Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

luurankokaappielokuvat

Heikkikerkkanen kirjoitti noin 20 vuotta sitten (25 kommenttia)
Jou! Mikäpä on sellainen elokuvasuosikkisi, jota kaveripiirisi inhoaa ja jota "oikeaoppisten" leffafriikkien pitää tunnetusti haukkua? Siis elokuva josta itse tykkäät paljon, mutta muut (ainakin julkisesti) pitävät sitä huonona, lällynä&pyllynä jne? Siis ei mitään Russ Mayerin tissileffoja, Barbarelloja tai Plan 9 from outer spaceja, koska ne ovat hyviä eikä huonoja.
Miun suosikki on Forrest Gump. Kaikki aina saarnaa miten se on sellaista ennalta arvattavaa perusamerikkalaista Hollywood-selviytymistarinaa lasku-ja huippukohtineen, mutta minua ei haittaa. Mää aina viihdyn sen parissa, ja se on aina aidosti vaikuttava. Aina kun se tulee telkusta niin mää ostan limunaatia, popcornia, karkkia ja paistan lettuja valmiiksi, siirrän nojatuolin telkkarin eteen ja vietän superjännän Forrest Gump-illan.
Siinä on viä helkkarin hyvä soundtrack, ja musiikki iskee oikeisiin kohtiin kuin nyrkki hattuun. Esmes Fortunate Son ja All Along the Watchtower Vietnamissa ja Volunteers Washingtonin miekkarissa on hianoja.
Niin ja se alun linnunsulkajuttu on aina yhtä mukava.

+/- saldo : 0 |

    Sunkka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuo Forrest Gump on kyllä niin hyvä, ettei sitä voi oikeasti laskea tähän ;)

    Mutta minun suosikkini on Sir Anthony Hopkinssin tähdittämä draama Pitkän päivän ilta. Siinä ei oikeasti tapahdu mitään. Paitsi yhdessä kohdassa putoaa tarjotin. Ai niin, ja viinipullo. Muut eivät oikein ymmärrä minun ihastusta siihen, mutta olen ostanut sen kyllä DVD:näkin.

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sillon joskus kun tuli vielä jonku verran elokuvia kahtottua niin suosikkeja oli esim. Stephen Kingin kauhuleffat, osa niistä on kyllä kauheen huonoja, mutta silti niistä tykkäs.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No minä pidän näistä uusista Star Warseista...

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No Barbarella on kerran katsottu läpi, kun siinä oli tää Hanoi Jane trikoissa..

    Kluge kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ridley Scottin ohjaamaa "LEGEND" leffaa ei monikaan ole kehunut, mutta allekirjoittaneen mielestä se on lajissaan valioluokkaa, eikä vähiten upeiden lavasteiden ja Jerry Goldsmithin musiikin ansiosta. (Oisivat kyllä voineet palkata Jerryn säveltämään myös LOTR-leffojenkin soundtrackin, koska tämä...no joo ei nyt aleta tappeleen tästä aiheesta täällä!)

    Asiaan - Tässä fantasialeffassa (Legend) on pohjimmiltaan kyse hyvän ja pahan ikuisesta kamppailusta ilman sen suurempaa filosofointia tai piilomerkitystä, joten siltä pohjalta siihen kannattaakin suhtautua. HC. Andersenin satu tässä on muistaakseni ollut innoittajana.

    Jotta 3.5/5 tälle teokselle rapsahtaa !!!

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tähtien sodan jälkipöhöissä syntynyt Gary Nelsonin The Black Hole.Nuorena juippina tuli käytyy katottua joskus 79 tai 80.Teki sikäli lähtemättömän vaikutuksen niin hyvässä kuin pahassakin, että DVD tuli jopa hommattua.

    MelancholyMan kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No näin äkkiseltään tulee mieleen tämä:

    Stephan Elliott: Eye of The Beholder

    pääosissa Ashley Judd ja Ewan McGregor. Imdb:ssä 4,4/10. Hitchcockin Vertigon hengessä tehty kuvaus kuinka murhaajanaisesta tulee yksityisetsivälle pakkomielle, niin että millään muulla ei ole merkitystä.

    Tykkäsin kovasti. Mielipiteeseen saattaa toki vaikuttaa se, että olin lukenut Marc Behmin loistavan romaanin(johon leffa siis pohjautuu).

    Tämä taitaa tulla piakkoin telkkarista, suosittelen.. jollei sitten oo jo tullu.

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tänään taitaa tulla TV:stä.

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mutta minun suosikkini on Sir Anthony Hopkinssin tähdittämä draama Pitkän päivän ilta. Siinä ei oikeasti tapahdu mitään. Paitsi yhdessä kohdassa putoaa tarjotin. Ai niin, ja viinipullo. Muut eivät oikein ymmärrä minun ihastusta siihen, mutta olen ostanut sen kyllä DVD:näkin.

    Tuohan on erinomainen leffa, tukahdutettujen tunteiden sinfonia. Siinä elokuvassa pinnan alla kihisee. Harmi vaan, että Ivory ei ole saanut muihin leffoihinsa vastaavanlaista jännitettä.

    Anonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä ja Morrison

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yksi luuranko voisi olla Ken Russellin elokuva Crimes Of Passion (Intohimorikoksia) vuodelta 1984. En muista kenenkään tästä pitäneen, mutta minulle kelpaa. Kathleen Turner viettää kaksoiselämää (päivisin vaatesuunnittelija, öisin huora) ja Anthony Perkinsillä on kipeä papin rooli.

    Vyötiäinen kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Levottomat

    Sami kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    60-Luvun James Bondit.

    päviöniitto kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    The Doors -leffa.
    Vanhat Bondit kyl on hyviä munstakin.

    aloc kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    edellispäivänä tuli telkusta Notting Hill ja se on minusta aika kiva.

    Jaakob kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minun paheeni ovat oikeasti surkeat c-luokan kauhupätkät. Muutamia suosikkejani ovat muunmuassa sellaiset klassikot kuin Outoa ja tappavaa (Strange and Deadly Occurence) sekä A Candle for The Devil.

    Normaalimmista elokuvista minulla on perversio Sinulle on postia -pätkään.

    Jimi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    McTiernanin ohjaama Schwarzenegger-kohellus Last Action Hero on must-katsottava aina kun tilaisuus tulee. :oops:

    aloc kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuli tuossa mieleeni että mikäköhän elokuva on ensimmäinen, jossa on juututtu hissiin (ja rakastettu/bylsitty tai kerrottu elämäntarina ventovieraalle)??

    Pseudonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Äkkiä tulee mieleen ainakin jo täällä mainittu Doors. Sitten Ernest-leffat, ja Melkein kaikki missä John Candy ja Steve Martin esiintyvät (mm. Vauhdilla Chicagoon, Superhulttio, Hassusetä Buck)

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En ymmärrä miksi tuota Doorsia tungetaan tänne luuranko-osastolle. Sehän on oikeasti hyvä elokuva kuten lähes kaikki muutkin Oliver Stonen leffat.

    Pseudonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    'Oikeaoppiset' Doors-fanit vihaa kyseistä elokuvaa. Ilmeisesti koska siinä on asiavirheitä ja se kuvaa Jimin ei-niin-todellisena.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aijaa, siitäkö olikin kyse. No minä en ole ajatellut asiaa lainkaan tuolta kantilta. Elokuvahan se kuitenkin on eikä dokumentti. Sitä paitsi siitäkin mikä on totuus on taas aika monta näkökulmaa. Kaikki eivät ole Manzarekin kanssa samaa mieltä.

    Pseudonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Manzarek on seniili. Se kaipaa mielettömästi vanhoja aikoja, ja hetkittäin jopa luulee elävänsä 60-luvulla (näin minä luulen). Ja se on Manzarek itse joka laskee liikkeelle huhuja että Jimbo eläisi, ja on kanonisoinut ja mytologisoinut hänen muistonsa tuhatkertaisesti. Johtopäätös: En pidä nykyisestä Manzarekista. Oliver Stone taas kuuluu ohjaajasuosikkeihini.

    Jaakob kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yksi tällainen elokuva – minun mielestäni – tulee MTV3:lta ensi torstaina. Kyseessä on Jeremiah S. Chechnikin Me Kostajat. Jostain syystä se kohellus on aina miellyttänyt minua, jos ei muuten niin pelkän camp-arvonsa vuoksi.

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paul Bartelin Lust in the Dust oli muistaakseni ihan hupaisa.