Puuttuvat proget
didja kirjoitti noin 21 vuotta sitten (69 kommenttia)
Onko progeväellä sellaista tilannetta kuin minulla, että jokin/jotkut "isot nimet" loistaa poissaolollaan levyhyllyssä. Tällaisia tapauksia on minulla
ainakin Gentle Giant, Renaissance, Rush ja Marillion. GG:tä ja Renaissancea olen toki lainaillut kirjastosta, ja levyt ovat kohtuu tuttuja, mutta jostain syystä ei silti innosta hankkia niitä omaksi. Rushia olen kuullut ehkä yhden tai kaksi biisiä, Marillionia en tiedä kuulleeni nuottiakaan ikinä.
Ehkä vähän turha aihe, mutta on tylsää...;)
ainakin Gentle Giant, Renaissance, Rush ja Marillion. GG:tä ja Renaissancea olen toki lainaillut kirjastosta, ja levyt ovat kohtuu tuttuja, mutta jostain syystä ei silti innosta hankkia niitä omaksi. Rushia olen kuullut ehkä yhden tai kaksi biisiä, Marillionia en tiedä kuulleeni nuottiakaan ikinä.
Ehkä vähän turha aihe, mutta on tylsää...;)
+/- saldo : 0 | Tweet
No ei minunkaan hyllystäni Renaissancea, Rushia tai Marillionia löydy. Renaissancea saattaisi löytyäkin, jos jaksaisi joskus katsella levytiskiä siitä kohdasta, mutta muita ei kyllä tulekaan, Genesistäkään ei ole kuin Nursery Crymen vinyyli, ja siitäkin voisin hankkiutua eroon, jos jaksaisin vaivautua.
Takautuvasti muistellen minulta puuttuivat läpi progeaikojen (ja puuttuvat edelleen) täysin ainakin Genesis, Jethro ja Rush. Ei vain koskaan viitsinyt vaivautua.
Poissaolollaan loistavat progesuuruudet kuten Gentle Giantit, Van dergraafit ja Jethrotullit...
Mutta Genesiksen & Renaissancen koko 70-luvun tuotanto löytyy.
Sitä on niin lapsellinen, että mielluummin laittaa rahansa ja aikansa erillaisten obskyyrien levyjen haalimiseen, eikä niinkään kaikkien tuntemiin vakioartisteihin.
ELPin ja Flower Kingsin levyjä oli pari mutta ne tuli myytyä pois. ELPit lähinnä siksi, että niistä tuli paremmat remasterit, mutta enpä ole pariin vuoteen niitä hirveästi kaivannut. Isoin nimi jota ei ole ikinä ollutkaan on varmaan Hawkwind, mutta varmaan joskus sekin pumppu tulee vielä tsekattua.
Doc.B.D kirjoitti 30/1/2004 klo 18:42: Sitä on niin lapsellinen, että mielluummin laittaa rahansa ja aikansa erillaisten obskyyrien levyjen haalimiseen, eikä niinkään kaikkien tuntemiin vakioartisteihin.
Tuo on kyllä totta myös omalla kohdallani. Jos on tilanne, jossa miettii pitäisikö viimeinkin ostaa se joku ProgeSuuruus : Levyjen Messias, jonka hankkimista on pantannut kolme vuotta, vai tuhlaako rahansa johonkin underground-menoon, melkein aina päätyy jälkimmäiseen. Jotenkin vaan ajattelee, että sen suuren bändin levyn voi sitten ostaa myöhemminkin, kun sen joka tapauksessa saa kaupasta koska tahansa.
Renaissance
Hawkwind
Sitten näitä joskus olleita:
IQ
Pendragon
PFM
Banco
Anekdoten
Flower Kings
Ja monia muita vähemmän suuria...
Näinhän se on, mutta ainakin musiikinkuuntelu-uran alkuvaiheessa tulee väkisinkin törmättyä ensin genren isoihin nimiin ja kuunneltua niitä. Syvällisempi perehtyminen tapahtuu ajan myötä. Lähes koko sen ajan kun olen progressiivista kuunnellut, olen ollut tietoinen mainitsemistani bändeistä, mutta ne jostain syystä on jääneet paitsioon ostettaessa. Muu peruskaura päätyi hyllyyn jo hyvissä ajoin.
(viitaten Dr:n ja Voffen viesteihin)\n[Muokattu 30/1/2004 / didja]
Kyllähän noita monia melko isoja nimiä puuttuu kuten Nektar ja Amon Düul. Ja Hawkwind, mutta sitä ei kyllä tule hyllystäni löytymään jatkossakaan.
Moody Bluesia ei , Renaissancea vain muutama raita ja kopioitu eka Cd, Rushia, Marillionia ei löydy, ei Yesiä kuin 1 halpa juttu.
Rushia ei ole yhtään levyä hyllyssä. Pari olen omistanut ja yhtä monta pois myynnyt.
Mulla ei oo yhtään Strawbsin, Clearlightin tai Janen levyä :( Eikä yhtään Echolyniä!\n[Muokattu 30/1/2004 / Hezzu]
Voikohan Clearlightin laskea - niinku - suureksi nimeksi?
Ei mulla muuta, mutta ilmoittaudun 0-kerhoon Rushin suhteen. Eikä yhtään Moody Bluesia.
Hezzu kirjoitti 30/1/2004 klo 19:41: Janen levyä :( [/quote]
Iloitse!
[quote]Eikä yhtään Echolyniä!
Iloitse!
[quote]Eikä yhtään Echolyniä!
Osta multa! Myös parista Marillion vinyylistä voi mut armahtaa, Fugazi ja joku toinen. Rushiakin on tullut joku vinyyli napattua. Absoluuttista Nollapistettä ei ole eikä tule olemaankaan, jos se on iso nimi, tai edes progea.
Hezzu, Strawbsien best of kokoelma, en muista nimeä, riittää. Mulla on 2 muutakin.
Ei yhtään Marillionia. ELP:ltä vain Brain Salad Surgery (vinyylin ulkoasun takia).
Ja Rushiltakaan ei kohta enää yhtään jos kaveri suostuu alustavasti sovittuihin kauppoihin - vaihdan Rushit Circlen kahteen ekaan älppäriin. tai no pitää koittaa neuvotella josko Moving Picturesin sais jätettyä kaupan ulkopuolelle...
Lazer kirjoitti 30/1/2004 klo 20:15:
Osta multa!
Eikä yhtään Echolyniä!
Osta multa!
Onko sulla Echolynin As The World? Jos on myynnissä niin minä ainakin olen kiinnostunut.
Kyll mie oon aatellu Strawbsilta ihan jotain kokonaisia albumeita hankkia, kokoelmat on tyhymiä.
Myyn levyjä vain niille, jotka osaa käyttää quotea kunnolla. :D (ei o)
Näin äkkiseltään mietittynä puuttuvia:
Moody Blues (myyty se ainut mikä oli)
Spock's Beard
Flower Kings(on yksi mutta myyty kunhan ostaja noutaisi)
Marillion/fish myyty pois
Procol Harum (kaise tänne sopi)
Ja kaikki mikä liittyy neo-progeen taitaa olla yksi levy siltä saralta.
Prk.. kun oikein muisteli, niin hyllyssä taitaa olla yksi Dream Theather, mutta Transatlanticin olen kyllä takuulla myynyt pois! Seriously!
Näitä ei ole, Moodyä ja Procolia on ollu mutta myyty.
Strawbsilta oon aikonu hankia Hero & Heroin levyn kun sen pitäs olla hyvää folkprogea, en ole kylläkään sitä itse kuullut, onko se hyvä?
Moody Blues
Spock's Beard
Flower Kings
Marillion/fish
Procol Harum
Strawb
Echolyn
Hieman samoilla linjoilla Docin ja Voffen kanssa. Progeinnostukseni käynnistyessä jäi mm. Renaissancet ja Marillionit hankkimatta. Genesis puuttui myös pitkään hyllystä, mutta asia korjaantui, kun sattui Tresspass ja Nursery Cryme löytymään poikkeuksellisen halvalla Prismasta... Yks Rush löytyy kasetilta kopsattuna.
Uudemmista suuruuksista puuttuu ainakin Spock's Beard, Flower Kings ja Transatlantic. Kusista neoprogea. ;)
Hezzu kirjoitti 30/1/2004 klo 12:40: Kyll mie oon aatellu Strawbsilta ihan jotain kokonaisia albumeita hankkia, kokoelmat on tyhymiä.
Niin mutta musta Hero ja Heroine albumikin on tyhmä, biisi hyvä.;)
Mitäs peliä tämä on että Moody Bluesia ja Procol Harumia syrjitään? Onhan esim. Days Of Future Passed ja Shine On Brightly melko oleellisia progen kehityskaaren kannalta.
Kcrimso kirjoitti 30/1/2004 klo 18:59:
Kyllähän noita monia melko isoja nimiä puuttuu kuten Nektar ja Amon Düul. Ja Hawkwind, mutta sitä ei kyllä tule hyllystäni löytymään jatkossakaan.
Amon Düül II:n ja Hawkwindin hyljeksintä on rikos, jota ei pitäis julkisesti tunnustaa.
Hezzu kirjoitti 31/1/2004 klo 00:19:
Amon Düül II:n ja Hawkwindin hyljeksintä on rikos, jota ei pitäis julkisesti tunnustaa.
Kcrimso kirjoitti 30/1/2004 klo 18:59:
Ja miksiköhän Nektar ei kelvannut tohon joukkoon :(
didja kirjoitti 30/1/2004 klo 18:50:
ainakin musiikinkuuntelu-uran alkuvaiheessa tulee väkisinkin törmättyä ensin genren isoihin nimiin ja kuunneltua niitä. Syvällisempi perehtyminen tapahtuu ajan myötä.
ainakin musiikinkuuntelu-uran alkuvaiheessa tulee väkisinkin törmättyä ensin genren isoihin nimiin ja kuunneltua niitä. Syvällisempi perehtyminen tapahtuu ajan myötä.
Jep, musiikki on löytöretki, joka jatkuu ikuisuuteen. Ensin kartotetaan oma ja naapurin takapiha ja sitte syöksytään suin päin viidakkoon :D
Tunnustan, että omistan vain jonkun omituisen kokoelman Hawkwindiä, jonka ostin vanhana. Ja sitten on jotain muutamia raitoja joista en muista mistä ne ovat tulleet. Space is Deep.:D
Hezzu kirjoitti 30/1/2004 klo 23:44: Mitäs peliä tämä on että Moody Bluesia ja Procol Harumia syrjitään?
Moody Blues on aina ollut aika valju bändi. Okei, Question on hyvä biisi. Mutta Procol Harum onkin ihan toista maata, loistava orkesteri!
Procolissa joskus sanat oli sellaista kiinnostamatonta, muuten ne oli OK ekat noin 4 albumia. Jostain syystä en tykännyt Grand Hotelista enää.
Hezzu kirjoitti 30/1/2004 klo 23:19:
Olen kuullut nimeltä ton Amon Düül II:n, mutta ei ole tullut halua tutustua. Joskus luin jostain kirjasta jotain bändistä, ja tais olla Saksalainen. Mikä on hyvä meriitti tekniikassa, mutta ei välttämättä populaarimusiikissa. Jos lauletaan saksaksi peli on pelattu automaattisesti. Lisäksi englanniksi laulettuna aksentti on yleensä perseestä. Ja onhan toi että bändin nimi ei ole englanniksi, erittäin huono enne.
Made in (West) Germany, German Engineering, kyllä !
Mutta populaarimusiikissa kaikkine alalajineen on tiedostettava anglo-amerikkalainen kulttuurin ylivertaisuus.
[Muokattu 31/1/2004 / Sami]\n[Muokattu 31/1/2004 / Sami]
Saksan kieli taipuu kyllä tosi huonosti laulettavaksi. Mm. sellaiset herrat kuin Wagner ja Bach yrittivät säveltää saksan kielistä vokaalimusiikkia, mutta saivat osakseen lähinnä naureskelua.
jusu kirjoitti 31/1/2004 klo 00:57: Ja miksiköhän Nektar ei kelvannut tohon joukkoon :(
Koska kannattaa olla hiljaa, jos hyllyssä on Nektaria. Mulla ei. Eikä joo noita nyky neojakaan moniakaan.
Just joo, neoprogea ja sen kuuntelijoita saa kyllä pilkata miten paljon vaan, mutta sitten on näitä tiettyjä bändejä joiden musiikin laatua ei ole syytä kyseenalaistaa ellei halua joutua julkisen häpeän kohteeksi.
No sanonpa kuitenkin, että kaikki Hawkwind mitä olen kuullut (rehellisyyden nimissä olen kuullut vain viitisen levyä) on ollut täyttä kakkaa. Amon Düülia olisi kyllä tarkoitus hommata jossain vaiheessa.
Kusista neoprogea.[/quote]
[quote]...täyttä kakkaa.
[quote]...täyttä kakkaa.
Suomen kielen rikkauksia. :)
Just joo, neoprogea ja sen kuuntelijoita saa kyllä pilkata miten paljon vaan,
Tottakai, niinhän sitä kuuluu tehäkin! :twisted:
Myös monet neoprogediggarit hyljeksii vanhaa ja/tai vähän erikoisempaa progea, onko se muka jotenkin oikeutetumpaa?
Itsehän siis kuuntelen moniakin neoprogebändejä....
Amon Düülia olisi kyllä tarkoitus hommata jossain vaiheessa.
Tulet yllättymään.. tavalla tai toisella.
Myös monet neoprogediggarit hyljeksii vanhaa ja/tai vähän erikoisempaa progea, onko se muka jotenkin oikeutetumpaa?
Ei toki, minusta he eivät vaan ole niin usein ilmoittamassa vähättelevää näkökantaa noista "erikoisuuksista".
Tulet yllättymään.. tavalla tai toisella.
Siis kyllä minä Amon Düülin (2) musiikkia melko hyvin tunnen, ei ole vaan vielä tullut itselle hankittua.
Jos lauletaan saksaksi peli on pelattu automaattisesti. /.../ populaarimusiikissa kaikkine alalajineen on tiedostettava anglo-amerikkalainen kulttuurin ylivertaisuus.
PYH! :evil:
Siis kyllä minä Amon Düülin (2) musiikkia melko hyvin tunnen, ei ole vaan vielä tullut itselle hankittua.
Jaa, luulin että et paljon perusta kraut-rockista, ja AD on krautin perikuva ainakin minulle. Ja on ne äijät itsekkin yhdenlaisia perikuvia.. nimittäin pilvihörhöilyn.
Jaa, luulin että et paljon perusta kraut-rockista, ja AD on krautin perikuva ainakin minulle.
No kraut-rock ei ole minulle niin iso juttu kuin monille, mutta kyllä minä siitä valikoidusti pidän. Esimerkiksi Neu! on aika kova.
Tästä tulikin mieleen yksi kokoelmani paha puute: minulla ei ole yhtään Canin levyä. Olikos niitä remastereita niistä muuten luvassa vai onko tyytyminen nykyisiin julkaisuihin jotka eivät ole kovinkaan kummoisia?
Minulla ei ole ainuttakaan neoprogelevyä, ja Hawkwindiä ja Rushiakin vain yhden levyn verran.
Suurin puute taitaa olla Can. Se on kyllä hankintalistalla aika kärjessä.
minulla ei ole yhtään Canin levyä. Olikos niitä remastereita niistä muuten luvassa?
Pitäisi kai olla tulossa. Krautrockiakin nyt on niin monenmoista. Onko kcrimsolle esim. Ash Ra Temple, Kluster/Cluster, Organization/Kraftwerkin alkupää ja vaikka Popol Vuh tuttuja. Tuli vaan tosta Neu!/Can linjasta mieleen vaikkei noista mikään tietty ihan yks yhteen ole.
bändejä joiden musiikin laatua ei ole syytä kyseenalaistaa
Saako Yesin musiikin laatua kyseenalaistaa? 90125 on aika kakka ja Magnificationkin melko lälly, Open Your Eyes suorastaan kammottava. Neoproge-rintamalta esim. Arena tai Marillion on huonoimmillaankin parempi ku mikään noista.
Pitäisi kai olla tulossa. Krautrockiakin nyt on niin monenmoista. Onko kcrimsolle esim. Ash Ra Temple, Kluster/Cluster, Organization/Kraftwerkin alkupää ja vaikka Popol Vuh tuttuja. .
Noista en ole kuullut kuin Popol Vuhia ja Kraftwerkia.
Saako Yesin musiikin laatua kyseenalaistaa? 90125 on aika kakka ja Magnificationkin melko lälly, Open Your Eyes suorastaan kammottava. Neoproge-rintamalta esim. Arena tai Marillion on huonoimmillaankin parempi ku mikään noista.
Sen kuin kyseenalaistat. 90125 on loistava pop-levy, Magnification parasta Yesiä sitten Going For The Onen (no Keys To Ascensionin studiobiisit on kanssa aika hyviä). Open Your Eyes sen sijaan on aivan hirvittävä tekele. Yesin huonoin selkeästi. Arenaa olen kuullut niin vähän (ei ole vakuuttanut), että vaikea ottaa viimeiseen lauseesesi kantaa. Marillionilta kyllä häviää monikin levy 90125:lle ja Magnificationille. Open Your Eyesin tasolle Marillion on vajonnut oikeastaan vain Radiation levyllä.
Sen kuin kyseenalaistat.
Höh :shock:
Just joo, neoprogea ja sen kuuntelijoita saa kyllä pilkata miten paljon vaan, mutta sitten on näitä tiettyjä bändejä joiden musiikin laatua ei ole syytä kyseenalaistaa ellei halua joutua julkisen häpeän kohteeksi.
No niin, joko täsä vaiheesa voi paljastaa että esim. tuokin kommenttini oli lähinnä huumorilla heitettyä kärjistystä? Siinä ei siis lue: "Saatanan neoprogetaliaivot kuunnelkaa Hawkwindiä!". :lol:
Enkä minä kommenttiasi niin vakavasti ottanut. Lähinnä kommentoin yleisesti tälläistä asennetta jossa suhtaudutaan alentuvasti neoprogen kuuntelijoihin. Tätä esiintyy esim. Progressive Earsin- foorumilla runsaasti eikä täälläkään siltä ole täysin vältytty.
Noku neoprogistit on niin haffuja 8)
Ihmisethän tunnetusti vihaavat toisissa ihmisissä eniten omia luonteen piirteitään. Ehkäpä äänekkäimmin neoprogea vastaan kirjoittelevat ovatkin pikku neoproggareita, jotka eivät ole vielä uskaltaneet tulla ulos kaapista. :wink:
Dashiell Hedayat : Obsolete
Tämä nyt ei varsinaisesti kuulu tähän osastoon, mutta kumminki.
Huomasin että jusu on kuunnellut tätä. Parit kysymykset on siis paikallaan, onko cd vai lp, jos lp niin haluatko kertoa paljon maksoit? Jos pientä arviota levystä mm.onko hyvä ja kuin hyvä?
Olen aikeissa hankkia vinyylin ja kun se hintalappu on aika iso niin vähän olen viivytellyt ostoa.
jaaha. Minullapa ei ole yhtään Kraftwerkin levyä. Ei oo nyt hankintalistalla ensimmäisenä kun ajattelin hommailla aika paljon lähiaikoina muuta kuin progea ja vastaavaa. Ei oo Nektaria, Strawbsia, Greensladea, Gravy Trainia, Vanilla Fudgea, Gnidrologia, Blodwyn Pigiä jne. jne. jne... semmoset kulttitason pikkuproget puuttuu muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta kokonaan.
Vanilla Fudget voisit vaihtaa Kraftwerkiin...
Sitä on niin lapsellinen, että mielluummin laittaa rahansa ja aikansa erillaisten obskyyrien levyjen haalimiseen, eikä niinkään kaikkien tuntemiin vakioartisteihin.
Jos mainstreamille antaa pikkusormen se vie koko käden.
Sitäpaitsi. Vaikka levyhyllystä löytyisikin jotain keskitien progea
- semmoista josta mm. Classic Rockissa kirjoitetaan - niin ei sitä missään nimessä ainakaan täällä parane tunnustaa! :wink:
Erm.. Niin, asiaan palatakseni, en omista yhtään Familyn levyä. Tuohon puutteeseen ei ole mitään erityistä syytä ja se on korjattavissa.
Mainitaan nyt vaikka Änglagård. Ei ehkä suuruus, mutta palvonnan kohde kuitenkin. Epilogin hommasin kesällä, mutta ei kolissut, myin pois.
Ehkäpä äänekkäimmin neoprogea vastaan kirjoittelevat ovatkin pikku neoproggareita, jotka eivät ole vielä uskaltaneet tulla ulos kaapista. :wink:
tuanoi... kertokaas tyhmälle mitä se neoproge on?
Muuten puuttuvista progeista puheen ollen... Yes, Genesis ja Van Der Graaf Generator puuttuu ainakin, ensin mainittujen 70-luvun tuotantoa en oo varmaan koskaan kuullutkaan (ja jostain syystä myöhempi tuotanto ei ole oikein innostanut). Itse asiassa olisi varmaan helpompi luetella ne pari progelevyä jota hyllystä löytyy, vai lasketaanko krautrock? Saksankieli tekee aina biisistä kuin biisistä vähän paremman.
tuanoi... kertokaas tyhmälle mitä se neoproge on?
Kurkkaa tänne
Kiitos, eli ymmärsinkö oikein, neoproge on 80-luvulla tai sen jälkeen vaikuttaneita yhtyeitä, jotka matkivat vanhoja suuruuksia; kun bändillä on omiakin ideoita ja jotain uutta annettavaa niin silloin ei sovi käyttää moista genrenimeä. Eli jätän siis neoprogen suosiolla väliin.
Saksankieli tekee aina biisistä kuin biisistä vähän paremman.
Heh, makunsa kullakin. Minulla homma toimii kyllä ihan päinvastaisesti.
Erm.. Niin, asiaan palatakseni, en omista yhtään Familyn levyä. Tuohon puutteeseen ei ole mitään erityistä syytä ja se on korjattavissa.
Hanki niitä alkupäästä. Ainakin Anywayhin asti OK. Jos sietää laulajaa.
Huomasin että jusu on kuunnellut tätä. Parit kysymykset on siis paikallaan, onko cd vai lp, jos lp niin haluatko kertoa paljon maksoit? Jos pientä arviota levystä mm.onko hyvä ja kuin hyvä?
Olen aikeissa hankkia vinyylin ja kun se hintalappu on aika iso niin vähän olen viivytellyt ostoa.
CD on minulla. Ja tota levystä on ainakin minusta erinomainen levyllinen space, psykedeliaa todella hypnoottisella poljennolla johon lisämausteina välillä toiset kraut yhtyeet tuovaa kosmista menoa sisältäen todella tappavaa kitarointia ja saxofonia. Mihin ranskankielinen laulu(muistuttaa välistä enemmän lausuntaa) tuo lisäväriä. Pakollinen hankinta vanhasta Gongista pitäville.
CD on minulla. Ja tota levystä on ainakin minusta erinomainen levyllinen space, psykedeliaa todella hypnoottisella poljennolla johon lisämausteina välillä toiset kraut yhtyeet tuovaa kosmista menoa sisältäen todella tappavaa kitarointia ja saxofonia. Mihin ranskankielinen laulu(muistuttaa välistä enemmän lausuntaa) tuo lisäväriä. Pakollinen hankinta vanhasta Gongista pitäville.
Kyllä tuon perusteella täytyy ostaa tämä levy, vaikka halvimmillaan sen saa 66€ ja olen nähnyt pyydettävän jopa yli 100€
Miekin kyllä kaipailen Obsoletea, mutta taijan tyytyä cd-levyyn, sen saa varmaan vähä halvemmalla ;) Vaikka eipä sitäkään kovin heleposti kyllä enään nykysin löyvä, Mantran painos on jostain reilun 10 v:n takaa... :(
Hanki niitä alkupäästä. Ainakin Anywayhin asti OK. Jos sietää laulajaa.
Italoprogen suurena ystävänä siedän lähestulkoon mitä vaan.
:)
Monta hyvää bändiä puuttuu kokoelmista, mutta Magmalta ja Renaissancelta on tullut nyt himo alkaa keräämään tuotantoa. Ostin Magman 'Attahk'in viikko sitten ja iski kyllä lujaa, en ymmärrä miten olen voinut 4 tietoista progevuotta olla kuulematta bändiä :wink:
Kuulostaa mahtavalta! Mikä tahansa musiikki, jossa on ripaus tai kaksi psykedeliaa, on noin pääsääntöisesti loistavaa. Tuo pitää hankkia.
Muuten hyllystä puuttuu vaikka mitä, ihan liikaa. Mutta minkäs teet kun on opiskelija ja viina maistuu vähän liikaakin.
No, tutustumis- ja ostoslistalla on seuraavaksi ainakin Jethro Tull, Van Der Graaf ja Marillion. Muuten kai alkaa nuo suuret nimet oleen hallussa. Krautistakin suurimmat (Neu, Faust, Amon) on suht hyvin hallussa, mutta pienemmät tulisi vielä kartottaa.
Psykeä on jonkun verran katsastettu, samoin kuin fuusiojazzia, mutta melko pihalla olen molemmista genreistä.
Toisaalta on hienoa, että niin monta mahtavaa kuunteluelämystä on vielä edessä.
Niin, ja Magma on kanssa ostoslistan kärkipäässä, vaikka kirjaston Ämmät onkin jo kuunneltu. Sen verran makee ryhmä, että pakko saada omiksi.