Iluvatar mielipiteitä
Sami kirjoitti noin 22 vuotta sitten (3 kommenttia)
Kertokaapas gurut tietämättömälle mielipiteitä orkesterista nimeltä Iluvatar. Eli näkemys bändistä yleensä ja onko mikään kolmesta studio levystä ylitse muiden vai onko samaa huttua kaikki.
Itse olen mieltynyt Genesikseen ('71-'77) ja Marillioniin ('83-'95). Eli lähinnä suhteutettuna noihin mitä mieltä ollaan ?
Itse olen mieltynyt Genesikseen ('71-'77) ja Marillioniin ('83-'95). Eli lähinnä suhteutettuna noihin mitä mieltä ollaan ?
+/- saldo : 0 | Tweet
Childrenin joskus omistin. Muistaakseni musiikillisesti aika geneeristä, persoonatonta neo-progea.
Noin köyhillä eväillä ei taida guruksi päästä. :D
Edit: Five Fifteen! :cool:\n[Muokattu 20/11/2003 / Jimi]
Iluvatarilta omistan ainoastaan Childrenin, joka ei ole suosikkilevyjäni ole ollut muttei täysin ansioton. Jimin kanssa samaa mieltä siitä, että suht geneeristä neoprogea tämä on: hieman enemmän vanhemman Genesiksen kuin Marillionin suuntaan kallellaan, mutta esimerkiksi juuri kitaraosuudet ovat Marillion-tyylisiä (eli siis hieman raskaampia ja pinnalla kuin isolla G:llä). Soitto on aikaa hyvää (ainakin verrattuna joihinkin mannereurooppalaisiin neoprogeyrittäjiin), varsinkin rumpalilla ja kosketinsoittajalla, mutta vain parissa sävellyksessä on kunnon iskevyttä. Parhaiten toimii 12½-minuuttinen "The Final Stroke", mutta sekin on vähän hajanaisen oloinen ja sisältää pari hyvää sooloa, jotka tuntuvat päälleliimatuilta. Vokalisti on aika huvittava: kuvittele miltä kuulostaisi, jos Jon Anderson imitoisi Fishiä. Ei onneton inisijä niin kuin monet Fish-kloonit, mutta vähän vaikea ottaa tosissaan.
Kaiken kaikkiaan siis tämän levyn perusteella bändi ei pärjää kummallekaan suosikeistasi. Huonompiakin neoprogeilijoita löytyy, mutta niin myös parempia.
Guru vetäytyy nyt tajunnan korkeammille taajuksille, mutta ottaa edelleen lahjoituksina vastaan viihde-elektroniikkaa, lomaosakkeita tai auliita neitsyitä (ei pintaviallisia kappaleita, kiitos). :D
Minun vastaukseni siis. Kirjauduin kyllä sisään, mutta viesti lähti jostain syystä anonyyminä.