Nektar
Boogie kirjoitti noin 21 vuotta sitten (15 kommenttia)
Mites kolisee tälle jengille Nektar? Ite kuuntelen just recyclediä.Muitakin toki hyllystä löytyy.Hauskaa triviaa:Iron maiden:o teki coverin muistaakseen jokun sinkun b-puolelle Nektarin A Tab In The Oceanin(1972) biisistä king Of twilight, toki Ironit ovat harrastaneet progecoverointa ennekin: Olihan muinoin käsittelyssä myös Cross=Eyed Mary!!;)
+/- saldo : 0 | Tweet
Nektarin eka Journey To The Center Of The Eye on mielestäni paras, eniten moog hörhöilyä ja raskain.
Steve Harris on kuulema mieletön PROGE diggari.
Millä sinkulla tämä Nektar coveri on?
Mä tykästy taasen Remember The Future levyyn vaikka toi ekakin on hyvä.
Mites noi cd-painokset nykyään voi nektarin levyistä aikoinaanhan oli vedetty ainakin osa vääristä mastereista kun ne olisi hankinta listalla ja ei tee mieli hankkia jotain mikä menee uusiksi?
Millä sinkulla tämä Nektar coveri on?
Se julkaistiin Aces High'n kaverina. Kyseinen kappale löytyy myös Eddie's Archive -boksilta.
Mun mielestä Nektar on aika kökkö, mutta Iron Maiden musassa progevaikutteita tosiaan kuuluu. Vertailkaapa vaikka Piece of mindin ja Camelin Miragen tiettyjä osia. Ja seventh son of the seventh sonhan on progelevy :D.
Lazer kirjoitti 4.12.2003 klo 20:54: Mun mielestä Nektar on aika kökkö, mutta Iron Maiden musassa progevaikutteita tosiaan kuuluu. Vertailkaapa vaikka Piece of mindin ja Camelin Miragen tiettyjä osia. Ja seventh son of the seventh sonhan on progelevy :D.
jaa miksei muka kuuluisi, Itse olenkin pitänyt maidenia nimenomaan progebändinä, raskaana semmoisena(varsinaisesti se muuttui siksi tosiaankin Piece Of Mindin aikoihin)
"Hallowed Be Thy Name":n intro muistuttaa todella paljon "Plague Of Lighthouse Keepers":sin erästä osiota...
Harris on tosiaan progediggari, nimenomaan nämä brittiprogettajat ja sitten toisaalta bändit kuten UFO ja Thin Lizzy ovat vaikuttaneet suuresti hänen tapaansa tehdä musiikkia. Iron Maiden oli minulle se suurin bändi joskus 10 vuotta sitten vielä ja osaan edelleen antaa arvoa bändin 80-luvun tuotoksille. Uusin levy oli aivan järkyttävää kuraa.
Dickinson diggaili muuten VDGG:tä.
Nektarista kiinnostuin itsekin tuon Maidenin version takia. Eniten on tullut kuunneltua Live In New York -levyjä. Down To Earthista pidin myös.
Golden Earring taitaa olla kuitenkin Steve Harrisin suurin suosikki. Ainakin Kill Me Ce Soirin ovat versioineet.
Rainbow's Gold (löytyy 2 Minutes To Midnight singleltä) oli alunperin Beckett -yhtyeen biisi. Onkos alkuperäistä kukaan kuullut? Becketistä en muuta tiedä, kuin että laulajana oli Terry Wilson-Slesser, joka myöhemmin vaikutti Paul Kossoffin Back Street Crawlerissa.
Nektarista puheenollen, tsekatkaas meidän seuraavan klubin juliste/flyeri:
http://www.unimeri.com/PsychotropicZone/zone.en.php
Onko tutun näköinen?;)
Anonyymi kirjoitti 5/12/2003 klo 14:05: Nektarista puheenollen, tsekatkaas meidän seuraavan klubin juliste/flyeri:
Onko tutun näköinen?;)
Onko tutun näköinen?;)
Helvetin hienon näköistä..Täytyypä tutustua muutenkin tarkemmin.Kiitos.
Nektarin levyjä on hyllyssä 2 kpl: "A Tab In The Ocean" ja "Remember The Future", muistaakseni ihan
kelpo musiikkia, mutta vähän niitä on tullut kuunneltua silti.
jusu kirjoitti 4/12/2003 klo 20:32: Mites noi cd-painokset nykyään voi nektarin levyistä aikoinaanhan oli vedetty ainakin osa vääristä mastereista kun ne olisi hankinta listalla ja ei tee mieli hankkia jotain mikä menee uusiksi?
Ainakin RTF:sta on tullut uudelleenmasteroitu painos, tällä kertaa käytössä siis nuo oikeat masterit. Muitakin levyjä ovat remasteroimassa, tarkempaa tietoa ei minulla niistä ole.
Sunday Night At Roundhouse tuli myös remasteroituna, muistaakseni siinä oli koko keikka ja ne studiobiisit julkaistiin eri levyllä, jossa oli sitten noiden sessioiden koko saldo.
Ne vanhat Bellaphon cd:t ovat tosiaan aika paskoja jo ulkonäöltäänkin.
Tulevia remastereita:
[u:238d0644b6]http://www.nektarmusic.co.uk/Latest%20Release%20News.htm[/u:238d0644b6]
Ainoa Nektar, jonka omistan on Journey To The Center Of The Eye ja se pysyy hyllyssani. Minkakohan arvoinen tama muuten on (vai kysyinko jo)?
k.p.tikka-ri kirjoitti 19/12/2003 klo 11:28: Yritin eilen kuunella tupla-vinyyliä Sounds Like This, ei oikein kolissut, heviä oli...
Niin, levyn alkuperäinen nimihän oli Sounds Like Shit, mutta levy-yhtiö ei sitä hyväksynyt, joten siitä nyt tuli tuollainen.
(jee, vitsi vitsi...)
Yritin eilen kuunella tupla-vinyyliä Sounds Like This, ei oikein kolissut, heviä oli... Ehkä toisena päivänä. Sensijaan Matka silmän keskiöön kyllä kolis... Pari muutakin mulla muistaakseni on...