Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Nuorten kuolema on surullista

EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten (24 kommenttia)
Keskustelua muualla bussiturman jälkeen.
http://viestit.etusivu.net/showthread.php?s=&threadid=795


Minä olen se Tero siellä.

Miten te oikeat nuoret asiasta tuumaatte?

+/- saldo : 0 |

    MZ kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä en ole mikään oikea nuori, mutta lainauksesi tekstistäsi Myyrmannin tapauksen jälkeen oli varsin osuva.

    Jaakob kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä olen tulevana opettajana pohtinut tänään, kuinka tällaista asiaa pitäisi käsitellä koulussa. Oppilaille pitäisi jotain pystyä sanomaan ja antamaan selitystä, mutta kuinka?

    En ole keksinyt ratkaisua.

    MZ kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei kai tuollaiselle mitään selitystä voi antaa. Ehkä oppilaiden pitäisi antaa puhua asiasta tuputtamatta mitään selityksiä.
    Ja ehkä pitäisi vain muistaa, että henki voi lähteä milloin tahansa, joten kannattaisi yrittää elää. (Eikä istua tietokoneen ääressä kuten minä nyt).

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En osaa muuta kun hiljentyä, lasta voi vähän halata (muttei opettajana!). Time heals all wounds ja sellaista.

    fitchet kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuosta tulikin mieleen eräs naurettava homma. Suomi24 sivuilla oli joku "sytytä kynttilä" homma. Eli siis jokainen sai kirjoittaa oman nimensä kynttilä kuvaan ja näin on sytyttänyt vainajien muistoksi kynttiän. Aika naurettavaa. Jos joku oikeasti haluaisi muistaa, ja sytyttää kynttilän, menisivät he kuolleiden haudoille sytyttämään ihan oikeita kynttiöitä.


    Jeps, nyt löysin urlin;
    http://aurinko.suomi24.fi/kynttila/
    Turhaa Jeesustelua?

    kite kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos joku oikeasti haluaisi muistaa, ja sytyttää kynttilän, menisivät he kuolleiden haudoille sytyttämään ihan oikeita kynttiöitä.