Onko kokemusta?
Anonyymi kirjoitti noin 22 vuotta sitten (6 kommenttia)
Sain juuri Lp-soittimen? Ilmaiseksi..:D Ongelmana on että levynpyörittäjä(eli se mihin levy asetetaan ja joka pyörii) on halkaisijaltaan vain 21cm..Ja tilaa levyllä on pyöriä vain 30cm..ja eikös lp-levyjen halkaisija ole joku 28cm??? Eli onko tämä edes Lp-levy soitin vai joku ihan muu.. Tässä on valinnat eri pyöritysnopeuksille ja Merkki on LUXOR, ja sana STEREO mainitaan..
+/- saldo : 0 | Tweet
Kyllä tuolla varmaankin LP-levyjä pystyy soittamaan (onko nopeuksien joukossa 33 1/3 ?). Eri asia on sitten, kannattaako niitä soittaa. Kuulostaa kovasti sellaiselta soittimelta, joka tuhoaa levyt jo muutamalla kuuntelukerralla.
mun eka levari oli kans luxor v.1977 se oli ihan paska.
ctc
Anonyymi kirjoitti 23/10/2003 klo 22:04: mun eka levari oli kans luxor v.1977 se oli ihan paska.
ctc
ctc
Hezzunkin eka levari taisi olla Luxor. :D Neula hyppäsi pienissäkin naarmuissa. Mitään erikoisempia säätöjä ei voinut tehdä. Joo, ei kannata ainakaan arvovinyylejä tuolla soitella.
Kyllä ennenmuinoin on ollut soittimia, joista tosiaan se levy tulee ulos. Aikoinaanhan oli jopa mukana kannettavia matkasoittimia. (ei nyt sentään walkman tyyliin, mutta siis pienempiä, jotta saa esim. mökille) Ja joskus 30 vuotta sitten monet soittimet tuppasivat tosiaan "syömään" ääniraitaa, joten aina voi miettiä.
Minä rääkkäsin ensimmäisiä vinyyleitäni semmoisella faijan vanhalla
kasetti/vinyyli -yhdistelmällä, levyjä soittaessa suurinpiirtein näki kuinka muovilastut lenteli kun neula kynti uraa. Nykyisin soittimena
on sellainen perus-Technics, joka lienee ihan käyttökelpoinen laite,
tai ei se ainakaan huomattavasti ole levyjäni raiskannut.
Kannettava (!) Philipsin mono -soitin taittui salkuksi. :D
Siitä löytyi jopa 78-kierrosnopeus ja vuosihan oli -71.