Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Pakkausmanifesti!!!

Doc.B.D kirjoitti noin 22 vuotta sitten (10 kommenttia)
Olen tullut siihen tulokseen että CD jewelcase on maailman typerin keksintö. Se vie paljon tilaa ja menee helposti rikki. Lisäksi se on poisheitettynä lähinnä ongelmajätettä. Pahviset ja osin myös muoviset taskut ja kotelot ovat paljon parempia.

+/- saldo : 0 |

Artzi kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No on tuossa jewelcasessa jotain hyvääkin, ainakin levyjen hyllyyn sijoittaminen on helpompaa kuin pyöreitten (vrt Mother Goose) sekä slipcase koteloiden ynnä muitten design tuotteiden. Ostakaa sitä vinyyliä, siinä on hyvät kannet!...

darshan kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jewelcaset ovat myös inhottavan persoonattomia/tylsän homogeenisiä.

Doc.B.D kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep, oikeastaan mikään ei ole niin tylsän näköistä kun metrikaupalla jewelcasen selkämyksiä. En tiedä pitäisikö hakeutua terapiaan, mutta olen tällä hetkellä vakuuttunut että muovinen jewelcase on länsimaisen kulttuurin suurimpia erehdyksiä.

CosmicJazz kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen täysin samaa mieltä sinun kanssasi, Doc BD!
    Ne menee helposti rikki, ja monesti ne myös vahingoittaa booklettejä.

Kun jewel case keksittiin, ei varmaan ajateltu miten paljon niitä tehdään.

Viukkis kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jewel case on ainoa kotelo, jonka voi vaihtaa uuteen mikäli se hajoaa. Ja kokemukseni mukaan CD-kotelot voidaan jakaa kahteen ryhmään: ne, joiden pienet muovihampaat hajoavat kuluessaan ja ne, jotka tekevät levyyn hiusnaarmuja.
    monesti ne myös vahingoittaa booklettejä

Tämän ilmiön olen huomannut kirjaston levyissä. Miten ihmiset onnistuvat siinä?

Juu mutta jewelcase on myös ainoa kotelo, joka todennäköisesti hajoaa. Muovitaskuja ei saa rikki oikein mitenkään, jos ne ovat kunnollisia eli eivät ratkea reunoista. Pahviset digipakit nuhjaantuu, mutta niin nuhjaanuu LP-kannetkin.

Tänään just tuli laatikkoon kuusi CD(R) -levyä tavallisessa kirjekuoressa muovikansineen. Tähän ei jewelcaset pysty..

EsaJii kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jotain halpalevyjä olen saanut puolet ohuemmassa kotelossa, samoja on omatekoisissa kopioissa. Niiden ongelma taas on se ettei CDn nimeä lue helposti sen selkämyksestä, reunasta, hyllyssä. Laitan yleensä ostetun CDn joltakin esiintyjältä hyllylle, ja muut kopiot sun muut kokoelmat samalta esittäjältä siitä oikealle, sillä tavalla löydän ne kapeammat kotelot.\n[Muokattu 22/9/2003 / EsaJii]

Anonyymi kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Perkele minuutti sitte tänään ostettu levy tippu lattialle ja hajos, juuri ku olin selittäny muijalle, että tähän ei sitte kosketa:mad:

Aranwe kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Levykö hajosi? Taisit heittää sen lattialle aika kovaa siinä tapauksessa. CD-levy ei nimittäin kovin helposti mene rikki ja jos menee, niin vika on kyllä levyssä. Rahat takaisin. Kovamuovikotelo eli jewel case särkyy parista kriittisestä kohdasta, mutta niitähän saa aina uusia.

Muovitaskujen logistiikka vaatii tietenkin hieman enemmän luovutta. Niitä voi esim. kasata LÄJIKSI!

Esim. kaikki RRR/Puren levyt on tuollaisissa robusteissa pahvikoteloissa: