Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Aamupalaa?

Stello kirjoitti noin 21 vuotta sitten (23 kommenttia)
Kuka semmoista syo?

Me yleensa heraillaan siina iltapaivan/alkuillan aikoihin, eli yleensa paivallinen hoitaa aamiaisen virkaa.. Joskus tulee kuitenkin popsittua aamiaista ihan oikeasti aamulla, ennen nukkumaan menoa.

Tanaan aamiaismenussa on seuraavaa:




Siis hapankorppua (kiitos Ruokokerttusille), juustoa, tomaattia ja punaviinia. En ma nyt yleensa viinia joisi aamiaisella, mutta kun pullo oli auki ja melkein taysi, niin taytyihan jonkun uhrautua se juomaan loppuun ettei etikaksi mene... :cool:

Miten teilla? Vedetaanko aamulla muroja, tupakkia vai munaa (keitettyna/paistettuna/kokkelina?)?

+/- saldo : 0 |

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuppi kahavia ja pullaa (jos on).

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kolme kuppia kahvia.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuppi kahvia aamulla. Lisää kahvia töissä. Puolelta päivin ennen lounasta onkin sitten yleensä jo varsin heikko olo...

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Haluan ehdottomasti huomauttaa, että kukin kolmesta kupista koostuu kolmesta teelusikallisesta pikakahvia, kun normaaliannos on yksi teelusikallinen kuppia kohden, joten suomalaisen strandarin mukaan ao. kahviannos on noin litra. Aamuisin esiintyy usein ohimenevää sydämmentykytystä; en tiedä onko näillä kahdella asialla mitään tekemistä toisensa kanssa.

    jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aamiainen kyllä on hesaria lukiessa kuppi kahvia & rööki &kuppi kahvia ja rööki.
    Ei ilman noita pari kuppia kahvia ole kokopäivänä hereillä.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, mun kuppi kahavia on siis runsas teelusikallinen pikakahavia mukilliseen vettä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nescafe Red Cup on ainutta kunnollista pikakahvia, kaikki muut on ihan tiskirättiteetä.

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muutama olut ja pari grillimakkaraa on oiva aamupala näin jussina.

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aamiaista en syö. Päivän ensimmäinen (joskus samalla viimeinen) ateria tulee nautittua vasta iltapäivällä/illalla. Kahvin juomisen lopetin 14 vuotiaana.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Qukaer Oat muroja, teetä ja teessä maitoa tilkkanen. Viikolla syön aamiaisen yksin, klo 6. Viikonlopulla joskus muffins ja hedelmää.

    Stello kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meilla oli tassa vahan aikaa sitten muutaman viikon (?) jakso, etta syotiin aamuyolla kaurapuuroa. En ollut moneen vuoteen syonyt puuroa, ja teki vaan yhtakkia mieli nimenomaan kaurapuuroa! Taitaa olla taas ryynit melkein lopussa.. *ostoslistan paivitys*

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuoremehua ja yksi purkki jogurttia. Töissä kahvia.

    Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos joudun heräämään oikeasti aamulla, niin jotain tosi pientä. Yleensä tuoremehua. Liian tuhti aamupala yhdistettynä aamutupakkiin ja fyysisiin ponnisteluihin = ylenanto

    KimmoVesajoki kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D kirjoitti 21/6/2003 klo 11:50: Nescafe Red Cup on ainutta kunnollista pikakahvia, kaikki muut on ihan tiskirättiteetä.


    Mä luulin että tuo Red Cup on kofeiinitonta, mutta olin ilmeisesti väärässä? Itse vedän arkiaamuina melkolailla poikkeuksetta Aplen Caribbean mysliä kulhollisen ja lasin vettä päälle...

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä luulin että tuo Red Cup on kofeiinitonta, mutta olin ilmeisesti väärässä?


    Huhuh.. kyseenalaistit juuri elämismaailmani ateoreettiset perusoletukset ja minun piti rynnätä keittiöön lukemaan Red Cupin tuoteselostetta. Missään ei mainittu "kofeiiniton", joten olen toistaiseksi justifioitu uskomaan että kahvissani on kofeiinia. :o

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D kirjoitti 21/6/2003 klo 11:50: Nescafe Red Cup on ainutta kunnollista pikakahvia, kaikki muut on ihan tiskirättiteetä.


    Nescafe Classic on parempaa, mutta sitä ei saa Suomesta. Kumpikin jää tosin valovuosien päähän oikeasta kahvista. Korvikkeitahan nuo pika"kahvit" on.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Käytän pikakahavia ku oikee kahavinkeittimesä tehty kahavi aiheuttaa närästystä, en tiijä miksei sitte pikakahavi, myöskään oikee pannukahavi ei närästytä, very strange indeed.

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tee kahvinkeittimelläsi pelkkää kuumaa vettä ja juo se. Jos yhä närästää, niin pese kahvinkeitin. :D

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Parkkihappo aiheuttaa närästystä, sitä ei ole ollenkaan pikakahvissa ja vissiin eniten suodatinkahvissa. Tai suodatinkahvin valmistustapa taitaa olla sellainen, että parkkihappoa on enempi kuin pannukaffissa.

    Espresso on tietenkin ainutta oikeaa kahvia libanonilaisen "mutakahvin" lisäksi ja kaikki muu on korviketta noihin nähden. En vaan jaksa häseltää espressokeittimen kanssa kotona..

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Mie otan lautasellisen puuroa silloin kun jaksaa keittää.
    Yleensä pari ruisleipää joiden päällä metukkaa, sitten teetä&keksiä.



    KimmoVesajoki kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D kirjoitti 23/6/2003 klo 10:32: Huhuh.. kyseenalaistit juuri elämismaailmani ateoreettiset perusoletukset ja minun piti rynnätä keittiöön lukemaan Red Cupin tuoteselostetta. Missään ei mainittu "kofeiiniton", joten olen toistaiseksi justifioitu uskomaan että kahvissani on kofeiinia. :o


    Sori, pitää olla täst'edes vähän varovaisempi ja miettiä vähän ennen kuin alkaa heittämään moisia väitteitä, jotka saattaa pistää kanssaeläjän puurot ja vellit sekaisin ja kääntää koko maailmankuvan ylösalaisin... :P

    Mulla on nääs kotona pari purkkia pikakahvia, joista toisessa (vaimon valinta) lukee selvästi että se on kofeiinitonta. Muistelin sitten että sehän on tuota Red Cuppia kun siinä on punainen kansikin (loogisesti tosi eheetä ajattelua omalta osaltani taas kerran) mutta sitten huomasinkin että se on jotain Nescafen kuraa...

    Cace kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aamulla syön pari leipää tai jotain muroja. Sen verran että kestää aamun kuolematta nälkään :P

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niistä kofeiinesita tuli mieleen Cokis. Juon sitä matkalla kahvin tai teen puutteessa. Vaimon veljen saksalaien vaimo kauhistelee sitö aina, joten menen yleensä hänen selän taakse avaamaan purkin, pssst. Sen ilme on sen arvoinen.