John Greaves
Pekka kirjoitti noin 22 vuotta sitten (8 kommenttia)
Kommentteja/suosituksia koskien herran soololevyjä! Ei kai ne ihan turhaa kamaa voi olla kun mies kerran sävelsi National Healthin komeimman biisin Squarer For Maud.
+/- saldo : 0 | Tweet
Aloita Peter Blegvadin kanssa tehdystä Kew.Rhônesta, joka on pienoinen mestariteos. Accident ja Little Bottle of Laundry ovat hyllyssä myös, ihan kelpo laulelmakamaa mutta ei mitään totaalisen suurenmoista. Accident on ehkä parempi noista kahdesta. Mikäli olen käsittänyt musiikkimakusi oikein niin voisit pitää niistä enemmänkin.
Mikä Kew.Rhônesta tekee mestariteoksen? Ja mistä sitä levyä oikein saa?
No se että minä pidän siitä :D Äkkivääriä biisejä joihin Blegvadin sanaleikkilyriikka istuu mainiosti. Mitään Squarer for Maud -meininkiä on turha odottaa, mutta Slapp Happyn ja Henry Cow'n yhteiset levytykset ovat tyylillisesti aika lähellä. Ostin omani käytettynä Dis'n'Datista, en tiedä mistä saa uusia mutta ihan normaalilta Virgin-reissuelta se näyttää.
Caretaker vaikuttaisi kannen perusteella hyvältä! :)
Minulla on Kew.Rhonesta Voiceprintin julkaisu, joka sisältää alkeellisen cd-rom -osion, mutta tilasin sen aikoinaan Boxmanilta, joten nykyisestä saatavuudesta en osaa sanoa mitään.
Digeliuksen alelaarista löytyy muuten Little Bottle of Laundry kympillä, jos jotain kiinnostaa.
Entä Tim Hodgkinson? Mieshän oli aika tärkeä tekijä Henry Cowssa & Art Bearsissa, mutta ainakaan minulla ei ole mitään tietoa miehen myöhemmistä liikkeistä.
Hodgkinson on jo pitempään tehnyt kokeellista elektroakustista ("taide")musiikkia. Muistaakseni hän on mm. tehnyt yhteisjuttuja avant-klasarisäveltäjä Ion Dumitrescun kanssa.
On soittanut myös näillä levyillä ainakin Egg - Civil Surface, Hatfield & The North - The Rotters Club & Afters, Slapp Happy - Desperate Straights ja Work - Slow Crimes mikäköhän tämä viimeinen levy on ?