Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Pekka Pohjola "Sinfonia Nro.2"

Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten (17 kommenttia)
Ensi keskiviikkona (4.2.04) on Pekka Pohjolan uuden orkesteriteoksen Emmin kantaesitys. Onkos kukaan lähdössä katsomaan? Minulla on jo liput hankittuna.

Konsertissa esitetään myös Philip Glassin, Keith Jarrettin ja Raoul Björkenheimin musiikkia.

http://www.yle.fi/rso/show_page.php?page=000&cmd=archive_bulletins&ID=83&lang=


+/- saldo : 0 |

    kite kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulee muuten myös radiosta suorana, tyydyn siihen.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hesarissa oli muuten tänään juttu Pohjolasta lähinnä tämän orkesteri-homman tienoilta. Pohjola kertoi myös keikkailevansa tulevaisuudessa Jim Pembroken kanssa. Tarkoitus on ilmeisesti esittää Pembroken soolomatskua.

    kite kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hesarissa oli muuten tänään juttu Pohjolasta lähinnä tämän orkesteri-homman tienoilta. Pohjola kertoi myös keikkailevansa tulevaisuudessa Jim Pembroken kanssa. Tarkoitus on ilmeisesti esittää Pembroken soolomatskua.


    No jo on, tuota ei kyllä helpolla uskois Pohjolan aiemmista puheista päätellen. Mutta upea uutinen sinänsä, jos toteutuu. Riippuen tosin miesten kunnosta ja materiaalista :wink: Jään mielenkiinnolla odottamaan!

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    No jo on, tuota ei kyllä helpolla uskois Pohjolan aiemmista puheista päätellen. Mutta upea uutinen sinänsä, jos toteutuu. Riippuen tosin miesten kunnosta ja materiaalista :wink: Jään mielenkiinnolla odottamaan!


    Joo, vähän odottamatontahan tuo on, mutta Pohjola sanoi jutussa, ettei hänellä ole mitään moisia (Pembroken kanssa) keikkoja vastaan kunhan ne eivät tapahdu Wigwam-nimen alla.

    kite kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niinpä, nyt kun muistelen niin puhehan on tosiaan ollut nimenomaan siitä, että Pohjola ei halua olla Wigwamin kanssa soittelemassa yhteiskeikkoja - yksittäiset sooloartistit eivät tuohon kuulu. Mukava uutinen kyllä, Pembroken ja Pohjolan keikkaa kuulisin ihan mielellään, mikäli puitteet sen sallivat.

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ensi keskiviikkona (4.2.04) on Pekka Pohjolan uuden orkesteriteoksen Emmin kantaesitys.

    Tullaanko tuo Sinfonia levyttämään jossain vaiheessa?

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Tullaanko tuo Sinfonia levyttämään jossain vaiheessa?


    En ole ainakaan puhetta levytyksestä vielä kuullut. Toivottavasti.

    90125 kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulee muuten myös radiosta suorana, tyydyn siihen.


    Löytyykö kaveria joka nauhottaisi konsertin + tauon haastattelut? Olisin onnelinen jos saisin tämän ohjelman esim. mp3 formaatissa käsiini.

    kite kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tullaanko tuo Sinfonia levyttämään jossain vaiheessa?


    Tän päivän Aamulehdessä on juttua Pohjolasta ja kyseisestä sinfoniasta. Lainaus siitä:
    "Yleisradio ottaa keikat nauhalle, joten levyä varten pitäisi sitten neuvotella heidän kanssaan mahdollisuudesta lisensioida tallenteet." Pohjola sanoo samassa jutussa, että kyseisestä kakkossinfonia Emmistä sekä haitarille ja jousille sävelletystä Bayanista saisi mukavan tunnin mittaisen albumin.

    Oli miten oli - eiköhän nuo levylle jossain vaiheessa läväytetä.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juttua Turun Sanomissa: http://www.turunsanomat.fi/osasto/?ts=1,5,0,0,149435,2004-02-04


    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvä konserttihan se oli. Talo oli täynnä. Suurimman vaikutuksen teki Philip Glassin mahtava The Canyon. Se oli parhautta! Pohjolan teos jätti ehkä hieman kylmäksi. Hienoja kohtia piisasi kyllä, mutta jotenkin ei ehkä kokonaisuutena niin toiminut. Saattaisi toki avautua paremmin kun kuulisi uudestaan. Björkenheimin Situations sähkökitaralle, viululle ja orkesterille oli aika jännä. Puolen tunnin kestossaan ehkä hieman ylipitkä, mutta todella mielenkiintoisia hetkiä se sisälsi. Aikamoista revittelyä Björkenheimiltä ja sooloviulisti John Storgårdsilta. Saattoi olla orkesterin vanhimmat papat ihmeissään, että kaikenlaista paskaa sitä joutuukin soittamaan... :P

    Niin joo sitten oli vielä Keith Jarretin Adagio oboelle ja jousiorkesterille. Kaunista ja romanttista musiikkia, muttei juurikaan minun makuuni. Ihan hyvä vastapaino kuitenkin tuolla The Canyonille jonka jälkeen tämä soitettiin.

    CosmicJazz kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä kuuntelin tuota radiosta. Olen samaa mieltä Kcrimson kanssa sekä Glassista että Pohjolasta. Jarrettin teos oli myös erittäin kaunis, kyllä se minulle kelpasi. Björkenheimiä sen sijaan en enää jaksanut kuunnella niitten muitten jälkeen.

    Äänitin vain Emmin, ja sen siirsin jo eilen CD-R:lle.

    Lazer kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    MInä olin paikalla kanssa. Itse pidin Emmistä. Glass oli hyvä, aika perus. Jarrett oli ihan skeidaa. Björkenheim oli ok. Kcrimsolta kuulemma tulee ihan artikkeli.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Björkenheim oli ok. Kcrimsolta kuulemma tulee ihan artikkeli.


    Ei pidä paikkaansa. Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi.

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miksei?

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ole meikäläistä siunattu noilla kirjoittajan lahjoilla.

    Lazer kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Björkenheim oli ok. Kcrimsolta kuulemma tulee ihan artikkeli.

    Ei pidä paikkaansa. Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi.

    No Björkenheim ei ollut ok.