Wigujen bootlegit?
stormtrooper kirjoitti noin 21 vuotta sitten (13 kommenttia)
Hei,
olen uusi käyttäjä enkä ole aivan varma siitä, onko tällä foorumilla asiallista herätellä bootleg-aiheista keskustelua... toivottavasti en ole häiriöksi tällä viestillä.
Anyway, mennäkseni asiaan, olen hyvin kiinnostunut kaikenlaisista Wigwamin keikkataltioinneista sun muusta "virallisesti julkaisemattomasta" matskusta 60- ja 70- luvulta. Sain vinkin, että tällä foorumilla saattaisi hyvinkin kohdata samanhenkistä jengiä. Joten, jos joltakulta löytyisi informaatiota aiheesta, se otettaisiin hyvin suurella mielenkiinnolla vastaan!
olen uusi käyttäjä enkä ole aivan varma siitä, onko tällä foorumilla asiallista herätellä bootleg-aiheista keskustelua... toivottavasti en ole häiriöksi tällä viestillä.
Anyway, mennäkseni asiaan, olen hyvin kiinnostunut kaikenlaisista Wigwamin keikkataltioinneista sun muusta "virallisesti julkaisemattomasta" matskusta 60- ja 70- luvulta. Sain vinkin, että tällä foorumilla saattaisi hyvinkin kohdata samanhenkistä jengiä. Joten, jos joltakulta löytyisi informaatiota aiheesta, se otettaisiin hyvin suurella mielenkiinnolla vastaan!
+/- saldo : 0 | Tweet
Ruisrock 1970 ja Espan lava 1972 -keikoista liikkuu melko hyvätasosia äänityksiä. Muitakin on toki liikenteesä. Eri asia sitten tohtiiko kukaan julkisesti tunnustaa omistavansa niitä ;)
Mikäli joku haluaa lähestyä minua asian tiimoilta yksityisesti, voi pistää privaviestiä
Kaipa luit jo Palasokerin Wiguartikkelit? Paljon kuvia yms. !
http://www.palasokeri.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=150
http://www.palasokeri.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=158
Pitää vähän itse mainostaa... ;)
Ne alkupään bootlegit ovat aika harvassa.
Kaipa joku siellä päässä omistaa sen 1970 sekä lyhyen Espan jutun? Loven kokoelmalla ja muualla kuultu Finlandia live on siitä Espan konsertista.
Toinen käsiini sattunut on Tanskan radiosta, Rekun ajalta, joten ei siis enää Gutsia mukana.
Radiolla lienee useit tallenteita, mutta vuosista en tiedä kuin sen 1970.
stormtrooper
lue privaattiviesti päävalikosta Privaattiviestit linkin takaa
Toi Finladia/Losing Hold live on ainakin Fairyport cd-levyllä, sitten siinä on toinenkin live mutta en muista kappaleen nimeä..
Niinpä. Suuressa maailmassa tällaiset legendaariset artistit ja bändit, ja niiden fiksut levy-yhtiöt julkaisevat wanhoja keikka-ja studiojuttuja faneille wirallisina, hyvätasoisina BootlegSeries- Discipline- ja Dick´s Picks-jne -sarjoina, mutta eipä meillä Suomessa tätä olla vielä keksitty. Pelätään, että jos noi levyt ei myiskään sitä tuplaplatinaa, vissiin....
Joo ja eiks se riitä, et pidetään kaikenlainen bootleggaus & piratointi laittomana ja aisoissa...?
Näinhän se fanius tapetaan. Mut mitäs tämmöset marginaaliryhmät varsinaiselle Isolle Biznekselle merkkaa? Levyjenhän PITÄÄ myydä tupla-platinaa, sehän se homman henki on nykyisin...
thaapani AT tols17 DOT oulu DOT fi?
Jospa joku netissä liikkuva robotti osaa ton tulkita?
Osaatteko te pojat hoitaa stormtroopperin ongelman?
Ei ole yhteydenottojen määrä toistaiseksi päätä huimannut. No, toivo elää vielä!
Ei se osoite toimi mulle. Laita vaika Palasokerin privaattiviestinä. Päävalikon alla vasemmalla on linkki privaattiviestit.
Hra Stormtrooper! Nythän on niin, että kun tsekkaa tuota Meriläisen Wigu-sivujen gig-osastoa, ja sieltä etenkin kaipaamaasi alkupuolta orkesterin taipaleella, niin huomaa, että niitä asterixilla merkittyjä, eli niitä, joista tiedetään nauhaa olevan, on aika vähän. Sitten kun tarkastellaan näitä, niin huomio on tuo, että melko paljon noista arkistojen aarteista on jo levyllä ja saatavana ihan virallisesti; Tsekkaa sellaset levyt, kuin Fresh Garbage, Jee-Jee-Jee-kokoelma, Fairyport, Anna Mulle Lovee-kokoelma, Nuclear Nightclub remastered.... Mitä puuttuu? Ehkä joku biisi...
Toivoa tietysti sopii, että joku löytää jostain jemmastaan nauhaa, jota ei vielä tunneta; Kyllä olis mielenkiintoista kuulla esmes noita Wigujen Procol Harum-tulkintoja, vai mitä?
Kyseistä lähdettä, siis Meriläisen Wigu-sivujen gigs-osastoa pitemmälle selatessa alkaa kyllä kuola valua suusta meikäläiseltäkin; Niin paljon on vielä arkistojen kätköissä aivan outoa kamaa. Kyllä tuossa kiinnostus herää... Niin että Love-Siboney! Ja bändin äijät! Lisää Fresh Garbagea jakeluun!!!
melko paljon noista arkistojen aarteista on jo levyllä ja saatavana ihan virallisesti; Tsekkaa sellaset levyt, kuin Fresh Garbage, Jee-Jee-Jee-kokoelma, Fairyport, Anna Mulle Lovee-kokoelma, Nuclear Nightclub remastered....
Jep jep. Hyllystä löytyy nämä kaikki, paitsi tuo Anna Mulle Lovee -boksi, mutta sillä oleva Finlandia/Losing Hold:han on tuolla Fairyportin remasterilla.Olen kyllä lukenut Meriläisen sivujen keikkalistaa tarkkaan ja harkitusti. Tiedän, että niitä taltiointeja on vähän, mutta on siellä silti jotain, mitä ei tuohon ylläolevaan settiin mahdu. Esimerkkinä Ruisrockin setti vuodelta 1970 "kokonaisuudessaan", Kappelinin lavan setti -72, Grass For Blades Liisankadulta -73 jne.
Olisipa mukavaa saada tännekkinpäin noita kyseisiä keikkoja, itselläni vain nuo kaikki levyillä julkaistut biisit...
Eli vaikkapa stormtrooperkin voisi ottaa yhteyttä jos olisi valmis niitä jakamaan.