Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

fanaattisuus

Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten (49 kommenttia)
Tästä oli jo toisaalla päivänä eräänä hieman puhetta, mutta pistetään silti...

Oottakos huomannu että erityisesti tiettyjen bändien fanit on melkosen fanaattisia? Siis semmosia, että jos joku toinen vähän moittii kyseistä orkesteria, niin on suurinpiirtein vaarassa saaja turpaansa tai vähintäänkin saa osakseen syytöksiä että "sää et nyt ymmärrä mistään mitään".

Tämmösiä bändejä on ainaskin siis King Crimson ja Dream Theater.

+/- saldo : 0 |

apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No on se kyllä huomattu, varsinkin KIKKELIhevi porukka on just tuommosta ja sitte ne ei edes luokittele musiikiksi mitään jossa ei ole munaton kiljuja laulajana ja helevetin nopea tiluttelia kitaristina eikä sovi unohtaa "nopeaa tublabasaria" aivanko ne kikkeli miehet ois joskus muka kuullu ees nopea tuplabasaria.

Eli jees meikäki taitaa olla fanaattinen ainaki tämän asian suhteen.\n[Muokattu 5/1/2004 / apazuzu]

MZ kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mnä olen ajatellut (luullut), että tuollaista asennoitumista on vain joillakin kersoilla. Jonkinlaista "elitismiä" tyyliin "vain musiikki mitä minä kuuntelen on hienoa ja hyvää, kaikki muu on paskaa" tuntuu sen sijaan esiintyvän aika yleisesti. Kieltämättä hieman samasta asiasta kyse.

Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En minä ainakaan ole tuollaista fanatismia pahemmin kohdannut. Tai onhan täälläkin foorumilla tietenkin Circle yms. muun metelin ystäviä jotka suhtautuvat hieman alentuvasti ihmisiin jotka eivät moisesta pidä... :P

Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso kirjoitti 5/1/2004 klo 19:48:
    onhan täälläkin foorumilla tietenkin Circle yms. muun metelin ystäviä jotka suhtautuvat hieman alentuvasti ihmisiin jotka eivät moisesta pidä... :P

Tuon kuvitelman oot kehitelly kyllä ihan itse, mokomakin Yes-fanaatikko!

Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vannoutuneet Metallica-fanit eivät ainakaan siedä yhtään arvostelua. Sama pätee tietysti moneen muuhunkin asiaan. Vegaanit ja muut eko-kommunistiterroristit eivät juuri ymmärrä lihansyöjää tai kapitalistia.

Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso kirjoitti 5/1/2004 klo 19:48: Circle yms. muun metelin ystäviä jotka suhtautuvat hieman alentuvasti ihmisiin jotka eivät moisesta pidä

Tai paremminkin: "eivät ymmärrä". :P

Hezzu kirjoitti 5/1/2004 klo 19:50:
    Kcrimso kirjoitti 5/1/2004 klo 19:48:

Tuon kuvitelman oot kehitelly kyllä ihan itse, mokomakin Yes-fanaatikko!

Osu ja uppos! :D

apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En minä ainakaan ole tuollaista fanatismia pahemmin kohdannut

Eksyppä joskus johonki metallibaariin ja erehy alkaan keskusteleen semmosten parikymppisten kans musiikista. Kohta ollaan nyrkit pystyssä:mad: on käyny mulle viimisen vuen aikana ainaki 3 kertaa.

Yhen kerran yks puoli tuttu alko kehumaan, että Bodomin Laiho on maailman paras kitaristi, no luettelin sille jotain jotka on minun mielestä parempia niin jätkä suuttu niin pahasti että yritti kimppuun onneksi siinä oli muitaki jotka sai sen rauhoittumaan.

EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei semmosten bändien takia tartte ottaa turpiin. Tekeydette vaan vnhaksi ja sanotte kuten minä, että ei setä näistä nykyjutuista ymmärrä, mutta kamala on meteli.;)

YrjöAlkio kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    itsekin opin että pidä turpa kiinni natsihevin kuuntelijoiden seurassa.
    näin pienellä paikkakunnalla on näitä fanaatikkoja jotka eivät voi ymmärtää sitä että ihmisillä erilaiset intrestit.

itse itsekkäästi vastaan mutta en mielestäni ole kovin mehustelija musiikin suhteen ja antaa ihmisten kuunnella mitä lystää. Kunhan niiden musiikki ei satuta minun korviani.

Onkohan minun sosiaalisessa ympäristössä jotain vikaa, kun viimeksi olen törmännyt fanaattiseen asenteeseen peruskoulun 3. luokalla. Silloin kaikki tytöt kuunteleivat Abbaa ja pojat Hurriganesia. Tytöt olivat oikeassa.

Raiskasivat Abbaa aika pahasti tuossa pyhäpäivän tv-konsertissa..

Doc.B.D kirjoitti 6/1/2004 klo 15:08: Raiskasivat Abbaa aika pahasti tuossa pyhäpäivän tv-konsertissa..

Jep, ei sitä kestäny kauaa kahtua eikä kuunnella.

Oikeastaan annan noille fanaatikoillekin enemmän pisteitä kuin ihmisille, jotka kertovat musiikkimakunsa olevan laaja, tyyliin: " kaikki käy, olen kaikkiruokainen, mitä nyt radiosta tulee...". Ainakin fanaatikot ovat perehtyneet kunnolla edes johonkin musiikkiin.

Ihmettelen kyllä miten Hezzu poimi King Crimsonin yhtyeeksi jolla olisi erityisen paljon näitä fanaattisia faneja. En ole kyllä itse moista huomannut.

No kyllähän nuihin Crimsonin ja/tai Frippin palvojiin törmää vähän väliä.

Sami kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hezzu kirjoitti 6/1/2004 klo 14:19: No kyllähän nuihin Crimsonin ja/tai Frippin palvojiin törmää vähän väliä.

Totta puhut...

Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso kirjoitti 6/1/2004 klo 15:14: Ainakin fanaatikot ovat perehtyneet kunnolla edes johonkin musiikkiin.[/quote]

Ei fanaattisuus ja asioihin perehtyminen välttämättä kulje käsi kädessä.

[quote]Ihmettelen kyllä miten Hezzu poimi King Crimsonin yhtyeeksi jolla olisi erityisen paljon näitä fanaattisia faneja. En ole kyllä itse moista huomannut.

Itse käyttäisin fraasia "kritiikittömät fanit", josta osoituksena esim. The Power to Believen valitseminen vuoden parhaaksi levyksi. Eihän musiikkivuosi 2003 ihan niin huono sentään ollut. :D

Hezzu kirjoitti 6/1/2004 klo 15:19: No kyllähän nuihin Crimsonin ja/tai Frippin palvojiin törmää vähän väliä.

No "palvonta" on hieman negatiivinen sana. Millä tavalla tämä palvonta sitten oikein ilmenee? Ja missä sinä törmäät heihin? Oikeassa elämässä vai täällä foorumeilla? King Crimsonin tai Frippin ihailussahan sinänsä ei pitäisi olla mitään pahaa. Syytä bändi on siihen antanut ihan kylliksi jo yli 30 vuoden ajan.\n[Muokattu 6/1/2004 / Kcrimso]

Kcrimso kirjoitti 6/1/2004 klo 15:30:
    missä sinä törmäät heihin? Oikeassa elämässä vai täällä foorumeilla? [/quote]

No lähinnä netissä, eihän oikeassa elämässä edes ole progen kuuntelijoita ;)

[quote]King Crimsonin tai Frippin ihailussahan sinänsä ei pitäisi olla mitään pahaa.

Ei tietenkään sinänsä, mutta yleensä bändin hyvyys esitetään absoluuttisena totuutena, josta ei voi eikä saa olla eri mieltä.

Heikkikerkkanen kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0

no tuolla Wigwamin guestbookissa olen havainnut, että poikkipuolisen sanan mainitseminen yhdestäkään Wigwam-nimisen kokoonpanon levytyksestä tietää tappotuomiota. Nykyisen kokoonpanon biisien, sanoitusten ja musiikillisen linjan arvostelemisesta joutuu ikuiseen kadotukseen.
    Ja arvaa jos ryhtyy arvostelemaan mitään mitä Wigwam teki 70-luvulla. Silloin sitä vasta manataankin Gehennan alimpien tasojen tuskallisimpiin lokeroihin samalla kun tulee tyyliin "kasva vielä 10 vuotta niin ymmärrät"-kommentteja.

Boogie kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heikkikerkkanen kirjoitti 6/1/2004 klo 18:16:
    no tuolla Wigwamin guestbookissa olen havainnut, että poikkipuolisen sanan mainitseminen yhdestäkään Wigwam-nimisen kokoonpanon levytyksestä tietää tappotuomiota.

Aika sairasta! Kaikkein paras juttu oli Kultsalla keväällä 2001 juttutuokio Kotsan kanssa jossa sanoin Esalle päin naamaa että 50% heidän tuotoksistaan on täyttä kuraa! Esa päästi vaan röhönaurun ja sanoi oman prosenttinsa olevan huomattavan korkeampi.Näin pitää asennoitua.:D

EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mikähän onkaan termi vannoutuneelle fanille, hardcore fanit. Varsinkin jotain Beatles fanaatikkoja, joille jokainen pieraisu mikrofoniin on pyhä.

London, U.K.--Beatles archivists unearth another 3 seconds of studio noise. In the noise can be heard a cough, a mutter, a lone guitar chord and one snare drum beat. Experts place these items somewhere in the second album recording sessions, though they were on a later tape, spliced at the end. The cough is attributed to McCartney and the mutter, all experts agree, is Lennon. This is the 27,003th archived studio noise bit where all 4 Beatles are believed to be present.

lainattu kirjoittajan, minun, luvalla\n[Muokattu 6/1/2004 / EsaJii]

Rush ja Marillion tuntuvat myös aiheuttavan fanaattisuutta.

JiiPee kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, Rush-fanit ovat aika hulluja jos alat niiden kanssa kiistelemään. :) Muistan myös miten Led Zeppelin herätti itselläni fanaattisia tunteita joskus 20 vuotta sitten.

Itse pyrin nykyisin välttämään musiikin pakkosyöttämistä kenellekään. Pidän mm. Marillionista, Yesistä ja Camelista paljon, mutta kun tyttöystävä kuuntelee Linkin Parkia, Britneytä, Christina Aguileraa ja U2:sta niin onhan se aika toivotonta alkaa puhumaan hyvästä musiikista.

Lerxst kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, Rush-fanit ovat aika hulluja jos alat niiden kanssa kiistelemään. :) Muistan myös miten Led Zeppelin herätti itselläni fanaattisia tunteita joskus 20 vuotta sitten.

Itse pyrin nykyisin välttämään musiikin pakkosyöttämistä kenellekään. Pidän mm. Marillionista, Yesistä ja Camelista paljon, mutta kun tyttöystävä kuuntelee Linkin Parkia, Britneytä, Christina Aguileraa ja U2:sta niin onhan se aika toivotonta alkaa puhumaan hyvästä musiikista.

Hehe... Ainahan sitä tietynlaiseen fanaattisuuteen omia suurimpia suosikkejaan puolustaessa ajautuu joskus... Mutta, eivät kaikki Rush- tai Marillion -fanit tai muutkaan fanit niin hulluja ole... Minun mielestäni kyseiset orkesterit (kaikkien muiden muassa) ovat sortuneet tekemään paskaa loistavan tuotantonsa sekaan kuitenkin (vähän ainakin), joten pahki-idolisoivasta käytöksestä tuskin lienee kysymys kuitenkaan? Jos tämän itse kuunnellessaan tiedostaa, oli kyseessä sitten mikä tahansa artisti, lienee musiikin kuuntelu kuitenkin rikkaampaa tällä tavalla kenties? Ja käänteisesti, jos joltain mielestään aivan täyttä varsipierua suoltavalta artistilta on joutunut tunnustamaan löytyneen yhden helmen, lienee sekin sitten rikkaus musiikin arkkuun talletettavaksi itse kullekin, vai miten on?

Joo, itsekin olen kuunnellut lähes koko rock-genren läpi ja kyllä ne suunnilleen samat bändit on jotka iskevät kovaa muiden yläpuolella. Mm. Rush, jolta en ekaa lättyä lukuunottamatta ole paskaa levyä kuullut. Joitain vähemmän loisteliaita tosin. Niin tai kai se jonkinasteista fanaattisuutta on, että 35-vuotias aikuinen mies lähtee fanimatkalle Tukholmaan bändia katsomaan.

Wanhana Pink Floyd-fanina (nykyisin jo tosin bändiin melko lailla kyllästyneenä) kuuntelen joskus huumorilla "Ummagummaa". Jos se levy ei ole psykedeelistä paskaa niin ei sitten mikään. Mutta HYVÄÄ paskaa. Haaveeni olisi joskus päästä johonkin Helsingin yökerhoon DJ:ksi (yhden illan ajaksi) ja laittaa "Ummagumma" soimaan. Siinähän olisi hauska katsoa kun Christina Aguilera-pingviinit tanssisivat "Several Species of Small Furry Animals Gathered in the cave and grooving with a pict"-kappaleen tahdissa. :D

aloc kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jotkut todella hurmioituneet Jeff Buckley fanit ovat ällöttäviä. Itsekin kuuntelen toki jeffiä paljonkin ja omistan paljon hänen levyjään, mutta usein (varsinkin naispuoliset) fanit palvovat häntä jonain myyttisenä seksikkäänä ja puhtaan rakkauden/viisauden/erotiikan jumalhahmona, joka on muuttanut heidän elämänsä suunnan ikiajoiksi ihanalla musiikillaan ja äänellään. Ungh.

Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    mutta usein (varsinkin naispuoliset) fanit palvovat häntä jonain myyttisenä seksikkäänä ja puhtaan rakkauden/viisauden/erotiikan jumalhahmona, joka on muuttanut heidän elämänsä suunnan ikiajoiksi ihanalla musiikillaan ja äänellään. Ungh.

Ettet vain olisi hieman kateellinen? :wink:

Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kokeilkaapa joskus sanoa suureen ääneen pikkukaupungin ainoassa rokkibaarissa, että Hurriganes on paska bändi.

Velmu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tai onhan täälläkin foorumilla tietenkin Circle yms. muun metelin ystäviä jotka suhtautuvat hieman alentuvasti ihmisiin jotka eivät moisesta pidä... :P

Circle-kiihkoilijoiden mollaaminen osui ikävästi vyön alle. Kaveripiirin levyilloissa ne jäävät muutenkin aina alakynteen paljon fanaattisemmalle Rush-, Beatles- ja Whitesnake-porukalle. Myös esim. kotimaisen metallimusiikin kuuntelijoista löytyy paljon vauhkompia tapauksia.

Ettet vain olisi hieman kateellinen? :wink:

Sez the guy with dreamy rocko eyes ;)

...Mielestäni tällaista on kuitenkin havaittavissa esim. Buckleyn netti newsletterin "mary's mailbag" -osiossa usein. Onhan tuo toki koskettavaa kamaa ja ääni on miehellä hyvin utuinen ja vallitseva, mutta rajansa kaikella.

Fanaattisuutta voidaan havaita myös taistossa "kummat ovat teknisesti taidokkampia hevikitaristit vai jazzkitaristit" (progekundit saattavat sijoittua tuohon väliin tai jompaankumpaan kategoriaan..??). Järkevää keskustelua aiheesta lienee vaikea viritellä (tokkopa se on edes tarpeellista).

...Mielestäni tällaista on kuitenkin havaittavissa esim. Buckleyn netti newsletterin "mary's mailbag" -osiossa usein. Onhan tuo toki koskettavaa kamaa ja ääni on miehellä hyvin utuinen ja vallitseva, mutta rajansa kaikella.

Täälläpäin harvoin törmää tyyppeihin, jotka olisivat edes kuulleet Buckleyta, joten tuo fanaattisuuskin on jäänyt (onneksi) vähälle. Mutta viehän se aina maun pois, jos liikaa hehkutetaan.
    Muutamalle tytölle olen joskus Jeffiä soittanut ja jos eivät ole musasta innostuneet, niin ainakin sen naamasta. :)

Joo, vaikka olen Rush-fani, niin joskus alkaa potuttamaan esim. Neil Peartin pitäminen jonain jumalana tai vastaavana. Luen paljon Amerikkalaisia musiikkilehtiä ja jos jossakin vain sivutaankin rumpaleita, aina tuodaan Peart esiin tyyliin "best drummer in rock".

Onhan Peart helvetin hyvä rumpali, mutta maailmassa on muitakin hyviä rumpaleita, eikä minun mielestäni muusikkoja voida laittaa johonkin paremmuusjärjestykseen. Joidenkin mielestä Peart on konemainen kun taas esim. Billy Cobhamin tai John Bonhamin soitossa on enemmän "henkeä", jne. Nämähän ovat puhtaasti makuasioita joista on turha lähteä kiistelemään.

Sama juttu kitaristeissa. Hendrix oli vallankumouksellinen, John McClaughlinilla oli loistava tekniikka, Townshendin soitto särmikästä, Page oli teknisesti melko surkea mutta ukolla oli oma soundinsa, E. Van Halen kopioiduin, jne.

Omia suosikkejani rock-kitaristeista ovat aina olleet Neal Schon, Alex Lifeson ja Tom Scholtz. Ei kuitenkaan edes tulisi mieleen alkaa väittämään heitä "paremmaksi" kuin jotain muuta. Musiikki ei ole urheilua, ja mielestäni kaiken maailman "top 10 kitarasoolot maailmassa"-listat ovat lapsellisia ja naurettavia.
    Kaikilla on omat suosikkinsa.

Menkää pojat musiikkiterapiaan.. :wink:

EberkJuho kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös tälläiset "vaihtoehtorockin" fanitkin ole aika fanaattisia? Siis mitäköhän sanoisin esimerkiksi, en nyt uskalla sanoa mitään tiettyä bändiä, mutta joka tapauksessa näille ei käy mikään tyylin ulkopuolella.
    Oikeastaan kaikista tyyleistä löytyy näitä fanaattisia faneja, joiden mielestä kaikki muu musiikki on huonoa. Dance, Metalli ja Rap tulee ekana mieleen.

Itse olen vain fanaattinen R.A.T.M. fani :D No on niitä muitakin bändejä joiden yksinkertaisesta loistavuudesta on vaivaudu väittelemään vääräuskoisten kanssa :wink:

Muutamalle tytölle olen joskus Jeffiä soittanut ja jos eivät ole musasta innostuneet, niin ainakin sen naamasta. :)

Olihan se söpö setä, mutta sillä oli hirmu huonot hampaat. Nytte on tulossa 10vee juhlaksi tuosta Gracesta semmonen special reissue homma. Meinaako Peku/joku muu hommata? Ajattelin itse tuon "Forget Her"-teoksen studio version vuoksi (ja vanhan grace -levyni huonon kunnon vuoksi) havitella tuon omakseni.

Mutta toivottavasti ei Jeffiä enää enempää hehkutettaisi, ettei tosiaan mene överiksi.

Sama juttu kitaristeissa. Hendrix oli vallankumouksellinen, John McClaughlinilla oli loistava tekniikka, Townshendin soitto särmikästä, Page oli teknisesti melko surkea mutta ukolla oli oma soundinsa, E. Van Halen kopioiduin, jne.

Miten niin "oli"? McLaughlin on kyllä ihan hommissa mukana vielä.. Itse en ole ikinä hänestä ja Al DiMeolasta välittänyt, vaikka he tilut vallitsevatkin. Give me Metheny & Rosenwinkel anyday! Page taas minusta on erittäin kiva, vaikka välillä räpeltääkin niin hänellä on silti usein erittäin hyviä ideoita. Mutta totta on että "se-ja-se-on-maailman paras kitaristi" on kyllä hyvin yleinen fanaattisuuden aihe.

Nytte on tulossa 10vee juhlaksi tuosta Gracesta semmonen special reissue homma. Meinaako Peku/joku muu hommata?

Onhan se ostettava, ja sitten 2007 varmaan taas sen toisen 10v. juhlan kunniaksi. Mikä helvetin Peku? :shock:

Mikä helvetin Peku? :shock:

Peku, hyvänä jätkänä kai jo tunnettu??

"Olen musiikin suhteen kaikkiruokainen" = ihminen ei tiedä mitä kaikkea musiikki-termi voi käsittää.

Vai meneekö homma näin: "joo, Jari Sillanpää on suosikki, mutta välillä tulee kuunneltua death-grindiä ja jotain dub-juttuja."

:)

EberkJuho kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D, Toi oli hyvä :D
    Itse sanon aina kuuntelevani "hyvää musiikkia", enkä erityisemmin jaksa selittää ihmisille sen merkitystä :D
    Toi kaikkiruokainen termi on vähän samanlainen kun ennen sanoin itsestäni olevani ateisti, vaikken täysin olekkaan. Sanoin vain siksi että sillä pääsee jotenkin selittelyltä pois, kun yllättävän moni ihminen ei esim. tiedä mitä agnostikki tarkottaa... no se siitä.

juishi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä olen päätynyt kertomaan kuuntelevani paskaa musiikkia, se ei juurikaan herätä suurempaa mielenkiintoa, ja yleensä muut ovat aika yksimielisesti samaa mieltä kanssani, joten turhanpäiväisiä KaijaKoonOikeaJalkaOnParempiKuinVasen-jankkauskeskustelujakaan ei pääse syntymään.

nyssoi :Wumpscut:

Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Olen musiikin suhteen kaikkiruokainen"

Tuollaista sanovat sellaiset jotka eivät oikeastaan kuuntele musiikkia lainkaan.

Tuollaista sanovat sellaiset jotka eivät oikeastaan kuuntele musiikkia lainkaan

Totta.. tai korkeintaan Radio Novaa tai Radio Suomea.

....Tai ehkä Radio Deitä?

Onhan se ostettava, ja sitten 2007 varmaan taas sen toisen 10v. juhlan kunniaksi.

No olen jo hankkinut oman Jeff Buckley: "Grace" legacy edition boksin. 1cd remasteroitu Grace albumi, 2cd harvinaisuuksia ja alternate versioita. mm hieno "forget her" kappale, jonka Jeff veti viimehetkellä albumilta henk. koht syistä ja joka on sittemmin levinnyt bootleg live nauhoituksena, ja hieno tulkinta Dylanin "mama you've been on my mind"-kappaleesta. 3cd=dvd, jossa 29min dokumentti Gracen teosta ja kaikki gracen musiikkivideot ja forget herille nyt tehty video. Ihan hyvä ostos hintaan nähden: 25euroa.

Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ahaa, taitaa kuitenkin jäädä hankkimatta. Ei mulla ole sitä EP-boksiakaan.

Ai tarkoitatki Grace ep:s -boksia, se vaikuttikin aika kehnolta, en hankkinut varsinkin kun mulla oli jo puolet niistä ep:istä ja ei ne aina niin kovin kummoisia olleet. Sen sijaan Sin-é -legacyn ajattelin vielä jossain välissä hankkia, sillä pidän sin-é ep:stä hyvin paljon ja mitä olen kuullut kaverilta tuota legacy sin-étä, niin kuullostaa aika hyvältä.

Uncutissa oli muuten joku kadonnut Buckleyn haastattelu. Aika sopivasti se löytyi/julkaistiin tähän hätään. Ihan ok juttu sinänsä, ei mitään ihmeellistä.