Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Musiikin kuuntelu kerrostalossa

Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten (26 kommenttia)
Tämmöistä ameriikassa:
http://www.ananova.com/news/story/sm_830571.html?menu=news.quirkies

Joskus tulee levyjä kuunneltua aika lujaakin, mutta ainakaan vielä eivät naapurit ole valittaneet. Mitenkäs muilla?

+/- saldo : 0 |

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eipä ole naapurit vielä valittaneet vaikka kohtuullisen kovalla volyymilla tulee usein soitettuakin. Yleensä kyllä lopetan kuuntelun yhdeksän tienoilla.

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse olen sitä mieltä, että jos persaukisuuden tai uusavuttomuuden takia joutuu asumaan kompromissiasunossa (kerrostalo) sellainen pienenpi kompromissi kuin että kuuntelee pääasiassa kuulokkeilla ei ole paljon vaadittu. Minua ainakin viduttaa suunnattomasti jos työpäivän päätteeksi joutuu kuuntelemaan naapurin musiikkimaun mukaista äänitaidetta.
    \n
    [Muokattu 21/10/2003 / Doc.B.D]

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mielipiteensä kullakin. Minä taas olen sitä mieltä, että jos kerrostalossa asuu niin on pakko sietää vähän muidenkin ihmisten ääniä. Ja jos ei sitä kestä niin sitten on muutettava jonnekin korpeen hiljaisuuden keskelle. Toki kohtuus kaikessa. En minäkään täysiä musiikkia luukuta ja talomme on aivan uusi eli äänet eivät ilmeisesti niin hirveän hyvin seinien läpi toisiin asuntoihin kuulu.

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, maltillinen äänenvoimakkuus minullakin yleensä on, mutta joskus täytyy vähän luukuttaakin. Omakotitaloon en halaja.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja tosiaan jos musiikin volyymi häiritsee niin kannattaahan siitä mainita naapurille. Kyllä minä ainakin miettisin musiikin kuunteluani uudestaan jos joku huomauttaisi asiasta. Mutta jos ei ole pokkaa valittaa niin minkäs sille sitten voi.

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso kirjoitti 21/10/2003 klo 09:56: Mielipiteensä kullakin. Minä taas olen sitä mieltä, että jos kerrostalossa asuu niin on pakko sietää vähän muidenkin ihmisten ääniä.


    Aika ilmeistä.. mutta ELP:n kuuntelu seinän läpi on asia, jota ei voi perustella mitenkään.. ;)

    Itse asun rivarissa laiskuuden, köyhyyden ja avuttomuuden takia. Jos minulla olisi varaa, muuttaisi omakotitaloon ja hankkisin sinne laitteet joilla voi kuunnella KUNNOLLISILLA äänenpaineilla. Toistaiseksi tyydyn kuulokkeisiin.

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kovaa ja naapureiden mielestä varmasti huonoa musiikkia. Tosin naapurissa asuu LVI-tila ja eteisen ja vaatekaapin takana asuu toinen naapuri, joka todennäköisesti ei kuule mitään vaikka kuinka huudattaisi jos väliovet eteiseen ovat suljetut. Yläkerran asukilta pitäisi käydä kysymässä joskus että kuinka helvetillinen meteli heille kuuluu, ovat käytännössä ainoat "seinänaapurit".

    Modern Drummer -merkkisessä lehdessä oli joskus juttua kuinka rakensivat kerrostaloon "kelluvan" rumpukopin ja hemmo pystyi treenaamaan täydellä setillä, ainoastaan bassorummusta kuului alakerran naapurille vaimeita tömäyksiä. Jos rakentaisi samanlaisen kuuntelukopin itselleen... ;)

    Jos sitä mihinkään tarvii, vuosi pari sitten ei aivan suoraan yläpuolella asuva "naapuri" kertoi että olivat äänittäneet bändin levyn ko. kämpässä eikä ainakaan meidän kämppään mitään kuulunut. :P\n[Muokattu 21.10.2003 / Jake]

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D kirjoitti 21/10/2003 klo 10:24:

    Aika ilmeistä.. mutta ELP:n kuuntelu seinän läpi on asia, jota ei voi perustella mitenkään.. ;)



    Naapureiden pitäisi kiittää polvillaan mitä ikinä epäjumalaa he sitten palvovatkaan, että ovat saaneet naapurikseen niin jaloa musiikkia kuuntelevan ihmisen.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jyväskylässä Kortepohjan Opiskelijasumpussa keksimme, että yöllä kantsii kuunella Spermin lptä Shhh! Heinäsirkat ja kovaa, sitä ei kukaan seinien takana tunnistanut musiikiksi.
    Taas miten sai naapurissa bilesoiton hiljaiseksi oli toi Suiciden Frankie Teardrop, siinä oli se kohta, kun äijä pisti pyssyn ohimolle ja akoi kirkua; Sen kun pisti kassulle ja se kohta valmiiksi, volumit kybälle, korvakuulokkeet puhelimen luurin puhepuolelle, käänsi naapurin numeron, ja kun ne vastas, hanat auki...! Yleensä tuli hiljasta naapuriin.:cool:\n[Muokattu 21/10/2003 / k.p.tikka-ri]

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Asun teollisuusrakennuksessa, sen ainoassa asunnossa. Samassa kerroksessa oleva toimisto on tyhjä iltaisin, joten huudattaa voi niin lujaa kuin haluaa. Harvemmin enää tässä iässä haluaa. :D

    Jaakob kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kortepohjan opiskelijakeskitysleirillä minäkin ääniterrorismiani harjoitan. Ei ole toistaiseksi kukaan valittanut, vaikka stereot joskus kieltämättä turhan lujalla ovatkin. Pakkohan sitä kuitenkin jotain on kuulua, koska yläkerran hipin hiljaiset kitaran tapailutkin kuuluvat tänne usein selvästi.

    Kerran kävi kyllä niin, että käytävässä vaeltaneet naapurit pysähtyivät oveni kohdalle Alamaailman Vasaroiden "Vasaraasian" soidessa liian(?) lujalla. Hetkeksi hiljenivät täysin ja sen jälkeen purskahtivat nauramaan. Kuinkahan tuo pitäisi tulkita?

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kortepohjan äänimaisemasta tuli mieleen parit muut mielenkiintoiset yksityiskohdat: Ekakskin se, kun ne saatanan lokit aloittivat keväällä yhtenä kauniina aamuna sen kirkunan siellä suolla/järvellä...AAARGH! ja toiseksi se, kun TV-lupatarkastajan ilmaantuminen ovelle aiheutti tuon, että huoneiston omistaja sanoo "Hetkinen", ja käy heivauttamassa kirpputoritelkkarinsa n.7.kerroksen ikkunasta pihalle ennen tarkastajan kutsumista sisätiloihin. Se rojaus on melko tehokas...:cool:

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Helsingin kerrostalossa asuessamme alakerran naapuri löi aina vasaralla kattoonsa. Mutta lakkasi aika paljon kun mutsi lopetti puisten kenkien käytön kotona. Oli niissä palanen nahkaa pohjalla, mutta kolisivat aika paljon silti.:D

    didja kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Riivaan surutta naapureita musiikkimaullani, voluumissa ei säästellä.
    Varmaan kiva kun klo. 03-07 aamuyöstä pamahtaa joku VdGG tai
    Jethro Tull soimaan kapakkaillan päätteeksi:D, ne on luullut saavansa rauhan kun pohjienotto on loppunut joskus iltayhdentoista aikaan. Tietysti välillä pitää olla ihan iisistikin sitten. Toistaiseksi ei ole valituksia tullut. Ehkä asiaan vaikuttaa sekin että alakerran naapurissa asuu paatunut metallimusiikin ystävä, joka omistaa tehokkaammat stereot kuin minä. Välillä on itsellä meinannut perse revetä siihen tuntikausia jatkuvaan tuplabasarijyystöön;)

    EberkJuho kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ite asun kerrostalon ylimmissä kerroksessa, ja kuuntelen musiikkia aina stereioista. Ei oo kukaan vielä valittanu, vaikka välillä meneekin myöhäks. Suomessa isän asunnossa kuunnellaan musiikkia myös aika kovaa, mutta ei naapurit oo silti valittanu, vaikka isä kuunteleekin mielestäni kovaa.
    Pikkuveli kuuntelee silti aina korvalapuilla :D

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Korvakuulokkeet ovat kuulon kannalta vahingollisempia kuin mikään kotistereo. Jos siis soitta itselleen mukamas yhtä kovaa.

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä mä olen saanut viikon kestävän tinnituksen ja korkeiden äänien häviämisen aikaiseksi myös kaiuttimilla.. nykyisin musiikkimaku on vielä sen suuntainen, että korviin sattuu aina kuulokekuuntelun jälkeen. Kuulo ei ole kuitenkaan heikentynyt yhtään.

    MZ kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muistuu mieleen, kun asuessani huonosti äänieristetyssä asunnossa kuuntelin Mike Oldfieldin Ommadawnia. Levyn loputtua kuulin, että yläkerrassa soi sama levy. Asukkaat vaihtuivat ylhäällä aika tiuhaan, mutta valituksia tuli vain yhdeltä.
    Asuessani toisessa, hieman paremmin rakennetussa, paikassa kuuntelin yöllä Puccinin Toscaa. Ilmitustaululle oli ilmestynyt valitus, mutta ovelle ei uskallettu tulla valittamaan. Yllättävää, että oopperasta tuli valitusta, vaikka niihin aikoihin tuli kuunneltua metalliakin aika kovalla.
    Vahvistimen hajottua on pitänyt tyytyä kuulokekuunteluun, joten nykyään saavat naapurit olla rauhassa.

    kite kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paha tapani on huudattaa Mick Karnia tms. bassotyöskentelyä keskellä yötä (viikolla) niin että bassot varmasti kuuluu vastapäiseenkin taloonkin. Ehkä sitäkin ärsyttävämpää naapureille on se, että kelaan joistain biiseistä suosikkikohtiani uudelleen ja uudelleen... eikä pelkästään siis Karnia. ;)

    joge kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muutama aamu sitten melko äänekäs urkujen soitto pisti liikettä naapurin äijään. Se vaivautui jopa ovelle saakka.. Kaipa sitä taas on otettava kuulokkeet käyttöön.

    Stello kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Me asutaan paritalossa ja anoppi ei kuule paljon mitään ilman kuulolaitetta (jota se ei pidä nukkuessaan), eli voidaan ihan rauhassa tuottaa melua :D

    Enimmäkseen meidän melun lähteenä on tosin tietsikkapelit ja telkkari. Mä kuuntelen musiikkia kuulokkeilla, koska muuten muut äänet häiritsee mun musiikin kuuntelua.

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulee aika surutta huudatettua kun olen yksin kotona, ostin vasta langattomat kuulokkeet niillä on kyllä hyvä kuunnella kaikkea vähänkin omituisempaa tavaraa että ei nykyisin tule useasti kuunneltua lujalla.

    Joskus kännissä innostuin huudattamaan Van Der Graaf Generatoria niin että isännöitsiä tuli valittamaan kello oli jotain 3 yöllä, ei vissiin tykkää progesta!

    MZ kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulee mieleen tuosta sivuäänien musiikinkuunteluun aiheuttamasta häiriöstä mieleen eräs aika vanha juttu. Siihen aikaan tuli harrastettua oluentekoa aika paljon, ja minulla oli jälkikäymistä ja säilytystä varten oluille oma oikeaan lämpötilaan viritetty jääkaappi olohuoneessa stereoiden vieressä. Kerran kuunnellessani musiikkia, en muista levyä, jääkaapin ääni häiritsi kuuntelua ja päätin ottaa sen kuuntelun ajaksi pois päältä. Enköhän unohtanut koko asian, ja seuraavana aamuna herätessäni oli jälkikäyminen "hieman" villiintynyt, pullot olivat poksahtaneet auki ja oluet olivat pitkin olohuoneen lattiaa. Onneksi sähkölaitteet olivat välttyneet oluelta, mutta siivoushomma oli aika mukava. Taisi muuten jäädä viimeiseksi omatekoiseksi olutsatsiksi.

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jake tietääkin, että meillä joskus pohjienottovaiheessa luukutellaan aika suruttomasti, mutta minä en enää kerrostalossa asukaan ;) Viittaan tässä yhteen RockStarba-kokoontumiseen...

    Mutta aiemmin asuin kerrostalossa Kotkan keskustassa. Kyseisessä vuokratalossa asui vain yksi yli nelikymppinen henkilö ja 60 asuntoa nuoria aikuisia. Jengi yltyi välillä luukuttamaan kuvastikin, vaikka talo oli muuten yllättävän rauhallinen. Vastapäisestä kerrostalosta heijastui yläpää ja rakenteiden kautta kuuli sitten bassot. Useina bileiltoina saattoi kuulla hyvin sanat ja kaikki.

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sunkka kirjoitti 5.11.2003 klo 17:00: Jake tietääkin, että meillä joskus pohjienottovaiheessa luukutellaan aika suruttomasti...

    Nojaa, on tuosta vielä matkaa suruttomaan luukutukseen. Erään rockstarbatuomarin yksiössäkin on taidettu luukuttaa kovemmin... :D

    sirpapii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Janus kirjoitti 21/10/2003 klo 08:30: Joskus tulee levyjä kuunneltua aika lujaakin, mutta ainakaan vielä eivät naapurit ole valittaneet. Mitenkäs muilla?
    Tuossa muutama vuosi sitten tuli ostettua uusi suppari. Oli n. 5 minuuttia päällä, kun ovikello soi ja naapurin ukkeli rähjäs, mutta se on ollut onneks ainoa kerta. Ehkä satutaan asumaan talossa, jossa kuunnellaan paljon musiikkia. Yläkerrassa pidetään (ja sen kuulee) usein lauantaipäivisin jotain huisin suomi-karaokea, silloin on itte laitettava myös omaa volyymia kovemmalle (ei pysty kuunteleen jotain Frederikin uikutusta).