Poikien huusholli
EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten (15 kommenttia)
Muistelin opiskeluaikojani.
http://njet.net/palstat/article.phtml?art_id=465
Miten teidän kotinne?
http://njet.net/palstat/article.phtml?art_id=465
Miten teidän kotinne?
+/- saldo : 0 | Tweet
jos joku ei tiedä sitä vielä niin minä asun vielä isäni ja äitini kanssa.
asumme vanhassa maalaistalossa keskisuomessa josta on noin 30 kilometriä Jyväskylään. talo on vanha ja suurin erikoisuus jota ihmiset ovat ihmetelleet on talomme tuvan pikimusta katto. asun yläkerrassa jossa minulla on tietokone, piirustuspöytä, sänky ja kirjahylly.
mattoja on mutta ne eivät pysy paikoillaan. asun savupiipun vieressä että huoneessani on aina lämmintä. nyt on suunnitelmissa että muutan kaupunkiin opiskelujen takia, en jaksa enää 30 kilometrin linja-auto matkoja.
Cd-levyt ovat hyvä sisustusmateriaali, jonka alle voi peittää tosiasian että kaikki huonekalut ovat vähintään 70-luvulta. Myös huolellisesti sijoitettu ATK-romu lisää viihtyvyyttä.
Olkkarisa on "kodin viihdekeskus" eli stereot ja muut, yhellä seinällä lp-levyhyllyt ja toisella cd-hyllyt, cd:eitä ja lp:eitä on jonkun verran lisää pienemmäsä hyllysä peilin alapuolella keittiön ja eteisen välisellä seinällä, pari kapista nojatuolia, joista toinen on sijotettu sopivasti kajareitten keskelle ja toinen rullilla varustettu on lp-hyllyn eessä (eli se on rullien ansiosta helposti siirrettävissä), ruokapöyvän virkaa toimittaa pieni pyöreä muovinen puutarhapöytä, mutta ruokailuhan tapahtuu pääosin nojatuolissa, joten ruokapöytä kerää lähinnä postiluukusta tippuvia ilmaisjakelulehtiä ja mainoksia. Olkkarin lattialla yks isohko matto.
Kammarissa on sitte sänky ja tietokonepöytä tietsikkoineen, siinä vieressä on tulostimet ja muut, tuolina on pieni muovinen puutarhatuoli, samanlainen on myös ruokapöyvän äärellä, yhellä seinällä on pienen pöyvän virkaa toimittava pahavilaatikko. Pöyvän vieresä on lattialla rivi lehtikoteloita. Sängyn vieressä on lattialla pieni mankka yöllistä radion "kuuntelua" varten ja lankapuhelin (joka ei oo koskaan seinässä ku pistoke on varattu nettiyhteyteen). Lattialla ei oo mattoa.
Molempien huoneitten seiniä on koristettu muutamilla julisteilla, kammarissa on tietsikkapöyvän yläpuolella Jimi Hendrix ja sängyn päällä on Pink Floyd, olkkarista löytyy Beatles, Air ja Wigwam, kammarin ovesta Viikate. Lisäksi olkkarin seinällä ruokapöydän yläpuolella on kolme omaa lyijykynäpiirustusta jostain vuosien takaa (yhesä on kopio Kingston Wallin levyn kannesta, toisesa on Klaus Schulzen Blackdance ja kolmas on ihan omasta päästä piirrety kuvatus, joka päätyi sittemmin 12 Dogs Villagen levyn kanteen).
Hezzu kirjoitti 25/12/2003 klo 18:08: mutta ruokailuhan tapahtuu pääosin nojatuolissa, joten ruokapöytä kerää lähinnä postiluukusta tippuvia ilmaisjakelulehtiä ja mainoksia.
Mielikuva suoraan postiluukun alla olevasta ruokapöydästä, johon lehdet tippuvat suoraan, on kyllä aika huvittava, mutta ei varmaan ihan täsmällinen tässä kohtaa.. :D Hupaisaa. Wanha omakotitalo, seinät kirjahyllyjä tulvillaan, niissä kerroksittain kirjoja, levyjä, videoita, pulloja ja muita koristeita kaatumassa päälle. Minun ja puolisoni. Lattiat valloittaa jälkikasvu, legoja, vaatteita, muita leluja... Järjestys on kuulemma hyvä tai muuttumaton; "Miks mun pitää aina yksin siivota?!? " Pölyä. Tauluja. Julisteita. Lehtiä. Elektroniikkaa. Huonekaluja.....
"ruokapöyvän virkaa toimittaa pieni pyöreä muovinen puutarhapöytä"
Jos mun aikana olisi ollut noita plastiikkijuttuja, olis huushollini ollut ihan kokonaan plastiikkia.:D
EsaJii kirjoitti 25/12/2003 klo 20:38:
Jos mun aikana olisi ollut noita plastiikkijuttuja, olis huushollini ollut ihan kokonaan plastiikkia.:D
Ai kokonaan?

Vieläköhän joku asuu Futurossa? :)\n[Muokattu 25/12/2003 / Hezzu]
Vieläköhän joku asuu Futurossa?
http://www.signonsandiego.com/news/metro/20021120-9999_2m20move.html
Kyllä tuommoisessakin jossain etelässä asuis. Jos vuokra olis halpa.;)
Eikös ne olleet kaikesta huolimatta talviasuttavia?:o
Sisustusvinkki..
http://www.thegreatchair.com/demo.html
Putkista saa hienoja juttuja. Rautakauppaan vaan, rautasaha käteen, liitoskulmia, ja liimaa varattava. Ei saa haistella liimaa.
Prkle! Missä se Sunkku kuhnii? Esittelis nyt kiireesti jonkun Salpalinjan korsun & bunkkerin! ...vaihtoehtoista talviasumista....:D
Meillä olisi ihan toisenlaista, jos mä sisustaisin, mutta en omista taloa, joten ei ole mun asia sisustaakaan :(
Olkkari on suht. OK, anopin makuuhuone siedettävä, loput talosta ihan ahterista :piss:
Vuokralla asuttaessa tarttee sisustaa niin, että mööpelit siirtää koska vaan toiseen huusholliin.