Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Musan kuuntelu ja talouden muut asukkaat

Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten (29 kommenttia)
Pistetääs ihan oma otsikko. Onko levyjen kuuntelu/hankinta aiheuttanut riitaa kotioloissa? Mitä jos kumppani ei siedä progea? Mikä neuvoksi? Kuulokkeet käyttöön?

+/- saldo : 0 |

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Janus kirjoitti 26/11/2003 klo 13:09: Mitä jos kumppani ei siedä progea? Mikä neuvoksi?

    Ainahan se voi majoittua kellarikomeroon.

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Levyjen keräily on miehen pyhä velvollisuus! Kunnollinen levykokoelma on ainut pysyvä ja järkevä asia tässä maailmassa. Jos kukaan ei kasaa ja järjestele levyjä, niin entropia voittaa!!

    Astro kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lazer kirjoitti 26/11/2003 klo 12:15:
    Janus kirjoitti 26/11/2003 klo 13:09: Mitä jos kumppani ei siedä progea? Mikä neuvoksi?

    Ainahan se voi majoittua kellarikomeroon.


    Mut kun se on jo täynnä levyjä...;)

    Astro kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D kirjoitti 26/11/2003 klo 12:53: Levyjen keräily on miehen pyhä velvollisuus! Kunnollinen levykokoelma on ainut pysyvä ja järkevä asia tässä maailmassa. Jos kukaan ei kasaa ja järjestele levyjä, niin entropia voittaa!!


    Olen täysin samaa mieltä! Pieniä kompromisseja täytyy tietysti tehdä asuinkumppanin kanssa... Itse asiassa mä kuuntelen nykyään oikeestaan himassa ilman luureja musaa vain ollessani yksin. Vituttaa, mutta minkäs teet. Onneksi voi kuunnella luureilla, ja MD:tä duunimatkoilla!

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tyttöystävältä vannotin ennalta lupauksen, että minun musiikin kuunteluun ei sitten puututa kun muutetaan yhteen. Ihan hyvin on toiminut käytännössäkin. :D Ja kyllä hän joistain bändeistä jopa pitää.

    YrjöAlkio kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    soitan muka liian kovaa.

    joge kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ilmeisesti musiikin kuuntelu taitaa olla asia miks nykyään asun yksin.. Eli ilmeisen myönteisesti mun musiikkimakuun suhtauduttiin.

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei nyt liity tähän mitään, mutta haluan avautua. Tutkailin äsken koulukaverit sivustoa ja huomasin, että eräs jamppa kehui cd-kokoelmansa ylittäneen jo 400: rajan. Älä helvetissä! Kovan luokan kerääjä... (anteeksi kaikille)

    waka/jawaka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    400 levyä on varmasti iso kokoelma monenkin ihmisen mielestä. Ja jos tuo 400 levyn rajapyykin saavuttaminen hänestä tuntuu kovalta jutulta, niin hittoako sinä tai minä sitä menemme ruotimaan. Jos kehuu ostaneensa 2,2-litraisen Saabin, niin en minä mene kehumaan omistavani kuusilitraisen jenkin. :P

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toisaalta ihmisen on hyvä tietää missä mennään. Täälläkin on heppuja kuten Hezzu, joilla oli 400 levyä jo kolme-vuotiaana. Jos joku ilkamoi hypäneensä pituutta aktiiviaikoinaan neljä metriä, niin kyllä sille voi huomauttaa, ettei se nyt niin kova juttu ole. Ja jos kehuu ostaneensa Saabin, niin siitä voi tehdä jo ihan tarpeeksi johtopäätöksiä.

    waka/jawaka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minua taas etovat yli kaiken ihmiset, jotka ovat mitätöimässä toisten riemunaiheta toteamuksella "ei tuo oikeasti ole mikään saavutus". Toisaalta olen tämän lyhyehkönkin palstatuttavuuden jälkeen huomannut, että tuollainen mitätöinti taitaa sopia persoonallesi kuin nenä päähän. Meitä on moneen lähtöön.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lazer kirjoitti 26/11/2003 klo 22:14: Toisaalta ihmisen on hyvä tietää missä mennään. Täälläkin on heppuja kuten Hezzu, joilla oli 400 levyä jo kolme-vuotiaana.


    Ei pijä paikkaansa, tuollon mulla ei oo ollu ees yhtään kasettia :D

    didja kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä ainakin kartutan levykokoelmaani turhia paineita ottamatta omien resurssieni mukaan, köyhällä ei yksinkertaisesti ole varaa ostaa määrättömästi levyjä. Tuntuu jo nyt, että kaikkea ostamaansa ei ehdi kunnolla kuunnella. Ei sekään ole hyvä homma jos pakkomielteessä haalii mielettömästi levyjä, eikä edes kunnolla kuuntele niitä.

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Waka/jawaka: Tässä pitää tehdä myös ero sen välillä, että leiskuu 400 levyllään kuin kukkulan kuningas ja sen että iloitsee juuri saavuttamastaan rajapyykistä. Jälkimmäinen on ok, eikä siihen ole mitään sanomista. Pituushypyssäkin on toki hienoa iloita, jos on saanut uuden ennätyksen ja näinpäin pois, mutta jos vuosien jälkeenkin joka ilta baarissa leiskuu saaavutuksistaan niin kyllä kaverin voi laittaa ojennukseen. Edellinen kärjistys. Musta tuntuu, että sulla on perustelut heikossa, kun keskustelun alkumetreillä joudut tuvautumaan persoonani osoitteluun. Jos olen sinusta egoistinen mulkku, eihän se tähän liity millään tavalla.

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso kirjoitti 26/11/2003 klo 15:20: Tyttöystävältä vannotin ennalta lupauksen, että minun musiikin kuunteluun ei sitten puututa kun muutetaan yhteen.

    No mitäs itse jouduit lupaamaan?

    waka/jawaka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lazer:

    Puhuit itsesi pussiin. Juuri saavutetusta rajapyykistä iloitseminen on mielestäsi ok eikä siihen ole mitään sanomista, mutta silti tulet Palasokeriin purkamaan sydäntäsi sen takia, että joku iloitsee koulukaverit.comissa levymääränsä humpsahtamista 400 kappaleen yli. Pientä ristiriittaa ilmassa?

    Mutta eiköhän tämä riitä tästä aiheesta, jottei Fight Club kutsuisi. Jatketaan kukin tahollamme kanssaihmisten mollaamista - ja mieluiten selän takan - sen sijasta, että keskittyisimme omiin tekemisiimme. Se kun on kivaa ja helppoa.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Janus kirjoitti 27/11/2003 klo 13:30:
    No mitäs itse jouduit lupaamaan?


    En muistaakseni mitään.

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pussista voi aina puhua itsensä myös ulos. En nyt muista sanamuotoa, mutta ei siitä sellaista kuvaa saanut, että just äsken oli kaupasta haettu 400:s levy. Ennemminkin semmoinen tunnelma, että tyyppi on tunnettu kavereidensa keskuudessa hc-musaharrastajana ja nyt ilmoittaa, että fuck nyt mulla on jo 400 levyä ja teillä muilla 4. Ja noi elämäntilakuvauksethan tuolla pysyy aika stabiileina eli se on vähän eri juttu kuin ilmoittaa vaikka tällaisella foorumilla, että jee ostin 400:nnen levyn. Kaiken tämän jälkeen huomautan kuitenkin, että pidin kyseistä tyypistä. (imperfekti koska en ole nähnyt aikapäiviin, ei siksi että tämän jutun jälkeen en enää pitäisi)

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No joo.\n[Muokattu 27/11/2003 / Jimi]

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]Lazer kirjoitti 27/11/2003 klo 14:03: Ennemminkin semmoinen tunnelma, että tyyppi on tunnettu kavereidensa keskuudessa hc-musaharrastajana ja nyt ilmoittaa, että fuck nyt mulla on jo 400 levyä ja teillä muilla 4.


    In the land of the blind the man with one eye is a king. :D\n[Muokattu 27/11/2003 / Jimi]

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jimi kirjoitti 27/11/2003 klo 14:39: No joo.

    [Muokattu 27/11/2003 / Jimi]


    Miten tuollaisen viestin voi mokata? :D

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Veikkaisin, että Jimi paljasti siinä vapaamuurareiden suuret salaisuudet, mutta tulikin toisiin aatoksiin.

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso kirjoitti 27/11/2003 klo 15:26: Miten tuollaisen viestin voi mokata? :D


    Alkuperäinen oli copy/paste suurten viisausten kirjasta. Siinä oli kuitenkin kirjoitusvirhe, jota aloin korjaamaan Quotella ja näin viesti tuli kahteen kertaan -- ensimmäinen kirjoitusvirheellä ja toinen korjattuna. Muokkasin sitten ensimmäisestä viestistä informatiivisemman. :P

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pääasia että asia tuli selväksi!

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuuntelumahdollisuudet omalla parhaalla stereolla rajoitetut, teevee tai pelit aina auki. Mulla on makuuhuoneessamme toinen, pienempi stereo, joka soittaa myös DVDn äänen.

    Lapset joskus pyytävät jotain CDtä kuulla. Teen yleensä heti kopion jos se niitä kiinnostaa. Muuten kaikki katoaisi, menisi sekaisin.

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Janus kirjoitti 26/11/2003 klo 13:09: Pistetääs ihan oma otsikko. Onko levyjen kuuntelu/hankinta aiheuttanut riitaa kotioloissa? Mitä jos kumppani ei siedä progea? Mikä neuvoksi? Kuulokkeet käyttöön?


    Keskustellaksemme myös otsikon aiheesta: Minä käyn kotona ruokatunnilla ja yksin ollessani mulla on tapana luukutella jotain kivaa bobaa siinä ruokaillessa, yleensä jotain uutta. No, kaikki loppuu, kun Kati tulee kotiin: "Laita hiljempaa tuo renkutus!" Aivan kuin ei itse voisi käydä kääntämässä volyymistä... Sama juttu iltaisin. Eli siis yksinollessa kotistereoilla voi soittaa, ei muuten. Katsokaas, kun Kati ei ymmärrä hyvän musiikin päälle ;)

    Mutta autossa saan itsekseni kuunnella miten huvittaa ;) Pääasiassa autossa kuuntelenkin, nyt on vaan ajokilometrit vähentyneet 55k:sta neljänkymmennen hujakoihin vuodessa, joten kuuntelua tulee vähemmän.

    Kuulokekuuntelua en harrasta yhtään.

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jostain ihmeellisestä syytä sellaisia artisteja kuin 666 Volt Pattery Noise ja COCK ESP tulee kuunneltua kuulokkeilla.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sunkka kirjoitti 27/11/2003 klo 12:20:
    Janus kirjoitti 26/11/2003 klo 13:09: Pistetääs ihan oma otsikko. Onko levyjen kuuntelu/hankinta aiheuttanut riitaa kotioloissa? Mitä jos kumppani ei siedä progea? Mikä neuvoksi? Kuulokkeet käyttöön?


    Mutta autossa saan itsekseni kuunnella miten huvittaa ;) Pääasiassa autossa kuuntelenkin, nyt on vaan ajokilometrit vähentyneet 55k:sta neljänkymmennen hujakoihin vuodessa, joten kuuntelua tulee vähemmän.

    Kuulokekuuntelua en harrasta yhtään.


    Joo, apljon autossa, mutta kaikki ei käy, osa nukuttaa.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sunkka kirjoitti 27/11/2003 klo 12:20:
    Janus kirjoitti 26/11/2003 klo 13:09: Pistetääs ihan oma otsikko. Onko levyjen kuuntelu/hankinta aiheuttanut riitaa kotioloissa? Mitä jos kumppani ei siedä progea? Mikä neuvoksi? Kuulokkeet käyttöön?


    Mutta autossa saan itsekseni kuunnella miten huvittaa ;) Pääasiassa autossa kuuntelenkin, nyt on vaan ajokilometrit vähentyneet 55k:sta neljänkymmennen hujakoihin vuodessa, joten kuuntelua tulee vähemmän.

    Kuulokekuuntelua en harrasta yhtään.


    Joo, paljon autossa, mutta kaikki ei käy, osa nukuttaa.