Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

APHRODITE'S CHILD

sirpapii kirjoitti noin 21 vuotta sitten (30 kommenttia)
Minne ovat kunnon progeihmiset unohtaneet sellaisen suuren klassikon, kuin kreikkalaisen APHRODITE'S CHILDin? Keyboardisti Vangelis Papathanassiou on varmaan joillekin tuttu, puhumattakaan vokalisti Demis Roussoseksta.

666 on ihan jees, mutta onko tämä foorumi tarkoitettu vain nykyprogeisteille? Eikö enää vanhaa kunnon kreikkalaisprogea muista kukaan?

Tottakai Vangeliksen monikin muistaa esim. Chariots of Fire vuodelta 1981, mutta kukas muistaa esim. 70-luvun alusta biisin Rain and Tears?

+/- saldo : 0 |

Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    666 on ihan jees, mutta onko tämä foorumi tarkoitettu vain nykyprogeisteille?

Tämä foorumi on tarkoitettu kaikenlaisesta musiikista puhumiseen. Näin olen ymmärtänyt ma.

666 on ollut ostoslistalla pitkään, kiinnostais varsinkin originaalipainos spiral -etiketeillä. Mutta tulen levyn jokatapauksessa ostamaan!:D

Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    666 on ollut ostoslistalla pitkään, kiinnostais varsinkin originaalipainos spiral -etiketeillä.

En tiedä, sisältyikö tuohon lauseeseen jo oletus, että on myös 70-lukulainen painos ilman spiral-etikettiä, mutta sellainen on siis olemassa. Kaipa se on 2. painos; olen myynyt oman vinyyliversion pois, joten en pääse tutkimaan asiaa. Hyllyssä on tietenkin korvaava CD-versio, sillä levyhän on loistava.

sirpapii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pekka kirjoitti 3/12/2003 klo 22:28:
    666 on ihan jees, mutta onko tämä foorumi tarkoitettu vain nykyprogeisteille?

Tämä foorumi on tarkoitettu kaikenlaisesta musiikista puhumiseen. Näin olen ymmärtänyt ma.

666 on ollut ostoslistalla pitkään, kiinnostais varsinkin originaalipainos spiral -etiketeillä. Mutta tulen levyn jokatapauksessa ostamaan!:D

Minulla itellä oli se pitkään hakusessa, mutta reissattuani 750cc Suznalla ympäri Eurooppaa, löysin sen Ateenasta. Siitä en (enkä monesta muustakaan orggiksesta) luovu.

Kiva kuulla, että joku toinenkin ihminen on kiinnostunut Aphroditesta.

Doc.B.D kirjoitti 3/12/2003 klo 22:43:
    666 on ollut ostoslistalla pitkään, kiinnostais varsinkin originaalipainos spiral -etiketeillä.

En tiedä, sisältyikö tuohon lauseeseen jo oletus, että on myös 70-lukulainen painos ilman spiral-etikettiä, mutta sellainen on siis olemassa. Kaipa se on 2. painos; olen myynyt oman vinyyliversion pois, joten en pääse tutkimaan asiaa. Hyllyssä on tietenkin korvaava CD-versio, sillä levyhän on loistava.

Jees jees! Kyllä se lause käsittää myös sanan Spiral. En kyllä ymmärrä, kuinka voit (tai jos se oli sulla 2. painos?), voit hävittää noin hyvän vinyylin, koska mulla on myös sama CD-versiona, mutta saundit ei vastaa sitä ainoaa ja oikeaa.

Eiköhän tuosta ole olemassa Spaceship -etiketillä varustettu versio. Ja milläs toi itseasiassa Kreikassa ilmestyi, Phillipsilläkö?
    Hatunnostot Phonogramille, että ovat ylipäätään julkaisseet levyn cd:nä!

jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    koska mulla on myös sama CD-versiona, mutta saundit ei vastaa sitä ainoaa ja oikeaa.

Onkos noissa isokin ero olemassa meinaan jos on niin sitten pitää miettiä vinyyliversion hankkimista.

Pekka kirjoitti 3/12/2003 klo 22:53:

Eiköhän tuosta ole olemassa Spaceship -etiketillä varustettu versio. Ja milläs toi itseasiassa Kreikassa ilmestyi, Phillipsilläkö?

Hienoa Pekka! Pääsit asian ytimeen. Spiral on jotain muuta kuin tarkoittamani. Olen kuitenin vasta aloittelija tällä foorumilla, joten suonette mulle anteeksi omat virheeni, painan liian nopeasti Lähetä vastaus-painiketta. Spaceship on se ainut ja oikea.

Jos en ole aivan väärässä, niin aiemmat levyt julkaistiin Philipsille.

On tosiaankin, kuten mainitsit, Phonogramin CD-julkaisu oukkidoukki.

jusu kirjoitti 3/12/2003 klo 23:02:
    koska mulla on myös sama CD-versiona, mutta saundit ei vastaa sitä ainoaa ja oikeaa.

Onkos noissa isokin ero olemassa meinaan jos on niin sitten pitää miettiä vinyyliversion hankkimista.

Mietipäs asiaa: jos menet kaupasta ostamaan litran maitoa, ostatko Valion, vai onko sama, vaikka ois Indokiinasta tuotettua?

Sama koskee myös vinyylejä: onko sama, ostatko orggiksen, vai made in russian version?

Joku voi sijoittaa rahaa alkuperäiseen, koska se on niin tärkeä ja rakas, eikä siitä luovu. Toinen ostaa halvan CD:n tilalle, eikä kuitenkaan saa koskaan sitä alkuperäistä saundia millään mixerillä kuulumaan.

Ja niitä 70-luvulla kierrettyjä ja katsottuja livejä voi muistella vain rakkaudella.

Pekka kirjoitti 3/12/2003 klo 22:53:

Phono.. tarkoitat varmaan Polygram. :)

Ja mulla oli tosiaan 2. painos aikoinaan.

Doc.B.D kirjoitti 3/12/2003 klo 23:24:
    Phono.. tarkoitat varmaan Polygram. :)

Ja mulla oli tosiaan 2. painos aikoinaan.

No oikeastaan molempia, sillä esim. Gentle Giantin Vertigo -cd:issä lukee sekä Phonogram ja Polygram. Onkos nyt niin, että Phonogram on Polygramin alamerkki ja Vertigot, Phillipsit, Polydorit ovat sitten näitten merkkejä? Ääh, menee jo liian anorakkiosastolle...:D Se on kuitenkin selvää, että suuri ja mahtava Universal omistaa nuo kaikki nykyisin!

Spinal Tapin levymerkki oli muuten Polymer Records!:D

Ja vielä noista Spiral Vertigoista ja Spaceship Vertigoista: Englannissa viimeiset levyt Spiral -etiketillä (siis se missä toinen puoli on pelkästään tuota Vertigon logoa) julkaistiin joskus 1973 paikkeilla, mutta muissa maissa etikettiä käytettiin pidempään.

Tästä saisikin triviaa: mikä oli viimeinen Spiral Vertigo UK-julkaisu ja kuka suunnitteli Spaceship -logon?:P:o

Uh-oh...

Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pekka kirjoitti 3/12/2003 klo 23:41:
    Tästä saisikin triviaa: mikä oli viimeinen Spiral Vertigo UK-julkaisu ja kuka suunnitteli Spaceship -logon?:P:o

Olikohan Manfred Mann's Earth Bandin Messin' ? Logon suunnittelijan vois melkein arvata mutta tohinkohan veikata jos menee väärin? Dean?

Hezzu kirjoitti 3/12/2003 klo 23:55:

Olikohan Manfred Mann's Earth Bandin Messin' ? Logon suunnittelijan vois melkein arvata mutta tohinkohan veikata jos menee väärin? Dean?

Roger Dean on oikein, mutta enhän minä nyt nyt tuota viimeistä Spiraalia tiedä...;) Messin' saattas olla aika lähellä, eiköhän tuo netistä löydy jostain.

Metallican "Black Albumissa" oli muuten Spiraalietiketit vuonna 1991!

Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pekka kirjoitti 4.12.2003 klo 00:03:
    Hezzu kirjoitti 3/12/2003 klo 23:55:

Roger Dean on oikein, mutta enhän minä nyt nyt tuota viimeistä Spiraalia tiedä...;) Messin' saattas olla aika lähellä, eiköhän tuo netistä löydy jostain.

Metallican "Black Albumissa" oli muuten Spiraalietiketit vuonna 1991!

Lucifers friendin I´m Just A Rock`n` roll singer ilmesty spiraalilla v.-73 saattoi olla viimeisimpiä julkaisuja! tästä täytyy ottaa selvää! Tilasin levyn cd:nä just Onista! TV: BOOGIE(joka ei kiireissään taas rekisteröityny)

Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Anonyymi kirjoitti 4/12/2003 klo 00:13:
    Lucifers friendin I´m Just A Rock`n` roll singer ilmesty spiraalilla v.-73 saattoi olla viimeisimpiä julkaisuja!

Mutta tuskin oli UK-julkaisu ;)

Boogie kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hezzu kirjoitti 4/12/2003 klo 00:38:
    Anonyymi kirjoitti 4/12/2003 klo 00:13:
    Lucifers friendin I´m Just A Rock`n` roll singer ilmesty spiraalilla v.-73 saattoi olla viimeisimpiä julkaisuja!

Mutta tuskin oli UK-julkaisu ;)

Joo! mut sitten tuli väärinkäsitys, mitenkä kauan spiraalia yleensäkin sit painettiin??

apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla löytyy tällä hetkellä kumpikin vertigo versio SPIRAL ja SPACESHIP mutta ei kauan, spaceship on huudossa ja menossa!
    666 oli aikoinaan ensimmäisiä spaceship julkaisuja.

Ennen 666:tä julkaistu It´s Five O´clock on hyvää psych poppia.

Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ottamatta kantaa näihin etikettiasioihin niin muistaakseni 666 on aika epätasainen levy. Osa kappaleista on todella mainioita, mutta osa ei sitten kolahda olleenkaan. Enpä ole kyllä kokonaan kuullut levyä vuosiin joten kertaus olisi varmaan paikallaan.

Ei se mikään epätasainen ole, mutta siinä on sen verran psykea mukana että Kcrimsolle ei välttämättä kolahda. :)

Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    666 taitaa olla tätä guilty pleasure -osastoa. :) Muistaakseni kyllä pidin tästä, on tuo jollain kassulla. Täytyy kaivaa se esiin joku päivä ja kuunnella.

didja kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ihan kuuntelukelpoinen levy on, mutta epätasaisuus vallitsee minunkin mielestäni. En nyt aivan kiistattoman klassikkolevyn statusta myönnä. Pieni pilke silmäkulmassa sitä kuuntelee oikein mielellään. Mites siinä yhdessä biisissä lauletaankaan?: "The leading horse is white, the second horse is red, etc....", värikkäitä hevosia, ei tätä voi ottaa vakavissaan;)

Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    värikkäitä hevosia + Four Horsemenin kitarasoolo on paras mitä ikinä kuultu,fuckin goot.

Mites siinä yhdessä biisissä lauletaankaan?: "The leading horse is white, the second horse is red, etc....", värikkäitä hevosia, ei tätä voi ottaa vakavissaan;)

Täytyy tietysti ottaa huomioon mikä on ollut tekstin lähde...

didja kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Raamattuko se?... en ole perehtynyt levyn syntyhistoriaan sen tarkemmin.

Kai kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse en kauheasti välitä psykestä, mutta 666 on kyllä ihan mainio levy, monipuolinen ja värikäs - mutta ei turhan vakavalla naamalla kuunneltavaksi. Jotkut "biisit" olisivat yksittäisinä turhia, mutta toimivat kokonaisuudessa aika hyvin - koska eivät yleensä kestä turha pitkään. Huonommillaan levy onkin juuri kakkoskiekolla: se pitkitetty montaasi "All the Seats Were Occupied" (?) pätkii paikoitellen ja tuo levyn kuuluisin ja juhlituin hetki, Irine Papaksen "orkku-otto", voisi olla vitsinä hieman lyhyempikin. Kyllä tästä kuitenkin pitää - ja ihan CD:nä vain.

Vangeliksen soolotuotannon alkupäässähän Earth on vielä pitkälti kiinni Aphrodite's Childin soundissa, koska osalla kappaleista on mukana bändikavereita ja yksi on jopa kitaristi Kolouriksen kirjoittama. Muutenkin tuo on yksi Vangeliksen parempia levytyksiä.

Vangeliksen soolotuotannon alkupäässähän Earth on vielä pitkälti kiinni Aphrodite's Childin soundissa, koska osalla kappaleista on mukana bändikavereita ja yksi on jopa kitaristi Kolouriksen kirjoittama. Muutenkin tuo on yksi Vangeliksen parempia levytyksiä.

Tuota en ole kuullut, mutta eka levy The Dragon on aika jännä. Sekin poikkeaa Vangeliksen myöhemmästä tuotannosta.

Astro kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sain viime vuonna appivanhemmilta alkup. painoksen Demis Roussoksen ekasta soolosta, ja täytyy sanoa, että sekin on hiton hyvä! Tietääkö kukaan, menikö äijä jo sen jälkeen perheenäitin viihdytysosastolle?

Astro kirjoitti 4/12/2003 klo 11:58: Sain viime vuonna appivanhemmilta alkup. painoksen Demis Roussoksen ekasta soolosta, ja täytyy sanoa, että sekin on hiton hyvä! Tietääkö kukaan, menikö äijä jo sen jälkeen perheenäitin viihdytysosastolle?

Kolouris esiintyy tuonkin levyn krediiteissä.

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=UIDCASS70311250614432141&sql=Azl08b5f4nsqa

Boogie kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on kovasti ollu hakusessa End of the World ja I´s five o´ clock.Ovat All Music Guiden väittämän mukaan julkaisseet ennen näitä lp:t Aphrodites Child(-68) ja Rain And Tears(-68), muttei tietoja näistä levytyksistä sitten kummemmin löydykään, rain and tears-hittihän on kyllä sisällytetty End of the Worldille, vähän epäilyttää näiden levyjen julkaisu(jos ei sitten ole Kreikkalaisia importteja olleet)???:o

Tuolla Boogiella ja muillekin tietoa bändin cd -julkaisuista:

[u:2732928d13]http://www.koert.com/data/ac.htm[/u:2732928d13]

Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    sirpapii kirjoitti 3/12/2003 klo 23:03:
    Hienoa Pekka! Pääsit asian ytimeen. Spiral on jotain muuta kuin tarkoittamani. Spaceship on se ainut ja oikea.
    Jos en ole aivan väärässä, niin aiemmat levyt julkaistiin Philipsille.

Apazuzu jo valaisikin, että kyl tämä spiraali on alunperin. Alkupään tuotanto taas on Mercurylle.