Kevät ja kesä mielessä
EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten (29 kommenttia)
Meneekö ketään hiihtolomalle etelään?
Tässä räntäsateessa tuli kesä mieleen.
Laitin sellaisen avoimen linnunpöntön. Saa nähdä tuleeko rastas.
Kesä
http://www3.soneraplaza.fi/viwa/component/ImageViewer/0,3601,imNo%3D2351,00.gif
Tässä räntäsateessa tuli kesä mieleen.
Laitin sellaisen avoimen linnunpöntön. Saa nähdä tuleeko rastas.
Kesä
http://www3.soneraplaza.fi/viwa/component/ImageViewer/0,3601,imNo%3D2351,00.gif
+/- saldo : 0 | Tweet
Nautitaan nyt yhestä vuojen ajasta kerrallaan, kesä tulee sitte ku tulee. Onkos hiihtolomia muillaki ku koululaisilla? Kesällä vois käyvä jossain, en tiijä missä, Haapaveellä nyt ainaski (heko heko). Niin ja Palasokeri.Rockissa jos se järjestetään jossain sopivan matkan pääsä :wink:
Meillä ei ole ihan hiihtolomaa, lapsillamme on se spring break maaliskuun lopussa. Ajattelin ottaa kolme päivää lomaa. Menemme isoäidille ja länteen päin, asuu Nebraskassa. Ajattelin käydä katsomassa kurkia, niitä on kymmeniä tuhansia joessa helmi-huhtikuun välissä. Ovat muutossa pohjoiseen, ihan Siberiaankin asti.
Jos nyt oikein tarkkoja ollaan, niin koululaisillakaan ei ole enää aikoihin ollut virallisesti hiihtolomaa. Se on tätänykyä talviloma.
Yliopistoissa ei lomaa?
Kesää jatkaen
http://www3.soneraplaza.fi/viwa/component/ImageViewer/0,3601,imNo%3D2349,00.gif
en minä pääse minnekkään. Enkä tahtoisi rasva lomille aurinkoon.
kai jos lutakkoon tulee joku niin voisi käydä katsomassa.
taidan nytten lomalla katsomassa tulevaa asuntoani ja piirtää ja ottaa kuvia.
Yliopistoissa ei virallisesti pidetä lomaa, mutta ainakin meillä laitos pitää yhden viikon "opiskelutauon". Tiedä sitten kuinka yleistä moinen on.
onhan tuo kai yleistä. lukiossa ainakin on talviloma
Mul on kohta viikon hiihtoloma (itse asiassa karnevaaliloma), ja tuun Suomeen kun Ryanair lentää niin halval sinne. Sitten ois pääsiäisenä kaks viikkoa lomaa, ja sitten toukokuun lopus viikko lomaa. Kesäloma tosin vasta alkaa sitten juhannuksen tienoilla.
Mut ei nyt etelään tarvia mennä, kun on sentään jotain +14 astetta :D
40-luvulla maalaiskansakouluissa oli perunannosto-loma..
Talviloma lähestyy joo. Etelään en mene, enkä kyllä aio hiihtääkään. Jos matkustan, niin korkeintaan Tukholman reissu.
Loma? Liikaakin lomaa, haluaisin vaan keikoille ja pois...Onneksi kevät tulee kohinalla! 8)
Missäs se EberJuho luuraa, olen unohtanut. Jossai Öyroopassa?
40-luvulla maalaiskansakouluissa oli perunannosto-loma..
nostimme ala-asteella perunoita koulun perunakellariin. Loppulta alkoi tulemaan valmiiksi kuorittuja perunoita kaupungista ja istutimme ala-asteen jälkeen entiselle perunamaalle omenapuut.
Missäs se EberJuho luuraa, olen unohtanut. Jossai Öyroopassa?
Keskieuroopan kärpäsenpaskassa eli Luxemburgissa.
Laitin sellaisen avoimen linnunpöntön. Saa nähdä tuleeko rastas
Hmm...mikä rastas pesii pöntössä? Suomalaisista ainoastaan leppälintu, ja sekin mieluiten kulahtaneissa pöntöissä.
Jos ette ole poistuneet koneiden ääreltä muutamaan päivään, niin tehkää se nyt ja katsokaa ulos. (Ehkä kuitenkin varovaisesti ikkunasta, ettette saa aivoverenvuotoa)
Kesä on jälleen lyönyt kahisevat koivunlehdet päin naamaa ja pusikot kuhisevat pussikaljaa nauttivia henkilöitä.
Se rastaan pönttö on vain lava, ne pesii muutenkin nurkissa, talon reunoilla ym.
Tässä äksöniä, selatkaa viime päivien draamaa
http://www.ponttokamera.net/
päiväkirjasta ja videoista.
Aika karua toi tikan meininki.
Ja nyt on muuten taas se aika vuodesta jolloin ihmiset pelastavat 'hylättyjä' linnunpoikasia ja muita nuoria eläimiä. Sitten ne ihmettelee et hoidossa ollut varpunen kuoli vaikka syötettiin sille sentään oikeaa voita.
Tuli tässä mieleen et on aika hassua kun karhuista ja susista ja niiden vaaroista kohkataan suu vaahdossa mut koirat saa repiä ihmisiä kappaleiks ilman sen suurempaa meteliä...
Pieksämäellä on varikset hyökänneet veturinkuljettajan kimppuun. Heh.
Bongasin tänään kevään ensimmäisen nokkosperhosen, se on kesä ny!
Olin tossa viime viikonloppuna Suomessa, ja kyllä oli kylmä! Maanantaina vielä satoi lunta stadissa...
Täällä Luxemburgissa taas on ollut lähempänä +20 jo monta viikkoa :lol:
Kävin tossa viime viikolla Luksenpurissa ja siellä ei päässy pilikille missään, pelkkää avovettä joka paikassa. Lisäksi sukset oli auton katolla aivan turhaan. ;)
Nyt on hyvä kevät kun tuli talvella käytyä kerran hiihtämässä. Ei ole sellainen olo, että perkele, taas se unohtui. :oops:
Ja mä kävin kolmena päivänä hiihtämässä, ihan kiva. Yhtenä laskettelemassa, ja olin viluinen..
Mä taasen näin kolme ensimmäistä teiniä pussikaljalla keskellä päivää... Eli kevät on saapunut!
Ja mä kävin kolmena päivänä hiihtämässä, ihan kiva. Yhtenä laskettelemassa, ja olin viluinen..
Niin ja avannossa kävin myös menneenä talvena, joten tulihan nuo pakkaset hyödynnettyä tällä kertaa.
Laitoin keittiön ikkunalle siemeniä multaan, toissapäivänä puski jo taimea esiin. Nyt on jo pari senttiä vihreätä. Luonnon ihme. Tietäisi vaan mitä hirviökukkia sieltä kasvaa. Toivottavasti ei mitään lihansyöjäkasveja.
Taijan heittää toppatakin pyykkikoriin ja kaivaa kesätakin esille!
Pesin ikkunat ja vaihoin verhot, kesä saa tulla o/ (ei kyllä haittais vaikka ois vähä lämpymämpääki, eilen sato lunta).
Moon alkanu henkisen valmentautumisen! Parin viikon kulttua pitäs mennä järveen! Ja vain uikkarit jalassa!
Mennään ukkoskuuroon telttailemaan illalla pojan kanssa..
Mennään ukkoskuuroon telttailemaan illalla pojan kanssa..
Ja minäkun luulin ettei Amerikan Yhdysvalloissa uskalla telttailla lainkaan.
Ukkoskuuroon = Suomalainen sisu !