Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

SACD

HeeBo kirjoitti noin 21 vuotta sitten (5 kommenttia)
Mikäs tää tällänen ´super audio CD´ formaatti on? ku ostin just the dark side of the moon 30v. juhla julkasun ja täs on jotai juttua lontooks: HYBRID SACD PLAYS IN STEREO ON CD-PLAYERS AND IN 5.1 SURROUND SOUND AND STEREO ON ALL SACD AND COMPATIBLE PLAYERS. Koitin eka cd soitinta mutta ei toiminu, sitten DVD-soittimeen, eikä toimi. Viimenen oli sitte tietokonen ja siinä rupes soimaan..Musiikki ei vaan oikein pääse oikeuksiinsa tietskan kajareissa! Täytyy varmaan ostaa joku piuha tietokoneen ja vahvistimen välille? ( Vai uus SUPER AUDIO CD-soitin:D)

+/- saldo : 0 |

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on muutama Rolling Stones SACD. Se itse SACD kerros on tarkoitettu ainoastaan Sonyn SACD soittimille. Toinen kerros CDssä on normaali, ja se on soinut kaikissa paitsi kaikkein halvimmassa, ja vanhassa, kannettavassa soittimessa.

    Lullen että DVD audio ohittaa ton SACDn, ei niitä kannata kerätä, jossei sitten ole jotain itselle erikoista sillä formaatilla.

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Periaatteessa hybridilevyt pitäisi toimia normaalissa cd-soittimessa, mutta käytännössä näin ei taida olla. Itse olen jopa törmännyt SACD-levyyn, joka ei suostunut toimimaan SACD-soittimessani. No disc tai TOC Error olivat ainoat asiat, mitä tuosta levystä sain ulos.


    SACD:stä löytyy tietoa:
    http://www.superaudio-cd.com/

    PeeHoo kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Entäs sitten äänenlaatu tavallisella cd-soittimella kuunneltaessa?
    Kannattaako panostaa esim. Gabrielin SACD-julkaisuihin jos omistaa jo standardi-versiot?

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos kuuntelet hybridi-SACD:tä tavallisella cd-soittimella, vastaa äänenlaatu normaalia cd-levyä. Eli, ei kannata tuhlata rahoja SACD-versioihin, jos ei omista SACD-soitinta.

    Kaksikanavasysteemissä SACD:n mahdolliset äänentoistolliset parannukset tulevat -- jos tulevat -- esiin vasta, kun muukin laitteisto, akustiikka ja kuuntelijan korvat ovat huippuluokkaa.

    PeeHoo kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jimi kirjoitti 24/9/2003 klo 13:18: Jos kuuntelet hybridi-SACD:tä tavallisella cd-soittimella, vastaa äänenlaatu normaalia cd-levyä. Eli, ei kannata tuhlata rahoja SACD-versioihin, jos ei omista SACD-soitinta.

    Kaksikanavasysteemissä SACD:n mahdolliset äänentoistolliset parannukset tulevat -- jos tulevat -- esiin vasta, kun muukin laitteisto, akustiikka ja kuuntelijan korvat ovat huippuluokkaa.


    OK, hyvä tietää. Vanhoille Radiotechnikoille riittäkööt ne normaali-versiot ja korvia en vaihda. :P