Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Porin paska jatsit!!

aloc kirjoitti noin 20 vuotta sitten (21 kommenttia)
Olin aivan kiihkona kun kuulin kitaristi Kurt Rosenwinkelin tulevan poriin, mutta sitten lipun hinta kirjurille: 58e, muut esiintyjät: pari big bandii, Redrama ja Alicia Keys. Voi vittu!!! Jazzia?? Häh? Ymmärän ett rahaa täytyy järjestäjien saada, mut oikeesti. Red nyt vielä menis mut toi aliisa tökkii.

Muutenkin tommoset pumput kun toi rosenwinkelin kvintetti pitäis työntää jonnekki promenadi saliin ettei jazzin ystävien tarvi maksaa noin paljon ylimäärästä ms. Keysin perseen heiluttelusta ja pianon plimputtelusta.

ärsyttää...

+/- saldo : 0 |

    Anonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Redrama menee, mutta Alicia Keys ei? Mitä helvettiä?
    Jos noista kahdesta miettii paremmin Jazzeille sopivaa artistia, niin valintani on selvä.

    On tietysti ikävää, että Pori Jazz ei ole nimensä mukainen festivaali, mutten silti millään tajua tätä aiheesta jatkuvasti kumpuavaa itkua ja hammastenkiristelyä. Pori Jazz on hyvä ja perinteinen nimi, jonka vaihtamista en kaipaa niin kauan kuin festarien musiikillinen linja pysyy jokseenkin uskottavana. Stewie Wonderin tuominen Poriin ei uskottavuutta vähennä, sillä soul, funk ja blues sopivat mielestäni jazz-festivaaleille täysin ongelmitta. Itse asiassa maailmasta on enää hankala löytää puhtaaseen jatsiin keskittyneitä jazz-festivaaleja, vaikka esimerkiksi Haagissa joka suvi juhlitaan North Sea Jazzin merkeissä. Tai toisaalla Montreux Jazzin nimen alla. Kun Poriin tuodaan yksi yleisömassoja kosiskeleva artisti, saadaan sitä kautta lipputuloja kovan luokan jazz-starbojen hankkimista varten. Ei joku Wayne Shorter tai Chick Corea kovin kevyestä summasta persettään liikauta.

    Siitä olen samaa mieltä, että Pori Jazzin lippujen hinnat ovat naurettavia - varsinkin, kun ne nousevat jatkuvasti. Samoilla kannoilla olen myös sen suhteen, että Kurt on kova jätkä. Odotan keikkaa innolla.

    - nimim. "mistä tulee nimi Imatra Big Band Festival?"

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...Redrama...

    Siis onko tämä se kotimainen räp-homma?

    waka/jawaka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On se. Ja anonyymiyden verhoon turvauduin äsken minä.

    aloc kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tarkoitin tolla redillä omaa henk koht mieltymystäni, että mielummin kuuntelen redii ku aliisaa. Jos musatyylistä puhutaan, niin olet toki anonyymi oikeassa, että Redrama (--joo kotimainen räp-homma) ei sovi ollenkaan poriin. Kuten ei myöskään parin vuoden takainen bomfunkinkaan keikka.

    Juuri sitä sanoinkin että järjestäjät rahastaa soul/funk/pop nimillä, jotta sitten olisi varaa kovan kaliiperin jazz ukkoihinkin. Ja toki yleisö tykkää isoista nimistä.

    Osittain on onnistuttukin erottelemaan tietyt kuulijakunnat hyvin, esim teatterin ohjelma, promenadisali ja kirjurin kevyempi kokoperheen/ young hipsters meininki, mutta nyt Kurtin kohdalla olis voinut harkita promenadisalia, ei tarvis maksaa muista. Samaantapaan kun viimevuoden shorterin ja edellisvuoden carterin keikat promenadisalissa.

    nimim:
    Joka kesä suuntaan Ultra musiciin, koska siellä on Musiikkia ja syksyllä tampereelle.

    Sunkka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    - nimim. "mistä tulee nimi Imatra Big Band Festival?"


    Eikös siellä soittanut viime vuonna tämä Don Johnson Big Band? ;)

    Anonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Menkää itse johtamaan Jazzeja ettei tarvitse kitistä. Eikö elämässä ole enää mitään muuta kasvavien vaatimusten lisäksi? Yhä kasvavat mukavuudenhalu ja vaatimustaso ihmisissä on johtanut maailman yleiseen rappiotilaan, joka johtaa koko paskan räjähtämiseen. Valittakaa, valittakaa, valittakaa ja maapallo sanoo pum.

    aloc kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...Asian laita olisi erilainen jos olisin postannut tämän viestin jazz/bluus/ethnou- osastolle, mutta pistin sen tänne nervous breakdown osastolle, koska kyseisellä hetkellä reagoin primitiivisesti hermostumalla, koska minulle ei luultavasti ole varaa nähdä yhtä suosikkiani, koska hänet on ympätty muiden, mielestäni kehnompien, artistien kanssa samaan konserttiin, joka on huomattavan kallis n tunnin/puolentoista setistä. Nyttemin hermostus on laantunut ja mieli hyväksynyt asian laidan. ...Itsekin valitat meille/minulle. ..Ja aika yksipuolinen analyysi of How The Thing Are, osa selitystä tuo mielipiteesi varmaankin on, muttei varmaankaan kata koko selitystä ;) ;)

    T: get a name

    Anonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ahaa, en tiennyt tällaisen 'nyt meni hermot'-osaston olemassaoloa. Rekisteröidyn mahdollisesti tulevaisuudessa, vaikka se (tulevaisuus) onkin aiheuttanut minulle kauheaa päänsärkyä.

    waka/jawaka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onpahan perinteisessä Montreaux Jazzissa tänä vuonna mielenkiintoisia esiintyjiä:

    - Status Quo
    - Deep Purple
    - Korn
    - The Corrs
    - Sean Paul
    - Dido

    Onneksi Porissa ei sentään ihan tuolle linjalle ole lähdetty.

    nimim. "Kurt oli kuin olikin kova"

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tänään Hesarissa hehkutettiin Pekka Pohjolan akustista kokoonpanoa tämän vuoden Porin Jazzin parhaaksi aktiksi.

    waka/jawaka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pohjola olisi kyllä ollut kiva tsekata, mutta jouduin skippaamaan viimeisen päivän tarjonnan ja suuntaamaan kohti Santahaminaa. Pohjolallehan antoi Porissa taustatukea Pori Sinfonietta.

    Cup kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aliisat ja Redramat sinne pistetään sen takia, että sinne tulis enemmän porukkaa. Kovin moni ei ymmärrä jazzia eikä jaksa en takia minnekkään jazz festivaaleille raahautua. Mutta jos siellä on muutama kova nimi, ni johan alkaa porukkaa virtaamaan. Kyllähän niidenkin pitää jotenkin pysyä pystyssä...

    Cup kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taidan tässä vain jauhaa itsestäänselvyyksiä. Sorry.

    waka/jawaka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itsestäänselvyydet ovat aliarvostettu luonnonvara.

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mikäs läppä se oli, että Stevie Wonderin keikalla ei saanu eturivissä jorata, ellei halunnu järjestysmiehen melaa kuivana kakkoseen?

    Cup kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hahaa...ainakaan siellä ei saanut ollenkaan kuvata. Ei sitten minkään laisella laitteella.
    Joraamisesta en tiedä.

    EberkJuho kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lehissä ainakin luki että herra oli vaatinut että edessä on tuolit, ja niiltä ei saa nousta :o
    Itse olin katsomassa Van Morrisonia, ja sen jälkeen oli Jukka Tolosen ilmaiskeikka. Ihan kivaa oli.

    waka/jawaka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Porissa on se ongelma, että lavan edessä on monta riviä penkkejä. Kun eturivi nousee seisomaan penkeille, ei takaa näe yhtään mitään. Tästä seuraa a) ketjureaktio, jonka myötä kaikki ovat kohta penkeillä b) taistelu elintilasta, kun kaikki rynnivät valtaamaan itselleen seisomapaikkoja penkeiltä. Ainoastaan tehokas kyynärpäätaktiikkani on tähän asti pelastanut minut siltä, että olisin monien muiden kanssakatsojien seurassa joutunut seuraamaan milloin mitäkin keikkaa penkkien välissä seisoen. Tällöin näkymäksi jää lähinnä edessä penkillä seisovan ihmisen perse - mikä ei aina ole huono asia, mutta kallista lystiä noilla lipunhinnoilla.

    Järjestäjien toivomus oli käsittääkseni, että jorata saa jalat maassa. Tai tuossa muodossa se esitettiin ainakin myöhäisemmässä vaiheessa - Wonderin konsertissa en ollut paikalla. Tuo kielto kuulostaa äkkiseltään oudolta, mutta tilanne ei ole ihan niin mustavalkoinen kuin julkisuudessa on esitetty.

    On hyvä, että Jazz-organisaatio pyrkii puuttumaan yhteen Kirjurin pahoista ongelmista. Yksi ratkaisu olisi viedä penkit kokonaan pois Kirjurista, mutta siihenkin liittyy omia ongelmiaan.

    waka/jawaka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Van Morrisonia jaksoin muuten seurata noin puoleenväliin keikkaa. Olisi saanut soittaa jotain muuta kuin sitä tylsää blues-jyystöä.

    EberkJuho kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Van Morrisonia jaksoin muuten seurata noin puoleenväliin keikkaa. Olisi saanut soittaa jotain muuta kuin sitä tylsää blues-jyystöä.

    No soitti se vikaks Moondancen ja Brown Eyed Girlin :P

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä vaivauduin Kirjurille lauantaiksi vain kavereiden kanssa fiilistelyn ja halvan lipun takia. (Sattuneesta syystä puoleen hintaan) Täyttä hintaa en olisi ikinä maksanut näistä artisteista. Ei kuitenkaan pidä ymmärtää äskeistä kommenttia väärin. Charles Tolliver Big Band jammaili yllättävän pirteästi, yleensä ei meinaa big band-touhu ole innostanut. Mutta tätä kyllä kuunteli mielellään.
    Rosenwinkel oli aivan mahtava. Se oli hieno jatko perjantain Tolosen akustis-klassiselle setille (joka olisi voinut kestää edes vähän pidempään).
    Mutta tämän jälkeen lauantai olikin melkein yhtä alamäkeä. Koko Redrama & kumppanit oli jokseenkin huvittava. En enempää tuomitse, koska en tätä lajia ymmärrä.
    Alician bändi pelasti sentään jotakin. Ja kyllähän siihen tunnelmaan pääsi mukaan sopivalla rommi määrällä.
    B3:n missaus sekä perjantaina(mm. Gustavson), että lauantaina jäi vähän kaivelemaan.