Edgar Froesen soolot?
TangerineDreamer kirjoitti noin 22 vuotta sitten (8 kommenttia)
Omistatteko Edgar Froesen sooloalbumeita?
Itseltäni puuttuu "Epsilon In Maleysian Pale" ja "Macula Transfer". Molemmat ovat harmittavan harvinaisia CD-formaatissa ja Ebayssa jotkut ovat maksaneet jopa 150 puntaa tuosta "Macula Transfer"-CD:stä.
Monet tuntuvat kehuvan "Epsilonia" ja nostavat sen aivan "Rubycon":in ja "Phaedra":n rinnalle. Onko tosiaan näin?
Omistamistani paras on "Ages" (1977), joka sekään ei mikään mestariteos ole, mutta ihan hyvä kuitenkin.
Itseltäni puuttuu "Epsilon In Maleysian Pale" ja "Macula Transfer". Molemmat ovat harmittavan harvinaisia CD-formaatissa ja Ebayssa jotkut ovat maksaneet jopa 150 puntaa tuosta "Macula Transfer"-CD:stä.
Monet tuntuvat kehuvan "Epsilonia" ja nostavat sen aivan "Rubycon":in ja "Phaedra":n rinnalle. Onko tosiaan näin?
Omistamistani paras on "Ages" (1977), joka sekään ei mikään mestariteos ole, mutta ihan hyvä kuitenkin.
+/- saldo : 0 | Tweet
Mulle on toistaiseksi Aqua riittänyt... Mutta periaattessa pitäis kyllä muitakin varhaisempia sooloja hankkia.
Ei tuo "Beyond The Storm" yhtään kehnompi kokoelma ole. Se kannattaa kyllä hommata kokoelmaa täydentämään, etenkin kun sitä ei ole korkealla hinnalla pilattu. Uudet kappaleet ovat uusia äänityksiä (jos niitä ylipäätään joskus oli edes äänitetty), ja yleistunnelma niissä on aika lähellä Tangerine Dreamin myöhempien aikojen juttuja. Eli mitään maata mullistavaa ei ole luvassa, vaikkei toisaalta mitää aivan hirveätäkään. Ainoa kyseenalainen ilmestys levyllä on alunperin "Aqualta" löytyvän Uplandin remiksaus: hyvä kappale on raiskattu kuulostamaan jonkin Jane Fondan jumppavideon taustarynkytykseltä.
Froeselta on muuten tulossa uusi neljäosainen levysarja, "Ambient Highway" nimeltään, jollen ihan väärin muista. Se sisältää suurimman osan, ellei kaikkea, "Beyond The Stormin" sisällöstä plus nipun uusia sävellyksiä.
Aqua, Epsilon ja Pinnacles on cd:nä, muut lp:nä.
Kaksi ekaa eli Aqua ja Epsilon... on mun mielestä parhaat, mutta hyviä ne on kaikki:
- Aqua 1974
- Epsilon In Malaysian Pale 1975
- Macula Transfer 1976
- Ages (2-LP) 1978
- Stuntman 1979
- Solo 1974-1979 1982
- Kamikaze 1989 - Soundtrack 1982
- Pinnacles 1983
Sittenhän on vielä Beyond The Storm tuplacd-kokoelma, josa on remiksejä ja ennenjulkasematonta matskua, sitä ei oo tullu hankittua ku on jääny vähä epäselväksi sen tarpeellisuus...
Onko sulla missä formaatissa noi albumit?
Hezzu kirjoitti 27/10/2003 klo 22:05: Aqua, Epsilon ja Pinnacles on cd:nä, muut lp:nä.
Saako udella että mistä löysit Epsilon CD:n?
Ei se varmaan aina ole ollut out-of-print, mutta nykyään jos sen haluaa, saa maksaa hulluja summia. :(
TangerineDreamer kirjoitti 28/10/2003 klo 15:46: Saako udella että mistä löysit Epsilon CD:n?
Oon ostanu sen melko tarkkaan 10 v sitten Kanelta.\n[Muokattu 28/10/2003 / Hezzu]
Hezzu kirjoitti 28/10/2003 klo 16:25:
Oon ostanu sen melko tarkkaan 10 v sitten Kanelta.
[Muokattu 28/10/2003 / Hezzu]
TangerineDreamer kirjoitti 28/10/2003 klo 15:46: Saako udella että mistä löysit Epsilon CD:n?
Oon ostanu sen melko tarkkaan 10 v sitten Kanelta.
[Muokattu 28/10/2003 / Hezzu]
Lucky you. :)
Ei sitä aina tiedäkään miten joidenkin levyjen arvo nousee vuosien saatossa....