Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Dylan, Donovan vai Irwin?

Lanius kirjoitti noin 20 vuotta sitten (13 kommenttia)
Kuka näistä voittaa?

Dylan ainakin on liian tietoinen omasta erinomaisuudestaan, ja on tehnyt liikaa matskua vittu-mähän-voin-tehdä-mitä-haluan-koska-olen-jumala-periaatteella. Yliarvostettu.

Donovaniin liittyy hienoinen reppana-aspekti, syynä miehen dylanismia lähentelevä tyyli. Kokonaisuudessaan paljon paremmat biisit kuin itse Dylanilla, eikä ääni ole ärsyttävää juutalaistuskaa.

Irwin tässä keskustelussa on pelkkä vitsi. Ajatelkaa vaikka sitä Las Palmas-renkutusta. Merde!

Donovan on siis näistä paras. Ainoa jota jaksaa kuunnella mitä erilaisimmissa tilanteissa ja asennoissa. Dylan sopii amatööritrubaduureille ja passiivisille aktivistirunoilijoille, Irwin ei kenellekään.

+/- saldo : 0 |

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mihin jäi Dave Lindholm? Nyt, kun kuuntelin taas piiiitkästä aikaa ton Sirkuksen, yllätyin, miten paljon se muistuttaa Dylanin juttuja just tolta 65-66-kaudelta...
    Siis pisteet kyllä Dylanille, mutta vain ja/tai pääasiassa tuolle 65/66 kaudelle... Donovanin jutuista meikä pitää lähinnä noista hippi-sekolevyistä kuten Sunshine Superman...
    Irwin... no siinä tökkii lähinnä Weksin raavi typeryys/sivistymättömyys, joka paistaa Irwinin teksteistä koko ajan; Tyhmyydelle nauraminen ei oikein pitemmänpäälle natsaa...

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä provoilua…? En jaksanut edes Donovanin kokoelmalevystä innostua…

    Lanius kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaikki ei voi innostua samoista asioista. Joku tykkää Dylanista joku Donovanista. Dylan on instituutio ja jo se vähentää arvostustani häntä kohtaan. Donovanin lyriikoista jaksaa innostua enemmän kuin Dylanin mindstream-sekoiluista, eikä hän ole samanlainen narsisti kuin itse pääperkele-Dylan. Donovan on kaikinpuolin aidompi.

    Lanius kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin ja Dave saa olla oma dave itsensä. Se on meikäläiselle aika neutraalia, ei sentään saa aikaan samanlaista psykoosia kuin Irwinin 'tuotanto'.

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Dylan on instituutio ja jo se vähentää arvostustani häntä kohtaan.

    Tuo se onkin hyvä kriteeri…

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heheh, Dylanin vastustaminen instituutiona on minulle kyllä ihan ymmärrettävää, kun itse aikoinaan punk-bändin rumpalin ominaisuudessa oli sitä mieltä että Pink Floyd on ihan paska.

    Ja Dylan on ärsyttävä. Tekisi mieli sanoa, että tyypillinen nariseva juutalainen, mutta koska en halua Jeesuksen kohtaloa tässä foorumissa, niin en sano noin. Eli en siis sanonut mitään.

    Ja voitto kuuluu tietenkin kisan mustalle hevoselle eli Nick Drakelle.

    didja kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Noh, mikäs siinä Dylanissa niin mättää? Ainakin minulle yksi tärkeimpiä artisteja koskaan. Onko se siinä että häntä on kautta aikain ylistetty maailman tappiin? Onko musiikki huonoa? Sanoitukset? Enpä pysty heittämään montaakaan artistia, joilla olisi lyödä tiskiin parikymmentä loistavaa/hyvää albumia(tietysti myös huteja mahtuu hänenkin uralleen) Onko hän nimenomaan itse halunnut "messiaan" viittaa ylleen, vai onko se kenties puettu hänen harteilleen? Dylan on tehnyt mielestäni aina mitä han ITSE haluaa, muut ovat vetäneet johtopäätöksiä. Enpä kovinkaan usein kuuntele tarkasti sanoituksia musiikissa, Dylanin kohdalla tämä tapahtuu, minua kiinnostaa mitä hänellä on sanottavana.

    Donovanista en osaa sanoa mitään, koska en tunne hänen tuotantoaan juurikaan. Ja Nick Drake on loistava.

    YrjöAlkio kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    irwin on kovin kaikista. Viuhahdus on nakki.

    Anonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Irwin ehdottomasti. TJEU: Terveisiä perseestä

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Irwinismi on kova protesti ja folk levy. Oliko se nyt Vexi Salmen vai kenen sanoittama? Irwin itse oli tuote.

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    irwin on näistä niin ylivoimainen, ettei kestä edes vertailla.

    Pekka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Donovania kuulin Sotkamossa 2001 ja ei kovin suurta vaikutusta tehnyt. Dylaniin en ole vieläkään kunnolla tutustunut, se aika koittanee vielä. Hyviä biisejä on mies kuitenkin tehnyt.Irwinin edustama junttijuoppokulttuuri ei pahemmin innosta. Inkkareita ja länkkäreitä tosin löytyy hyllystä! :)

    Voiton vie Roy Harper!

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voiton vie kyllä Jegor Letov. Hänen akustinen albuminsa Vershki i Koreshki, tuoretta & juurevaa, on ehtaa neroutta. Samoja biisejä kellarimeluna & abvantgardistisena punkkina soitti myös Grazhdanskaya Oborona Omskista, Siperiasta......
    Partia! Um,zest i sovest epoki......