ole tullut kuukausiin?

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miksi LOST:ia ei ole tullut kuukausiin?

    Paitsi viime viikolla?

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tarkoitin Jenkeissä. Kai siellä on joku tauko. Season 4 Pt.8 Meet Kevin Johnson on viimeisin. 3 ja 4 kauden välissä oli melkein vuosi taukoa, tammikuussa jatkui, 8 jaksoa ja nyt taas yli kuukauden tauko? No kaipa se jatkuu taas kohta.

    Yawn kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joku joskus aprikoi, että Lostin neljäs tuotantokausi olisi tynkä kiitos käsikirjoittajien lakon. En sitten tiedä onko kyseessä vain "breikki" neljännessä tuotantokaudessa vai onko se todellakin vain kahdeksan jakson mittainen...

    Hezzu kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä sielä joku käsikirjottajien lakko oli. Myös Heroes jäi silti kesken. Lostin seuraava jakso tulee kai jenkkiläsä torstaina.

    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hommatkaa poijaaat Flight of the Conchords. Hauskinta moneen vuoteen.


    Joo, katselin pari ekaa jaksoa juuri männä päivänä. Mainio!

    aloc kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tarkoitin Jenkeissä. Kai siellä on joku tauko. Season 4 Pt.8 Meet Kevin Johnson on viimeisin. No kaipa se jatkuu taas kohta.


    Joo, eli Lostin neljättä kautta ehdittiin kuvata tuo 8 jaksoa ennen lakkoa (samaan tyyliin kuin esim. 24:sta) ja nyt esitetään eka jakso, joka on saatu purkkiin lakon jälkeen. Jaksoja piti tulla tällä kaudella 16, mutta lakon vuoksi niitä tulee kai yksi tai kaksi vähemmän (en oo varma luvusta, koska vimppa jakso on "kaksituntinen spesiaali" ja en tiedä lasketaanko se yhdeksi vai kahdeksi jaksoksi).

    Kausilla 5 ja 6 tulee ilmeisesti 16 tau 17 jaksoa kautta kohden ja sitten sarja päättyy.

    Ja uus jakso tulee jenkkilässä ihan pian, kuten Hezzu kertoikin.

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tarkoitin Jenkeissä.


    Aijaa... mä luulin että sä asut jossain maaseudulla Suomessa. :wink:

    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hommatkaa poijaaat Flight of the Conchords. Hauskinta moneen vuoteen.


    Joo, katselin pari ekaa jaksoa juuri männä päivänä. Mainio!


    Kohta tulee muuten myyntiin Conchords soundtrack - se on pakko hommata!!

    pinulk kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pojat tekevät ihan oikeasti hyvää musiikkia, joka on samalla hauskaa.
    Samalla tavalla kuin Spinal Tap, The Rutles ja National Lampoon's Lemmings sekä A mighty Wind, jossa Spinal Tap jätkät pottuilevat folkmusiikille.

    Saat Lörssi lainaksi myös radioversion Conchordseista audiobookina.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vittuun Lostit. Kattokaa Peteliuksen Kymenlaaksoa, se se vasta hukassa on.

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vittuun Lostit. Kattokaa Peteliuksen Kymenlaaksoa, se se vasta hukassa on.


    Kymeenlakson eka jakso oli kyllä oikein mainio.

    Yeti kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    5. kausi oli hyvä LOST:ssä, mutta hieman yli-hypetetty sarja. Koukuttava se on ja kyllä toi menossa oleva 6. ja viimeinenkin kausi tulee katsottua. Tuo LOST on noussut oikein ilmiöksi ja Suomessakin on oma foorumi lostin seuraajille. Siellä kaverit suomentaa jaksot "manuaalisesti" tiimityönä, eikä mene kauan, niin ABC:n lähettämät ensi-illat on katsottavissa suomalaisilla teksteillä. Hauska on myös lukea jokaista jaksoa varten perustetuissa ketjuissa, kuinka paljon itsellä menee ohi "juttuja" ja toisaalta, kuinka ihmiset haluavat löytää aivan jokaiselle asialle syvällisen ja monisäikeisen ulottuvuuden. Ihan ok sarja, mutta ei mikään erityinen.

    Dexter 2006 sen sijaan on taas mestariteos, ainakin 2 kauden perusteella. Dex on poliisi Miamiassa, mutta iltaisin laboratorio-rotasta kuoriutuu julma sarjamurhaaja, joka jakaa hieman oman käden oikeutta, nörtti-poliisin ja kiltin isäpuolen roolin ohessa. IMDb:ssä 9.2/10 mihin on helppo yhtyä..

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    The Wire on kyllä ollut paras sarja mitä olen nähnyt vuosiin. Ja varmasti vähintään top-vitosessa kaikista näkemistäni. Älykäs ja koskettava läpileikkaus suurkaupungin (Baltimore) monista eri puolista. Poliisisarja joka ei oikeastaan todellakaan ole poliisisarja. Kaikki viisi kautta täyttä timanttia.

    Täälläkin kehutun Flight of the Conchordsinsin katsoin vasta äskettäin. Oikein hauska. Tulevat muuten keikalle Tukholmaan toukokuussa. Taitaa olla tosin jo loppuunmyyty.

    Yeti kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuo The Wire on pitänyt tsekata jo kauan. Kehuja saanut kovasti sekin,
    kuin myös tämä HBO:n uusi minisarja The pacific.




    Yeti kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tykkäsin! 2 ekaa jaksoa katsonut. 720p kuvalaatu on ihan hyvä. 1,5 gigaa/jakso, kun perus divx-versio on 0,5 gigaa.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiinnostaakohan ketään noi waretuksiin liittyvät tiedostokoko-asiat? Laittaisit sitten vaikka mieluummin torrent-linkit kehiin tai jotain.

    t. urpo joka katsoo The Pacificin sitten joskus kun se on mahdollista virallisia kanavia myöten.

    Yeti kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Noille eritasoisille videolaaduille kun ei ole vielä vakiintunut kunnon nimiä. Sitä mä tuossa vähän niin kuin hain. Ei ollut tarkoitus välittää sellaista kuvaa, että warettamalla olen jo nähnyt 2 osaa sarjasta. Eilen analysoitiin tuota sarjaa, niin en mä edes ajatellut, että eihän se ole vielä tullut Suomessa TV:stä.

    Lost S06E07 Dr Linus HDTV XviD-FQM 350 Mt
    Lost S06E07 720p HDTV x264-CTU 1.1GB

    Sama jakso, 2 eri versiota. Ei mulla ole mitään ongelmia noiden kanssa, mutta jos joku osaa kertoa selkeämmän tavan ilmoittaa, että kumpaa videota noista tarkoittaa, niin kuulisin sen mieluusti. Sellaista tapaa ei vaan ole. Olkoon tuo alempi siis "hyvätasoinen divx". Ja hyvätasoinen onkin. TV:stä ripatut divx-videot alkaa vakiintumaan tuolle "hyvä divx" -tasolle. Nykyisillä yhteyksillä noita on suht kivuton latailla jne.. Edes Kcrimso ei pysty sanomaan, onko kyseessä tuo alempi "hyvätasoinen divx" vaiko sama video DVD-versiona.dvd-video. Canalilta tulee muuten toi The Pacific HD:nä 4.4.

    Jos tällainen "3.345 MPEG4 AVC/High@L4.1 (H264) 16:9 1280x720 23.98 fps" laatu kiinnostaa, niin tuossa on. 2. osa löytyy samalta sivulta. Tekstit niitä tarvitseville olis tuossa. Jos on jotain moraalisia ongelmia tuon lataamisen kanssa, niin sitten en pysty olemaan avuksi. Tuleehan toi varmaan joskus Suomenkin TV:stä, eikä se nyt niin erikoinen sarja ole. Saahan sen sitten videovuokraamosta. Siinähän on samalla kivasti lauantai-illaksi ohjelmaa.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Veikkaan että ylipäätänsä kukaan ei nakkaa paskaakaan siitä millä kuvanlaadulla olet noita katsellut. Kerro mieluummin jotain itse sarjojen sisällöstä. Ilman spoilereita tietenkin.

    Yeti kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Piti hieman pohtia noita "formaatteja", kun vaihtuvat niin kovin tiuhaan. Kai se Blu-ray sitten joskus on se minimi, en tiedä. Mutta minä tykkään tuosta sarjasta, kahden jakson perusteella. Enemmistö, kenen kanssa tuosta puhuttu, niin ei ole tykänneet. Tai sanotaan mieluummin niin, että tuossa on (kuulemma) takana kova tiimi ja sen myötä oli kovat odotukset, mitkä eivät täysin täyttyneet.
    Onhan tuossa tietty "hieman" sitä isänmaallisuutta, mutta se kai kuuluu asiaan. Veteraaneja ei mollata missään olosuhteissa. Jakson alussa veteraanit muistelee sotaa, yksittäisiä taisteluja ja niihin sitten jakson tapahtumat perustuvat. Toi alkaa siitä, kun USA liittyi 2. Maailmansotaan, Salomoninsaarilla. Joo, no katsokaa itse. Minä en osaa arvostella, kuin pisteillä. 4.2/5

    ttt kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hohhoijaa... :roll:
    Käsittääkseni samassa hengessä, kuin Band of Brothers on tää Pacific tehty. Ei ole vielä ehtinyt katsoa niitä kahta jaksoa...
    Korkeampi kuvantaso johtunee (kai?) siitä, että ne on jotain HD lähetyksiä, heikompi tasoinen perus... Ääh, mä taidan siirtyä huonompaan kuvanlaatuun, sais ees jotain iloa... menee tämä nykytermistö "hieman" ohi...

    ttt kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    joo, niinhän tuossa kuvassakin luki, siis from producers of...."
    kai sä sen olet Jeti nähnyt?

    Yeti kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hohhoijaa... :roll:
    Käsittääkseni samassa hengessä, kuin Band of Brothers on tää Pacific tehty.[/quote]

    :roll: Hoijaa... Siis juuri nimenomaan tuon takia tuolla oli kovat odotukset. En ole tuota Band of Brothersia nähnyt. The Pacific ei tule tv:stä vielä puoleen vuoteen, jos et ole Canal pakettia hommannut. Me netin käyttäjän elämme hieman muita edellä.

    [quote]Korkeampi kuvantaso johtunee (kai?) siitä, että ne on jotain HD lähetyksiä, heikompi tasoinen perus... Ääh, mä taidan siirtyä huonompaan kuvanlaatuun, sais ees jotain iloa... menee tämä nykytermistö "hieman" ohi...


    Noi sarjat/ohjelmat (kaikki TV:stä ripatut) pyritään rippaamaan tietty parhaasta mahdollisesta "lähteestä", eli HD-lähetyksistä. Siksi noissa tiedostoissa lukee HD. Kuvanlaatu olisi HD, jos sitä ei pakattaisiin. Ja kokoa olisi jotain Blu-rayn tasoa. 1/7 kokoon pakattuna noissa on ihan hyvä kuvan- ja äänenlaatu. Just hokasin, että "divx" ei ole niin hyvä sana, vaan mieluummin avi. Mielenkiintoista.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Me netin käyttäjän elämme hieman muita edellä.


    Te netin väärinkäyttäjät.

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Me netin käyttäjän elämme hieman muita edellä.


    Voisitko Yeti toimittaa mulle Lotto-arvonnan tulokset netistä ennen arvontaa ja peliajan loppumista?

    Yeti kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Internettiä oikein käyttämällä voi optimoida lottorivin niin, että voittaa mahdollisimman ison summan rahaa. Varmoja numeroita en uskalla tarjota, mutta mahdollisimman ison potin saamiseksi uskallan joitain numeroita suositella, kymmenyksiä vastaan. Tilastot on hyvä apu, kun optimoidaan lottonumeroita. Suomalaisten suosikkirivi on nykyisin 3, 9, 15, 21, 27, 33 ja 39, eli nuo numerot voi unohtaa saman tien. Viikoittain tuohon lottosarakkeen kolmanteen pystyriviin uskoo peräti noin 4000 suomalaista ja voitoksi tulee tällöin vain n. 250 €:a. Sarja 1,2,3,4,5,6,7 on kestosuosikki ja sitä pelaa noin 3 000 suomalaista. Myös lottoruudukon ensimmäinen pystyrivi ja "viiden kertotaulu" (5,10,15,20,25,30,35) oivat suosiossa. Useat lottoajat tavoittelevat miljoonia ilmeisesti omilla ja läheistensä merkkipäivillä, sillä "kalenterikuukauden-numerot"* pärjäävät suosikkinumeroiden kisassa yleisesti ottaen hyvin. [u:5220a6e424]Numeroita 32–39 lototaan keskimääräistä vähemmän.[/u:5220a6e424]

    * "kalenterikuukauden-numerot"
    1-12 ja 1-31 oletettavasti? Tämä hieman hankaloittaa "optimaalisen lottorivin" tekemistä. Mutta selkeästi isoilla numeroilla kannattaa pelata, jos tavoittelee suurta voittoa, mutta se suurin numero, 39, kannattaa jättää pelaamatta. Ei tuo lottoaminen niin kovin vaikeata ole.

    8, 10, 11, 12, 14, 16, 17, 18, 22, 23, 24, 26, 28, 29, 32, 34, 36, 38.

    Noista kannattaa valita, jos tavoittelee suurta voittoa ja muistaa tosiaan, että numeroita 32–39 lototaan keskimääräistä vähemmän. Pitääkin laittaa lotto vetämään pitkästä aikaa..

    Pelaajille jaetaan vuosittain voittoina keskimäärin 40 prosenttia pelin liikevaihdosta. Teoreettinen mahdollisuus voittaa yhdellä lottorivillä on keskimäärin 1/84:stä. Päävoiton vaikeusaste on 1/15 380 937:stä.

    veikkaus.

    :wink:

    ttt kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hohhoijaa... :roll:
    Käsittääkseni samassa hengessä, kuin Band of Brothers on tää Pacific tehty.


    :roll: Hoijaa... Siis juuri nimenomaan tuon takia tuolla oli kovat odotukset. En ole tuota Band of Brothersia nähnyt. The Pacific ei tule tv:stä vielä puoleen vuoteen, jos et ole Canal pakettia hommannut. Me netin käyttäjän elämme hieman muita edellä.

    Niin. Katso se BoB ensin..
    Netin käyttäjät.. hehheh,.

    Korkeampi kuvantaso johtunee (kai?) siitä, että ne on jotain HD lähetyksiä, heikompi tasoinen perus... Ääh, mä taidan siirtyä huonompaan kuvanlaatuun, sais ees jotain iloa... menee tämä nykytermistö "hieman" ohi...


    Noi sarjat/ohjelmat (kaikki TV:stä ripatut) pyritään rippaamaan tietty parhaasta mahdollisesta "lähteestä", eli HD-lähetyksistä. Siksi noissa tiedostoissa lukee HD. Kuvanlaatu olisi HD, jos sitä ei pakattaisiin. Ja kokoa olisi jotain Blu-rayn tasoa. 1/7 kokoon pakattuna noissa on ihan hyvä kuvan- ja äänenlaatu. Just hokasin, että "divx" ei ole niin hyvä sana, vaan mieluummin avi. Mielenkiintoista.


    Hohhoijaa... Vaikken noita torrentteja itse harrasta niin tuttua juttua.. Oli siinä tekstissä pientä sarkasmia hieman.

    edit: sorry, osa tekstistä on lainauksien sisällä. Ei ehdi korjailla.

    ttt kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siis Pacificin 2. jaksoa on ollut jo jonkun aikaa lainassa. Pitää jossain vaiheessa katsoa, jahka ehtii. Tuskin BoB:tä tosin ylittää, epäilen...

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siis Pacificin 2. jaksoa on ollut jo jonkun aikaa lainassa. Pitää jossain vaiheessa katsoa, jahka ehtii. Tuskin BoB:tä tosin ylittää, epäilen...


    Ei se BoB ollut kovin kummonen, joten siis huoletta voi jättää Pacificin katsomatta.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Band Of Brothers oli loistava. Pitäisi katsoa taas uudestaan, mutta Generation Kill pitää sota-osastolta katsoa eka pois alta.

    PeeHoo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Ei se BoB ollut kovin kummonen, joten siis huoletta voi jättää Pacificin katsomatta.


    Tuosta olen vahvasti eri mieltä; kerrankin megaluokan tuotanto, jossa myös henkilökuvauksiin oli saatu jonkinlaista syvyyttä!

    Mitä warettamiseen tulee, niin kait se on lähinnä jonkinlainen nörttien urheilulaji. Kuka eka näkee jonkin sarjan (pikakelauksella, huonolla resoluutiolla ja 14 tuuman läppäriruudulta, tosin) on kovis. :wink:

    Mulla on tapana missata kaikki TV -sarjat silloin kun ne on "eetterissä", odottaa vuosi, pari ja ostaa ne DVD- boxeina. Sitten voi nautiskella ja katsella omaan tahtiin hyvän kuvan ja äänentoiston kera.

    Yeti kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yhdyn osin tuohon näkemykseesi warettamisesta. Sellaista käyttäytymistä on havaittavissa, että kunhan leffan vain näkee ekana, niin kuvan- ja äänenlaadulla ei sitten ole juurikaan merkitystä. Jos haluaa katsoa hyvälaatuisen elokuvan suomalaisilla teksteillä, niin n. 1 kk ennen Makuunin ensi-iltaa alkaa olemaan mielekästä warettaa. Silloin on jo DVD-rippaukset kehissä ja talkootyöllä tehdyt suomennokset. Mitä tulee esim. USA:ssa näytettyihin tv-ohjelmiin (juuri tuo The Pacific tällä hetkellä), niin nehän on katsottavissa HD-laatuisina pari tuntia ensiesityksen jälkeen esim. tuolta: www.ninjavideo.net. En mä usko, että tuolta katseleminen on laitonta? Jos kuumottaa, niin sit katsoo jonkun proxyn kautta. Joka tapauksessa digitaalisten julkaisujen levittäjät ryssivät tämän nettiin siirtymisen niin totaalisesti, että minulla ei ole ainakaan mitään moraalisia ongelmia warettaa ylikansallisilta yhtiöiltä. Jos jostain pitää, niin siitä sitten maksaa ihan mielellään. Mä maksan pari leffalippua vuodessa mun elokuvien katselusta. Liian vähän, mut ei voi mitään. Jos lopettaa esim. musiikista maksamisen warettamisen takia, niin silloin on menty pahasti metsään. Musiikkiakin waretan hieman (jos ei löydy Spotifystä), ennakkokuunteluun, ostopäätöstä tukemaan. Se on vaan niin kätevää, ei tarvitse tuurilla ja muiden arvostelujen varassa ostella levyjä. Tuo warettaminen on vain yksi tapa hankkia nollia ja ykkösiä. Minä en ainakaan enää koskaan maksa (paitsi musiikki DVD:t), niin isoille levy-yhtiöille penniäkään. Ennen ei ollut vaihtoehtoja ja levy-yhtiöt olivat monopoliasemassa. Välillä toisinpäin. Mä voin itse ohjailla vaatimattomia rahavirtojani. Se on nykypäivää ja pikkuhiljaa levy-yhtiötkin ovat alkaneet tämän ymmärtää. Ensin tietysti tapeltiin väistämätöntä vastaan, kuin pikkulapset. Oli jos jonkinlaista kopioestoa ja siinä sitten viaton kuluttaja on ihmeissään, kun levy ei toimi esim. autossa. Sitten kun yrität ratkaista pulmaa esim. polttamalla kopion, niin olet varas jne. Ei tuollaisella asenteella voi odottaa muuta, kuin 6-0 tappiota.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä voin itse ohjailla vaatimattomia rahavirtojani. Se on nykypäivää ja pikkuhiljaa levy-yhtiötkin ovat alkaneet tämän ymmärtää.


    Siis miten levy-yhtiöiden ja elokuvayhtiöiden pitäisi ymmärtää nykyinen "kaikki mulle heti ilmaiseksi"-touhu? Mitä heidän pitäisi tehdä että olisit tyytyväinen?

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    The Pacific on HBO:n tuottama erittäin kallis sarja. HBO on maksukanava eli se rahoittaa toimintansa katselumaksuilla ja tietenkin tuloilla mitä se saa myymällä sarjaa ulkomaisille televisioyhtiöille. Uskotko että HBO kauankin rahoittaa tuollaisia sarjoja jos yhä suurempi osa katselijoista katsoo sarjat ohi virallisten kanavien?

    Ai niin, mutta tuskin sua kiinnostaa. Pääasia että näet sarjan ennen kuin muut ja vieläpä ilmaiseksi. Plussa puoleksi varmaan lasket vielä senkin että olet tiedostavana anarkistina taistelemassa kasvottomien suuryrityksien valtaa vastaan? Eikös juu?

    Yeti kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siis miten levy-yhtiöiden ja elokuvayhtiöiden pitäisi ymmärtää nykyinen "kaikki mulle heti ilmaiseksi"-touhu?[/quote]

    Levy-yhtiöt ovat pikkuhiljaa ymmärtäneet kehityksen kulun. Sinäkin sen varmasti vielä joku päivä ymmärrät. Nykyään on mahdollista (lähes poikkeuksetta) tukea suoraa artistia, 3-4 ison levy-yhtiön sijaan. Tämä on luonnollinen ja terve kehityssuunta. Yksi turha välikäsi jää välistä. Kyllä ne levy-yhtiöt ymmärtävät - pienen alkuhaparoinnin jälkeen, että ihmiset lataavat sitä musiikkia ja polttavat kopioita. Näin on aina tehty, ei se siitä miksikään ole muuttunut. Internetin myötä levy-yhtiöt alkoivat haukkumaan kuluttajia (ok, ei kaikkia. 5% ihmisistä ei ole polttanut cd-r -levyjä) varkaiksi ja kyhäilivät kopiosuojauksia (toimiko niistä yksikään oikein, siis sillein, että levy soi, mutta sitä ei pysty polttamaan. Epäilen.)


    En minä ole vaatimassa kaikkea, nyt, heti ja ilmaiseksi. Musiikista maksan aivan samoilla perusteilla, kuin leivästä tai juna-matkasta. Hyödykkeitä kaikki. Musiikin suhteen mä maksan mieluummin artistille suoraan, koska se on mahdollista ja järkevää. Hän/he saavat päivitettyä soittimensa ja maksu menee ilman välikäsiä perille. Maksa sä Sokoksen työntekijän palkat, rahdit, varastot, EMI:n huvilat jne. Ei mulla ole sen kanssa ongelmia. Mua kiinnostaa vain oma rahan käyttäminen. Tietty jos kuuntelee "isoja" bandeja, niin suoraan tukeminen on melko hankalaa, jos ei mahdotonta.


    [quote] Mitä heidän pitäisi tehdä että olisit tyytyväinen?


    Minä olen tyytyväinen. Ei levy-yhtiöiden tarvitse tehdä mitään. Ne katoavat turhina pois, luonnollisessa kehityksessä. Tai jos tarkkoja ollaan, niin artistit perustavat nykyään usein oman levymerkin ja tämä on yleistymässä, koska internetissä kaikki voivat toimia samoin. Näin meidän kesken, niin mulla on vahva intuitio, että kaikki musiikki menee saman katon alle ja sieltä saa sitten kk-maksua vastaan kuunnella rajattomasti mieleistään musiikkia. Artistit sitten saavat korvausta kuuntelukertojen perusteella.

    Seuraavaksi sitten varmaan puhutaan tekijäoikeuksista. Ne on perseestä. 15 vuotta ja sen jälkeen samplet puhtaaksi ja internettiin jakoon. Aina musiikki on perustunut vanhan lainaamiseen ja hieman muuttamiseen.

    Yeti kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    The Pacific on HBO:n tuottama erittäin kallis sarja. HBO on maksukanava eli se rahoittaa toimintansa katselumaksuilla ja tietenkin tuloilla mitä se saa myymällä sarjaa ulkomaisille televisioyhtiöille. Uskotko että HBO kauankin rahoittaa tuollaisia sarjoja jos yhä suurempi osa katselijoista katsoo sarjat ohi virallisten kanavien?
    [/quote]
    Uskotko sä, että tv-sarjojen tekeminen lopetetaan? En minäkään.

    [quote]Ai niin, mutta tuskin sua kiinnostaa. Pääasia että näet sarjan ennen kuin muut ja vieläpä ilmaiseksi. Plussa puoleksi varmaan lasket vielä senkin että olet tiedostavana anarkistina taistelemassa kasvottomien suuryrityksien valtaa vastaan? Eikös juu?

    Mulle on aivan sama, kuka näkee ekana ja kuka ei. No eduksi on kyllä laskettava, että katseleminen on ilmaista. Mä en yksinkertaisesti katsoisi noita leffoja ja sarjoja, jos se maksaisi minulle. Lukisin kirjoja enemmän. Mitä sä luulet, että esim. Pacific -sarjan tuottaja on siitä mieltä, että katsonko mä heidän luomuksensa, vai vaihtoehtoisesti katselen Salattuja elämiä ja sitten lueskelen enemmän kirpputori-kirjoja. Niin, taas tässä on ainoastaan se iso ja paha, kasvoton yhtiö, mille ei mikään kelpaa. No joo... Kyllä mä maksan sitten mediamaksun, kun se tulee. Niin hyvää on YLE:n tarjonta. Mainosvapaata vyöhykettä osaa arvostaa, kun tulee tiettyyn ikään.

    Näin, kerralla tuli tämä asia selväksi.

    Yeti kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ^ Äkäinen mies. Huonoa fentsuita levittää foorumille, mukamas napakoilla mielipiteillään. Warettaminen on periaatteessa väärin, siitä ei pääse mihinkään. Tai minun mielestäni se on silloin väärin, jos se vähentää esim. musiikkiin sijoittamaa rahaa - jos levyjen ostaminen tämän takia vähenee. Mitä tulee esim. HBO:n sarjoihin, niin se onkin monimutkaisempaa. Minä en vaan katsoisi niitä (en katsonut silloinkaan, ennen internettiä, kun niiden katselu olisi maksanut erikseen (kanavapaketit). Nuo leffat ja sarjat on minulle sellaista kevyttä viihdettä. Jos mä olisin ns. harrastaja, kuten Kcrimso, niin en tietenkään warettelisi leffoja. Silloin söisin ns. omasta kuormasta. Mä katselen noita uutuksia, koska niitä on paradoksaalisesti helpoin ladata. Olenkin tuosta joskus manannut, että kyllä uusimmat Hollywood-tuotokset löytyy netistä, mutta etsippäs joku vanha kotimainen leffa. YLE voisi avata arkistonsa. Eikös ne ole jo kertaalleen maksettu.

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei se BoB ollut kovin kummonen, joten siis huoletta voi jättää Pacificin katsomatta.


    Tuosta olen vahvasti eri mieltä; kerrankin megaluokan tuotanto, jossa myös henkilökuvauksiin oli saatu jonkinlaista syvyyttä!...

    Jaa, minä tykkäsin että juuri niihin henkilökuvauksiin ei saatu tarpeeksi syvyyttä. Muutamiin henkilöihin sitä oli laitettu, mutta ei kuitenkaan riittävästi. Ehkäpä siihen ei ollut aikaa ja varaakaan, kun se oli kuin Arto Paasilinnan kirjat nykyisin... siis alku pikkutarkkaa kerrontaa ja lopussa tulee hätä kiireellä laittaa pillit pussiin. Muistan laittaneeni merkille että siinä oli jokunen kohtaus kuin Tuntemattomasta sotilaasta, enää vain muista mitä.

    PeeHoo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [ Kyllä mä maksan sitten mediamaksun, kun se tulee. Niin hyvää on YLE:n tarjonta. Mainosvapaata vyöhykettä osaa arvostaa, kun tulee tiettyyn ikään.



    Elikkä TV -lupa on ilmeisesti jäänyt maksamatta. Mediamaksustahan on vähän vaikeampi luistaa.

    Yeti kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ^ Olen niin kultturelli, että en omista tv:tä.

    Mä en ymmärrä (tämä tuli varmaan kaikille yllätyksenä) noista henkilökuvausten syvyyksistä mitään. Tuossa Pacificissa kiinnostaa ne olot, mitä sotilaat kokivat. Se tunnelma paikalla ja mitä siellä ylipäätänsä tapahtui. Tuo on hyvin informatiivinen. En mä aikasemmin tiennyt, missä jenkit yhtyi 2. Maailmansotaan jne.. Japanillahan oli aika arsenaalit ja tiukka ote lähialueistaan. Vois tuon Band of Brothersin joskus katsoa, kun ensin luulin, että kyseessä on pitkä sarja, mutta 10 osainen se näytti olevan. Bob:ta on kehuttu kovasti monessa tuutissa.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siis miten levy-yhtiöiden ja elokuvayhtiöiden pitäisi ymmärtää nykyinen "kaikki mulle heti ilmaiseksi"-touhu?


    Levy-yhtiöt ovat pikkuhiljaa ymmärtäneet kehityksen kulun. Sinäkin sen varmasti vielä joku päivä ymmärrät. Nykyään on mahdollista (lähes poikkeuksetta) tukea suoraa artistia, 3-4 ison levy-yhtiön sijaan. Tämä on luonnollinen ja terve kehityssuunta. Yksi turha välikäsi jää välistä. Kyllä ne levy-yhtiöt ymmärtävät - pienen alkuhaparoinnin jälkeen, että ihmiset lataavat sitä musiikkia ja polttavat kopioita. Näin on aina tehty, ei se siitä miksikään ole muuttunut. Internetin myötä levy-yhtiöt alkoivat haukkumaan kuluttajia (ok, ei kaikkia. 5% ihmisistä ei ole polttanut cd-r -levyjä) varkaiksi ja kyhäilivät kopiosuojauksia (toimiko niistä yksikään oikein, siis sillein, että levy soi, mutta sitä ei pysty polttamaan. Epäilen.)


    On ihan kaunista tukea artisteja joilla ei ole levy-yhtiötä suoraan. Se ei kuitenkaan oikeuta millään tavalla niiltä artisteilta varastamista joidenka leipä tulee levy-yhtiön tililtä.