Jethro Tullin Parhaat
Boogie kirjoitti noin 21 vuotta sitten (21 kommenttia)
Laitetaampa sitten oma palsta tälle suositulle Tull-levyjen paremmuuskeskustelulle, ja koitapa saada ne vielä paremuusjärjestykseen!! Oma lista on sitten tämmönen(Ainaki nyt tuntuu siltä..ja aika usein)
1.Songs From The Wood
2.Heavy Horses
3.Stormwatch
4.Stand up
6.Thick As A Brick
7.Benefit
8.Broadsword And The Beast
9.Root To Branches
10.A
Ja nää koski sitten niitä "virallisia" studiojulkaisuja.;)
1.Songs From The Wood
2.Heavy Horses
3.Stormwatch
4.Stand up
6.Thick As A Brick
7.Benefit
8.Broadsword And The Beast
9.Root To Branches
10.A
Ja nää koski sitten niitä "virallisia" studiojulkaisuja.;)
+/- saldo : 0 | Tweet
Tämmöinen on listani ainakin tänään. Neljä ekaa on ylivoimasia, mutta sen jälkeen on aika tasaista. 80-luvun levyt olen kuullut useimmat suunnilleen yhden kerran ja viimeisestä kuuntelusta saattaa olla vuosia, mutta tuskinpa niillä levyillä olisi muutenkaan asiaa listalleni.
1. Thick As A Brick
2. Songs From The Wood
3. Heavy Horses
4. A Passion Play
5. Minstrel In The Gallery
6. Roots To Branches
7. Aqualung
8. Warchild
9. Benefit
10. Dot Com
1 Broadsword and the beast
2 A
3 Heavy horses
4 Aqualung
5 Stormwatch
6 Songs from the wood
7 Benefit
8 Under wraps
9 Thick as a brick
10 Stand up
1) Aqualung
2) Stand up
3) Thick As a Brick
4) Songs From the Wood
5) Minstrel in the Gallery
6) Benefit
7) A Passion Play
8) Heavy Horses
9) This Was
10)Bursting Out
A Passion Play
Thick as a Brick
Songs from the Wood
Heavy Horses
Aqualung
ja enempää en jaksakaan miettiä.
Aqualung
Heavy Horses
Songs From The Wood
Stand Up
War Child
Thick As A Brick
Broadsword And The Beast
Benefit
Minstrel In The Gallery
A
This Was
Stand Up
Benefit
Aqualung
Thick as a Brick
Minstrel in the Gallery
Too Old to Rock n Roll
Heavy Horses
näillä jo pärjääkin
Kaikki levyt ennen Stormwatchia ovat hyviä. Thick As A Brick ja Passion Play on suosikkeja kaikista progelevyistä yleensä. Alkupään bluesahtava
matsku: This Was - Stand Up - Benefit, miellyttää myös oikein paljon.
Aqualung on biisinkirjoituksen mestarinäyte, ei yhtään huonoa kohtaa koko levyllä. Loput 70-luvun levyt on muuten vaan hyviä, Ian Anderson on yksi upeimpia akustisen kitaran soittajia koskaan. 80-luvulle siirryttäessä mielenkiinto bändin tekemisiin hiipuu, ne levyt kuuntelin joskus aikoja sitten muutamaan kertaan, ja totesin etten pidä niistä. Roots to Branches taitaa olla tuorein levy jonka olen kuullut.
Näitä soittelen
Stand up
Thick As A Brick
Benefit
Ja sitten kahta live levyä.
Hehee, omistan vain yhden tull-albumin toistaiseksi...joten listasta tulee aika lyhyt:
Songs from the woods(tämän omistan, muita olen kuullut)
Thick as a brick
Stand Up
This Was
Ai niin, omistaako teistä kukaan Home-Ep:tä? Itse olen sitä kovasti metsästellyt ja kiinostaisi ainakin tietää että mitä biisejä siinä taas sitten oli(Itse Homea lukuunottamatta):o
Seiskatuumanen, neljä biisiä:
Boogie kirjoitti 16/12/2003 klo 23:13: Ai niin, omistaako teistä kukaan Home-Ep:tä? Itse olen sitä kovasti metsästellyt ja kiinostaisi ainakin tietää että mitä biisejä siinä taas sitten oli(Itse Homea lukuunottamatta):o
Biisit:
Home
King Henry's Madrigal (Theme From Mainstream)
Warm Sporran
Ring Out Solstice Bells
King Henry's Madrigal löytyy 20 Years Of JT boxilta, muut biisit ovatkin sitten tuttuja.
Kannattaa katsoa vaikka Hippie Shake Recordsista:[u:3275c7fbf8]http://www.hippieshakerecords.com[/u:3275c7fbf8]
Helvetin komea kansi!! Voisi tuosta päätellä että King Henrys Madrigal sitten ainakin tulisi bonuksena Stormwatchin remasterille, vaikka löytyykin jo 20 years boxilta.Kiitti!
Boogie kirjoitti 16/12/2003 klo 23:35: Voisi tuosta päätellä että King Henrys Madrigal sitten ainakin tulisi bonuksena Stormwatchin remasterille, vaikka löytyykin jo 20 years boxilta.
Eiköhän. Joskus ihmettelin, miksi esim. Strip Cartoon (The Whistler 7" b-puoli) ei ollut Songs From The Woodin bonuksena, mutta se löytyy Too Old To Rock'n'Rollilta, koska se on nauhoitettu niissä sessioissa. Eli I.A. sijoittelee bonukset nauhoitusvuosien, ei julkaisuvuosien mukaan. Luultavasti Stormwatchille lykätään myös biisi nimeltä Crossword, joka on nauhoitettu 1979.
Eli I.A. sijoittelee bonukset nauhoitusvuosien, ei julkaisuvuosien mukaan. Luultavasti Stormwatchille lykätään myös biisi nimeltä Crossword, joka on nauhoitettu 1979.
Se on kyllä ihan nerokas ratkaisu, pääsevät täten elämään oikeassa ympäristössään.
Onkos noista kummajaisista miksikään, Home EPstä? Completistien kamaa?
Onko joulu CD jo hankittu? Viimeksi hankin Living With The Past CDn. DVDn ostaisin halvalla.
EsaJii kirjoitti 17/12/2003 klo 00:04: Onkos noista kummajaisista miksikään, Home EPstä? Completistien kamaa?
Oishan nuo kivoja hyllyssä, mutta biisit tosiaan löytyy kokoelmilta yms., eli keräilykamaa.
onkot tota neljän ceedeen kokoelma boksi vielä myynnissä?
[u:fb73801bf2]25th Anniversary 4 cd Box Set:[/u:fb73801bf2] nimeä kantaa.
Jos joutuisin lähtemään autiolle saarelle ja annettais minuutti aikaa valita kymmenen Jethro Tullin levyä mukaan, niin tässä järjestyksessä varmaankin niitä hyllystäni poimisin:
Benefit
Songs From The Wood
Heavy Horses
A Passion Play
A
Broadsword And The Beast
Thick As A Brick
Under Wraps
Too Old To Rock'n'Roll Too Young To Die
Minstrel In The Gallery
Ja siinä vaiheessa romahtaisin, kun en saisi niitä loppuja Tulleja mukaan... Stormwatch, Stand Up... byääää!
Tähän pitäisi listata melkein kaikki Jethron levyt, ettei tekisi hallaa levyille, jotka ansaitsisivat maininnan. Mutta laitetaan nyt muutama:
- Passion Play
- Too old to rock`n`roll
- Stormwatch
- Broadsword and the beast
- Minstrel In the Gallery
- A
- Benefit
- Aqualung
- Stand Up
Ainoat minulle kolahtavat Tullin levyt ovat (jokseenkin paremmuusjärjestyksessä)
Passion Play
Minstrel in the Gallery
Thick as a Brick
Aqualung