Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Arvosteluista

Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten (28 kommenttia)
Minkä tyyppisiä arvioita palasokerissa halutaan lukea? Onko hyvä olla selostusta siitä mikä ja milloin tämmöinen yhtye olikaan niinkuin vaikka Skip Bifferty (menikö edes oikein) arviossa vai vaan selostusta sisällöstä. Entä minkälainen selostus sisällöstä olisi toivottavaa. Voi myös mainita mielestään esimerkillisen arvion. Entäs elokuva-arviot?
(tässä ei ole tarkoitus moittia arvioiden tekijöitä vaan enempi tiedustella tekovinkkejä)

+/- saldo : 0 |

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lazer kirjoitti 20/9/2003 klo 11:43:Onko hyvä olla selostusta siitä mikä ja milloin tämmöinen yhtye olikaan


    Vähemmän tunnettujen artistien kohdalla pieni johdanto on paikallaan, jotta saa jonkinlaisen käsityksen siitä, minkälaisessa ympäristössä ko. levy on syntynyt.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Usein arviot ovat vaikeita lukea esiintyjästä jota ei tunne. Voisi mainita onko kyseinen levy parhaasta päästä, ja jos ei, niin mikä muu levy olis parempi aloituspiste.

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, oudompien tapauksien kohdalla on hyvä mainita ainakin että mistä maasta ja monesko levy.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvä levyarvostelu on semmonen, josta ilmenee:

    - bändin/artistin edustama musiikkityyli (voi esim. mainita yleisemmin tunnettuja vertailukohteita)
    - levyn suhteutuminen aijempaan tuotantoon (huonompaa/parempaa/tyyli muuttunut/yms.)
    - julkaisuvuosi (jos ei ole uusi levy)
    - oisi hyvä mainita jos bändisä soittaa joistain muista yhteyksistä tuttuja tyyppejä
    - mitä tahansa sellaisia pieniä yksityiskohtia, joilla on merkitystä lukijan kannalta kun tämä miettii kannattaako kyseistä levyä hankkia ;) (tämä ei tietenkään tarkota että jokainen sekunti ja nuotti pitäis analysoija, pitkät päämäärättömät analysoinnit on tylsiä)

    Lisäksi on olennaista, että arvostelija kertoo oman mielipiteensä pitääkö levystä vai ei (tätä ei tietenkään tartte erikseen sanoa, jos se tekstistä muutenkin ilmenee), oli se mielipide sitten oikea tai väärä :D



    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kirjoitimpa arvostelun Atlantic Oceanin Tranquillity Baysta. Koitin esikatsella. Masina vaan herjas, et Jos laitat linkkejä, niin... No en laittanut linkkejä. Joslaitat linkkejä, niin.... Haista vittu! Eteenpäin en päässyt, haihtui se juttu eetteriin. Perkeleen ATK.\n[Muokattu 30/9/2003 / k.p.tikka-ri]

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pidemmät höpinät kannattaa varmaan kirjoittaa offline vaikka notepadissa ja sitten cut and paste..

    Nimimerkki: Kokemuksen karvas rintaääni

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Perkeleen ATK.

    Tai sen tekijät. Poistin tuon v-mäisen ominaisuuden, eli enää ei pitäisi kysellä tyhmiä linkeistä.

    Astro kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jake kirjoitti 30/9/2003 klo 10:21:
    Perkeleen ATK.

    Tai sen tekijät. Poistin tuon v-mäisen ominaisuuden, eli enää ei pitäisi kysellä tyhmiä linkeistä.


    Hyvä homma!

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja ihan vaan vinkkinä, että muutki ku minä ja Astro saavat kirjottaa arvosteluita! ;) Ja oishan tuo ihan mukava saaja jotain muutakin laatua ku pelkästään levyarvosteluita :) Ja vaikka täsä nyt on yritetty kertua millanen ois hyvä arvostelu, niin huomautettakoon, että ei tänne mitään ammattikriitikoita kaivata, jokanen tehköön omalla tyylillään ja omannäkösiään juttuja :cool:

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulla on pöytälaatikossa iso läjä arvosteluja odottamassa sitä, että yhdestä arvostelusta saa sata pistettä. Kurssi on nyt niin heikko, että ei noita kehtaa vielä myydä. :D

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pienenä vinkkinä kerrottakoon että tuo pisteytyssysteemi poistunee seuraavassa versiossa... :P

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hezzu kirjoitti 30/9/2003 klo 15:47: Ja ihan vaan vinkkinä, että muutki ku minä ja Astro saavat kirjottaa arvosteluita! ;)

    Tämä on yleinen harhaluulo.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lazer kirjoitti 1/10/2003 klo 12:59:
    Hezzu kirjoitti 30/9/2003 klo 15:47: Ja ihan vaan vinkkinä, että muutki ku minä ja Astro saavat kirjottaa arvosteluita! ;)

    Tämä on yleinen harhaluulo.


    :D Hah! :D

    Jaakob kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Täältähän sitten löytyy neuvoja hyvän progearvostelun kirjoittamiseksi. Jos vaikka näin saataisiin lisää arvostelijoita.

    http://et.stok.co.uk/articles/579-13.html


    Astro kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh-heh, tosi hauska! On muuten tullut joitain noista vinkeistä käytettyäkin!!!

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lazer kirjoitti 20/9/2003 klo 10:43: (tässä ei ole tarkoitus moittia arvioiden tekijöitä vaan enempi tiedustella tekovinkkejä)


    No tuleeko niitä arvosteluja??? ;)

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuola ku nuihin arvosteluihin klikkailetta että oliko arvostelusta hyötyä: kyllä / ei, niin ois mukava että jos on pistäny että "ei" niin kuulla kommentteja että miksei ollu hyötyä? Oliko niin persiistä koko arvostelun informatiivisuusarvo ettei siittä ollu mitään iloa vai mikä mättää? Niih. Oppis kirjottaan vähän paremminkin ehkä sitten ;)

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Äskeiseen viestiini viitaten: MIKSEI OLLU HYÖTYÄ? Kommentoikaa pliis.

    Jimi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hezzu kirjoitti 25/1/2004 klo 13:06: Äskeiseen viestiini viitaten: MIKSEI OLLU HYÖTYÄ? Kommentoikaa pliis.


    Itse en ole noita linkkejä klikkaillut, mutta jos arvostelusta ei ole minulle hyötyä, se tarkoittaa yleensä sitä, että arvostelijan kuvaus levystä ei saa minua kiinnostumaan siitä. Vika lienee levyssä, ei arvostelussa. Toki tuollainenkin arvostelu on hyödyllinen, sillä eipähän sitten tule tehtyä heräteostoksia. Nopealla vilkaisulla, olen ostanut kaksi levyä ainakin osittain Palasokerin arvostelujen perusteella.

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, siis kyllä munki mielestä "tuota levyä en ainakaan osta" -ajatuksia herättävä arvostelu on hyödyllinen....

    Lazer kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei hyödyllinenhän voi meinata, että levy löytyy hyllystä on tai muuten vaan tuttu juttu tai bändi ei ylipäätään kiinnosta. Näissä tapauksissahan arvostelussa sinänsä ei välttämättä ole vikaa.

    Jimi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuli mieleen, että asia, mikä saattaa pitkällä aikavälillä tehdä arvosteluista hyödyttömiä, on se, että joku arvostelijoista antaa lähes joka levylle neljästä ja puolesta viiteen tähteä. ;)

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, Hezzu kyllä antaa aika avokätisesti noita pisteitä. Neljä tähteä taitaa olla minimi. En kyllä menisi hyödyttömiksi arvosteluja tuomitsemaan.

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No hei, levyjen pisteytys on muutenkin persiistä, mutta jos moista on pakko harjottaa niin tottkai hyvät ja ostamisen arvoiset levyt saa vähintään 3 tähteä. Sitten jos se on vielä "nami-nami" niin onhan se neljän tähen arvonen, jos sitten jopa "uuh-jeah-wau" niin pakkohan sille on antaa viis tähteä.

    Lähettäkääs mulle jotain huonoja levyjä arvosteltaviksi jos haluatta pienempiä pisteitä ;)

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joku muu saa luvan arvostella Sanansaattaja Oraakkelin, mä oon ihan blown away! :D

    Pete kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jo parin kuuntelukerran jälkeen voisin alata myöntämään Sanansaattajalle vuoden 2004 levy - titteliä.

    Mielestäni selkeästi mielenkiintoisempi kuin edellinen, ekaa en ole kuullut joten siihen en osaa verrata.



    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pete kirjoitti 29/1/2004 klo 08:19: Jo parin kuuntelukerran jälkeen voisin alata myöntämään Sanansaattajalle vuoden 2004 levy - titteliä.


    Eikö tuo nyt ole jo hieman liioittelua? 336 päivää vuotta 2004 jäljellä...

    Pete kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso kirjoitti 29/1/2004 klo 08:42:
    Eikö tuo nyt ole jo hieman liioittelua? 336 päivää vuotta 2004 jäljellä...


    On. Toisaalta ko. levykin on aikamoista liioittelua, miksei sitten sitä arvosteltaessa liioilteltaisi. Hyberobola Rules!

    No, olkoon menneeksi vuoden 2004 kotimainen levy ainakin, lähelle vois päästä Absot, jos ne tekee levyn tai Tasavallan Presidentti:o