Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Nukahdusmusiikkia

VooDoo kirjoitti noin 22 vuotta sitten (22 kommenttia)
Itselleni esim. Godspeed You Black Emperor ja kotimainen Nemesis ovat mainioita musiikeita kun lähtee unten maille eli rentoutuu autuaaseen tilaan. Harmi vaan, monesti herään kun musiikit loppuu, täytyis varmaan laittaa repeat päälle ja nukkua aamuun asti!?

+/- saldo : 0 |

Doc.B.D kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh, luin otsikon ja ajattelin että pitää mainita Nemesis..

apazuzu kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0

OZRIC TENTACLES toimii myös hyvin :)

Jaakob kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse luotan tätänykyä Jean Michel Jarren Waiting for Cousteaun nimiraitaan, repeat tietenkin päällä. Brian Enon ambient-levyt ovat myös osoittautuneet toimiviksi. Etenkin Harold Buddin kanssa työstetty The Pearl tekee tehtävänsä. Lisäksi ne ovat kerrankin musiikkia, joka kelpaa varauksetta tyttöystävällekin. ;)

waka/jawaka kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sigur Rósin debyytti käy mainiosti tähän tarkoitukseen.

Jimi kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Unettomina öinä tuli joskus kuunneltua THRaKaTTaKia. Muutaman biisin jälkeen tuli niin huono olo, että oli pakko mennä sänkyyn. :)

EberkJuho kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hmm, ittelläkin tuli sama idea tänään...
    kokemusten perusteella mm.nämä toimii:
    Tangerine Dream - Phaedra
    Mike Oldfield - Ommadawn
    Spock's Beard-Solitary Soul
    ja pakko myöntää että kerran nukahdin floydinkin tahtiin
    mutta toisaalta olin väsynyt kaikissa tilanteissa...

EsaJii kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eiks tää ole vaarallinen tapa? Ei sitten osaa nukahtaa ilman musiikkia..

Tosin mun lapsilla on tuo tapa. Täytyy vaan tarkistaa ettei soitin ole repeat-säädössä.

Jaakob kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep, tämä on hemmetin paha tapa. Minä olen pistänyt musiikin päälle joka ilta kohta kuuden vuoden ajan. Ei taida onnistua enää ilman, ellei sitten ole todella väsynyt. Ei sillä, että olisin hirveästi ilman yrittänytkään...

Hezzu kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä nukun radio päällä, nykysin Radio Suomi :D

EberkJuho kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ite en siis normaalisti mene nukkumaan musiikki päällä, mutta välillä on hauska tehä silleen.
    Tosin olen hävittänyt stereoiden kaukosäätimen, joten en senkään takia jaksa kuunnella.

CosmicJazz kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä nukahdan helpommin jos Slayer soi isolla kuin jos Mike Oldfield soi pienellä volyymilla. Tämä on ihan totta! Olen ollut tällä tavalla kiero jo yli kymmenen vuotta. :cool:

Olen minäkin usein käyttänyt Napalm Deathia päivätorkkujen suojamusiikkina kun naapuri on tehnyt remonttia. Mutta TD:n Phaedra on liian hyvää musiikkia elbaamisen sounstrackiksi!!!:)

Intialainen musiikki, varsinkin jos siinä ei ole liikaa rytmiikaa, on tietenkin parasta nukahtamismusiikkia. Nytkin pyörii yksi mp3.comista imutettu iltaraga. Niin, intialaisessa musiikkiteoriassa on omat sävellystyylit eri vuorokauden ajoille.

Kcrimso kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D kirjoitti 24/9/2003 klo 23:11: Mutta TD:n Phaedra on liian hyvää musiikkia elbaamisen sounstrackiksi!!!:)

Kuten myös Oldfieldin Ommadawn.

k.p.tikka-ri kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mikä vaan, kun on tarpeeksi väsynyt...
    Mike Oldfieldiin meikältä meni maku jo muinoin Tubular Bellsin ekan version kanssa, kun siihen onnistuin AINA nukahtamaan...

Janus kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Melko usein tulee laitettua joku levy soimaan kun menee nukkumaan, mitä milloinkin…

Minulla ei ole tapana kuunnella musiikkia nukkumaan mennessä. Yleensä musiikki soi kyllä koko päivän lähes taukoamatta, mutta yhdeksän kieppeillä yleensä lopetan kuuntelun.

EsaJii kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Soitan jotain progea, barokkimusaa tai jazzia joskus kun luen, tai luen lapsille. Kun kirja suljetaan, musiikki suljetaan. Joskus soitan progea jossa on myös vähän laulua. Lukemisen ohessa ei sanoja tartte.

Musiikki on pikkaisessa soittimessa yöpöydällä, äänenlaatu ei ole kovin hyvä, esim basso ei kuulu.

VooDoo kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Musiikki on elämä, elämä on musiikki", noin se näkyy olevan muillakin kuin minulla.
    Aasinsillan omaisesti nukahtamisesta Muusiikkiuniin. Tarkoittaa: ollut unessa yleisössä tai itse soittamassa jonkun bändin kanssa tai muuta asiaan liittyvää.
    Itse olen nähnyt unessa olevani rumpalina Blondiessa (ei kuulu edes suosikkibändeihin).

Janus kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse olen nähnyt unessa olevani rumpalina Blondiessa (ei kuulu edes suosikkibändeihin).

Ja tuijottelit Debbie Harryn takapuolta? :P

VooDoo kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja tuijottelit Debbie Harryn takapuolta? :P

Olitko samassa unessa, kun tiesit?;) \n[Muokattu 26/9/2003 / VooDoo]

Minä näin kerran todella elävän unen ELP:in reunion-keikasta joka tapahtui Tavastialla! Soittivat uutta matskua ja se oli aivan helvetin hyvää. Minulle on ilmeisesti piileviä proge-säveltäjän kykyjä... :D