Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Tofu

Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten (19 kommenttia)
Syökö kukaan tofua? Kokemuksia?

+/- saldo : 0 |

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tofu-jäätelöt ovat kyllä IMHO aika kamalia.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kerran entinen tyttöystäväni syötti minulle jotain tofu-"jauhelihakastiketta". Aivan hirveän makuista. Ei tofua minulle kiitos!

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siksikö siitä tuli entinen? :D

    Juu, utelin tätä siksi, että tämän pitäisi kuulemma olla niin monipuolista, herkullista, terveellistä ja mitä kaikkea. En ole kokeillut.

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kai siihen jotain makua saa jos väsää tarpeeksi kauan, mutta lähtökohtaisesti herkullisuus on tofusta kaukana.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Janus kirjoitti 9/9/2003 klo 12:53: Siksikö siitä tuli entinen? :D



    No tämän tofun lisäksi tällä tytöllä oli myös keittiö täynnä jotain erittäin vastenmielisiä ja pahan hajuisia jyrsijöitä.

    Astro kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen joskus vuosia sitten kasvissyöjätyttöystävien johdosta tofua mutustellut, ja ei kai se niin pahaa ollut. Muutama viikko sitten ostin kiinalaisia tofu-paloja, jotka lilluivat jonkinlaisessa chilimarinaadissa. Ajttelin tehdä niistä herkullista kastiketta, mutta siitä tuli niin suolaista ja öklön makuista, että oli pakko heittää koko komeus suoraan roskiin... Summa summarum: täytynee tietää, mitä tofua ostaa, ja miten sen valmistaa!

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ällöttävä on mun tofu kokemukseni.

    StarLion kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pakko myöntää että ei tuo kotimainen tofu jäätelö pahaa ole! Ihan syötävää tavaraa.

    Astro kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen mäkin joskus muutaman purkin tuota tofujätskiä kumonnut (syy: edelleen ne vegemimmikaverit...), ja oli se kyllä ihan syötävää. Ei tosin voita kunnon kermajätskiä!!!

    JarkkoH kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tofuhan on aivan herkkua. Tosin, niinkuin jo sanottiin, pitaa tietaa mita ostaa ja mita tekee. Itsekin kokeilin joskus semmoista marinoitua, tai mita se sitten olikaan ja syomatta jai. Mutta esim. paikallisessa kauppahallissa on myynnissa tuoretta tofua silloin talloin ja sehan vasta herkkua onkin. Vaikkapa japanilaistyyppinen misokeitto, jossa on tofupaloja ja nuudeleita, niin ai ai...

    Tai marinoituja tofukuutioita ja wokkivihanneksia, tai...

    Ja tofujaateloista talla hetkella on suosikkini semmoisessa mutterinmuotoisessa 0,75 litran rasiassa oleva mokkajaatelo. En vaan saa millaan paahani valmistajaa ja merkkia. Ruotsalaisten tekemaa taitaa tosin olla tuo. Tofu sun on sitten aika karseeta. Tofu icen paarynatuutit maistuu kylla. Ja yllattaen Pirkan mansikkatofutuutin on myos hyvia, mutta niitten vohveli taas on semmoista inhottavaa pehmeaa ja venyvaa. No, tuossa Pirkassa onkin sita samaa jaateloa, mita on niissa mutterinmuotoisissa rasioissa.

    J

    Stello kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on yksi amerikkalais-japanilainen kaveri, joka vietti muutama vuosi sitten n. kuukauden Galwayssa kesäyliopistossa. Kävi joka ilta mun luona lukemassa kurssikirjojaan ja katsomassa Simpsoneita.

    Kun se palasi kotiinsa (Kansas), se lähetti ison paketin japanilaisia ruokatarvikkeita (kun mä en ollut ikinä maistanut japanilaista ruokaa) ja toisen ison paketin japanilaisia oluita ja sakea *woohoo!!*.. Kaikkea muuta kokeilin ja tykkäsin, mutta mä en tosiaan tiennyt mitä tehdä sillä tofulla, eli se päätyi lopulta roskiin..

    Nimim. saan edelleen synttärilahjaksi wasabi-paketin :)

    KimmoVesajoki kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Janus kirjoitti 9/9/2003 klo 12:30: Syökö kukaan tofua? Kokemuksia?


    Joensuussa lienee edelleen pystyssä kiinalainen ravintola Deli China, joka oli ainakin 90-luvun alkupuolella aivan erinomaisen hyvä ruokapaikka. Heillä oli listalla kiinnostava artikkeli nimeltään "arpisen akan tulista lihaa" jossa oli myös paistettua tofua ja minä tykkäsin kovasti! Suosittelen lämpimästi kaikille Joensuuhun erehtyville.

    Muutoin tofu ei kuulu minun ruoka-aineiden TOP10 -listalle. Vaimo osaa tosin laittaa myös hyvää Tofua, mutta kokemuksia on myös siitä että se voi maistua aivan karmealle! *yak*

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Helsingissä pääsee toteamaan tofun mahdollisuuksia ainakin Annankadun Bamboo Centerissä, jossa on kymmenkunta toinen toistaan jumalaisempaa (ja kohtuuhintaista) tofuannosta. Tofuhan ei sinänsä maistu yhtään miltään, mutta imee tehokkaasti itseensä makuja muista ruoka-aineista joten kastikkeen pitää olla kunnollista. Ja kaupasta ostettu raaka tofu on muutenkin vähän masentavaa, haurasta juustoa jota on hankala käsitellä ja leikata kuutioiksi ilman että koko höskä murenisi. Kotioloissa on yleensä huomattavasti yksinkertaisempaa käyttää proteiinipitoisen kasvisruoan valmistukseen esim. soijasuikaleita.

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ostin kokeeksi Ingmannin Tofuicea, suklaa-vanilja-jäätelyä siis, hyvää, eikä mielestäni juurikaan erua "oikeesta" jäätelöstä (tai no tietenki kermajäätelöstä), tosin siittä on niin kauvan ku oon jäätelyä muutenkaan syöny, että on vähä huono verrata ;)

    EberkJuho kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuten viukkis sanoi, niin tofu ei sinänsä maistu juuri miltään, mutta haisee vastaavasti sitten aivan kauhealta. Joskus muu perhe valitti hajusta...
    Kyllä tofusta saa hyvää ruokaa, mutta eipä se nyt niin ihmeellistä ole.

    Astro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ostin kokeeksi Ingmannin Tofuicea, suklaa-vanilja-jäätelyä siis, hyvää, eikä mielestäni juurikaan erua "oikeesta" jäätelöstä (tai no tietenki kermajäätelöstä), tosin siittä on niin kauvan ku oon jäätelyä muutenkaan syöny, että on vähä huono verrata ;)


    Ai jaa-has, Hezzuko on pistänyt laihiksensa ihan lekkeripeliksi? Huitaisitkos koko paketin kerralla naamaan? :wink:

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ÖÖööööö, eikäku testailen eri makuja, joita en oo ennen testannu.

    didja kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Etnisistä ruokakaupoista(ainakin Vii Voan Helsingissä), saa sellaisia oliskohan puolen kilon paketteja tofua eurolla, joten halpaa on. Siitä sitten leikellään sopivan kokoisia kuutioita, ostetaan samasta kaupasta jotain sopivaa maustemössöä(curry, chili, valkosipuli, mistä nyt sattuu pitämään). Tofukuutiot ja sörsseliä pistetään johonkin suljettavaan astiaan ja ravistellaan että sekoittuu, annetaan olla yön yli jääkaapissa jotta maku imeytyy tofuun. Sitten vaan paistinpannuun tai wokkiin vihannesten ja riisin/nuudeleitten kanssa paistumaan ja helvetin hyvää tulee, eikä maksa paljon mitään.

    kite kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aika vähän on tullut tofua käytettyä, vaikka kasvissyöjä olenkin. Koskaan ei kuitenkaan ole ollut mitään huonoja kokemuksia. Itse olen pari kertaa tehnyt tofusta jotain sapuskaa, tai siis lähinnä käyttänyt lisukkeena. Harvemmin sitä tulee kyllä kaupasta ostettua kalliin hinnan takia. Lisäksi en ole koskaan jaksanut perehtyä siihen, mitä kaikkea tofusta voisi tarkemmin valmistaa ja miten sitä maustaa... Ruoanlaitto kun ei ole mitään mielipuuhaani.

    Tofujätski on hyvää. Kiinalaisten ravintoloiden tofuannokset - ainakin ne mitä olen itse syönyt - ovat aivan huikeita.