Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Kuka muistaa?

VooDoo kirjoitti noin 20 vuotta sitten (36 kommenttia)
Vanhoja lastenohjelmia: Professori Baltazar, Calimero, Filopat & Patafil (vaimitennekirjoitetaan). Ja sitten sarja jossa oli P.Ostimies ja Mummo ainakin, lopussa kulkivat rivissä kaukaisuuteen. Avaruushiirikin oli päätähti jossain lastenpiirretyssä, itselläni hyvin hataria muistikuvia edellämainituista.:(

+/- saldo : 0 |

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En minä ainakaan. Millähän vuosikymmenellä nämä ovat pyörineet?

    VooDoo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Janus kirjoitti 7/12/2003 klo 22:24: Millähän vuosikymmenellä nämä ovat pyörineet?


    Menee 60/70 lukujen vaihteen molemminpuolin.
    Eikä enää 80-luvulla tainnut tulla edes uusintoina noista yhtäkään.\n[Muokattu 8/12/2003 / VooDoo]

    VooDoo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tässä yksi sankareista: http://inti.planet-d.net/3d/frcalimero.htm


    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.music.fi/vetoomus/


    Aranwe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Menee 60/70 lukujen vaihteen molemminpuolin.
    Eikä enää 80-luvulla tainnut tulla edes uusintoina noista yhtäkään.


    Ei me nyt noin vanhoja sentään olla :)
    Omasta lapsuudesta on jäänyt mieleen lähinnä Pätkikset, sekä tietysti Peukaloisen retket ja Tao Tao. Maija Mehiläistäkään ei ole muistaakseni uusittu sitten 80-luvun. Liisa ihmemaassa oli hieman liian lsd-höyryistä tavaraa, mutta eihän lapset sitä tajua.

    Viukkis kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jake kirjoitti 8/12/2003 klo 12:36: http://www.music.fi/vetoomus/

    Ikinä ei jaksa lakata ihmetyttämästä miten jotkut jaksavat nähdä vaivaa tehdäkseen persoonallisesti käyttäytyviä webbisivuja, jotka säkällä näkyvät joillain selaimilla siten että niitä voi käyttää.

    VooDoo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aranwe kirjoitti 7/12/2003 klo 22:55:Ei me nyt noin vanhoja sentään olla :)


    Niin, noita kysymiäni muistavan pitäisi olla 35v ylittänyt ja enemmänkin.;)

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja tästähän tulikin mieleen suomalaisen progen tuntematon klassikko-albumi, teemalevyjen aatelia, Mörri-Möykystä kertova levyaarre! Tsekatkaa ihmeessä, jos joskus tiellenne osuu!

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viukkis kirjoitti 8.12.2003 klo 12:59:
    Jake kirjoitti 8/12/2003 klo 12:36: http://www.music.fi/vetoomus/

    Ikinä ei jaksa lakata ihmetyttämästä miten jotkut jaksavat nähdä vaivaa tehdäkseen persoonallisesti käyttäytyviä webbisivuja, jotka säkällä näkyvät joillain selaimilla siten että niitä voi käyttää.

    Mitä, onko mielestäsi tuossa käyttöliiittymässä jotakin parannettavaa?! ;)

    Viukkis kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On epäergonomista, että ikkunat aukeavat toistensa päälle siten, että vain yhden sisältämä teksti on ylipäätään näkyvissä.

    Aranwe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viukkis kirjoitti 8/12/2003 klo 13:06: On epäergonomista, että ikkunat aukeavat toistensa päälle siten, että vain yhden sisältämä teksti on ylipäätään näkyvissä.


    Ergonomia = laitteiden, välineiden, työympäristön ym. sovittaminen ihmisen fyysisiin edellytyksiin.

    Nettisivu ei siis voi olla ergonominen tai epäergonominen. Paitsi jos sivustolla navigoiminen vaatii lihasvoimaa.

    Viukkis kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mutta silmät väsyvät kun pitää turhaan yrittää kurkkia ikkunoiden alle.

    Anonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Professori Baltazar oli mun suosikki.Tsekki-proffa teki huimia keksintöjä.Calimeron muistan hyvin,oli se vähän liian lapsellista.Filopat & Patafil muistuu hämärästi,taisivat olla tikkuhahmoja.Hissu oli paras joulukalenteri.

    vareshippi

    darshan kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muistan hyvin, hyvin hämärästi jonkun Balthasar-nimisen jossain lastenohjelmassa. Tosin minkäänlaista muistikuvaa kyseisen eliön ulkonäöstä tai sarjan sisällöstä ei ole, vain häivähdys tunnuskappaletta. Bal, Bal, Balttasaaar... tms. Ja eksposuurin on täytynyt tapahtua 80-luvulla.

    (...)

    Liittyikö Baltasariin autoksi muuttuva matkalaukku?

    Lobotomix kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mainittujen lisäksi tahtoisin oman lapseni nähtäväksi Rosvo Rudolfin ja Heikko Peikon. Kun olin itse lapsi 70-luvulla, meillä oli vain mustavalkotelkkari, mutta Rosvo Rudolf oli niin hyvä, että elävästi muistan nähneeni sen väreissä.

    Lisäksi vaadin Lasse Pöystiä takaisin lukemaan iltasatua. Vaan eipä taida iltasatua nykyään ylipäänsä ohjelmistossa ollakaan.

    Seurasin eilen aamulla jotain karmeaa jenkkiläistä lasten tietokoneanimaatiota, ja olipa se hirveää. Surku tulee lastamme, jos TV:n tarjoama lastendraama on nykyään näin paskaa.

    VooDoo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    darshan kirjoitti 8/12/2003 klo 01:39: vain häivähdys tunnuskappaletta. Bal, Bal, Balttasaaar... Ja eksposuurin on täytynyt tapahtua 80-luvulla.
    Liittyikö Baltasariin autoksi muuttuva matkalaukku?


    On se voitu uusia 80-luvulla, ja muistelisin niin että "autoksi muuttuva matkalaukku" oli sarjassa mukana. Baltasarilla oli todella monimutkainen härveli jonka yhdestä hanasta tuli sitten tippa taika-ainetta, jota kaadettaessa paikalle ilmestyi milloin mitäkin.

    Se onko nuo muistelemani lastensarjat niin kovin hyviä onkin ihan toinen juttu, muistaakseni ne kyllä päihittivät jokainen nykyiset, mutta siihenhän ei paljon vaadita.

    VooDoo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.professor-balthazar.nl/




    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    VooDoo kirjoitti 8/12/2003 klo 18:51: http://www.professor-balthazar.nl/


    Tutun näkönen hemmo, On tuota katottu. Meinasin jo aijemmin älähtää, mutta epäilin nimen olleen tutun YUP:n biisistä ;)

    Heikko Peikkoakin on tullu katottua :)

    Stello kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mieletön ajoitus, just eilen illalla satuin ajattelemaan asiaa! Me katsottiin DVDltä pari vanhaa Joe 90 jaksoa, ja mulle tuli niistä mieleen vanhat lastenohjelmat, mitä itse tuli katsottua 70-luvulla. Mietin että niitä olis kiva saada ostettua vaikka DVDllä, kun mä en tietty täältä käsin voisi muuten nähdä, vaikka sattuisivatkin tulemaan Suomen telkkarissa uusintoina.

    Ei ihme että nykylapsilla on käyttäytymisongelmia, kun katsovat paljon enemmän telkkaria kuin "silloin kun minä olin lapsi" (voi ei, nytkö mä menin mummoutumaan?!?), ja lähes kaikki nykyiset lastenohjelmat tuntuu olevan tauotonta toimintaa ja meteliä, tai muuten vaan ajantäytettä ilman mitään varsinaista annettavaa.. Joku Puuha-Pete (vai mikä se on suomeksi? Siis Bob the Builder) lienee harvoja poikkeuksia..

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sen lisäksi mitä Stello mainihti toiminnasta ja metelistä niin nykyset "piirretyt" on muutenki tosi surkeita ja monet niistä aivan tajuttoman huonoa tietokonegrafiikkaa.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Uh.. itse ole mielestäni aika paatunut (ala)kulttuurin kuluttaja (kts esim. soittolista), mutta ihan valehtelematta sanon, että nykyiset lastenohjelmat ahistaa - paitsi Teletapit oli positiivinen poikkeus.

    Kluge kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pikkukakkosen "Piilomaan Pikkuaasi" pelotti joskus kovasti.
    Todistipa ainakin, että pelkillä still-kuvilla ja hyvällä kerronnalla voi tehdä laadukasta lastenohjelmaa.

    Myös "Heikko-Peikon" kelkkajakso on jäänyt mieleen.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulla ei kyllä ole tuollaisia nostalgisia ajatuksia lapsuuden tv-ohjelmia kohtaan. Etenkin suomalaiset lastenohjelmat olivat aivan hirveitä. Piilomaan pikku aasi... Hyi muistan inhonneeni sitä syvästi lapsena.

    Pekka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä minäkin tuon Balthazarin muistan, vaikken olekaan kovin vanha hippi (itseasiassa en edes ole hippi!:))
    Kössi Kenguru ja Käytöskukka olivat Pikku Kakkosen helmiä. Näitä uusittiin aika monta kertaa. Kössit vois ostaa vaikka DVD:nä, jos ne julkaistaisiin.
    Ja Pikku Aasi oli toisiaan aika pelottava...:o

    Jaakob kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kössistä on olemassa 95-minuuttinen VHS-julkaisu parin vuoden takaa. Materiaalia muistaakseni vuosilta 1972-1974.

    MZ kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lobotomix kirjoitti 8/12/2003 klo 15:50:
    Lisäksi vaadin Lasse Pöystiä takaisin lukemaan iltasatua. Vaan eipä taida iltasatua nykyään ylipäänsä ohjelmistossa ollakaan.


    Luuletko että nykyajan kersat jaksaisivat keskittyä kuuntelemaan iltasatua? Hieman uskallan epäillä.
    Pikku-kakkosellahan taisi muuten olla joku juhlavuosi tai jotain, jolloin noita vanhoja, mm. iltasatua, näytettiin uusintana.

    darshan kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pikkukakkosen aiemmista vaiheista tuleekin mieleeni: muistattekos kaikkien megabudjetin spektaakkelisarjojen äidin, Hapsiaisen? Kyllä niitä pohjanoteerauksia ennen vanhaankin osattiin tehdä.

    Jaakob kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    – – Hapsiaisen? Kyllä niitä pohjanoteerauksia ennen vanhaankin osattiin tehdä.


    No niin, eipäs rienata. Hapsiainen on kaikkien aikojen suurimpia eeppisiä kertomuksia ja kaiken kritiikin yläpuolella.

    Osaako muuten kukaan sanoa, kuka vastasi Lohikäärme Justuksen musiikista? :)

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    MZ kirjoitti 10/12/2003 klo 17:52:
    Luuletko että nykyajan kersat jaksaisivat keskittyä kuuntelemaan iltasatua? Hieman uskallan epäillä.


    Minä en tajua, että minkä takia satuja pitäisi edes lukea televisiossa. Eikö vanhemmat voi lukea niitä lapsilleen? Niin meillä tehtiin. Televisio on mielestäni visuaalinen media ja siellä toimii paremmin ihan muut asiat kuin joku ukko lukemassa satua.

    MZ kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso kirjoitti 10/12/2003 klo 20:00:
    Minä en tajua, että minkä takia satuja pitäisi edes lukea televisiossa. Eikö vanhemmat voi lukea niitä lapsilleen? Niin meillä tehtiin. Televisio on mielestäni visuaalinen media ja siellä toimii paremmin ihan muut asiat kuin joku ukko lukemassa satua.


    Onhan tuossa tietty hyvä pointti. Toisaalta, minullekin vanhempani lukivat paljon, mutta kuuntelin silti mielelläni myös iltasatua ja Pöystin eläytyvää tapaa niitä kertoilla.\n[Muokattu 10/12/2003 / MZ]

    Stello kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D kirjoitti 10/12/2003 klo 13:34: ... nykyiset lastenohjelmat ahistaa - paitsi Teletapit oli positiivinen poikkeus.


    Mä tykkään niistä myös, mutta se on kyllä mun mielestä hiukan liian "pro-drugs" lapsille... :D

    YrjöAlkio kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    itse katson Tove Janssonin alkupään muumeja jotka olivat myös Still-kuvia, olin ihan ekstaasissa kun katsoin niitä. ehkä osa syy miksi piirrän nykyään pelkkiä kuvia on Tove.

    teko prosessiin kuuluu hiljainen itsestään puhuminen.


    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja missä ovat Onni-Klovni ja Fakiiri Krånblum?

    VooDoo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mistä ovat tutut: Kissa Kurnauskis ja Nelly The Elephant?
    Monellako "Sokerilaisella" on Merkillinen lipas kirja?

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kohta alatte muistella Maija Mehiläistä...\n[Muokattu 23/12/2003 / EsaJii]

    MZ kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näin jouluna pitää muistaa myös Samu Sirkan joulutervehdys sekä Snowman.