Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Vanha suomiproge

kite kirjoitti noin 21 vuotta sitten (37 kommenttia)
Kuten täällä ainakin osa tietää, niin viimeistelen gradua suomalaisen progen synnystä ja kehityksestä. Ajattelinkin, että jos täältä löytyisi porukkaa, joka viitsisi mahdollisesti välillä jeesata muutamassa jutussa. Tekemistä riittää vielä, ja pieni jeesaus ei todellakaan olisi pahitteeksi...

Tällä kertaa haussa olisi seuraavia juttuja:
1) Onko kukaan törmännyt netissä Paroni Paakkunaisen Plastic maailma -levyn kanteen (-71)? Itse en tuota ole löytäny. Kuvauksen oon kannesta kuullu, mutta olis kiva vielä nähdä se itse.
2)Sattuuko kenelläkään olemaan cdr:ää Jukka Haurun levystä Information (-72). Mulla oli kasettikopio, jonka olen perhana hävittänyt. Muutenkin cd olisi kätevämpi formaatti analyysiin. Jos olisi mahdollista saada kopio levystä, se olisi huippua. Maksan tietty kaikki kulut.

Vastauksia voi laittaa tänne tai suoraan mulle kite@palasokeri.com

+/- saldo : 0 |

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    kite kirjoitti 18/10/2003 klo 11:08:
    2)Sattuuko kenelläkään olemaan cdr:ää Jukka Haurun levystä Information (-72). Mulla oli kasettikopio, jonka olen perhana hävittänyt. Muutenkin cd olisi kätevämpi formaatti analyysiin. Jos olisi mahdollista saada kopio levystä, se olisi huippua. Maksan tietty kaikki kulut.

    Pitäisi löytyä, koska mä olen sen joillekin täällä polttanut. Toivottavasti joku heistä ilmoittautuu, koska heidän on se iisimpi kopsata kuin mun vinyyliltä, mutta jos ei niin voin kyllä uhrautua.

    kite kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvä tietää että sitä löytyy! Odotellaan nyt hetki, jos vaikka joku cdr:n omistaja ilmoittautuisi...

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    kite kirjoitti 18/10/2003 klo 11:08: 1) Onko kukaan törmännyt netissä Paroni Paakkunaisen Plastic maailma -levyn kanteen (-71)? Itse en tuota ole löytäny. Kuvauksen oon kannesta kuullu, mutta olis kiva vielä nähdä se itse.


    Ihka uuvesta Rytmistä löytyy Plastic maailman kansikuva sivulta 15, melko pienikokoisena mutta kuitenkin :)

    kite kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitos taas avusta Hezzu! Täytyypä käydä tsekkaamassa lehti. Haurukin on nyt käsissäni, joten ei muuta kuin gradua taas eteenpäin... Kyselen varmaan taas jossain vaiheessa jotain pikajeesiä! :P

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hmmm... onkohan tuo sittekin takakansi joka tuosa kuvasa näkyy? Siinä on nimittäin kuva huilua soittavasta Paronista ja kappaletiedot ja soittajatiedotkin siinä näkyy. Tekstissä lisäksi sanotaan "Kaija Ikävalkon piirtämä kansikuva..." ja tuo ei tosiaan oo piirros :o Voihan kämelö.

    didja kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Plastic Maailman kansi on tosiaan piirretty, siinä on puu ja jotain muita luonnon elementtejä joista muodostuu ihmisen kasvot. Väritys on hillitty, sinisen ja sinipunaisen sävyjä. Näin siis muistaakseni, siitä on aikaa kun levy oli käsissäni.

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paroni 60v. Hesarissa juttu.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tätä jo kysyin jossakin; Onkos kellään Marita Antsolan lp:t
    Lauluje? Kiinnostas kuulla, kulttikamaa v.70...

    kite kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No niin, tällaisia levytietoja on tällä kertaa vähän kateissa. Eli jos tietoa löytyy, olisin jälleen kiitollinen avusta!

    Apollo: s/t
    - tuottaja, äänittäjä ja studio

    Elonkorjuu: Harvest Time
    - Peruskokoonpano ilmeisesti tämä:
    Reijo Hannuksela: rummut
    Heikki Lajunen: laulu, sähköpiano
    Hannu Nieminen: basso
    Jukka Syrenius: kitara
    Mutta onko mukana nimeltä mainittuja vierailevia soittajia?
    - Äänittäjä ja studio?

    Kalevala: People No names
    - Äänittäjä ja studio?

    Jukka Tolonen: Summer Games
    - Studiot Finnlevy ja Finnvox, mutta äänittäjätiedot kateissa.

    Jukka Tolonen: The Hook
    - Marcus Musicissa äänitetty, mutta äänittäjästä ei jälleen mainintaa

    Siinähän sitä taas oli yhdelle kerralle...




    jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Apollosta: äänittäjä Erkki Hyvönen, studio Finnvox Helsinki toukokuu 1970 ja tiedot cd-painoksesta tuottajaa ei ole mainittu

    Elonkorjuu: kokoonpano Jukka Syrcius-kitarat ja laulu, Veli-Pekka Pessi-Basso, Heikki Lajunen-laulu, Eero Ranatasila-rummut ja Ilkka Poijärvi-urut,kitara&huilu
    Ei mainitaa muista soittajista levyllä.
    Äänittäjä ja studiota ei mainita ja lähteenä cd-painos.

    seuraava jatkakoon...

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paakkunaisesta tuli mieleen myös Karelian LPt 1 ja 2, joita ei taida olla CDnä. Melkein progea, or not?

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Elonkorjuu : Harvest Time
    Studio Finnvox-studios Hellsinki
    ÄänittäjäT Reino Aaltonen ja Kari Tamminen
    Tuottaja Chrisse Johansson
    Kannen kuva Irma Vataja
    Kannen suunittelu Joop Nieuwland
    Biisien sanat Esko Saarinen
    Kaikki biisit Syrenius-Rantsila-Pessi-Lajunen
    Lähteenä VINYYLI eli siinä muutakin tieto jos ei sattunut sitä vielä olemaan.


    Tolonen : Summer Games

    Finnlevy Harry Bergman
    Finnfox Paul Jyrälä

    Muista levyistä ei löydy tietoa tällä hetkellä.

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    kite kirjoitti 14/11/2003 klo 17:31:
    Kalevala: People No names
    - Äänittäjä ja studio?

    Vinyyli Fennicassa myynnissä, joku sinne tarkastamaan. Vai vastaisivatko jopa sp:hen?

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eiks kukaan jo tsekkaa? Mulla on LP. Muistaakseni Hauru tuottajana?

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kalevala: People No names

    Mulla on uusintapainos 80-luvulta siinä ei ole ainakaan mitään mainintaa äänittäjästä.

    Paljonko muuten pyytävät alkuperäisestä?\n[Muokattu 14/11/2003 / apazuzu]

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    200e kuulemma.

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    200e kuulemma.


    Ei taida olla M tai EX kuntonen on niin halpa, saattasin vaikka ostaakin tuolla hintaa jos levy ois ihan priima!

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kalevala: People No Names
    Suomalaisen rokin tietosanakirja sanoo että tuottaja ois Jukka Hauru, äänitysajankohta 27.-30.6.1972, mutta paikkaa ei kerrota.

    Tolonen: The Hook
    Mulla on alkuperänen LP mutta äänittäjästä ei löyvy mainintaa, sanotaan vaan että "Recorded in Stockholm 5-11 August -74 at Marcus Music AB" ja "Produced by Måns Groundstroem".


    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    apazuzu kirjoitti 14.11.2003 klo 19:42:
    200e kuulemma.

    Ei taida olla M tai EX kuntonen on niin halpa, saattasin vaikka ostaakin tuolla hintaa jos levy ois ihan priima!

    No en tiedä. Ei tuo kyllä vinyylioppaan hinnoilla stadissa kaupaksi mene. (ellei joku kahjo japsi satu paikalle)

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Anonyymi kirjoitti 14/11/2003 klo 20:21:
    apazuzu kirjoitti 14.11.2003 klo 19:42:
    No en tiedä. Ei tuo kyllä vinyylioppaan hinnoilla stadissa kaupaksi mene. (ellei joku kahjo japsi satu paikalle)

    No taasko mut skodittiin ulos.

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hookin äänittäjä on ollut todennäköisimmin Leif Mases, taikka sitten Marcusin omistaja Marcus Österdahl. Mutta nämä ovat vain valistuneita arvauksia.

    Mikko

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ensikäden tietoa fennikassa myynnissä olevasta Kalevalan levystä.

    Kunto kuulema HUONO!
    Sillä hinta on "halpa"
    ja kuulema hesan valistuneista levykaupoista on kuulunut että Suomiproge on ollut viimeaikoina ylihinnoiteltua ja aikovat laskea hintoja, näkispä senki päivän.

    joge kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muistan joskus kuulleeni vanhasta suomalaisesta progekokoonpanosta nimeltä Quintessence.. Onko muisti vääristänyt asioita, vai onko tällanen oikeesti ollut olemassa?? Missään en oo sanaakaan nähnyt mainitavan..

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On uudempi suomalainen orkka Quintessence, joka ei ole progea. Sitten tämä folkprogehenkinen vanhempi brittibändi. Väittäisin, että muistat väärin.

    joge kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, tähän uuteen en oo sitä sekottanut.. Pitääpä ottaa kaveriin yhteyttä keneltä kuulin tästä.. Jatkoa seuraa...


    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Folkprogehenkinen tai etnoprogehenkinen oikeastaan. On muuten tapaus, jonka tuotantoa ei juuri saa CD:nä. Myöhempi tuotanto ei ole kovin kaksinaista, mutta kyseessä on kyllä ultimaalinen hippihörhöhindu -porukka, johon kannattaa tutustua jo ihan antropologisessa mielessä.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vishnu-Narai! Mulla on Self-niminen lp ja tulee sitä aina joskus kuunneltuakin. Pilveehän tuo no.... Just uudessa Record Collectorissa oli joku noiden kokooma-cd mainoksessa sarjassa "introduction to..." tai jotain sinnepäin, Jack Brucelta oli vastaava esmes... Myös noita 3 ekaa Arttu Brownin Kingdom Come-levyä mainostettiin cd-julkaisuna...
    Joo ja Charles Bukowskin käsitys ttaivaasta oli kirjasto, jossa on baari, josta saa ilmaisia paukkuja. Et sillai!
    Hallelujad!

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuuluisassa People No Namesissä henkilöstössä Ilkka Kallio, acoustic guitar on Waves!

    Hakemanne tiedot:
    Produced by Jukka Hauru for Finnlevy
    Recorded at Finnvox
    Engineered by Kari Tamminen and Reino Aaltonen
    Re-mixed by Kari Tamminen and Antti Joki
    Cover Design and photos Rauno Lilja
    Special thanks to Pikku-Reiska Isoaho

    kite kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitos kaikille tiedoista! Itselläni on tosiaan noista levyistä joko puutteellisia kopioita tai sitten cd:itä uusintapainoksina, joista puuttuu jotain tietoja.

    apazuzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ostin tänään Sperm : Shh! lp:n ja ainakin näin eka kuuntelemalla tämä on semmoinen levy että ei oikein tiedä mitä mieltä pitäs olla!
    b-puolen biisit Jazz Jazz ja Dodekakofoninen Talvisota kuulostivat ihan mielenkiintoisilta mutta a-puolen biiseissä ei ole kyllä mitään mieltä!
    Onko täällä ketään joka pitää levyä suurena klassikkona tai muuten vain mahtavana kuuntelu nautintona?
    Onko kellään tietoa levyn painos ja myyntimääristä?

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hmm.. luulisi että tuon levyn ominaislaatu on ns. yleisessä tiedossa. Itse kuuntelen monenlaista kolinaa ja pärinää, joten edellytykset pitää levystä ovat olemassa, mutta silti en pidä siitä ja mielestäni vika on siinä, että levy on yksinkertaisesti huono ja lahjaton - tylsä.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä pidän tästä Spermin lpstä kovasti. Ekapuolen eka, Heinäsirkat, on surinamusiikin suuri klassikko: Stereoefekti tekee kuulian hulluksi ja surinan eteneminen ennustaa jotain kauheaa tapahtuvaksi. Minulla tämä on ollut lpnä jostain 70-luvulta, ja Airaksisen itsetekemänä cd-rränä ehkä vuoden. "Darmstadtilaista konserttimusiikkia..." Siis klassista eurooppalaista avantgardea.

    kite kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulle ei puolestaan toi lp putoa kuuntelukokemuksena. Sitä vastoin kaikki nuo tekniset viritelmät on kyllä kiinnostavia! Puhumattakaan Spermin live-esiintymisistä - niitä olisi ollu mukava nähdä... :D

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...ja eipä ollut montakaan krautrock-surinalevyä vielä edes suunnitteilla, kun Spermin lp ilmestyi... Minulle esmes Tangerine Dreamin Phaedra oli yllättävän Sperminkaltaista kamaa, kun sen ekaa kertaa kuulin.
    Entäs, olettekos kuullet Airaksisen muita levyjä, esmes Milk Sea-nimistä? Mitäs niistä pidätte?
    Kaikki on suhteellista, ja eihän voi verrata, jos ei ole vertailun kohteita tiedossa....

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Shh! ilmestyi -70. White Noisen An Electric Storm vuonna -69. Mitäs muita tuon aikaisia vertailukohtia sitten on? Yhtä äänekkäitä sakemanneja ei tule yhtään mieleen. Deuterin ekakin on ihan new agea. Jopa Tangerine Dreamin eka on mielestäni aika kaukana Shh:stä - myöhemmistä nyt puhumattakaan.

    apazuzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ash Ra Tempel eka on puoliksi suhinaa mutta se on julkastu vasta 71 no ainaki jos siihen vertaa Spermiä niin onhan se aika köyhää suhinaa, täytyy kait ottaa huomioon että Spermissä ei käytetty minkäänlaisia syntikoita tai moogeja vain kitaraa erillaisten boxien läpi ja olihan siinä vähän sax ja rumpuja.

    Joo lisää kommenteja Spermin hyvyydestä/huonuudesta kun olen kuunnellu levyn toisen kerran.\n[Muokattu 14/12/2003 / apazuzu]

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eli kyseessä olisi yksi ensimmäisistä elektro-akustisista noise-levyistä. Cut and paste meteliä taas tehtiin jo 50-luvulla..