Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Patto

zen kirjoitti noin 22 vuotta sitten (6 kommenttia)
Löysin isäni levykätköistä Patton levyn. Ilmeisesti kyseessä on heidän debyyttilevynsä Patto. Keltainen kansi, jossa on punaisella sellainen irvistävä mies.
Levy kuulostaa mallikkaan hyvältä, joten haluasin udella vähän tietoja kyseisestä bändistä.\n[Muokattu 27/11/2003 / zen]

+/- saldo : 0 |

Pekka kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuo on bändin eka levy, ilmestyi Vertigolla 1970. Jos tykkäsit, niin hommaa ihmeessä kakkoslevy Hold Your Fire (1971). Yhtä hyvä, ellei parempikin. Kaksi ekaa on julkaistu hiljattain uudestaan Akarman toimesta vinyylinä ja cd:nä.
    Kolmas levy Roll 'Em, Smoke *em, Put Another Line Out (1972) sisälsi enemmän bändin kahjompaa puolta, mitä he ilmeisesti livenä enemmän harrastivat, mutta hetkensä tälläkin on. Oma cd:ni on Edselin painos vuodelta 1995, saattaa vielä löytää jostain.
    Akarma julkaisi myös aikoinaan julkaisematta jääneen Monkey's Bum albumin (1973), mutta se on masteroitu joltain huonolta kasetilta ja soundi on sen mukainen. Muutamia hyviä biisejä silläkin.
    Patton esiaste oli Timebox, joka oli enemmän tuollainen psych/pop -bändi. Bändin tuotanto on saatavana yhdellä cd:llä, jota en ole kuullut. Hezzu?;)

Patton hajottua kitaristi Ollie Halsall soitti Tempestissä ja Kevin Ayersin bändissä sekä laulaja Mike Patton kanssa perustamassaan Boxerissa. Ollie kuoli vuonna 1990, Mike Patto taasen jo 1979.
    Rumpali "Admiral" John Halsey soitti mm. Roy Harperin bändissä ja oli Ringona Beatles -aprodiassa The Rutles.

Loistobändi, ja Ollie Halsall on yksi parhaista kitaristeista kautta aikojen.

Hezzu kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pekka kirjoitti 27/11/2003 klo 22:39: Patton esiaste oli Timebox, joka oli enemmän tuollainen psych/pop -bändi. Bändin tuotanto on saatavana yhdellä cd:llä, jota en ole kuullut. Hezzu?;)

Mulla on tuota yhen biisin verran jollalin psykekokoelmalla ja oli tarkotus hommata se levykin, mutta on vaan jotenki unohtunu :o

Jimi kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulla on tuo Timeboxin The Deram Anthology. Ihan mukava poppilevy, mutta itse suosin Pattoa.

http://members.aol.com/PattoFan/tb_deramcd.htm

Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla oli Timebox lainassa, ei mielestäni kovin erikoinen.

Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, mites tuo Boxer? Olihan se jonkunlainen köyhän miehen superbändi, kun mukana oli Patto -miesten lisäksi bassossa ex- VDGG Keith "Not For Keith" Ellis ja rummuissa Jeff Beckin kanssa soittanut Tony Newman. Kuulemma aika suoraa rockia, mutta Halsallin kitarointia nyt ei koskaan kuule liikaa.

Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, mites tuo Boxer?[/quote]

Tuollaista tuli kirjoitettua, kun asia tuli viimeksi esille:

[quote]Boxerilta olen kuullut vain Absolutelyn, jolla Halsall ei ole mukana. Kitarassa aika tuntematon Adrian Fisher, joka soittaa myös parilla Sparksin levyllä. Muistikuvani mukaan Absolutely on aika generistä rockia.