Huuhkain; Tarvo
k.p.tikka-ri kirjoitti noin 22 vuotta sitten (5 kommenttia)
HUUHKAIN
Their album consists of instrumental progressive rock with both symphonic and folk elements. It´s little known among collectors.
ALBUM:
TARVO.............1979 TOUCH
(Asbjörnsen - Scented Gardens Of The Mind)
Well,well,well.
Onkos teistä kukaan kuullot/nähnyt tuota levyä?
Minä olen. Itseasiassa se on monia teista varmaan lähempänä kuin luulettekaan: Kirjastossa, levy- tai varmimmin kasettihyllyssä. Olette vaan etsineet sitä väärästä kohtaa. Oikea osoite on hengellinen musiikki. Meikä keksi tämän tänä iltana Joutsenon kirjastossa. Levy /kassun kannessa lukee tosiaan HUUHKAIN TARVO.... Kansikuva viittaa progeen. Äänitysvuosi on 1978. Tekijä on Tarvo Laakso ja levyn nimi siis Huuhkain. Tyylilaji siis gospel. Instrumenttaalia progea... No onhan siinä oikeastaan sitäkin, eka biisi Kirkastus ja toiseksi viimeinen, Huuhkain 1... Folkkia... no, oikeastaan kantria. Progea... No eipä juuri. Onhan tuossa päntissä tietysti sähkökitara ja urut, jotka paikoitellen kuulostavat 70-lukulaiselta progevaikutteiselta rockilta, mutta melko yksinkertaisia sävellyksiä tässä kyllä on. Jeesus on kova jätkä. Mutta jokatapauksessa, tutustukaa ihmeessä, tiedätte enemmän....
Their album consists of instrumental progressive rock with both symphonic and folk elements. It´s little known among collectors.
ALBUM:
TARVO.............1979 TOUCH
(Asbjörnsen - Scented Gardens Of The Mind)
Well,well,well.
Onkos teistä kukaan kuullot/nähnyt tuota levyä?
Minä olen. Itseasiassa se on monia teista varmaan lähempänä kuin luulettekaan: Kirjastossa, levy- tai varmimmin kasettihyllyssä. Olette vaan etsineet sitä väärästä kohtaa. Oikea osoite on hengellinen musiikki. Meikä keksi tämän tänä iltana Joutsenon kirjastossa. Levy /kassun kannessa lukee tosiaan HUUHKAIN TARVO.... Kansikuva viittaa progeen. Äänitysvuosi on 1978. Tekijä on Tarvo Laakso ja levyn nimi siis Huuhkain. Tyylilaji siis gospel. Instrumenttaalia progea... No onhan siinä oikeastaan sitäkin, eka biisi Kirkastus ja toiseksi viimeinen, Huuhkain 1... Folkkia... no, oikeastaan kantria. Progea... No eipä juuri. Onhan tuossa päntissä tietysti sähkökitara ja urut, jotka paikoitellen kuulostavat 70-lukulaiselta progevaikutteiselta rockilta, mutta melko yksinkertaisia sävellyksiä tässä kyllä on. Jeesus on kova jätkä. Mutta jokatapauksessa, tutustukaa ihmeessä, tiedätte enemmän....
+/- saldo : 0 | Tweet
Heh - he
Jossain olen törmännyt tähän aiemminkin.
Pistinpä tilaukseen kirjastosta, varmaan aivan tajuton experiense.
Pitää hommata LSD:tä ja hankkia kirkkoonliittymispaperit jo valmiiksi ennen kuin levy saapuu:D
Terästä hyvä tikkari muistiasi. On tästä puhuttu monesti ennenkin. Levyllä on tosiaan vain 3-4 progehenkistä biisiä pari hyvääkin instrumentaali, mutta yli puolet on kantri/rokettirollia ja gospel tosiaan homman nimi.
Niin ja toinen vastaava moka Asbjörnillä on
Kahdet kasvot - Kummitus
Suomesta kyllä on löytynyt Kahdet kasvot niminenkin orkka, mutta se ei liity progeen edes tuon Kummituksen vertaa.
...niin ja se Karman progelevy, missä on Sweetin covereita suomeksi... Ja eihän tuo Yellown levykään kuulemma kovin progea ollut....
Enpä muista noita Huuhkain-keskusteluja... vieläkään.
Tarvo (Laakso) näkyy tehneen muitakin levyjä vuosien varrella, mitenhän progeja ne on? Joo ja mielessä kävi tuokin, että voishan gospel-jutuista löytyä Huuhkainta progempaakin kuultavaa, esmes mites toi Löytty? ...little known among collectors... jostakin syystä.
Pro-Fidellä oli kuulemma jonkulainen progevaihekin joskus...