sähköpostit
EsaJii kirjoitti noin 22 vuotta sitten (14 kommenttia)
Olen tottunut Yahoota ja Hotmailia käyttämää, ja kun Outlook on buginen, en kotona käytä.
Eilen tuli 13 kappaletta matoa yahooseen, jossa on joku filtteri päällä
Sain näitä 13 kappaletta Yahoon e mailiin:
MS Internet Security Department Security Pack
madot liitteineen tukkivat yahoon muistitilan jonka saan ilmaiseksi. Hotmailiin ei tullut yhtään kappaletta, mutta sitä osoitetta mainostankin vähemmän...
Eilen tuli 13 kappaletta matoa yahooseen, jossa on joku filtteri päällä
Sain näitä 13 kappaletta Yahoon e mailiin:
MS Internet Security Department Security Pack
madot liitteineen tukkivat yahoon muistitilan jonka saan ilmaiseksi. Hotmailiin ei tullut yhtään kappaletta, mutta sitä osoitetta mainostankin vähemmän...
+/- saldo : 0 | Tweet
Mikä siitä Outlookista niin bugisen tekee että ei voi käyttää? Itse varsinainen Outlook on tietenkin kamala ja raskas möhkäle, jonka ominaisuuksista ihmiset yleensä hyödyntävät 10 %. Siksi Outlook Express on parempi ja monen firmankin sähköpostiliikenne toimii ihan hyvin sen ominaisuuksien varassa.
Nyt kun noita matoja liikenteessä, niin jokainen fiksu hemmo tietenkin käyttää jotain postien tarkistusohjelmaa, jolla spammit ja turhat liitetiedostoja sisältävät viestit voi tuhota heti palvelimelta.
On vain ylläpidon laiskuutta / tyhmyyttä jos eivät ole viitsineet virittää filtteriä tuolle viimeisimmälle mikrosoftin korjauspaketiksi itseään väittävälle virusviestille, otsikko näyttäisi kaikissa olevan sama ja sisältökin pienin variaatioin. Tuosta kun kuitenkin tiedotettiin ihan hyvissä ajoin. Nyt yahoon meilipalvelimilla lepää mega/gigatolkulla schaissea, minkä joutunevat siivoamaan jälkikäteen jollain scriptillä. Vaan eikös nuo Yahoo ja Geocities ole ainakin jonkinlaisessa liitosssa keskenään, sehän jo tunnetaankin kuinka hyvin G:llä hoidetaan asiat. Tai jätetään hoitamatta.
Outlook on sellainen ohjelma, pakollinen töissä, että siinä on liikaa yhden klikkauksen toimintoja. Jos klikkaa väärää riviä tai nappia, posti yhtäkkiä järjestyy tosin. Vihaan koko Outlookia kaikkine kalentereineen ja meetingeineen.
Onhan Outolookki tosi sekava, mutta ei se nyt buginen ole, kuten oli puhetta.. jos lasketaan tietoturvareijät pois laskuista.
no niitäkin tarkoitin
ennen maailmassa palvelun antajat, ISP tekivät sähköpostiohjelmat, muutama oli oikein hyvä, en muista mikä
Duunipostissani:
174 items, 38 unread...:D
onneksi se tyhjentää e mailit aikanaan jossei niitä lue
On kuin yahoo postistani lähetettäisiin spämmiä tietämättäni. Niitä tulee takaisin, undeliverable merkein.Muutin salasanan, laitoin pitemmän...:(
Eiköhän se viimeisin sähköpostimato toimi juuri noin. Lähettävä palvelin on joku muu, mutta lähettäjän nimeksi on arvottu sinun sähköposti. Tai se voi olla vain return-kentässä, ei edes lähettäjänä.
Johtunee näistä viimeaikaisista viruksista, jotka poimivat ohjelmien (etupäässä kait Outlookin) osoitekirjoista email-osoitteita vastaanottajiksi [u:688ffdb852]sekä[/u:688ffdb852] lähettäjiksi. Eli joku, jolla on sun email-osoite osoitekirjassaan, on saanut viruksen, joka on sitten lähetellyt itseään sinun osoitteellasi eteenpäin ja kun viruksen poimimat vastaanottajaosoitteet eivät aina toimi, tulee näitä "undeliverable" -viestejä sulle koska viestissä on mainittu sinun osoite lähettäjänä vaikket ole mitään itse lähettänyt. Monimutkaisia viritelmiä.
Se hyvä puoli näissä viruksissa on että ihmiset huomaavat kuinka helppo sähköpostia on väärentää, ts. lähettäjän nimeksi ja email-osoitteeksi voi laittaa aivan mitä haluaa.
Jahas. Olen aavuton, voin vain ottaa uuden Yahoo IDn..
Otin uuden yahoon ja en laittanut minnekään esille. Meanwhile Hotmail on kerran päivässä jumissa:
We apologize, but your account is temporarily unavailable. This delay does not affect the entire site or result from any problem specific with your account however the server that holds your account information is temporarily unavailable. We do not expect this delay to last much longer, so please continue to check our site for your account status.
We will do our best to make your account available as quickly as possible. We appreciate your support, and sincerely apologize for the inconvenience.
Itse olen käytellyt tuollaista jo monta vuotta ja hyvin toimii..
http://www.myownemail.com/moe4/login/default.cfm
Prkle.. nyt rupeaa jo hihat palamaan tuon spammin kanssa. Onnistuin varjelemaan työosoitetta vuoden-pari, mutta nyt noiden Outlookin osoitteistoja rosvoavien matojen myötä se on levinnyt pitkin maailmaa. Ja ei se siis ole levinnyt minun koneelta, vaan joidenkin muiden juustojen, joilla on ollut osoitteeni Outlookissa. Sen verran kyrsii, kun joutuu kärsimään muiden tyhmyyden takia, että tekisi mieli poistaa koko osoite käytöstä ja muuttaa puuhun asumaan... stana.
Tilasin Amazonista jotain
auto-confirm@amazon.... Your Order with Amazon.com
heti sen jälkeen alkoi tulla muualta spämmiä. Myykö ne muille ositteet?
Yhdestä kenkäfirmasta tilasin lenkkitossut. Sieltä on tullut vain yksi mainos heiltä itseltään viikossa.