Shawn Phillips
Pekka kirjoitti noin 22 vuotta sitten (14 kommenttia)
Kertokaas jotain te paremmin tietävät.
Sen verran tiedän itse, että kyseessä on amerikkalainen singer/songwriter, jonka musiikki oli folkia, mutta aika progressiivista. Ja että hän työskenteli paljon Peter Robinsonin (Quatermass, Brand X) kanssa.
+/- saldo : 0 | Tweet
Olen kuullut vain Hectorin käännöksen biisistä She Was Waiting For Her Mother (Käenpoika). Hyvä biisi
Empäs ees muistanu että Käenpoika on Shawn Phillipsiä :o
Jees, selailin iltasella nettiä asian tiimoilta ja alkopa meikääki kiinnostaan äijän levyt ;)
No mulla on yks lp, olisko Collaboration tai jotain sinnepäin, ja se muistaakseni oli varsin maukasta kuultavaa, pitkälle sovitettua lauluntekijäkamaa, tekstiä paljon.... Täytyypä tsekata, kun ehtii kotiin...
Mulla oli yks Lp, olen johonkin vaihtanut. Ostin yhden CDn, ja siihen se jäi...
[u:710b009cbd]http://listen.to/shawnphillips[/u:710b009cbd]
Tuolta löytyy paljon kokonaisia biisinäytteitä. Pienten kuuntelujen perusteella ainakin Furthermore (1974) sisältää aika progressiivista kamaa.
Ja niinhän se lähti Furthermore Black And Whitesta tilaukseen. Alkuperäinen jenkkivinyyli. On noista cd-painoksiakin, muttei ainakaan cdonilla. Täytyneee tutkia tarkemmin Lappeenrannan Levymusiikin listoja.
Pekka kirjoitti 16/10/2003 klo 14:59: Ja niinhän se lähti Furthermore Black And Whitesta tilaukseen. Alkuperäinen jenkkivinyyli. On noista cd-painoksiakin, muttei ainakaan cdonilla. Täytyneee tutkia tarkemmin Lappeenrannan Levymusiikin listoja.
Popparin listoilla on muutama Phillips, myös tuo. Mutta niihin ei kyllä ole luottamista.
Tarkistin Phillips-tilanteen käydessäni Popparissa ja ei siellä ollut kuin Furthermore ja joku uudempi hyllyssä.\n[Muokattu 19/10/2003 / Janus]
Oliko Furthermore vaivan arvoinen?
Jep, kyllä pidin. Funkya orkestroitua folk-progea!:D
Phillipsin laulu vaati välillä totuttelemeista, hieman nasaaliksi mennään. Aika sähköistä meinikiä koko levy, pitää hommata seuraavaksi vanhemmat Second Contribution ja Collaboration (jonka laitoinkin jo tilaukseen).
Peter Robinsonin kosketintyöskentely on todella hienoa kuultavaa läpi levyn. Rankkaankin miehen paljon korkeammalle kuin Emersonit ja Wakemanit.
Jammo näkyi kehuvan uudempaa Beyond Here Drangons -levyä; omistatko kenties paljonkin Shawnin levyjä?
Contribution ja Second Contribution julkaistiin hiljattain uudestaan samalla cd:llä:
http://www.gottdiscs.com/product_info.php?products_id=50
Contribution ja Second Contribution
vaikuttavat tutuilta nimiltä
Kertokaas jotain te paremmin tietävät.
Sen verran tiedän itse, että kyseessä on amerikkalainen singer/songwriter, jonka musiikki oli folkia, mutta aika progressiivista. Ja että hän työskenteli paljon Peter Robinsonin (Quatermass, Brand X) kanssa.
No jotain: mies on vasemmistointellektuelli.
Kaveri kirjoitti suurimman osan Donovanin kahden ensimmäisen levyn biiseistä saamatta siitä mitään tunnustusta.
Shawn opetti Joni Mitchellin soittamaan 12-kielistä kitaraa.
Hemmo työskenteli Jimi Henddrixin kanssa.
Lauloi taustoja Beatlesin Lovely Rita Meter Maid-biisissä.
Oli mukana kehittämässä kitarasyntikkaa.
On myynyt miljoonia levyä, mutta miltei joutui vararikkoon 70-luvulla häikäilemättömän managerinsa takia.
Shawn toimii musiikin lisäksi vapaapalokuntalaisena, mitä pitää tärkeimpänä koskaan tekemänään työnä.
Hyviä levyjä : Contribution, Furthermore, Beyond Here Be Dragons muutamia mainitakseni.
Jammo
Jammo näkyi kehuvan uudempaa Beyond Here Drangons -levyä; omistatko kenties paljonkin Shawnin levyjä?
En enää. Muutama vuosi sitten kokoelmissani taisi olla peräti kahdeksan levyä, mutta olen tilanpuutteen takia suurimman osan jo ehtinyt myydä muille innokkaille. Enää hyllyäni koristaa tuo Beyond Here Be Dragons ja sitten tämä hieno progfolkin teos Contribution.
Oma kontribuutioni lienee Shawnin levyjen tilauttaminen Popparienkeliin, eivät tainneet tosin kovin hyvin mennä kaupaksi ...
Jammo