Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

90-luvun konemusa

Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten (46 kommenttia)
Ok, ensiksi totuus: tekno suks.

Mutta on sitä hyvääkin uutta konemusaa, niinku esim. tämä Orb. Avaruusromuista kai tämän aikonaan bongasin ja ostin sitte tuoreeltaan levyn "Pomme Fritz" (1994), joka on jonkulainen minilevy, vaikka onki yli 40-minuuttinen. Täsä on muutenki vähä lyhempiä biisejä ku Orbilla normaalisti ja tää on melko kokeellista ja sekoa. Jännää.

On sitte kaikenkaikkiaan tullu hommattua nämä:

- Live '93 (tupla) 1993
- Pomme Fritz 1994
- Orbus Terrarum 1995
- Orblivion 1997

Kahta ekaa ei sitte koskaan tullu hankittua ja "Orblivion" oli jo vähä heikompi ku edelliset ja muutenki mielenkiinto hieman herpaantu, joten ei oo uuvempiin levyhin tullu tutustuttua.

Mitäs muuta hyvää konemusaa tehtiin 90-luvulla?

Steve Hillagen System 7:in levyjä omistan yhen ja se on vähä liian yksinkertasta jumppaa.

Orbitalilta on tullu hankittua vaan "In Sides" (1996), joka on kyllä myöskin oikein hyvä (mulla on se tupla-cd, josa on huisin pitkä versio The Boxista). Eiku onhan mulla myös "Event Horizon" -soundtrack, joka on tehty yhesä Michael Kamenin kanssa.

The Future Sound Of Londonilta on tullu hommattua vaan "Life Forms" (1994). "ISDN" oli joskus hankintalistalla, mutta ei tullu koskaan hommattua. "Dead Cities":in oon kuullu ja siittä en tykänny.

Myöskin Orb-tyyppien ja Robert Frippin yhteisprojekti FFWD (1994) oli hankinnan alla, mutta ei tullu missään vastaan ja jäi ostamatta.

Eipä mulla muuta, moi!

+/- saldo : 0 |

    Anonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    BIOSPHERE-SUBSTRATA.
    BIOSPHERE-SUBSTRATA
    BIOSPHERE-SUBSTRATA
    BIOSPHERE-SUBSTRATA
    BIOSPHERE-SUBIOSPHERE
    -SUBSTRATABSTRATABIOSPHERE
    -SUBSTRATBIOSPHERE-SUBSTRATAA

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tratatatatatata.TrintatatrumtatatratataTA.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    The Dust Brothersien tekemä musiikki elokuvaan Fight Club on ainakin mainiota konemusiikkia.

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muutama konelevykin löytyy hyllystä. 90-luvun levyistä mulla ei taida olla kuin tuo Orbitalin In Sides (jos siis puhutaan puhtaasti konemusasta). Boards of Canadan Geogaddi-levyä (2002) suosittelen.

    Viukkis kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aphex Twiniin kannattaa ainakin tutustua, jos ei ole sitä vielä tehnyt. Mikä tahansa levy käy, mutta ovat keskenään kovin erilaisia. Selected Ambient Works Vol. II on kaksi ja puoli tuntia huuruista huminaa, ...I Care Because You Do sekä Richard D. James Album tasapainoisia sillisalaatteja ja uusin tupla-CD Drukqs sekava mutta kiintoisa paketti raivokasta häröjumppaa ja Satie-henkistä pianoambientia. Come to Daddy -EP:t ovat ehkä parhaita kaikista. Jenkkipainoksessa molemmat Eurooppa-versiot joista kummassakin on neljä biisiä on koottu yhdelle levylle. Aphexilla on tapana tehdä levyjä jotka kävisivät albumeista mutta nimetä sinänsä täysin erilaiset biisit nimiraidan remixeiksi, jolloin lopputuloksena on tunnin mittaisia plattoja joita myydään singlen hinnalla. Rytmikkäästä mutta kuunteluorientoituneesta konemusiikista suosittelen myös ainakin Autechreen (TJEU: Tri Repetae), Squarepusheriin (TJEU: Hard Normal Daddy) tai Cristian Vogeliin (TJEU: Specific Momentific) tutustumista. Tai lähes mihin tahansa Warpin tai Rephlexin julkaisemaan juttuun. Vieläkin hämmentävämpää minimalistista naksumista ja postmodernia hälyä julkaisee ainakin Mille Plateaux, jonka kataloogissa itselläkin riittää vielä runsaasti syventymistä mutta ainakin sellaiset nimet kuin Terre Thaemlitz, GAS, Curd Duca, Pluramon ja Geeez'n'Gosh kannattaa pistää korvan taakse.

    Ozric Tentacles -fanien kannattaa tarkastaa myös Eat Static joka alkoi Ozrics-rumpalin ja kiipparistin sivuprojektina ja irtautui lopulta omalle kiertoradalleen (TJEU: Epsylon). Vähän trancempaa menoa kuin yllämainitut mutta silti myös kotikuunteluun soveltuvaa.

    Orbitalin levyistä pidän eniten Snivilisationista, aika samantyylistä kuin In Sides mutta parempaa.

    FSOLin tuotannosta Lifeforms on oma suosikkini mutta toiset pitävät ISDN:stä enemmän. Kyllä se kannattaa hoitaa vaikka Dead Cities ei kolisisikaan.

    Pöytälaatikosta löytyisi muuten ylimääräinen FFWD>> koska törmäsin siihen joskus divarin poistolaarissa yhden punnan hintalapulla varustettuna ja muistin kuulleeni, että se on out of print. Sille on ilmeisesti nyt sitten löytynyt ostaja. Mitä tulee Orbiin, niin niitä kahta ekaa pidetään yleisesti niinä varsinaisina klassikkoalbumeina. Useimmista niiden biiseistä tietty löytyy tulkinnat livelevyltä.

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viukkis, you got mail! ;)

    Anonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ja ennen kuin unehtuu: tuosta mainiosta Squarepusherista kannattanee tässä ympäristössä korostaa etenkin sitä kaiken konesäksätyksen pohjalla paukkuvaa yltiöpäistä ja häpeilemätöntä fuusiobassottelua, joka menee jo niin överiksi että alkaa melkein naurattaa.

    Dr.Know

    YrjöAlkio kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tratatatatatata.TrintatatrumtatatratataTA.


    onko lomaa armejasta? Konekivääri ammunta olisi varmaan kivaa. Itse tyydyn matopommeihin.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No hemmetti! Missäs on maininta Anton Nikkilän mainioista muzak-levyistä? Kuka tuntee nämä? Oliko White Nights uusin`?

    Lazer kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No hemmetti! Missäs on maininta Anton Nikkilän mainioista muzak-levyistä? Kuka tuntee nämä? Oliko White Nights uusin`?[/quote]
    Yritetty on, mutta ei oikein jaksanut kuunnella. Docin kannattaa kokeilla, jos ei jo ole.
    [quote]Ok, ensiksi totuus: tekno suks.

    No näin sitä mennään. :roll:

    fitchet kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    90-luku on mennyt, 80-luku on tulossa!

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Älä kilju siinä, hemmetin otsalohkopygmi.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt kun on kovasti uutisoitu tuota tuomiota bootzi-treidi-jutussa, tulee taas mieleen vanha totuus, jonka mukaan maailmaa uhkaa koko ajan 2 tilaa: Totaalinen kaaos ja totaalinen järjestys. Nyt siis lähestymme merkeistä päätellen Totaalista järjestystä. Siis 80-lukua siinä suhteessa, että silloinhan se piti olla se 1984kin....

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja mitä vittua tuokin liittyy konemusiikkiin..

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, mietippä sitä!

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eat Static ja Astralasia on mun suosikit tällä alalla. Banco De Gaia toimii myös. Ja onhan noita muitakin enempi trance-voittoisia kuten Hallucinogen jne.

    fitchet kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Älä kilju siinä, hemmetin otsalohkopygmi.


    Kasari on kiljumista

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos joku väittää sellaista pskaa, että olisin muka ärtynyt, niin tapan... ainakin ton banaankärpäsen joka istuu lapparin näytössä.

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suomesahan on sitte toki tämä Nemesis, mutta ne taitaa olla aivan liian retroja tähän sarjaan joten unohetaan ;) Ja mitään mahottoman new ageja levyjä ei tartte mainita.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Niin, mietippä sitä!

    No ei tule äkkiä mieleen. Ehkä ei ole hirvittävän nokkelaa ensin rutista off topic -asiasta ja sitten jatkaa sitä itse, mutta en kyllä näe mitään ihmeellistä tuossa nimenomaisessa bootleg-tuomiossa. Hemmo rikkoi lakia tietoisesti ja sai nokilleen. Käsittääkseni laittomien äänitallenteiden levittäminen ei ole sellainen asia, jota voisi puolustella mistään arvonäkökohdista.

    Anonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lakien tarkoitus on niiden kiertäminen, jäämättä kiinni.

    Anonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko viljelmät jo valmiit, kun banskukäräpäset pörrää..

    YrjöAlkio kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    meille tuli banaanikärpäsiä hirveesti kun ostettiin Lidlista banaaneita. Kukaan ei uskaltanut syödä niitä.

    Konemusiikki ei ole oikein osunut minuun taiteen osa-alueena. Kun tuntuu että jokainen suttura on samanlainen vingakduksien ja snaukkausta. On minulla lahjaksi saatu Tekno&Trance.
    Mikä se suomalainen nappulan vääntö ryhmä on joka oli kesällä levyraadissa ja kaikki kehuivat ja musiikkivideossa nainen voimisteli veneen nokassa?

    Anonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, siis tottakai banskukärpäsiä voi tulla myös banaaneista-ja sitten vielä muistakin asioista.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei tässä mitään reggae-miehiä olla.

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Okei, tekno suks oli huono veto, liian yleisnimike (mun mielestä sillä yleensä tarkotetaan tanssijumppaa tai mahotonta trancea tms, jotka siis suks ;)). Netistä nappasin sopevampia termejä, joista oli siis tarkotus puhua:

    IDM, Ambient House, Electronica, Ambient Techno, Ambient Dub.

    Hankalia määrityksiä :roll:

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Monimutkaistetaan vielä: omia downtempo/drum'n'bass -suosikkeja: Lamb, Laika, 808 State, Everything But the Girl ja tietenkin Björk!

    Dance-pop-electronica -hybridi: Saint Etienne: Sound of Water

    Hezzu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Horisontti on laajentunu...

    Juno Reactor on aikas kova, varsinki nää uuvemmat levyt, jotka tosin menee jo 2000-luvun puolelle (Labyrinth - 2004). LFO, Squarepusher, Luke Slater... nice ones.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitäs muuta hyvää konemusaa tehtiin 90-luvulla?[/quote]

    ...enempi trance-voittoisia kuten Hallucinogen jne.


    Kannattaa tarkistaa Shpongle, Raja Ram (s.1941) ja Simon Posford:in yhteisprojekti. Olen saanut tykkäämään tosta Shponglesta paatuneimmankin hevimiehen.. Siis ei ole trancea, sanan varsinaisessa merkityksessä. Ehdottomasti tutustumisen arvoinen, vaikka karsastaisi konemusaa..

    tuosta mainiosta Squarepusherista kannattanee tässä ympäristössä korostaa etenkin sitä kaiken konesäksätyksen pohjalla paukkuvaa yltiöpäistä ja häpeilemätöntä fuusiobassottelua, joka menee jo niin överiksi että alkaa melkein naurattaa


    Jep, suhteellisen hämärää musaa jamppa tekee, siltä tuli just ulos uusi levy, soittaa itse kaikki instrumentit. Suosittelen myös aiemmin mainittua Aphex Twiniä, Eat Staticia, Orbitalia, ORB:ia, Luke Slater jne, siis ulkomaalaisista.

    [quote]Okei, tekno suks oli huono veto, liian yleisnimike (mun mielestä sillä yleensä tarkotetaan tanssijumppaa tai mahotonta trancea tms, jotka siis suks Wink)


    Arvaappa tekeekö Musiikki-TV yms. kaupalliset massakanavat hallaa vakavasti otettavalle konemusiikille. Sitä ihteensä kun ei tahdo saada kuin vinyylien muodossa. Toki CD:täkin julkaistaan, tosin aika harvoin.


    Mutta itse kysymykseen, siis -90 luvun konemusa?

    Nyt vaimennetaan tasabiitti ja heitetään trance karvat nurkkaan..
    90-luvun alussa syntyi uusi musiikkisuuntaus, Jungle/Drum & Bass, johon itse olen kiintynyt kovasti, viimeiset 10 vuotta. Suomesta tulee Drum & Bass tuottajia, suhteutettuna väkilukuun, eniten heti Englannin jälkeen. (pitkät pimeät talvet ---> paljon aikaa tehdä hyvää musaa, heh, pätenee myös D&B kohdalla). Myös D&B voidaan nykyään jakaa jos ei ihan satoihin niin ainakin yli 20 alalajiin, joista itse dikkailen tällä hetkellä Liquid Funkkia, esim. L.A.O.S, (hae sieltä maistuvat mixtapet) Myös Fanun (Janne Hatula) mystiset rumpukikkailut ja mainiot bassolinjat miellyttävät. Tupla CD tulossa keväällä ulos, toinen levy (olkoon nyt sit vaikka Drum Funkkia) ja toinen Downtempoa, kannattaa hommata tai ainakin käydä kuuntelemassa maistiaisia. Jos taas tanakampi soundi miellyttää, niin Muffler:in (Konsta Mikkonen) voisi nostaa esiin. Mainiota Rave-soundia. Myös ulkomailla noteraattu vahvasti, Sounz of the future LP sai lämpimän vastaanoton. Vähän hillitymmän soundin ystäville voisi olla Midnightsun Records suosittelun arvoinen.

    quarry kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hm, onkos kyseessä sama Muffler kuin demoscenestä tuttu Muffler/Haujobb+etc.?

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ^ Kyllä varmaan, jos en ihan väärässä ole, joka tapauksessa Kajaanista kajahtaa! Mun Muffler tuntemus rajoittuu -99 vuoteen. Mutta kyllä hän aloitteli Amigalla ja jollain simppelillä Trackerillä. Hän on ensimmäinen suomalainen D&B tuottaja, jonka CD/LP julkaistiin yhdellä isoimmista Englantilaisista levylafkoista, Urban Takeover:illa (kannattaa kuunnella vaikka toi eka biisi =) Toki 12" oli julkaistu ennen sitä muillakin legendaarisilla Drum & Bass levy-yhtiöillä. Mufflerilta tuli myös Drum & Bass lehti Knowledgen kylkiäis-CD:nä mixtape, joka sisälsi ainostaan Mufflerin omia biisejä, hänen miksaamana! Moista ei ole ennen nähty, siis Englantilaistenkaan toimesta. Muffan DJ-Keikat ovat luku sinänsä, kaveri kun voi soittaa omia, vielä julkaisemattomia biisejä ja muiden ei vielä julkaistuja biisejä. Siis suhteellisen tuottelias kaveri. Hänen oma levy-yhtiönsä on Sighco. Jos herättelee mielenkiinnostusta, niin kannattaa tarkistaa keskiviikkona Bassoradiosta Sighco Show!

    8)

    Leppari kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No siis onhan Prodigy : Music for the Jilted Generation aivan hemmetin hyvä levy.
    Muita hyviä:
    Chemical Brothers : Dig Your Own Hole
    Massive Attack (tämä tulee aina mainittua)
    Fatboy Slimmiä suosittelen aika varauksella.
    Sit semmonen kuin Leftfield : Leftism, on hyvä.
    Apollo 440?

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No siis onhan Prodigy : Music for the Jilted Generation aivan hemmetin hyvä levy.[/quote]

    On toki, ja eka levy Experience oli Breakbeatin edelläkävijöitä, joista myös Drum & Bass ammensi alkutahtejaan..

    Muita hyviä:
    Chemical Brothers : Dig Your Own Hole
    Fatboy Slimmiä suosittelen aika varauksella.


    Nämä Bigbeatin uran uurtajat toki löytyy hyllystä. Kyllä toi Chemical Brothersien uudempikin tuotanto tavallaan toimii, mutta Fatboy Slimin taas ei oikein jaksa innostaa, 3 ekaa levyä kyllä toimi..

    Massive Attack (tämä tulee aina mainittua)


    Kyllä toi kannattaakin aina mainita, Blue line! loistava levy ja just tuli päivitettyä mp3-soitinta Safe from hartilla ja Special casesillä.

    Sit semmonen kuin Leftfield : Leftism, on hyvä.


    Aijaa.. Toi levy on voittanut niin monta äänestystä yms.. Jos mun pitäis yksi levy "pakko-kuunnelluttaa" jollain "i hate techno" henkisellä ihmisellä, niin varmaan se olisi tämä levy. 'Original' biisi tolta levyltä on kolahtanut sellaisille ihmisille, jotka karsastavat konemusiikkia yli kaiken, (Heh, oon pakottanut ne kuunteleen). Ohan siinä kiva jamaika-bassolinja-meininki, ja hienot nais vocaalit. Siis mahtava biisi! Leftfield - Rhythm And Stealth on kans mainitsemisen arvoinen levy.

    [quote]
    Apollo 440?


    Mikä toi kysymysmerkki on? Ei vaan, vasta parivuotta sitten, kovien vakuutteluiden jälkeen suostuin ottamaan levyn kuunteluun. Siis sen, missä on se MusaTV:n hitti biisi (Van Halenin riffi). (Kiitos taas MusaTV:lle "pienistä" ennakkokäsitysten luomisesta). Toi levy on todella hyvä, paskin biisi on just se MusaTV:n puhki soittama, en muista nimee-biisi. Onneksi otin levyn lainaan, mainio levy!

    quarry kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ^ Kyllä varmaan, jos en ihan väärässä ole, joka tapauksessa Kajaanista kajahtaa! Mun Muffler tuntemus rajoittuu -99 vuoteen. Mutta kyllä hän aloitteli Amigalla ja jollain simppelillä Trackerillä.


    Ok, onhan nuita muitakin demoscenestä ponnistaneita. Suurin suosikkini on Lassi Nikko a.k.a. Brothomstates a.k.a. Dune/Orange. Vanhoja tracker-biisejä löytyy netistä, ks. ftp://ftp.scene.org/pub/music/artists/dune/. Toi Megablastin biisi taisi olla yksi kaikista parhaista. Nykyjäänhän Lassi on Warpilla.

    Toinen kaveri jonka muistan on Esa Ruoho eli Lackluster. Sitte oli vielä md tai Mellow-D (Jaakko Manninen), Erik Lyden. Crkr/Halcyon (olikohan Jaakko Iisalo) oli kans aika kova.

    Ööh... niin ja vääntelin ittekin trackermusiikkia joskus 10+ vuotta sitten.

    quarry kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No siis onhan Prodigy : Music for the Jilted Generation aivan hemmetin hyvä levy.


    On toki, ja eka levy Experience oli Break Beatin edelläkävijöitä, joista myös Drum & Bass ammensi alkutahtejaan..


    Experience on ihan helposti Prodigyn paras, toka levy on ihan jees mutta siitä eteenpäin se jotenkin latistui mun mielestä. Perhana kun olen hukannut Experiencen kansilehdykän... ei kellään olisi alkuperäistä mistä voisi esim. värikopiot ottaa? ;)

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oon nähnyt Brothomstaten livenä Ilokivessä, okei PC:n edessä jamppa istui (näissä hommissa toi live käsitys aina hieman hälvenee). Mutta oli kyllä päräyttävä kokemus. En niin hirveesti ole kaverin tuotantoon perehtynyt. Jotain remixejä mulla on. Ulkomailla toikin on noteerattu aika vahvasti. Oisko just Warpilla?

    Jep, siis Experience on ainoa Prodigyn The Levy, toka levy tosiaan ihan jees. Sen jälkeisistä ei kanna puhua mitään..

    P.S. Perehdyn noihin linkkeihin ajan kanssa. Itse tosiaan oon myöhäisherrännäinen tän konemusiikin suhteen. 97-99 alkoi vastaa maistumaan.. 8)

    Leppari kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä Experiencekin on hyvä levy, itselläni on ollut "Out of Space" -soittoääni kännyssä jo viitisen vuotta ainakin. :D Ei ne myöhäisemmät Prodigyt mitään kummoisia ole. Fatboy Slim on semmosta hassuttelumusaa enemmänkin. Muistelin vielä näiden levyjen olleen kuunneltavia:

    Daft Punk : Homework
    Groove Armada : Vertigo
    Air : Moon safari (ja muutkin Airit).

    Basement Jaxxia pitää myös suositella tosin se menee tuonne Fatboyn suuntaan mutta on hyvää. Big beattiako se sitten on.

    Scooteriakin tuli silloin ysäriaikaan kuunneltua, että jos kunnon teknopauketta niin Wicked -levy on asiallinen. Muistaakseni. :D

    Leppari kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin ja Portishead tietenkin! Niiltäkin kuulemma tulossa levy.

    pinulk kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei pidä unohtaa loistavaa Banco De Gaia!

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin ja Portishead tietenkin! Niiltäkin kuulemma tulossa levy.


    Meneekö Portisheadikin konemusiikki topiciin, kyllä kai.. Mahtava bändi, Bristol sound Rules... Tricky samaa osastoo, nam! Jotain yhteisiä projekteja noilla on ollut, sama nais laulaja tai jotain... Ihme että DJ Shadowta ei ole vielä huomioitu, nyt kun Bristol soundi tuli mainittua.

    P.S. Air on kans mainioo, vähän vähälle jäänyt kuuntelu, on sitä jossain tuolla mp3 muodossa..

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei pidä unohtaa loistavaa Banco De Gaia!


    Ei sano mitään, psykedeelistä trancee, jostain ysärin alusta?

    Astro kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei pidä unohtaa loistavaa Banco De Gaia!


    Ei sano mitään, psykedeelistä trancee, jostain ysärin alusta?


    Enempi ambienttiahan tuo Banco De Gaia on. Hyvää sellaista, kylläkin! Samoin kuin Astralasia, välillä kyllä julkaisi vähän kuraakin.

    Leppari kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Moby : Play

    ttt kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sai kyllä konemusasta ihan tarpeeksi aikoinaan 97-03. Silloin tällöin ihan hauska kuunnella, tulee hasukoja muistoja mieleen. ja käy sitä välillä jotain dj-keikkojakin kuuntelee, mutta niin.. Ajat muuttuu ja mikään ei tunnu enää miltään, paitsi Motörhead! :mrgreen:

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Banco de Gaia, Aphex Twins ja Portishead ovat ihan OK tavaraa, jos heidän tyylistään sattuu pitämään. Kokonaista levyllistä en ihan kykene yhdenkään bändin tuotosta kuuntelemaan, mutta ehkä parhaista biiseistä saa loistavia kokoelman täytteitä?

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Portisheadia, Björkiä, Prodigya. Eipä 90-luvusta ole muutenkaan paljon jäänyt musiikillisesti käteen. Populaarimusiikin surkein vuosikymmen monessakin mielessä joitain valopilkkuja lukuuunottamatta.