Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

anathema: a natural disaster

Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten (5 kommenttia)



Onkos joku jo hankkinu uuven Anatheman? Mun piti saaja se viime viikolla vaan empä sitte saanukaan...

Rupesin täsä tutkimaan että ketäs sitä bändisä nykysin soittaa ku edellisen levyn jälkeen oli juttua että Danny ois jättäny bändin (ja jättikin ja sehän soitti jossain toisesa ex-Anathemalaisen bändisä jos oikein muistan). No nyt näyttää siltä että Danny on taas mukana. Sen lisäks kolmas veli Jamie on myös messissä (hänkin on vissiin soittanu bändisä joskus alkuvuosina).

Eli nykykokis on tämmönen:

Danny Cavanagh - guitars
Vincent Cavanagh - vocals, guitars
Jamie Cavanagh - bass
John Douglas - drums
Les Smith - keyboards

Pistetään tähän vielä pieni copypaste bändin sivuilta:

"2003 will begin another new adventure for the band. Currently working on their 7th studio album, Anathema; Vinnie Cavanagh (Vocals/Guitar), Danny Cavanagh (guitar), John Douglas (Drums) and Les Smith (Keyboards) have been rejoined by Cavanagh brother and twin, Jamie Cavanagh (bass). With the exception of Les Smith and original vocalist Darren White, this means that Anathema are now back to the core of their original line-up (formed in 1989), the result of which will be exhibited when they release a brand new album later in 2003."

Ihan jänskättää miltä uus levy kuulostaa :D

edit: pistetään kansikuva mukaan\n[Muokattu 3/11/2003 / Hezzu]

+/- saldo : 0 |

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, hankittu on, kuunneltu on. Levy on [u:54df2368f4]erittäin[/u:54df2368f4] rauhallinen, melkein vain "tummia" balladeja. Ei ole kuin ehkä pari rokkibiisiä. Metallia ei yhtään. Mukana on enemmän pianoa ja jousia. Yhdellä biisillä joku nainen laulaa leadiä. Paljon pitkiä instrumentaalijameja. Fiilistelyprogea se on, ehkä jopa GYBE!-vaikutteita?

    Levy kuulostaa kyllä Anathemalta, mutta on silti iso muutos. Itse tykkään itse asiassa so far enemmän tästä kuin A Fine Day to Exitistä. Hieno teos.

    Kansi on muuten sekin harvinaisen hieno.


    kite kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaivanpa vanhan ketjun esille, mutta kyseinen bändi näyttäis tulevan Suomeen 15.12. (Nosturi). Lippupalvelusta löytyi tuo tieto. Enpä ole koskaan tämän bändin tuotantoon tutustunut.

    apazuzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Huhujen mukaan tulevat samalla tänne Ouluunkin.
    Nyt kyllä kiten kannattis tutustua bändin 4:n viimeiseen levyyn.
    Alternative 4
    Judgement
    A Fine Day to Exit
    A Natural Disaster

    Korpinen kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Danny Cavanagh (Anathema) uudestaan Suomeen!

    Anatheman säveltäjä-kitaristi Danny Cavanagh saapuu yleisön pyynnöstä keikalle Helsinkiin osana Pohjoismaihin suuntautuvaa semiakustista kiertuettaan. Elokuussa mies vieraili maassamme menestyksekkään minikiertueen merkeissä, ja 26.10. Danny palaa Semifinalin lavalle soittamaan niin Anatheman kuin omien suosikkibändiensä materiaalia vuosien varrelta. Elokuussa keikka myytiin loppuun ennätysvauhtia, joten kannattaa varata lippunsa ajoissa Tiketistä.

    Semifinalin keikalla lämmittelybändinä toimii tamperelainen Subaudition, joka julkaisi debyyttilevynsä The Scope kuluvan vuoden huhtikuussa saksalaisen Prophecy Productionsin kautta.

    ___
    Vanhaa topikkia ylös, oma lehmä on tottakai ojassa. Olettaisin kuitenkin, että täälläkin on monta, jotka olivat miehen elokuisen kiertueen keikoilla - ja myös niitä, jotka tuolloin keikat missasivat. Eli ei muuta kun paikkailemaan kolmen viikon päästä!

    Fastro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    siis mikskä tätä oikein sanotaan. (!!!?) tai monia muitaki. PA:ssa kutsutaan metalliks, ja sitähän se osittain on. mut kaikki "akustiset" kitarat sun muut epämetallius... tekeekö se metallista sitten progmetallia? musta niille pitäis ottaa eri kategoriat. Mut,, onhan muissaki genreissä metallia, kuten sinfonisessa (mitä vaan)(vaik ars nova), zeuhlissa (vaik.. joku), ja avantgardessa (vaik se henry cow joskus). ainakin synkkää ja sähköstä. riittävä kriteeri?

    no, tää on just ny mulla lainassa. ei iske oikein. onhan tuo sellasta kasvavaa, mutta vähän liian apaattista mulle, vaikka titenkin musa jotenkin toimii. en melkein sanoisi progressiivisekskaan... Mut nyt kyl puhun muistista, ja oon kuunnellu vaa pari kertaa levyn (ei oo kiinnostanu), mut yleensä iskee ekalla kerralla, jos sikseen tulee
    2 tähteä PA:han

    edit:mut täst progmetlst vois puhuu kyl omanki otsikon alla..

    edit2: no on tää sentää natural disaster -biisiä parempi levy