Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Magma/Fusion

apazuzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten (19 kommenttia)
Onko kellään tietoa tästä.
Magma (fusion) Fusion (aside project with lockwood, top, vander, widemann, near magma style)

Millon tehty, tyyli?


+/- saldo : 0 |

    Lazer kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Löytyypi hyllystä, jotain 83-84. Tyli synkkä fuusio. Voin tutkia lisää tietoa, jos jaksan kaivaa vinyylin esiin joskus. Kelpo levy.

    apazuzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oon hommaamassa vinyylinä, 2 eri versiota tarjolla
    toinen 18€ ja toinen ferrari kanneella(mitä mahtaa tarkoittaa?) 20€
    Kuka julkaissut alkuperäisen vinyylin?

    Lazer kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Löyty suht iisisti. Mulla on ferrari-kantinen, keltainen tausta. 1981 Disques JMS. gnosis listaa Fusionilta vain Paris 80 nimisen levyn vuodelta 1980. En tiedä onko se sama. Tässä lukee vain Fusion ja alla Lockwood Top Vander Widemann. A-puolella yks biisi b-puolella kolme. Hämärästi muistelen b:tä paremmaksi. Maksoin muistaakseni 30 mk. (Nin 1980 tämä ei voi olla, kun tuossa lukee, että recorded August 81)

    apazuzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Maksoin muistaakseni 30 mk


    Lucky BASTARD!

    Joo ferrari kannellinen lähtee tilauksee jos se on hyväkuntoinen.

    Samalla tulee
    Magma Retrospective vol 1 & 2
    Mythos Dreamlab
    Honeyelk Stoyz Vi Dozévéloy

    Pekka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Omistin joskus, muistaakseni julkaistu 1981. Aika synkeää jamittelua ja pettymys oli. Top varsinkin, miehen soundista ei ollut kuin muisto jäljellä ja hän *släppäsi*!:o:D
    Mielenkiintoisin seikka levyssä oli Christian Vanderin Ferrari -haalarin alta tursottavat rintakarvat.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaikea uskoa, että Magman musiikilla osteltaisiin Ferrareita... :D

    apazuzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    *släppäsi*!



    Tämä on vissiin basisti termejä ja oon joskus ennenki kuullu mutta en ole ihan varma mitä tarkoittaa.

    Voisitko valistaa tyhmempää?

    apazuzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Honeyelk Stoyz Vi Dozévéloy


    Oisko kellään omakohtaista kuulo havaintoa tästä.
    Tämmösiä arvionteja olen lukenut "lähellä Magma tyyliä mutta kevyempää" ja "aivan kuin Van Der Graaf Generator soittas jatzia" onko näin? niin ja synkkä mikä on aina+++

    Pekka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Löytyi merkki nimeltä Utopic Records ja sieltä pari otsikon alle sopivaa levyä:

    Fusion Paris 80

    Näytteiden perusteella kuulosti hieman munakkaammalta kuin studiolevy. Soittavat näköjään Tony Williamsin "Believe It" levyltä tuttua Holdsworthin biisiä "Fred".

    VanderTop Paris 76

    Joku väliaikainen Magma kokoonpano Üdü Wüdü -ajoilta, mielenkiintoiselta vaikuttaa.

    Jimi kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Didier Lockwood Helsingin Kaivopuistossa joskus 80-luvulla. Kamerassa m/v-filmiä. Kuka muistaa olleensa paikalla?




    apazuzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Löytyi merkki nimeltä Utopic Records ja sieltä pari otsikon alle sopivaa levyä:

    Fusion Paris 80

    Näytteiden perusteella kuulosti hieman munakkaammalta kuin studiolevy. Soittavat näköjään Tony Williamsin "Believe It" levyltä tuttua Holdsworthin biisiä "Fred".

    VanderTop Paris 76

    Joku väliaikainen Magma kokoonpano Üdü Wüdü -ajoilta, mielenkiintoiselta vaikuttaa.


    Jep, Utopic on Janik Topin oma merkki.Topin soolot pitäs hommata ehdottomasti, mulla on vain yks 7"

    Pekka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Jep, Utopic on Janik Topin oma merkki.Topin soolot pitäs hommata ehdottomasti, mulla on vain yks 7"


    Eli siis se "Epithecanthropus mikä se nyt olikaan" sinkku? Kun tuota Utopicin sivua tarkemmin katselin, niin siellähän oli muitakin mielenkiintoisia kuin nuo kaksi mainitsemaani. Onkos kukaan nähnyt noita myynnissä esim. tsadin kaupoissa?

    päviöniitto kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    *släppäsi*!



    Tämä on vissiin basisti termejä ja oon joskus ennenki kuullu mutta en ole ihan varma mitä tarkoittaa.

    Voisitko valistaa tyhmempää?


    Peukutti!

    Lobotomix kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko kellään tietoa tästä.
    Magma (fusion) Fusion (aside project with lockwood, top, vander, widemann, near magma style)

    Millon tehty, tyyli?


    Muistaakseni yhtä huono levy kuin on nimi ja kansi korneja. On lojunut kymmenisen vuotta hyllyssä, kerran taisin kuunnella ostamisen jälkeen kuunnella.

    apazuzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Fusion, hyvää sitä itteään.
    Janik Top : Viva Utopia 7" utopia records 1975 Täyttä Magmaa ja koko Magma kokoonpano mukana.

    didja kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuo VanderTop : Paris 76 on hyvä levy, tykkäsin siitä ehkä enemmänkin, kuin saman ajan Magmasta. Vaikka samankaltaista shittiä ne kyllä kaikki on, Magma on välillä terästä, mutta usein ei jaksa kuunnella.

    Lockwood, Top, Vander, Widemann -Fusion löytyy myös hyllystä, kerran olen kuunnellut, osaksi hyvää, jostain biisistä tuli Ritari Ässän tunnusmusiikki mieleen :D Ehkä sen jaksaa vielä joskus kuunnella uudestaankin.

    didja kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja vielä...

    Kannattaa hommata jostain käsiinsä saman levymerkin julkaisu:
    -UTOPIC SPORADIC ORCHESTRA : Nancy 1975
    , se on varmaan parasta Zeuhlia mitä olen kuullut, kerrassaan maanista vääntöä!

    Pekka kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Janik Top : Viva Utopia 7" utopia records 1975 Täyttä Magmaa ja koko Magma kokoonpano mukana.


    Hommasin Jannick Topin "Soleil D'Ork" kokoelman ja siinä olevat biisit "Utopia Viva" ja "Epithecantropus erectus" basisti on soittanut yksin rumpali Jean Schultesin avustamana. Oisko sitten eri versioita kuin tuolla sinkulla?

    Levyltä löytyy 9'28 pitkä versio Magman sinkkubiisistä "Mekanik Machine", jautaa. 8)

    apazuzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eri versiot on sinkulla ja Topin omalla levyllä.
    Eikös Mekanik Machine ollut demo versio tällä kyseisellä levyllä.