Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

DVD/DivX-soittimet

Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten (44 kommenttia)
Mahtaako keltään löytyä tuollaista dvd-pyöritintä, joka ymmärtäisi myös DivX tai XViD elokuvien päälle? Olen tässä jo aikani arponut että ostaisinko laatumerkki Yamadan verkkokaupasta (160e), mutta tänään tulikin Anttilassa vastaan United DVX-4066 mallinen värkki, jota myyvät 199e hintaan ja NetAnttilassa pyynti on 149e. Soppaa sekoittamaan löysin Philips DVD737 (?!) joka sekin osaa kuulemma divx:t ja xvid:t, tätä värkkiä löytyy kuulemma ainakin Gigantista hintaan 199e. Nyt pitäisi sitten arpoa että minkä noista ostaisi. Katselin dvdplazalta ja afterdawnista noista kommentteja, mutta tuntuu olevan joillain ongelma sisäistää tuollaisen värkin idea kun keskustelu menee välittömästi tappeluksi siitä että divx:ssä on paska ääni ja kuva. Mulla on jonkun verran tv-ohjelmia ja kotivideoita divx/xvid muodossa ja kuvanlaadulla ei todellakaan ole niin väliä.

Vaan mahtaako tällaista löytyä keltään sokrulaiselta tai heidän tuttavapiirissään? Olisi mukava kuulla em. värkeistä oikeita kommentteja kuinka toimivat käytännössä. Kiss:n valmistamat divx-soitimet ovat ilmeisesti olleet ensimmäisinä markkinoilla ja suht toimiviakin käsittääkseni, mutta aikoinaan Kiss dvd-soittimia myyneenä en kyllä aivan helpolla suostu noihin värkkeihin koskemaan.

+/- saldo : 0 |

    jusu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lukiessa edellistä iski silmään philipsin vehje ne ei ole yleensä pahemiin tukeneet noita formaatteja niin ottaisin omat levyt mukaan kokeiluun tai jos postimyynti vehje niin siinähän on se 14 vrk palautus oikeus.

    Voin olla väärässäkin ja ei olisi ihme kun nykyään en pahemmin enää seuraa noita.

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikö ole simppelintä imuttaa kuva koneelta s-videokaapelilla?Itselläni ainakin pirun hyvä kuva+ääni.

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miksi ihmisillä on dvd-soittimia kun voisivat katsoa elokuvat dvd-asemilla varustetuilla koneillaan? Luulenpa että helppokäyttöisyys on tässä yhteydessä eräs avainsanoista.

    Kluge kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yksi vaihtoehto on myös modattu XBOX (jos leffojen katsomisen ohella tykkää pelaamisesta. ) XBOXin oma mediaplayer soittaa kaikki kuviteltavissa olevat formaatit.
    Noitten pöytä DIVX-soittimien ongelma on se, että aivan kaikkia DIVX-variaatioita ne eivät hanskaa.

    Aranwe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jake kirjoitti 20/12/2003 klo 10:36: Miksi ihmisillä on dvd-soittimia kun voisivat katsoa elokuvat dvd-asemilla varustetuilla koneillaan? Luulenpa että helppokäyttöisyys on tässä yhteydessä eräs avainsanoista.


    Tappelin aikani dvd-aseman ja piuhaviidakon kanssa ja kirosin koneen hurinaa taustalla, erittäin huonoa käytettävyyttä ja kaikkea muuta mahdollista, kunnes kävelin kauppaan ja ostin dvd-soittimen. Tietokone olkoon tietokone, mutta kodin viihdekeskusta siitä ei saa kirveelläkään (tai korkeintaan isolla rahalla).

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuo äkspoks ois varmaan ihan toimiva viritelmä, mutta musta on tainu tulla vanha, kun kaikenlaisten mod-piirien tuunaus ja virittäminen ei herätä välitöntä innostusta.

    Täytyy yrittää etsiä jostain tuollainen Philips esittelykone ja testata toimiiko kaikki tarvittavat featuret. Lähinnä kiinnostaa että osaako ko. laite lukea divx/xvid-tiedostoja dvd-rw-levyltä, mahtuisi nimittäin esim. tv-ohjelmia jotain 10-12 h kohtuulaatuisina yhdelle levylle. Perus-dvd:thän tunnistavat dvd-r-levyt suoraan elokuvalevyiksi eikä esim. mp3-soitto onnistu vaikka levy olisi niitä täynnä. Tai ainakin näin kertovat isot pojat.

    sirpapii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jake kirjoitti 19/12/2003 klo 23:29: Mahtaako keltään löytyä tuollaista dvd-pyöritintä, joka ymmärtäisi myös DivX tai XViD elokuvien päälle?
    Gigantilta ja Anttilasta on soittimet löytynyt hintaan 99 ekuu. Kyllä ne toimii, mut paras ratkaisu, kuten meillä: hommaa kaapelit TK/TV, niin voit myös pyörittää leffat töllön kautta.

    Imuroi ittelles vielä ZoomPlayer (on ilmainen), niin ei haittaa, vaikka ois koneessa vähä potkuu, se pyörittää leffat hyvin.

    Mutta haluaisin vastauksen yhteen kymysykseen: kaikki tällä palstalla kertoo ylpeenä, mitä leffoja ja mitä musaa on tullu ostettua. Jos ne on kaupan hyllystä ostettua matskua, ei sillä oo tekemistä divx:n kanssa, sehän on vain yx muoto, jolla musa+leffat saa ittelle imuroituu ilmatteex.

    No, jos on tullu imutettua netistä, niin pitäs ottaa huomioon myös, että on oikeet koodekit!

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    sirpapii kirjoitti 23/1/2004 klo 18:26:
    Gigantilta ja Anttilasta on soittimet löytynyt hintaan 99 ekuu. Kyllä ne toimii, mut paras ratkaisu, kuten meillä: hommaa kaapelit TK/TV, niin voit myös pyörittää leffat töllön kautta.

    Mutta haluaisin vastauksen yhteen kymysykseen: kaikki tällä palstalla kertoo ylpeenä, mitä leffoja ja mitä musaa on tullu ostettua. Jos ne on kaupan hyllystä ostettua matskua, ei sillä oo tekemistä divx:n kanssa, sehän on vain yx muoto, jolla musa+leffat saa ittelle imuroituu ilmatteex.

    No, jos on tullu imutettua netistä, niin pitäs ottaa huomioon myös, että on oikeet koodekit!

    En kyllä juurikaan ymmärtänyt kirjoituksen pointtia, mutta vastaanpa silti jotain.
    Paras ratkaisu ei todellakaan ole tietokoneen virittäminen TV-käyttöön, vaikka sekin toki onnistuu ja on kohtuullinen veto, jos jo DVD-soittimen omistaa. Tietokoneen käyttäminen ja sen kautta leffojen (oli ne sitten divx:ää, xvidiä tai dvd:tä tjsp) soittaminen on kuitenkin hankalampaa kuin levyn lykkääminen soittimeen ja rojahtaminen sohvalle kaukosäätimen kanssa.

    Seuraava kappale jäi ainakin itselleni hieman hämärän peittoon, eli siis oliko siinä jokin syvällinen sanoma? DivX on vain pakkausformaatti, jolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mistä leffan on hankkinut (DivX:llä en kyllä ääntä pakkaisi). Yhtälailla voit (jos jostain käsittämättömästä syystä haluaisit) pakata ostamasi DVD:n DivX:ksi, tai sitten tosiaan pakata itse kuvattuja videopätkiä sillä pienempään tilaan kuitenkin hyvällä laadulla. Toki suurin osa DivX-muodossa olevista leffoista on tosiaan imuroitu wepistä tai kopioitu kavereilta, koska eihän kukaan omista DVD-levyistään viitsi DivX-kopioita tehdä.

    Ja se, että on oikeat codecit DivX:n pyörittämiseen, ei vaadi mitään muuta kuin DivX-codecin (tai vaihtoehtoisesti esim. ffdshow-filtterin). Eri pakkausformaattien purkamiseen tarvitaan toki omat codecit.

    Anonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    DivX on vain pakkausformaatti, jolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mistä leffan on hankkinut (DivX:llä en kyllä ääntä pakkaisi). Yhtälailla voit (jos jostain käsittämättömästä syystä haluaisit) pakata ostamasi DVD:n DivX:ksi, tai sitten tosiaan pakata itse kuvattuja videopätkiä sillä pienempään tilaan kuitenkin hyvällä laadulla. Toki suurin osa DivX-muodossa olevista leffoista on tosiaan imuroitu wepistä tai kopioitu kavereilta, koska eihän kukaan omista DVD-levyistään viitsi DivX-kopioita tehdä.

    Homman juoni on tää: älkää valehdelko, ettekö netistä imuroi musaa ja leffoja? Mihin muuten divxiä tarvitaan?

    Ei pitäis pröystäillä suurilla levymäärillä, jos ne on vapaasti imuroituja, ilmaisia!

    En ymmärrä ihmisiä, jotka kusettaa toisia: meni taas 500 euroa kun ostin plaaplaaplaa.... Miksi ei suoraan voi myöntää, että netistähän ne on imuroitu. DivXiä ei (eikä koodekkeja) tarvii kaupasta ostetuihin tuotoksiin!!!!

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko trollia pakko ruokkia? Tai no miten vaan..

    didja kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No sillä lailla...mä oon ainakin imuroinut kaikki LP-levyni netistä.

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Anonyymi kirjoitti 23/1/2004 klo 19:43:
    Homman juoni on tää: älkää valehdelko, ettekö netistä imuroi musaa ja leffoja? Mihin muuten divxiä tarvitaan?

    Väitinkö etten imuroisi wepistä musiikkia tai leffoja? En tietääkseni. En tietääkseni myöskään ole erityisesti kehuskellut että minulla menisi satoja euroja levyihin, ja kaikki levyt, jotka olen maininnut hankkineeni, löytyy hyllystä alkuperäisinä, kaupasta ostettuina versioina.

    Mihin mitään äänen- tai kuvanpakkausformaattia yleensäkään tarvitaan? Kaikkihan ne on olemassa vain siksi että wepistä saa helposti waret kotiin.
    Voisit toki opetella sisälukutaitoa, niin kenties olisimme kaikki säästyneet ainakin neljältä turhalta viestiltä.

    Etkö muuten uskalla omalla nimimerkilläsi kirjoittaa?

    Jimi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Etkö muuten uskalla omalla nimimerkilläsi kirjoittaa?


    Tuossa on jo selvää siguainesta. :D

    Lanius kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Älkää imuroiko leffoja netistä, ostakaa ne kaupoista. Ostaminen (ja rahan käytön suosiminen) mahdollistavat sen, että Suomen kaupoista alkaa saamaan 'minkä leffan tahansa'. Ite en ole yhtäkään leffaa tai levyä imuttanut, ja olen ylpeä siitä.

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lanius kirjoitti 27/1/2004 klo 13:53: Älkää imuroiko leffoja netistä


    itse en suosi myöskään moista toimintaa, mutta milläs valtaosan pään kääntää kun saa "Ilmaiseksi".Eli tarkoittaa käytännössä sitä että rahaa ei kulu.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mietityttää, että minkä otoksen pohjalta tämä käsitys "valta-osasta" on muodostettu.

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D kirjoitti 27/1/2004 klo 14:39: Mietityttää, että minkä otoksen pohjalta tämä käsitys "valta-osasta" on muodostettu.


    Elä mieti enempää.Ei minkään otoksen saati teoksen, vaan ihan maallikon päättelykyvyllä ja ympäristöään seuraamalla, ja ympäristö jota tarkoitan EI ole Palasokeri.com.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sanoisin että kokonaisten elokuvien imurointi on lähinnä hölmöjen hommaa. Eli ihmisten, joilla on *DSL tai muu kiinteä yhteys, liikaa aikaa ja liian vähän rahaa. Miten tuosta porukasta saa enemmistön, onkin jo minulle mysteeri. \n[Muokattu 27/1/2004 / Doc.B.D]

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hah! luulempa että suurimmalla osalla kuitenkin On liian vähän rahaa, mikäs yllätys tuo nyt on.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sulla voi olla hieman tarvetta kerrata joukko-opin alkeita.

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ..Ja varmaan monen muunkin alkeita sen myönnän.:D

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Docin yhtälöön kyllä pitäisi tehä pieni korjaus, sillä ylimääräistä aikaa ei kyllä paljoa tarvita uusien megahittileffojen imuroimiseen wepistä. Senkun kirjottaa leffan nimen sopivaan softakikkareeseen, kliksuttaa kerran nappia ja lähtee kahville.

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, sitä minäkin ihmettelin mitä viisitelija tarkoitti tuolla "liikaa aikaa"-sitaatilaan.

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    viisitelija


    Sori ei oo mitään Eestiä, tarkoitin viisastelijaa.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voffe kirjoitti 27/1/2004 klo 16:24: Senkun kirjottaa leffan nimen sopivaan softakikkareeseen, kliksuttaa kerran nappia ja lähtee kahville.


    Olen sitten ilmeisesti tippunut kehityksen kelkasta, jos kokonaisen elokuvan saa kahvitauon aikana imutetuksi. Sen verran mitä olen itse seurannut sivusta, niin eräät tyypit junnuttavat tiedostoja päivätolkulla.

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D kirjoitti 27/1/2004 klo 16:43:
    Olen sitten ilmeisesti tippunut kehityksen kelkasta, jos kokonaisen elokuvan saa kahvitauon aikana imutetuksi. Sen verran mitä olen itse seurannut sivusta, niin eräät tyypit junnuttavat tiedostoja päivätolkulla.

    No joo, onhan noita softia vaikka kuinka montaa eri sorttia ja toisista on mahdoton saada alle viikossa mitään itselleen edes nopealla yhteydellä. Mutta siis eipä siinäkään tapauksessa tarvitse kuin pistää tiedosto valumaan taustalla pyörivästä ohjelmasta, jonka olemassaolosta ei tarvitse murehtia niin pitkään kunnes se haluttu tavara on tullut kokonaan perille.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jotenkin tuntuu vaan siltä, että ihmiseltä joka pitää konetta päällä päiväkausia ja linjaa tukossa jonkin elokuvan takia puuttuu jotain elämästä - ehkä koko elämä.

    Jimi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D kirjoitti 27/1/2004 klo 17:33: Jotenkin tuntuu vaan siltä, että ihmiseltä joka pitää konetta päällä päiväkausia ja linjaa tukossa jonkin elokuvan takia puuttuu jotain elämästä - ehkä koko elämä.


    Minusta tuohon epäilyyn riittää jo jokapäiväinen tuntikausia kestävä Palasokerissa roikkuminen. :D

    didja kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvä pointti! :D

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heheh, samaa mieltä, ja arvasin että joku ottaa tuon asian esille. Mutta ottakaa huomioon, että istun muutenkin koko päivän koneen ääressä ja aina kun vanne rupeaa puristamaan päätä, on hyvä paikka heittää shittiä Palasokeriin..

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D kirjoitti 27/1/2004 klo 17:33: Jotenkin tuntuu vaan siltä, että ihmiseltä joka pitää konetta päällä päiväkausia ja linjaa tukossa jonkin elokuvan takia puuttuu jotain elämästä - ehkä koko elämä.

    Edelleen, yleensä laajakaistayhteys ei sisääntulevasta datasta mene täysin tukkoon, ja voihan sitä nopeutta yhden ohjelman osalta rajoittaa johonkin tiettyyn. Konetta ei myöskään ole pakko pitää päällä, koska nykyään useimmat interwepiin jotenkin liittyvät softat osaavat jatkaa tiedoston lataamista siitä mihin edellisellä kerralla jäätiin.
    Ja kuten tässä jo mainittiin, taustalla itsekseen pyörivä softa saattaa toki olla elämättömyyden merkki, mutta se ei vie samalla tavalla aikaa muulta toiminnalta kuin esim. Palasokrun aktiivinen selaileminen ja mirk-huoneiden seuraaminen.

    Mutta eiköhän tässä ollut jo ihan tarpeeksi aiheesta. Warettaminen on syntiä.

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Mutta eiköhän tässä ollut jo ihan tarpeeksi aiheesta. Warettaminen on syntiä.


    Samaa mieltä.Ei johda mihinkään.Amen.

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    P2p-verkot tuntuvat olevan synonyymi laittomien kopioiden levittämiseen, mihin noita varmaan 99% käytetäänkin, mutta kyllä noista löytyy aivan laillistakin materiaalia, mm. independent-elokuvia, joiden tekijät suorastaan toivovat elokuviensa leviävän. Monille isompien tuotosten levittämiseen ei ole muuta vaihtoehtoa, koska normaalien webhosting-palveluiden kaistarajoitukset alkavat ahdistaa muutama tunti julkaisun jälkeen. Asia sikäli koskettaa allekirjoittanutta että olen pari vuotta pohdiskellut mahdollisia levityskanavia ei-kaupallisten elokuvien levittämiseen ja pohdiskelun tuloksena oma täyspitkä elokuva tulee levitykseen lähitulevaisuudessa p2p-verkkoja hyväksikäyttäen. Ehkä useampikin jos osoittautuu vaivan arvoiseksi.

    Edelleen tähän elokuvien levitykseen p2p-verkoissa liittyen olisi mielenkiintoinen projekti rakentaa tällaisille underground/independent elokuville oma palvelu, mihin voisi teoksensa esitellä ja kertoa kansalle kuinka sen voi jollain p2p-värkillä itselleen imuroida. Pixoff taitaa toimia kohtauspaikkana monelle kotimaiselle lyhytelokuvalle, mutta nykyisin alkaa olemaan noita suht tasokkaita kotikutoisia täyspitkiä elokuviakin, joiden levitykseen ei taida kenenkään laajakaista venyä.

    sirpapii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jake kirjoitti 27/1/2004 klo 18:28: Asia sikäli koskettaa allekirjoittanutta että olen pari vuotta pohdiskellut mahdollisia levityskanavia ei-kaupallisten elokuvien levittämiseen ja pohdiskelun tuloksena oma täyspitkä elokuva tulee levitykseen lähitulevaisuudessa p2p-verkkoja hyväksikäyttäen. Ehkä useampikin jos osoittautuu vaivan arvoiseksi.
    Tässä sun jutussa oon TÄYSIN samaa mieltä!

    Funtsitaanpas esim. aikaa, kun Linux-käyttöjärjestelmä ponnahti nettiin laillisesti imuroitavaksi ilmaiseksi käyttöjärjestelmäksi, Windowsin vaihtoehdoksi, Linus T:ltä kysyttiin, miksi et halua rahaa tästä ohjelmasta? "Koska olen itse tehtyt sen ihan vain harrastukseksi, en siitä voi ketään laskuttaa, on vain kiva, jos joku viitsii käyttää sitä!!

    Monellako on tänään käyttiksenä Linux ja missä on Linus: asuu Piilaaksossa ja on miljonääri.

    Siis voisko tällaista upeaa ajatustas ohittaa. Mie tekisin ehdotuksen: Kerätään yhdessä porukka idoimaan! Aivoriihet pelaamaan! Jeee! Pitkästä aikaa niin ihana keskustelunaihe, etten malttanut olla tulematta uudestaan mukaan!
    Näkyillään ja kirjootellaan!!!:P

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tällä kertaa joku unohti vaihtaa IP:tä identiteetin kanssa.

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuulehan valopää, Sirpapii sattuu olemaan avopuolisoni ja me käytämme samaa päätettä (jos et sitä tiennyt) eli kyse on todellakin kahdesta henkilöstä, ei mistään jakomielisyydestä niin kun viestisi antavat helposti ymmärtää.Ei millään pahalla;).

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, onko teitä kaksi vai yksi on aika teoreettinen kysymys, koska on aika sama tuleeko paskaa yhdestä vai kahdesta luukusta. Vitsi, vitsi, heh, heh. älä vähästä suutu.

    sirpapii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D kirjoitti 27/1/2004 klo 21:09: Niin, onko teitä kaksi vai yksi on aika teoreettinen kysymys, koska on aika sama tuleeko paskaa yhdestä vai kahdesta luukusta. Vitsi, vitsi, heh, heh. älä vähästä suutu.
    Voi sinnuu Doggi! Minä olen Sirpa Piiroinen, Boogie on kumppanini tässä kolhoosissa, mutta vaikka meillä on sama tietokone, mie oon mie, ja Boogie miun rakkain ystäväin.

    Siis tämän kymysyksesi tulos on: samasta osotteesta kaksi täysin eri henkilöä! Etkö tunnista jo mun vastauksesta???
    Terkut kaikille
    Sipe

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mutta eikös tämän foorumin idea olekin parfymoitu paskanjauhanta?;)

    Anonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep, olette selvästi kuin luodut toisilllenne. Mutta ei kait teillä ole mitään sitä vastaan, jos pidän teitä yhtenä henkilönä? Se jotenkin säästäisi energiaa..
    Tervesin: Doggi, väärä kone.

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    . Mutta ei kait teillä ole mitään sitä vastaan, jos pidän teitä yhtenä henkilönä?


    Sopii.;)

    Sinkomies kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä ostin anttilasta United dvx4067M ja olen toistaiseksi tyytyväinen siihen eli toimii kiitettävästi ja pitäisi toistaa divx/xvid formaatteja. Pitää vain toivoo, että on laadultaan tarpeeksi hyvä siis kestäis mahdollisimman pitkään eikä hajoais muutamassa vuodessa käsiin.

    Pseudonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitää vain toivoo, että on laadultaan tarpeeksi hyvä siis kestäis mahdollisimman pitkään eikä hajoais muutamassa vuodessa käsiin.

    Jos elektroniikka yleensäkin kestää ehjänä kauemmin kuin muutaman vuoden niin Paavi saa julistaa sen ihmeeks.

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos elektroniikka yleensäkin kestää ehjänä kauemmin kuin muutaman vuoden niin Paavi saa julistaa sen ihmeeks.

    :roll: :o
    Milloin ostetaan laitteita sarjana? Yhden laitteen ikä kun voi mennä alle vuoteen. Mutta jos siinä on moduleja, osia voi kierrättää.